Svejedno je da li su kratkoročni ili dugoročni ,to sa dugoročnim ulaganjem je samo priča za malu djecu za ovu dionicu. Pa upravo kod cikličkog sektora kao što je ovaj je bitan tajming i onaj tko ostane malo duže u ovoj dionici može dočekati puno niže vrijednosti od ovih.
Hanger,treba biti iskren i priznati ljudima da nitko nije očekivao ovakav pad vozarina,pad proizvodnje čelika i sl. Pored toga u vrijeme najveće godišenje dobiti firme je opća recesija,a kad se recesija smiri dolazi nam novi padajući ciklus u brodarstvu rasutih tereta,pa stoga najvjerojatnije uopće neće doći do realne valorizacije ove firme na burzi.
meni se čini : ne ove, nego niti jedne…. sve je u banani
Da se malo ja uključim.
Ako se netko pita gdje je dno za BDI, dno je nula.
Situacija je izuzetno teška i biće još puno gore.
Zaboravite Kineze,Australce i ugljen i željeznu rudu.
To je sad manji problem i nije razlog ovakvog pada BDI-a.
Razlozi su druge prirode, a isti su kao i 1987. i Azijske krize kad je brodarski business nastradao.
Problem je trade credit koji je glavni pokretač trgovine i međukreditiranje kod brodarskih kompanija koje se prepolovilo a kad ga uspijete dobiti, onda je strašno skupo.
Banke sve manje žele bilo kome izdati LOC jer smatraju da je situacija preopasna da bi za nekog garantirali, da ne pričam da moraju čuvati cash za vlastitu likvidnost.
Postoje glasine o tome da je par bulkera na spotu, doduše starijih, odradilo turu samo za plaćeni bunker.
Sve više je izvještaja o long term chartererima koji više ne plaćaju vlasnicima,ne poštuju ugovore ili ih prekidaju na bilo koji način te tako ostavljaju vlasnika koji je bio "siguran sa long term contractom" u problemima da mora tražiti novog charterera, po nikakvoj cijeni a novim chartererima nema ni traga ni glasa.
Dakle oni koji žele transportirati svoju robu ne mogu jer ne žele dati robu na trade credit zbog potencijalnog gubitka, brodari ne mogu dobiti međufinanciranje i još i chartereri ne poštuju ugovore i ne plaćaju obaveze.
Techman bi nam to mogao potvrditi iz prve ruke ako ima takve informacije.
Ted Petropoulos, a shipping finance consultant, expects an 18-month downturn for the sector. In contrast, Paul Slater, another maritime industry veteran, expects it to last four years. "The trouble is that there are no limits to the levels to which prices [for chartering] and values [of ships] can sink," he says.
http://www.ersteplavi.hr/data/FinancijskiIzvjestaji/HR%20Report%20-%20Erste%20Plavi%20OMF%20-%202007.pdf
http://www.ersteplavi.hr/data/FinancijskiIzvjestaji/HR%20Report%20-%20Expert%202007.pdf
http://www.pbzco-fond.hr/regulativa/popisglavnihskupstina.aspx
popis OMF-ova koji su na kraju 2007 bili u ATPL, postoji i polje "fer" cijena po njihovoj procijeni
jedino što zabrinjava je što još niti jedan nije izronio u top 10…
Svejedno je da li su kratkoročni ili dugoročni ,to sa dugoročnim ulaganjem je samo priča za malu djecu za ovu dionicu. Pa upravo kod cikličkog sektora kao što je ovaj je bitan tajming i onaj tko ostane malo duže u ovoj dionici može dočekati puno niže vrijednosti od ovih.
Hanger,treba biti iskren i priznati ljudima da nitko nije očekivao ovakav pad vozarina,pad proizvodnje čelika i sl. Pored toga u vrijeme najveće godišenje dobiti firme je opća recesija,a kad se recesija smiri dolazi nam novi padajući ciklus u brodarstvu rasutih tereta,pa stoga najvjerojatnije uopće neće doći do realne valorizacije ove firme na burzi.
Došla je zaista neočekivano brzo, puno brže nego sam se nadao racunajuci da cu je prepoznati. Medjutim ovo nije kriza brodara vec su oni po mom misljenju kolateralna zrtva financijske krize a financije mi nisu jaca strana. [angry]
Sve više je izvještaja o long term chartererima koji više ne plaćaju vlasnicima,ne poštuju ugovore ili ih prekidaju na bilo koji način te tako ostavljaju vlasnika koji je bio "siguran sa long term contractom" u problemima da mora tražiti novog charterera, po nikakvoj cijeni a novim chartererima nema ni traga ni glasa.
Dakle oni koji žele transportirati svoju robu ne mogu jer ne žele dati robu na trade credit zbog potencijalnog gubitka, brodari ne mogu dobiti međufinanciranje i još i chartereri ne poštuju ugovore i ne plaćaju obaveze.
Techman bi nam to mogao potvrditi iz prve ruke ako ima takve informacije.
O ovome sam pisao neki dan kad su talenti pricali kako su brodari zasticeni long therm TC.
