Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 41.993 | 857 | 47,80 | 49,50 | 0,00% |
Jao ak sam ovo preživila sve ću preživit…….
S frendicom danima ne razgovaram jer me je na…bala na kupnju Attlantske.
Srećom da nisam prodala u petak a tako mi je malo falilo ma mrvica jedna.Sad tek vidim koliko sam zelena i neiskusna al neka ovo je itkekavo iskustvo.
Pusa svim atlantičarima!
Ma tak mi i treba kad sam se hvalila upadom na 2400 kn……………
Ne brini,nisi pogriješila.Da si mogla proć jeftinije,stoji,ali u suštini,kupila si kvalitetnu dionicu po fair cijeni u trenutku kupovine.Za tvoju inf.moj prosjek ulaza je 2300, i zaista se ne brinem previše.
Po slici vidim da si mlada osoba,i kao takva,neka te ne brinu trenutne krize,samo nemoj doći u iskušenje prodaje ispod cijene po kojoj si je kupila,tada igraš ruski rulet.
Strpi se,sve će doći na svoje,a ATPL je definitivno dugoročno dobar odabir.
Usput, pozdrav i prijateljici koja zna što valja. [kiss]
evo i mene kod vas, kupio po 1280 i ne prodajem ispod 2500. =)
Znači još jedan trader,ili?
Ljudi moji treba biti hladne glave. Ja imam novaca i dobrano sam razmisljao dokupiti ili ne a sve u svrhu smanjenja ulaza. To sam poceo raditi negdje na 2700 i danas smo gdje jesmo. Na srecu imao sam jedan dobar izlaz i povratak u proslom lomu pa i nije tako lose. Neznam kako ko cita BDI ali podjite na http://www.dryships.com/index.cfm?get=report i pogledajte drugu kolonu brojeva. To je danasnji prosjek zakljucenja spota pa mozete vidjeti da ono cega ATPL ima naj vise (panamax) mozete unajmiti za 12782 USD dnevno. Pisao sam da je OPEX kod nasih brodara vjerovatno oko 6500 dnevno. Svi imaju i nekakvo kreditno opterecenje i po mojoj racunici danasnji charter hire je eventualno pozitivna nula. Danas sam dugo razgovarao na Skype sa kolegom koji je tehnicki direktor bulkerske firme na Fare Eastu. Nekoliko brodova im pluta vec dva tjedna. Zato savjetujem oprez. I sam sam poprilicno izlozen u ATPl pa ovo nije nikakav druk kako bi jeftinije kupio vec zaista dobronamjerno misljenje.
Ma sve to štima, ali ne razumijem zašto se cijeli market promatra u presjeku BDI-a i spot vozarina kroz par dana ili tjedana. Kretanje i procjena kretanja BDI-a kroz čitavu godinu ili kroz dvije-tri godine je ono što bi nama trebalo biti interesantno, pogotovo ako smo više izloženi u ATPL na duže vrijeme.
To je jednako kao i uspoređivati da li brod može zaraditi više ako se ugovori danas na par dana, idući mjesec na par tjedana ili iduće godine na par godina. Naravno da će se računica uvijek svesti na najbolju, najsigurniju, najoptimiziraniju i najkonzervativniju zaradu, a to je ugovor na par godina.
Spot se uglavnom koristi samo u svrhu manipulacije zaradom u smislu: a) osiguranja bilo kakve daj-šta-daš-zarade u vremenima kada se očekuje oporavak dugoročnih vozarina, i b) osiguranja natprosječne zarade u periodu kada se očekuje održavanje vrijednosti dugoročnih vozarina.
