Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,78 | 1.626 | 38 | 42,50 | 43,00 | -1,16% |
Industrial Carriers su već u bankrotu a kriza sa vozarinama je tek par mjeseci… [shocked]
Nadam se da ATPL nije vozila ništa za njih…
Samo da napomenem da je STX Panocean jedna od najvećih brodarskih kompanija na svijetu sa flotom od tridesetak brodova, što bulkera, što tankera i kontejneraša.
To da oni defaultiraju je šokantno
A zašto je to loše za ATPL?
Pazi sad ovo: trenutni pad BDI će sigurno utjecati da dio starih brodova ode u rezalište
Drugo: ako neke brodarske kompanije bankrotiraju, to znači razmjerno jeftinu prodaju njihovih novijih brodova (čitaj: prilika za kompanije koje imaju novca za kupovinu), i slanje starih brodova u rezalište (rezultat – smanjenje tonaže). Isto tako, moguće je privremeno povlačenje tih brodova sa tržišta (zbog bankrota).
Treće: dry bulk više ovisi o nerazvijenim tržištima (Kina, Indija) nego o rtazvijenim (USA, EU). MMF predviđa rast razvijenih oko 0% (na rubu recesije) a nerazvijenih oko 3%. Kina i Indija bi i dalje imale velike stope rasta (iznad 3%).
Četvrto: trenutno je očit "zastoj" u prometu, recimo da se ovaj mjesec preveze 10% manje tereta nego prošli. Ako pretpostavimo da su potrebe za prijevozom konstantne, očito će idućih mjeseci trebati nadoknaditi tih 10% povećanim prijevozom. Ako tih 10% manje potražnje je spustilo BDI na 1400..a količina brodova je ista….kako će porast prometa od 10% u odnosu na prosječni promet utjecati na BDI?
Čak i ovi problemi s bankarskim garancijama (ako sam dobro preveo "Letter of Credit")…hoće li zbog toga brodovi stati? Ja mislim da neće. Jer ako stanu, mislim da ćemo svi mi imati puno više problema od pada vrijednosti dionica.
Bottom line je, bulk dry promet čini osnovu svjetske trgovine. Za ATPL nema realne opasnosti od bankrota ili prezaduženosti. A što BDI više padne, pa makar i na nulu, to će se više odbiti nakon toga.
Jel može neki komentar na ovo stanje vanka iako je DOW završio u minusu brodarima se to nije dogodilo, čak su rasli pa skoro dvocifreno.
Symbol Time Trade Change % Chg Volume Intraday Related Info
DRYS Oct 17 21.28 Up 1.78 Up 9.13% 4,898,847 Chart, Messages, Key Stats, More
DSX Oct 17 15.61 Up 0.83 Up 5.62% 2,139,505 Chart, Messages, Key Stats, More
EGLE Oct 17 9.43 Up 0.62 Up 7.04% 2,045,070 Chart, Messages, Key Stats, More
ESEA Oct 17 5.55 Up 0.04 Up 0.73% 186,323 Chart, Messages, Key Stats, More
EXM Oct 17 12.20 Up 0.95 Up 8.44% 3,830,426 Chart, Messages, Key Stats, More
GNK Oct 17 19.49 Down 0.17 Down 0.86% 1,966,597 Chart, Messages, Key Stats, More
NM Oct 17 3.62 Up 0.03 Up 0.84% 1,294,130 Chart, Messages, Key Stats, More
QMAR Apr 15 24.29 0.00 0.00% 0 Chart, Messages, , More
TBSI Oct 17 9.41 Up 0.96 Up 11.36%
Jel može neki komentar na ovo stanje vanka iako je DOW završio u minusu brodarima se to nije dogodilo, čak su rasli pa skoro dvocifreno.
Symbol Time Trade Change % Chg Volume Intraday Related Info
DRYS Oct 17 21.28 Up 1.78 Up 9.13% 4,898,847 Chart, Messages, Key Stats, More
DSX Oct 17 15.61 Up 0.83 Up 5.62% 2,139,505 Chart, Messages, Key Stats, More
EGLE Oct 17 9.43 Up 0.62 Up 7.04% 2,045,070 Chart, Messages, Key Stats, More
ESEA Oct 17 5.55 Up 0.04 Up 0.73% 186,323 Chart, Messages, Key Stats, More
EXM Oct 17 12.20 Up 0.95 Up 8.44% 3,830,426 Chart, Messages, Key Stats, More
GNK Oct 17 19.49 Down 0.17 Down 0.86% 1,966,597 Chart, Messages, Key Stats, More
NM Oct 17 3.62 Up 0.03 Up 0.84% 1,294,130 Chart, Messages, Key Stats, More
QMAR Apr 15 24.29 0.00 0.00% 0 Chart, Messages, , More
TBSI Oct 17 9.41 Up 0.96 Up 11.36%
Jel može neki komentar na ovo stanje vanka iako je DOW završio u minusu brodarima se to nije dogodilo, čak su rasli pa skoro dvocifreno.
