ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 18.11.2024. u 08:51
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
49,00
41.993
857
47,80
49,50
0,00%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

ja sam danas pojačao poziciju !

na 4300 sve prodajem...



ATPL ima samo jednog velikog prodavatelja zadnjih mjesec dana, PBZ fondove pod PBZ skrbničkim. 40000 su prodali u zadnjih mjesec dana, vidiš i sam preko SDA. Kad isplate što moraju maknut će se betonski uteg oko vrata pa ćemo i mi isplivat na površinu. Držmo’ se! [thumbsup]

Ima jos jedan betonski uteg a to je trenutna situacija na trzistu.
[/quote]

Točno, želim vjerovati da je samo trenutna, premda market u najmanju ruku nalaže oprez.



ja sam danas pojačao poziciju !

Pravi si nema šta ,samo da je više takvih prije bi se udala.
[/quote]

za to imaš uvijek vremena… [smiley]

na 4300 sve prodajem...



Ima jos jedan betonski uteg a to je trenutna situacija na trzistu.

Točno, želim vjerovati da je samo trenutna, premda market u najmanju ruku nalaže oprez.
[/quote]

BDI je trenutno na razini s početka 2003.g.,a otprilike se tako drže i spot cijene.
Nešto slično se na tržištu dogodilo tijekom 2006.g. što je meni i dan danas čudno i pomalo bizarno.
A i tada su glavni ´krivci´ bili (gle čuda) opet Kinezi…

Ne tako davne 2005g. se pričalo o još uvijek enormnoj potražnji Kine za željeznom rudačom u svrhu pojačane produkcije čelika. Do kraja 2005.g. Kinezi su pojačali produkciju čelika za gotovo 25% (yoy) čime su oduševili ulagače u dry bulk. Tada je jedina tamnija mrlja i svojevrsni faktor straha bio podatak o padu proizvodnje čelika u razvijenom dijelu svijeta (EU, Japan, SAD) koji je uz gubitke nosio neizvijesnost oko buduće proizvodnje. Zbog navedenog podatka je svojevrsna euforija splasnula. Ovo se sve reflektiralo na pad BDI indeksa krajem 2005. I sve oči su bile uprte u Kinu i procjenu nastavka njihove potražnje…

Dolaskom 2006.g. Kinezi su pokušali okrenuti pilu naopako jer su shvatili da mogu profitirati u smislu osiguravanja jeftinije sirovine za vlastitu proizvodnju. Tada se događala slična situacija kao danas. Tijekom ljetnih mjeseci su doslovno srezali proizvodne kapacitete kako bi uvjerili svijet da im nije potrebna željezna ruda u toj mjeri koliko se pretpostavljalo. A sve naravno u svrhu smanjenja cijene sirovine. O tome govori i ovaj članak…
Vaš link

I tada se dogodio poznati paradoks. Svi su očekivali snažnu potražnju od strane Kine kao glavnog generatora potražnje, međutim, praktički do jeseni 2006., uslijed značajnije redukcije proizvodnje čelika, BDI je ostao na niskim razinama, jer su statistike upućivale pad stope rasta prozivodnje čelika u Kini s prošlogodišnjih 24% na tek 10% (yoy). Iako i dalje pozitivna vijest o 10%-tnom rastu proizvodnje (yoy), ovaj relativan pad je zadržao BDI vrlo nisko. Do kraja godine je porast stope proizvodnje čelika u Kini iznosio oko 17% (yoy), što unatoč globalnom najvećem rastu stope proizvodnje čelika u ovom desetljeću (ukljčujući dakle i razvijeni svijet i Kinu), nije uspjelo podići BDI na više razine, te su se vrijednosti zadržale ispod onih najviših iz 2003.g. i 2004.g.

Bitno je za napomenuti da se uvjeti sa strane ponude tada nisu mnogo mijenjali, jer od 2004. do danas ponuda (brodovi) ima praktički nepromijenjenu stopu rasta između 6 i 7,5% godišnje.

Ovaj paradoks iz 2006. je zapravo doveo do još jednog u 2007.g. Unatoč zadržanoj stopi rasta produkcije čelika na globalnoj razini, pa čak i minimalnom padu s 10% na 9% (yoy), unatoč drastičnijem padu u produkciji čelika u Europi i SAD-u, unatoč relativno smanjenoj stopi rasta produkcije čelika sa strane Kine i unatoč podjednakog odnosa rasta ponude i potražnje u odnosu na prethodnu godinu BDI doživljava nevjerojatni vrhunac pred zimu 2007. Jedan od razloga su vjerojatno ugovori koji su proizašli iz dogovora Kineza i velikih rudarskih kompanija, a kojima su se održale visoke cijene prijevoza sirovine.