Prema tome, neki će uskakati i u spotove i sa zaradom od 1$ doslovno ako se može zaraditi taj dolar (i usput prebaciti brod na poziciju gdje može očekivati veću zaradu), ali još nisam vidio da je netko ovih dana unajmljivao dugoročni t/c, a da na tom ugovoru ne planira ostvariti opipljiviju dobit. Drugim rječima, sada se koriste spotovi isključivo u očekivanju povećanja cijena dugoročnih vozarina, što će se i dogoditi još ove godine…
Razrješenjem dogovora na relaciji Brazil-Kina će krenuti oporavak vozarina (i spot i t/c)
Brazil nosi izvanrednu težinu za cjelokupni budući razvoj tržišta (velika udaljenost od Kine), pa mi je i najinteresantnije promatrati ove pregovore. Mislim da će odustati o najavljenog povećanja (kompenzacije) ugovorne cijene za drugi dio 2008., ali čisto sumnjam da će propustiti bar za koji postotak podići cijenu za iduću sezonu 2009.
Trenutno im nekoliko stvari ide u prilog.
Iako su Kinezi uvjereni da mogu parirati Brazilu odolijevanjem uvoza njihove rude bojim se da su ih nedavne stvari razuvjerile. Ako se pogleda statistika, Brazil od ukupnog izvoza tek oko 22% željezne rude izvozi u Kinu. Znači više izvezer u recimo Njemačku i Japan (ukupno oko 24%). Iako su im Kinezi glavni konzumenti, ne može se reći da su posve ovisni o njihovom uvozu.
S druge strane Kinezi od ukupnog uvoza iz Brazila uvoze oko 25% željezne rude. Iako ovaj podatak ne djeluje toliko intrigantno, zanimljivije je što se očekuje idućih godina. Australci su prvi po uvozu s nekih 40% ukupnog uvoza, a drugi su Indijci s 22%. Međutim Indijci izvoze oko 75% svoje rude u Kinu, a prema daljnjim planovima slijedi oštra korekcija tih uvoza (zbog vlastitih potreba), tako da Kinezi u budućnosti ne mogu računati na Indijsku rudaču.
Obzirom da Australija, Brazil i Indija čine gotovo 85% ukupnog uvoza, lako je za pretpostaviti da će se ispadanjem Indije iz igre veći dio prometa prebacivati na Australiju i Brazil. U narednim godinama se može također očekivati pojačana trgovina s Južnoafričkom Republikom i Ukrajinom (također putem mora), ali s razmjerno manjom tonažom.
I ne manje važno, kvaliteta kineske rude je daleko ispod kvalitete brazilske, jer je slabije obogaćena željezom i neće im još dugo vremena biti od koristi oslanjati se isključivo na vlastitu proizvodnju.
Zbog gore navedenog Brazil i Australija će vjerojatno inzistirati (koliko je moguće) bar minimalno povećati cijene ugovora za prijevoz rude, što će se svakako dobro odraziti na vozarine.
http://finance.yahoo.com/q/cq?s=DRYS,DSX,EGLE,ESEA,EXM,GNK,NM,QMAR,TBSI&d=v1
Sutra izlazim iz calla, šta jest jest. Hvala teti Pobici što se suzdržala od telefona. Mora da je imala veliku gužvu, a ja među zadnjima po abecedi[smiley]. Evo joj [kiss]
strašno
[yawn] [thumbsup] [thumbsup] [thumbsup]
Čestitam !!!!!
strašno
[yawn] [thumbsup] [thumbsup] [thumbsup]
Čestitam !!!!!
[/quote]
Bilo je i vrijeme.
Mislim da bi Techman trebao manje brinuti.Sve polako dolazi na svoje.Strpljen-spašen.
Ljudi moji treba biti hladne glave. Ja imam novaca i dobrano sam razmisljao dokupiti ili ne a sve u svrhu smanjenja ulaza. To sam poceo raditi negdje na 2700 i danas smo gdje jesmo. Na srecu imao sam jedan dobar izlaz i povratak u proslom lomu pa i nije tako lose. Neznam kako ko cita BDI ali podjite na http://www.dryships.com/index.cfm?get=report i pogledajte drugu kolonu brojeva. To je danasnji prosjek zakljucenja spota pa mozete vidjeti da ono cega ATPL ima naj vise (panamax) mozete unajmiti za 12782 USD dnevno. Pisao sam da je OPEX kod nasih brodara vjerovatno oko 6500 dnevno. Svi imaju i nekakvo kreditno opterecenje i po mojoj racunici danasnji charter hire je eventualno pozitivna nula. Danas sam dugo razgovarao na Skype sa kolegom koji je tehnicki direktor bulkerske firme na Fare Eastu. Nekoliko brodova im pluta vec dva tjedna. Zato savjetujem oprez. I sam sam poprilicno izlozen u ATPl pa ovo nije nikakav druk kako bi jeftinije kupio vec zaista dobronamjerno misljenje.