Symbol Time Trade Change % Chg Volume Intraday Related Info
DRYS Oct 17 21.28 Up 1.78 Up 9.13% 4,898,847 Chart, Messages, Key Stats, More
DSX Oct 17 15.61 Up 0.83 Up 5.62% 2,139,505 Chart, Messages, Key Stats, More
EGLE Oct 17 9.43 Up 0.62 Up 7.04% 2,045,070 Chart, Messages, Key Stats, More
ESEA Oct 17 5.55 Up 0.04 Up 0.73% 186,323 Chart, Messages, Key Stats, More
EXM Oct 17 12.20 Up 0.95 Up 8.44% 3,830,426 Chart, Messages, Key Stats, More
GNK Oct 17 19.49 Down 0.17 Down 0.86% 1,966,597 Chart, Messages, Key Stats, More
NM Oct 17 3.62 Up 0.03 Up 0.84% 1,294,130 Chart, Messages, Key Stats, More
QMAR Apr 15 24.29 0.00 0.00% 0 Chart, Messages, , More
TBSI Oct 17 9.41 Up 0.96 Up 11.36%
Može, brodari izlistani na NYSE na razinama od ATH bili su definitivno jako precijenjeni, isto kao što su sad na ovim razinama jako podcijenjeni. Pa ima brodara što su na 15-20% od ATH i neki od njih su zaista dobra prilika. Pogledaj primjerice NM, vjerovao sam da mi je to sigurno utočište u ovakovim vremenima, imaju transparentno poslovanje, sve možeš pratiti na mreži, long term ugovore, novi brodovi, vizija etc, međutim nisam uzeo u obzir da će naručitelji vraćati brodove u pola ugovora, platiti nešto penala i pustiti brodara da se prpa u novim okolnostima. I ozbiljni naručitelji tipa Cargill, Cosco etc. vraćaju brodove brodarima ili traže redefiniranje ugovora znatno ispod potpisanih veličina. To je pravi problem. Ameri su rasli jer su jednostavno na smiješnim razinama, a već u 1Q 2009 vozarine će up, ništa spektakularno, no dovoljno za plus u poslovanju.
Što se ATPL tiče stvar je svakog pojedinca što će napraviti, no trenutačno je stanje da će taj brodar u prvih 9 mjeseci imati EPS app.115 dolara, a na zse je cijena dionice 220-240 dolara, to je za rubriku vjerovali ili ne. Još nešto želim ukazati, ovdje se puno puta izračunavao NAV etc. no konstantno se zanemaruje know how i tradicija od over 50 godina, što se kod bankara osobito cijeni. Tko do sada nije izašao ne bi mu preporučio da izlazi na ovim razinama.
Samo da napomenem da je STX Panocean jedna od najvećih brodarskih kompanija na svijetu sa flotom od tridesetak brodova, što bulkera, što tankera i kontejneraša.
Vidim da si jako dobro informiran
Mitsui flota od oko 900 brodova od čega 364 drybulkera
http://www.mol.co.jp/ir-e/divisional/bulkers.html
Cosco flota od preko 600 brodova od toga 158 drybulkera
http://www.cosco.com/en/fleet/BoatList.jsp?parCatName=Bulk%20Carrier&leftnav=/7/2
Samo da napomenem da je STX Panocean jedna od najvećih brodarskih kompanija na svijetu sa flotom od tridesetak brodova, što bulkera, što tankera i kontejneraša.
Vidim da si jako dobro informiran
Mitsui flota od oko 900 brodova od čega 364 drybulkera
http://www.mol.co.jp/ir-e/divisional/bulkers.html
Cosco flota od preko 600 brodova od toga 158 drybulkera
http://www.cosco.com/en/fleet/BoatList.jsp?parCatName=Bulk%20Carrier&leftnav=/7/2
[/quote]
Ubio si ga…
@Malibu
ovo se zove sinjskim zargonom…….U SRIDU
hehehehe
@Damdam
Taj tekst posalji predsjedniku uprave jer svojom izjavom ( nazovimo nespretnom ) od petka…malo je rec da je zapecatio daljnji rast ATPL….i vrlo sam ljut sto je skrt uloziti u PR
tebi svaka pohvala!!