U 2008.g. je procjena rasta stope proizvodnje čelika nešto skromnija, bar što se tiče ostatka svijeta. Kinezi su imali interesantne projekcije za naredne 2-3 godine i teško da će ih se odreći (dosta drže do svojih 7-godišnjih planova). U toj projekciji je za ovu godinu bila predviđena daleko veća produkcija od one koja se sada prikazuje. Natezanja s Brazilom, kukanje nad spajanjem kompanija u Australiji, konačni udarac u vidu otkazivanja Indije za daljnjom isporukom željezne rude u Kinu, te trenutna slika globalnog tržišta, sve je to skupa praktički dotjeralo Kineze na radikalne poteze kako bi si ponovo osigurali niže cijene sirovine. Kao i 2006.g. A to je smanjenje proizvodnje čelika. I zato ovaj pad BDI-a. Ali kao i 2007., negdje se mora odbiti, i proiz

Ali kao i 2007., negdje se mora odbiti, jer i produkcija čelika ima svoje fundamente. Navlačenje na jednu stranu uvijek će izazvati kontrareakciju na drugu. Time teoretski i iduće povećanje proizvodnje čelika u Kini, bilo to još ove ili iduće godine (za dostizanje dvogodišnjih targeta!) jednako predstavlja enormnu razliku između ponude i potražnje i priliku za novi uzlet BDI i vozarina…

Hm, da, s planiranih 530MT proizvodnje, Kinezi su najprije snizili procjenu na 510-520MT, a danas čitam i na 500MT što čini povećanje proizvodnje u odnosu na prethodnu godinu jedva iznad 2%. Nije ni čudo da je pod takvim aproksimacijama BDI na ovoj razini.

Samo da bi izračun bio valjan treba uzeti sve projekte koje Kinezi planiraju završiti i pomoću kojih bi držali rast svog GDP na razini od oko 9% godišnje. Plus podatak da još uvijek nisu sanirali štete od potresa u Sichuanu iz 5.mj.2008. (na ovo u svojim dugogodišnjim procjenama nisu računali)

Za takav izračun je nužna produkcija čelika do kraja iduće godine od gotovo 600MT. A zatim slijedi i 2010.g. Na domaće zalihe dugoročno ne mogu računati ni pod razno. Sad im je pravo vrijeme za pregovore, a nagodinu ćemo gledati rast proizvodnje daleko preko 10%…kada se ovo dogodi dry bulk biznis će izgledati kao u najboljim danima…


ja sam danas pojačao poziciju !

Zar ti ne bi bilo bolje da bi to učinio u petak [rolleyes]….kupuj kad svi prodaju a prodaj kad svi kupuju ili takvo nešto [sealed]

p.s.:Ja sam več udana i zato mi tvoja današnja kupnja ne izgleda nešto [yawn]

[emo_cool]

…..večer

-A ja danas nešto prodao …. , zapravo prodalo se samo ….. [smiley]

-Nalog je bio tako daleko , zadnji put sam bio kad je bila blokada …. , bio sam
ziher da neće toliko …. , kao to je za sutra ….

-No dobro …., greška ….. , kao što kažu "više sreće drugi put" ….

-Čak mi je i DLKV , koji sam kupio po 600 …. u plusu …. , a mogao sam i
jeftinije do njega ….

-Svi ste sretni , a nitko nije prodao…… , jedino ja prodao ….. , a nisam nešto
sretan …. [smiley]

-Dr M Wagner

Ljudi moji treba biti hladne glave. Ja imam novaca i dobrano sam razmisljao dokupiti ili ne a sve u svrhu smanjenja ulaza. To sam poceo raditi negdje na 2700 i danas smo gdje jesmo. Na srecu imao sam jedan dobar izlaz i povratak u proslom lomu pa i nije tako lose. Neznam kako ko cita BDI ali podjite na http://www.dryships.com/index.cfm?get=report i pogledajte drugu kolonu brojeva. To je danasnji prosjek zakljucenja spota pa mozete vidjeti da ono cega ATPL ima naj vise (panamax) mozete unajmiti za 12782 USD dnevno. Pisao sam da je OPEX kod nasih brodara vjerovatno oko 6500 dnevno. Svi imaju i nekakvo kreditno opterecenje i po mojoj racunici danasnji charter hire je eventualno pozitivna nula. Danas sam dugo razgovarao na Skype sa kolegom koji je tehnicki direktor bulkerske firme na Fare Eastu. Nekoliko brodova im pluta vec dva tjedna. Zato savjetujem oprez. I sam sam poprilicno izlozen u ATPl pa ovo nije nikakav druk kako bi jeftinije kupio vec zaista dobronamjerno misljenje.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"



ja sam danas pojačao poziciju !

Zar ti ne bi bilo bolje da bi to učinio u petak [rolleyes]….kupuj kad svi prodaju a prodaj kad svi kupuju ili takvo nešto [sealed]

p.s.:Ja sam več udana i zato mi tvoja današnja kupnja ne izgleda nešto [yawn]
[/quote]

bez brig draga Slovenka, ja sam izašao na većim razinama i ne mogu si dozvoliti da ostanem bez ATPL
usput sa kojom dionicom viška. Što se tiče petka , ako si znala da je to dno , zašto takvu informaciju nisi podjelila sa nama?

na 4300 sve prodajem...

Jao ak sam ovo preživila sve ću preživit…….
S frendicom danima ne razgovaram jer me je na…bala na kupnju Attlantske.
Srećom da nisam prodala u petak a tako mi je malo falilo ma mrvica jedna.Sad tek vidim koliko sam zelena i neiskusna al neka ovo je itkekavo iskustvo.
Pusa svim atlantičarima!
Ma tak mi i treba kad sam se hvalila upadom na 2400 kn……………



ja sam danas pojačao poziciju !

Pravi si nema šta ,samo da je više takvih prije bi se udala.
[/quote]
Nisi ga vidjela kako je drhtao u četvrtak! Bolji sam ti ja 😉

čudni se ovdje sveci slave....

New Report

Close