Nije mi jasan ovoliki optimizam. Atlantska živi na prošloj slavi, kada je BDI bio na 10000 i kada se moglo skupo prodati stare brodove.
Kako će biti ako BDI ostane na ovim razinama i izostane dobit od prodaje brodova? Da li je netko pokušao izračunati koja razina BDI-a je dovoljna da se posluje profitabilno?
Kako će biti?
Vidim očekuju se servirani odgovori na pladnju.
Termosicu kave u ruke i čitati zadnjih 500 stranica ovog foruma. Pa malo nadodati vlastitog istraživanja. To će dati najbolji uvid. Preglupo je i prejednostavno sažeti sve u dvije smislene rečenice. Onaj tko sve to pročita i shvati može govoriti objektivnije o nekom optimizmu i pesimizmu. Ostali nažalost samo subjektiviziraju.
Kako će biti ako BDI ostane na ovim razinama i izostane dobit od prodaje brodova? Da li je netko pokušao izračunati koja razina BDI-a je dovoljna da se posluje profitabilno?
Vorda upadas kao padobranac i pitas gluposti. Ne postoji tacna korelacija BDI-Charter hire. BDI je srednja vrijednost 40 brodskih linija. Citaj redovitije. Imas osvrt na BDI i OPEX par dana unatrag.
Oh Febo skrivas se iza novog avatara. Imas stoju tek tako za pojavljivanje. Obecao si bio nekakvo drukanje cist iz kolegijalnosti.
[/quote]
ma sve će biti OK, Kinezi će graditi rakete za let na mjesec pa će jope napumpat potražnju za željeznom rudom, dakle BDI će rasti [smiley]
Kolega ja sam duboko zabrinut. Dow +4,05%, NASDAQ +4.75, dolar 1.40, DRYS +8%, EXCEL +11,5%…. Sutra smo na…..li jer smo naucili da iz Amerike ne dolazi nista dobro.
Cirque du Soleil
Made in USA
Ne postoji tacna korelacija BDI-Charter hire. BDI je srednja vrijednost 40 brodskih linija. Citaj redovitije. Imas osvrt na BDI i OPEX par dana unatrag.
Pravo da ti kažem, nemam blagog pojma o BDI i sličnim stvarima. Jedino što sam uspio povezati je to da pad BDI-a nikako nije dobra za Atlantsku i to iz dva razloga. Kao prvo, zbog pada profita, a kao drugo, zbog pada vrijednosti polovnih brodova.
Tebi je izgleda važnije pokazivati svoju superiornost na ovom području, nego odgovoriti na ono bitno, a to je "kako će pad vozarina i vrijednosti polovnih brodova utjecati na budući profit Atlantske"?
Meni ne trebaš odgovoriti, ja znam kako će utjecati. [smiley]
Tebii je izgleda važnije pokazivati svoju superiornost na ovom području, nego odgovoriti na ono bitno, a to je "kako će se pad vozarina i vrijednosti polovnih brodova odraziti na budući profit Atlantske"?
Meni ne trebaš odgovriti, ja znam kako će se odraziti. [smiley]
Stvarno si izgubljen slucaj. Upravo i pisem na poljima gdje sam superioran kako bi kolege koje to nisu imali izvor informacija. Isto tako pazljivo citam ekonomske analize kompetentnih ljudi jer to nije moje podrucje superiornosti. U prethodnom postu sam te htio uputiti na temu koja te interesira a o kojosj sam ja pisao prije nekoliko dana. Kad si vec ti lijen ili ako neznas kako pretraziti forum ja sam nasao i postat cu ponovo.
Prognozirati pad BDI u uvom djelu godine i financijskom trenutku i nije neka vidovitost. Slazem se da zarada znacajno pada ali ne i da brodovi gube. Uzmi da je OPEX u granicama 4500-6500 USD/dan. Donja granica je bliža stranim dobro organiziranim brodarima a gornja našima. Za izracun mozemo uzesti da Panamax u Kini danas kosta cca 40000000 milja i da je uobicajen odnos downpayment 30 %-kredit 70% na 10 godina. Iz te osnove brod je opterecen sa cca 8000 USD dnevno (Libor plus 1-2 % ). Ja sve cifre uzimam odokativno ali bilo bi interesantno da kolege ekonomisti naprave precizne proracune. To bi znacilo da nasi brodari u losoj varijati trebaju 15000 USD da bi bili breakeven. Kako vjerovatno nisu svi brodovi keditno optereceni mozemo uzesti da 1.5 brodova financira jedan brod sto nam daje jos povoljniju brojku potrebne dnevne zarade. Prema izvjescu BDI od petka panamax na spotu dobiva 25-30000 dnevno pa pokusajte izracunati godisnju zaradu. Treba uzesti u obzir da nisu svi brodovi na spotu i bar za sada zabrinutosti nema. Moj Grunf bi rekao "boje je zaradjivati vise nego manje" ali tu smo gdje jesmo.
[
Pa … majku mu milu … daj više reci. Hoćemo li zarađivati mane ili više nego prije, recimo, 6 mjeseci? [smiley]
evo, ja cu ti reci, samo mi daj sve ugovore prije 6 mjeseci i danas, i koliko traju… [lol]