Da, oni voze na spot (Oluja ili Orsula) sto ce reci 40 dana ( u ovom ponoru). Ovi novi tanker ide na dvije godine (a culi smo hvalospjeve o upravi TNPL koja ce znati iskoristiti skok BDTI-a. Ne znam, ako je ovo maksimalno iskoristenje visokog BDTI-a onda je bolje dionicarima TNPL da odmah potraze lameliranu gredu). Sto ce biti u buducnosti nitko ne moze reci sigurnoscu (vidimo to i na primjeru BDIa koji ce eto dosegnuti valjda 15 K nakon zavrsetka OI)…
Da te podsjetim: tvrdio si kako ce trezor TNPL kupovati dionice za nagrade te ce to podici cijenu dionice. Dogodilo se upravo suprotno.
Nisam tvrdio,jer ja nisam u upravi TNPL.Samo sam to naveo kao mogućnost,jer mi ionako
na burzi kupujemo moguću budućnost.
Tvrdio sam da će TNPL zaraditi više i da će imati manji P/E ,zbog velike prednosti u tonaži,a rast
BDTI utjeće na najveći dio flote/87%/
ATPL,ULPL i JDPL u ovom trenutku imaju manju operativnu flotu od TNPL.A tržišna kapitalizacija
ove tri firme je samo dva i po puta veća od TNPL.
TNPL istovremeno kapitalom pokriva cjelokupnu materijalnu imovinu.Sve što ima je njeno vlasništvo.
Kod ATPL na materijalnu imovinu od 2.102.180 vlastiti kapital je 1.210.340 i zaduženje iznosi
891.840.
O tome smo već debatirali ,ali vi jednostavno ne prihvačate elementarnu matematiku,koja je
nažalost u ovom trenutku još više u korist TNPL radi vozarina.
Veća zaduženost u ovom trenutku je veliki uteg.TNPL je tu najstabilnija firma.Konzervativna.
Manja zaduženost u kriznim vremenima je velika prednost.
[/quote]
ATPL ima veći koeficijent zaduženosti, oko 55%, a TNPL oko 40%. Međutim to ne mora biti nikakvo mjerilo ni kvalitete ni naznake propasti. Uostalom ROE im je ogroman.
Ako izuzmemo ROE koji je daleko viši kod ATPL (jer naravno ignorira obujam zaduženja), govoreći o operativnoj učinkovitosti pravo mjerilo bi trebao biti ROA koji je komparativno gledajući od četvrtog kvartala 2007.g neuporedivo bolji kod ATPL.
ROA (return on assets)
kvartal….1Q07…..2Q07…….3Q07……4Q07……1Q08……2Q08
ATPL……7,70%….9,24%……8,77%….10,64%….18,17%…..22,10%
TNPL……8,62%….9,50%……9,07%……7,60%…..6,64%……7,60%
Ma čak bi se i zapitao da imam TNPL o toj njenoj stabilnosti, jer zbog čega povrat na ukupnu imovinu zapravo pada? A znamo da je ROA i pokazatelj operativne učinkovitosti i pokazatelj profitabilnosti novih projekata…
[/quote]
Ova tablica je fenomenalna .TNPL ima pad profitabilnosti u trečem i četvrtom kvartalu 2007,malo se popravila u prvom,pa malo i u drugom.Treći kvartal bi trebao biti kao i drugi i možda malo bolji.Kako se kretao BDTI tako se kretala i profitabilnost.
Profitabilnost je u korelaciji sa cijenom vozarina sa malim vremenskim otklonom.Ekipa sa TNPL je
često naglašavala da je 2007.što se tiće vozarina/profita/bila katastrofalna.I iz tog teškog razdoblja
izašla je jača sa dva,a uskoro i treći aframaks.A sada joj visoke vozarine idu u prilog
ATPL je stalno povečavala profitabilnost jer je BDI rastao,a kako indeks djeluje sa otklonom i treći kvartal bi trebao biti vrlo dobar,ali lošiji od drugog.Utjecaj niskog BDI u 3Q će biti više vidljiv u 4Q.Naravno eventualna prodaja brodova nije išla u ovu analizu. Volio bih
da BDI skoći u nebo ,jer tada bi i TNPL imala porast dobiti u suhom segmentu.
Ovdje bi trebalo uzeti u obzir i iskorištenost flote,eventualna dokovanja,popravke,tečaj $,cijenu nafte da bi bili precizniji.
Ipak su najbitniji indeksi vozarina u spotu,a tečaj dolara za TCT.