Ajme ljudi što ste toliko zapeli za BDI, ako je trenutno na razini s početka 2003, najlogičnije je da može samo stagnirati ili nagore. Kinezi moraju i da jedu i da grade. U ostalom ATPL ne živi samo od brodova, imaju i drugih izvora prihoda.
Meni su trenutno zanimljiviji Amerikanci, zelene se kao vanzemaljci. U prilogu Dow Jonesčić! [thumbsup]
Ne bih vam htio kvariti zabavu i nemojte misliti da prizivam pad jer sam poprilično u ATPL, ali mislim da ne bi bilo loše malo smanjiti euforiju! Danas smo rasli na crobexu, sutra ćemo također, ali na temelju čega ćemo rasti kad malo stane ova euforija uzročno-posljedične povezanosti svjetskih indeksa?
Na primjer, u srijedu? Možda, na temelju stanja brodarskog tržišta i strašnih prihoda?
Hvala na mišljenjima!
Ne bih vam htio kvariti zabavu i nemojte misliti da prizivam pad jer sam poprilično u ATPL, ali mislim da ne bi bilo loše malo smanjiti euforiju! Danas smo rasli na crobexu, sutra ćemo također, ali na temelju čega ćemo rasti kad malo stane ova euforija uzročno-posljedične povezanosti svjetskih indeksa?
Na primjer, u srijedu? Možda, na temelju stanja brodarskog tržišta i strašnih prihoda?
Hvala na mišljenjima!
Možda na temelju… hm.. INE ???? [thumbsup]
Možda na temelju…hm.. dividende???
Možda na temelju…hm…očekivanog izvješća???
Možda na temelju rasta brodara u Amerikama? Valjda tamo nekog vraga anticipiraju u budućnost ako u jednom danu narastu za 30%? Kupuje se budućnost, ne?
Možda na temelju da smo jedna od najboljih kompanija na ZSE i da je uprava Investor friendly?
Svejedno, slažem se… treba smirit strasti.
Ne bih vam htio kvariti zabavu i nemojte misliti da prizivam pad jer sam poprilično u ATPL, ali mislim da ne bi bilo loše malo smanjiti euforiju! Danas smo rasli na crobexu, sutra ćemo također, ali na temelju čega ćemo rasti kad malo stane ova euforija uzročno-posljedične povezanosti svjetskih indeksa?
Na primjer, u srijedu? Možda, na temelju stanja brodarskog tržišta i strašnih prihoda?
Hvala na mišljenjima!
Ako je većina brodova na ugovoru a samo manjina, i to onih starijih na spotu, onda su valjda i konstantni prihodi barem za iduću godinu osigurani, zar ne? 🙂
Ok, spot je pao, ali pala je i cijena nafte, pa time i troškovi. S druge strane, Kinezi će prije ili kasnije potrošiti svoje zalihe rudače, a i rast im vjerojatno neće biti ispod 9%, tako da ima fundamentalnih osnova za povratak na "razumne" vrijednosti. Još da se riješi loš sentiment pa time i problem likvidnosti sve bi opet bilo ok..
http://finance.yahoo.com/q/cq?s=DRYS,DSX,EGLE,ESEA,EXM,GNK,NM,QMAR,TBSI&d=v1
Sutra izlazim iz calla, šta jest jest. Hvala teti Pobici što se suzdržala od telefona. Mora da je imala veliku gužvu, a ja među zadnjima po abecedi[smiley]. Evo joj [kiss]
A stvarno strašno.Toliko dobro da čovjek mora pomalo sumnjati.Ja nisam jedan od njih, ali opet. Trebat će meni ovajvih 10-ak dana da dođe, na nulu. A onda sve ispočetka.