Taj tekst posalji predsjedniku uprave jer svojom izjavom ( nazovimo nespretnom ) od petka…malo je rec da je zapecatio daljnji rast ATPL….i vrlo sam ljut sto je skrt uloziti u PR
tebi svaka pohvala!!
Zar bi vise volio da te je slagao i prodavao maglu?
@Alien
Ne
ali ima manjih dionicara koji su uletjeli u ovu dionicu na preporuku!
No svakako treba poraditi na svojim govornickim sposobnostima!
.reci da je brodarsko trziste u krizi i da ce tako potrajat, a ne smiriti duhove isto tako da kaze kolika je ocekivana zarada u ovoj godini i koliko je to povecanje u odnosu na proslu….sorry …debilizam u najmanju ruku
govoriti da postoje firme koje voze za 0 USD dnevno samo da im se plati pristojbe i nafta, a ne reci da su tvoji brodovi u dugorocnom najmu te da nisi direktno pogodjen padom BDI-a jer tovji brodovi nisu na spotu kao od DRYSHIP-sa je isto tako bedasto
Nereci da ce ATPL braniti cijenu svoje dionice ( sto i radi ) koliko je god to u njenoj mogucnosti i kad procjene da je za njezino dobro….
STARI SORRY…
ja mislim da za razliku od njega svako sa imalo marketinskih sposobnosti moze napraviti iz ATPL brodarski IGH!!
toliko od mene…ja znam da i ti to znas i ne drukam nigdje ja sam u ATPL sa poprilicno para i tako ce ostati…..
ps.neko ti stusnuo keca …ja ti popravio prosjek!!Zivio
Što se tiče članka od petka, djeluje mi da je dosta toga dodano kao i oduzeto kako bi se dodatno izdramatiziralo stanje. Ponajviše tu mislim na trajanje krize, u kojem je Jerković govorio kako ATPL ima dovoljno kapitala da prebrodi razdoblje od 2-3 godine ovakvih uvjeta, a djeluje mi dodano ono da će kriza sigurno toliko i trajati. Ne kažem da neće trajati, ali je jako neozbiljno bilo što prognozirati. MIslim da je ljude ponajviše zabrinula ta "izjava" jer znaju da u brodarima nemaju tražiti u naredne dvije do tri godine!
@Alien
Ne
ali ima manjih dionicara koji su uletjeli u ovu dionicu na preporuku!
No svakako treba poraditi na svojim govornickim sposobnostima!
.reci da je brodarsko trziste u krizi i da ce tako potrajat, a ne smiriti duhove isto tako da kaze kolika je ocekivana zarada u ovoj godini i koliko je to povecanje u odnosu na proslu….sorry …debilizam u najmanju ruku
govoriti da postoje firme koje voze za 0 USD dnevno samo da im se plati pristojbe i nafta, a ne reci da su tvoji brodovi u dugorocnom najmu te da nisi direktno pogodjen padom BDI-a jer tovji brodovi nisu na spotu kao od DRYSHIP-sa je isto tako bedasto
Nereci da ce ATPL braniti cijenu svoje dionice ( sto i radi ) koliko je god to u njenoj mogucnosti i kad procjene da je za njezino dobro….
STARI SORRY…
ja mislim da za razliku od njega svako sa imalo marketinskih sposobnosti moze napraviti iz ATPL brodarski IGH!!
toliko od mene…ja znam da i ti to znas i ne drukam nigdje ja sam u ATPL sa poprilicno para i tako ce ostati…..
ps.neko ti stusnuo keca …ja ti popravio prosjek!!Zivio
nije mu to prvi puta……u ovo vrijeme umjesto da govori samo dobre i pozitivne stvari….kao da ne zna da svaka njegova izjava ima utjecaj na sadašnje i buduce dionicare ,on jos doljeva ulje na vatru
bilo bi u redu da sada kad ATPL skoro pa vodi glavnu rijec na ZSE kap. J. izade u javnost i kaze…..
……ovo razdoblje za nas i nije bajno,al za nase dionicare nema straha,para se ima,pametno cemo sa njima raspolagati,ocekujemo dobiti toliku i toliku(zna se da je do jaja),vozarine ce se uskoro poceti oporavljati,novi brodovi ce doci,flota se povecava,nismo se prvi puta nasli u ovakvim teskim vremenima i iz njih cemo izaci jos jaci,ovom losem razdoblju mora doci kraj.