Koja je mana ovih tablica.One pokazuju prošlost,a u zadnji mjesec dana su se dogodile nevjerovatne
promjene u rentabilnosti poslovanja ,jer je BDI pao u samo mjesec dana blizu 50%,a BDTI je narastao
14%.Treba brzo djelovati,jer kada ovo bude registriran kroz izvještaje biti će kasno.
Nisam zloćest,nego analitičan i želim biti korektan i koristan malim ulagačima.
Savjet.Ne vezivati se emocionalno z
bit koristan malim ulagačima čime točno?
trenutno logički prije dry brodare treba kupovat nego prodavat upravo zato što i je bdi nebulozno nisko…
no ako neko misli da će još drastično bdi past i tamo i ostat onda definitivno treba pronać interes u nekoj drugoj industriji jer ova nije za njega i u tom slučaju dugoročno stvarno je sell!
a brodići će i dalje još neko vrijeme ploviti po sklopljenim ugovorima bez obzira na trenutna kretanja indexa, a firma je unatrag godinu dvije užasno napredovala i skupila jako zavidne količine novaca i novih brodova što osigurava stabilnost poslovanja i u budućnosti i nije zanemariva stavka!
da li je to više buy il sell pod navedenim okolnostima neka svako donosi zaključak za sebe!
osobno ne volim ovaj brodarski sektor upravo zbog njegove cikličnosti i volatilnosti tih vozarina tako da je stvarno ponekad jako zastrašujuć, ali i dalje čini mi se nekima jako profitabilan!
u svakom slučaju opet će neko zaradit neko popušit! [lol]
Savjetovati bilo što , kupnju, prodaju ili ne kupnju, je nezahvalno trenutno i za ljude iz struke.
Predlažem amaterima da niti ne pokušavaju. ATPL je svakako odlična firma s kvalitetnom upravom.
A tu je i dividenda. Nemam trenutno ATPL.
Yup, samo što imaju isti problem ko i bulkeri – kasne, otkazi zbog hipotekarne krize.
Kod tankeraša to bi trebao biti daleko veći problem,jer stari tankeri sa jednostrukum dnom mogu
se eventualno konvertitati u bulkove,ali uglavnom idu u rezalište.A stari bulkovi su bili izvor za
obnovu flote.Dakle očekujem daleko veće probleme tankeraša,jer su imali lošu 2007.pa ništa
ne mogu financirati iz vlastitih tekućih prihoda,dok su suhi odlično zaradili,pa mogu isfinancirati
lakše ako ih banke i ne mogu pratiti kao prije.U svakom slućaju dobre vijesti za manje zadužene.
Da se ne dogodi da bude veći broj otkazanih novogradnji od pada potražnje.
Da nebi 2009 svi brodari na ATH.
Techmane, he, he, ovdje je u pravu.
Zmrkliću, jasno je da u narednim mjesecima će demand za naftom biti jak. Zato sam i napisao da kratkoročno trend ide u korist likvida.
Međutim, mislim da s obzirom na broj naručenih novogradnji, brodovlasnici nije računali na recesiju u Americi i uslijed kreditne krize njeno brzo prelijevanje na ostatak svijeta, posebice Kinu i ostale zemlje u razvoju.
Zabrana single hulla je bio razlog da sam počeo pratiti tenkere, i istina isto eventulano može izazvat superciklus ili u najgorem slučaju amortizirati veliki broj novogradnji.
Ali kako kažeš tankersko tržište je dosta kompliciranije, pa treba reći da gro single hull tonaže odnosi na VLCC, koje TNPL nema niti u dogledno vrijeme neće imati u floti, a isto tako TNPL posluje na tržištu gdje je zabrana single hulla već na snazi.
Opet, i ja sam kao i ti optimista glede tankera, ali opreza nikad dosta.
Vidim da mnoge brine volatilnost (BDI-a i cijene dionice ATPL), ali obzirom da je to već prilično anticipirano, ne vidim zbog čega raditi sada od muhe slona. Nitko nije izmislio toplu vodu jer je većina očekivala ovaj pad i sad se on konačno dogodio.
Čemu dalje na temelju toga filozofirati o mogućoj neisplativosti daljnjeg ulaganja u dry bulk? Ako sada nije prilika za ulaganje onda neće biti sigurno ni narednih 10 godina, a ako neće biti u narednih 10 godina koja je svrha i budućnost ATPL i ostalih dry bulk brodara na burzi i koja je svrha daljnih komentara na ovoj temi?