Svejedno je da li su kratkoročni ili dugoročni ,to sa dugoročnim ulaganjem je samo priča za malu djecu za ovu dionicu. Pa upravo kod cikličkog sektora kao što je ovaj je bitan tajming i onaj tko ostane malo duže u ovoj dionici može dočekati puno niže vrijednosti od ovih.
Hanger,treba biti iskren i priznati ljudima da nitko nije očekivao ovakav pad vozarina,pad proizvodnje čelika i sl. Pored toga u vrijeme najveće godišenje dobiti firme je opća recesija,a kad se recesija smiri dolazi nam novi padajući ciklus u brodarstvu rasutih tereta,pa stoga najvjerojatnije uopće neće doći do realne valorizacije ove firme na burzi.
Koliko znam pad BDI-a i vozarina i cijena čelika je djelomično predviđen, jedino ni blizu u ovoj mjeri, ne treba se tu ništa nikome priznavati. Istina je da nitko nije predvidio BDI na 1600, NITKO.
Ali tržište se ponaša kako ga diktira omjer trenutne ponude i potražnje. Idući porast proizvodnje čelika znači neminovni rast BDI-a, htio to netko ili ne, tu nema diskusije. A ako ne vjeruješ mojim rječima i stvarno si ozbiljan u ovoj svojoj drugoj izjavi, onda ne znam zbog čega upoće razmišljaš ulagati do daljnjeg u ovaj sektor i kako to da nisi već prodao svoje dionice ako ih posjeduješ? I zašto uopće čitaš sve ovo ako tu vidiš samo propast? Ja naprimjer nikad nisam osjetio potrebu otići na forum o nekoj neprofitabilnoj firmi da bi blatio tu dionicu…
Kratkoročno ulaganje je interesantno dok te ide, pa u danu zaradiš recimo 10-15%. Ali neće te ići svaki put, nekad će te ovakva brza zarada povući, pa ćeš nenadano izgubiti, i kad na kraju godine zbojiš, ispast će ti velik promet mala zarada (a broker će ti biti najsretniji)… A ako nešto dobro isplaniraš, pa na recimo 5 do 10 godina imaš prosječan prinos 10-15% godišnje (što kroz dividendu, što kroz pomak cijene), e to je već nešto drugo…
Hm, radije ću se opredjeliti za ovu drugu opciju, nemam interesa u kockanju, previše bi se zanio, pa izgubio, ipak sam čovjek, a ne mašina…a na kraju krajeva nikome ne želim ni soliti pamet niti ga nagovarati na nešto, zato kažem, slobodno preskoči moje tekstove ako te ne interesiraju, ionako imaju za svrhu da budu za debatu i raspravu, a ne kao zamjensko štivo za nekakvu novu ´bibliju´.
BEZ PROMJENE U top 10 na ovolikim prometima nevjerovatno ,kao da netko prebacije dionice iz svog desnog džepa u svoj lijevi džep. Ima li netko možda bolju ideju o čemu se tu rdadi?
Top 10 investitora za vr. papir – "ATPL-R-A" 15.10. 2008.
Vlasnik računa Stanje [%] Vrsta računa
1. HRVATSKI FOND ZA PRIVATIZACIJU 140.111 10,04 Osnovni račun
2. ATLANTSKA PLOVIDBA D.D. 132.070 9,46 Osnovni račun
3. CROATIA OSIGURANJE D.D. 68.681 4,92 Osnovni račun
4. CROATIA OSIGURANJE D.D. – ŽIVOTNO OSIGURANJE 68.680 4,92 Osnovni račun
5. USKOKOVIĆ ŽELIMIR 58.701 4,21 Osnovni račun
6. JERKOVIĆ ANTE 54.868 3,93 Osnovni račun
7. VLADOVIĆ-RELJA DUŠKO 50.000 3,58 Osnovni račun
8. LONZA VLAHO 48.842 3,50 Osnovni račun
9. HPB D.D. 33.308 2,39 Skrb. račun
10. PBZ D.D. 32.031 2,30 Skrb. račun
Ukupno: 49,25
tjednima ogromne transakcije bez značajnije promjene u top 10 , šta reći.
a sta sutra…….opet je..ni minus [angry]
ma ovo nije vise normalno…..i BDI i ugljen i kinezi……..ma nabi..m ih sve
al sve se mislim doci ce bolja vremena……tako se mislim vec duze vrijeme…..i mislim
Drys danas zaronio samo 16.12%…
Će da bude veselo sutra… ponovo… [rolleyes]
Ovo je stvarno ko onaj film Beskrajni Dan… fali nam samo svizac [lol]
a sta sutra…….opet je..ni minus [angry]
ma ovo nije vise normalno…..i BDI i ugljen i kinezi……..ma nabi..m ih sve
al sve se mislim doci ce bolja vremena……tako se mislim vec duze vrijeme…..i mislim
ili ce se odbit od nule ili cemo u minus s bdi ,jos ce pocet brodari placat naruciocima [thumbsup]