Mislim da se lagano počinje pretjerivati u svakoj izjavi, a sve manje se gledaju osnove zbog čega se zapravo ulaže. Izgleda se sve pretvorilo u klađenje na koliko će BDI pasti i na koliko će onda i kada narasti, i tako iz ciklusa u ciklus. He, sjetih se sada i izjave jednog našeg vrlog analitičara tržišta koji preko web-novina izjavljuje kako prema njemu BDI pada na 5000, a zatim slijedi oporavak. I to onako reče samouvjereno, da nauči druge. Čisti primjer gluposti i nonšalancije, da ne kažem nešto gore.
Ova situacija očito ne odgovara onima koji su htjeli nabrzaka zaraditi kroz dva-tri mjeseca, pa sad prolijevaju žuč jer će morati pričekati dok im je lova smrznuta u dionicama. A takvih se izgleda previše nakalemilo i na ovaj forum, jer vidim da se svaka vrijednija informacija za kvalitetniju investiciju ni ne komentira, a kamoli da se o njoj povede rasprava, ali kad se treba raspalit o BDI-u, svi su stručnjaci!
[sealed]
Tek je sada nešto povedeno kvalitetnije rasprave oko tankera i bulkera, ali na pogešnom forumu…
FFA sell-off blamed for tumbling dry bulk indices
By Michelle Wiese Bockmann – Thursday 25 September 2008
The Baltic Dry Index fell 6.1% to its lowest level in 19 months today.
FORWARD freight agreement traders have again shouldered some of the blame for tumbling dry bulk indices, as investment banks and hedge funds sell off derivatives contracts during the crisis gripping the global financial sector.
The move has added further pressure to the Baltic Dry Index, which fell 6.1% to its lowest level in 19 months today.
Spot rates for bulk carriers have plummeted over the last month amid widespread concerns that falling steel prices and China’s waning demand for dry bulk mainstays such as coal and iron ore would see shipping demand fall for the rest of the year.
But this week plunging paper rates have added to growing negative sentiment.
Capesize contracts for the fourth quarter of 2008 have “fallen off a cliff” according to one derivatives broker, losing more than 40% of their value in the last four days. They were trading at $49,500 per day according to derivatives broker FIS, after beginning the week tat $90,000.
Fourth quarter panamax paper has also fallen by 30%.
But like the January market collapse, FFA traders have been accused of dragging down indices, with a major sell-off, or unwinding of paper positions, exacerbating falls in the physical market.
Investment banks Goldman Sachs and Morgan Stanley have been singled out, along with major commodities and mining giants, which charter thousands of ships annually.
The investment banks revealed this week they would become holding banks, giving up their independent status in return for central bank protection.
“We think there has been some unwinding of positions, perhaps by some of these financial houses that have become holding banks,” Cantor Fitzgerald managing director of equity research, Natasha Boyden told Lloyd’s List.
“We think that’s been putting undue pressure on the FFA market and pushing it down… so there has been downward pressure by some of these financial institutions… and they are pushing it down unfairly.”
Some of the world’s largest listed shipping companies, whose fortunes are closely linked to the BDI, have also seen their stock come under pressure.
Hundreds of millions of dollars have been wiped off their market capitalisation in the past four weeks, with average falls of 30% for high-profile stocks such as Diana Shipping and Genco Shipping & Trading.
Most have seen gains of the past 10 months vanish with stock prices crashing to hover at levels seen during the January collapse, amid pressure from short-sellers.
Shipping is not included in recent bans imposed by the US and UK on short selling, which is when investors borrow shares and sell them in hopes they will fall, to buy them back later at a lower price.
Major listed companies contacted yesterday declined to comment.
Excel Maritime Carriers shares were quoted yesterday at $18.8, compared with a 12-month high of $82 last October when the BDI was gathering strength.
The BDI has now lost more than 65% in four months, falling to 4,163 points. The index hit a high of 11,973 points on May 20.
Ne znam da li je netko stavio. Ali, nisu za sve krivi Kinezi [wink].
Ovisit će u o uspjehu Bushova plana.
Ne vjerujem bas previse nasim izvorima ali kazu:
NEW YORK – Nakon maratonskih 15-satnih pregovora oba doma Kongresa koji su počeli u subotu poslijepodne, u nedjelju u ranim jutarnjim satima republikanci i demokrati postigli su pod Capitol Hillom kompromis oko prijedloga Bushove administracije za spašavanje Wall Streeta.