ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 29.09.2024. u 23:27
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
49,39
8.347
169
48,10
50,00
3,34%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

Početkom 2008 je došlo do nestašice čelika, i cijena je drastično skočila gore , razlozi:

a) Kineska je vlada uvela ograničenja na izvoz čelika;
b) porast cijena prekooceanskog prijevoza (što ograničava isporuke čelika na veće udaljenosti));
c) oštar porast cijena starog željeza (što utječe na oko polovicu otpremljenih čeličnih proizvoda u svijetu);
d) dobro suzdržavanje potražnje za čelikom izvan Kine;
e) povećanje kineske potražnje za čelikom;
f) nedostatak spremišta za prekomjerne zalihe kupaca čelika;
g) sezonski čimbenici (veće narudžbe u prvom tromjesečju);

Što je ozbiljniji i viši cjenovni vrh, to je veća panika
Dobitnici na tržištu čelika moraju biti vješti za dobivanje psihološkog rata (odnosno, imati čelične živce). U razdobljima kao što je upravo ovo sad, kupci se izlažu riziku da će biti ulovljeni s visokim zalihama kad cijene dosegnu vrh. Prodavači se izlažu riziku da udalje i odbiju od sebe svoje dobre klijente.
Cjenovni vulkani često traju manje od godine dana zbog povećanja proizvodnje koja premašuje dotičnu potražnju i zbog preokreta u tržišnoj psihologiji u smislu prelaska panike s kupaca na prodavače. Kad govorimo o panici kupaca, kupci čelika se boje ne staviti unaprijed dodatne narudžbe za kupnju zbog neispunjavanja narudžbi od strane tvornica i manje pouzdane isporuke. Prebacivanje na paniku prodavača se događa kad se smanje narudžbe tvornici pa neke od njih poduzimaju korake kako bi zadržale količinu proizvodnje – kao što su smanjenje cijena, dostava na udaljenija područja, povećanje izvoza, itd.

http://www.theaustralian.news.com.au/story/0,25197,24383176-5005200,00.html

Font Size: Decrease Increase Print Page: Print September 22, 2008
STEEL prices are expected to fall this year and through to 2009 due to higher production in China.

Weaker demand from developed countries would also weigh on prices for steel, Australia’s chief commodities forecaster said today.

The Australian Bureau of Agricultural & Resource Economics, or Abare, expects global steel production to grow by 6 per cent to 1.42 billion metric tons in 2008 and a further 5 per cent to 1.5 billion tons in 2009.

Chinese steel production is forecast to increase by 10 per cent to 537 million tons in 2008 and by another 10 per cent to 591 million tons in 2009.

“Steel prices are expected to fall during the remainder of 2008 and in 2009, driven by higher production, particularly in China, and weak demand from OECD economies associated with tight credit market conditions,” Abare said.

Abare forecast global steel consumption to grow by 6 per cent to 1.4 billion metric tons in 2008 and by another 1.47 billion tons in 2009. China would account for about 60 per cent of the increase in consumption for both years.

“Steel consumption in China is expected to continue its strong expansion, as steel-intensive industries (such as car manufacturing, electrical appliances and construction) are expected to grow in line with rising incomes and infrastructure spending,” Abare said.

Steel production in the US is forecast to be flat in 2008 and 2009 while consumption in Europe is expected to grow at 3 per cent.

Jiangsu Shagang accuses Vale of iron ore go-slow

Jamie Dale – Thursday 18 September 2008

CHINA’s largest privately owned steelmaker today alleged that Brazil’s mining giant Vale has slowed down iron ore loading, delaying Chinese vessels.

Jia Xiangrong, vice-chairman of Jiangsu Shagang Group, distributed a newsletter at a conference in Beijing that read: “Vale has slowed iron ore loading, forcing Chinese ships to halt at their port.”

Shagang will use existing inventories and consider importing more from Australia, India and South Africa to replace the delayed ore from Brazil, Mr Jia said.

A spokesperson for Vale denied similar allegations last week, after shipbrokers reported delays or cancellations of an unspecified number shipments to China.

China Iron and Steel Association’s secretary-general Shan Shanghua also told the same conference that delays had led to “huge economic losses for Chinese steelmills”.

Vale, the world’s biggest iron ore producer, has demanded an unprecedented increase in its contract price with Asian mills to match what European steelmakers are paying.

Vale previously used cancellations and stem delays in tactics to pressure steel mills over prices last January, during contract price negotiations.

China Iron and Steel Association called the latest price hike “unreasonable’’, advising steelmakers to reject the push because of a slowdown in demand.

“China will cut steel production to reduce iron ore demand and boost domestic ore production,’’ Luo Bingsheng, vice-chairman of the association, told reporters in Beijing.

Vale is trying to match higher prices charged by rivals Rio Tinto Group and BHP Billiton, the second- and third-biggest producers. Rio Tinto and BHP won a price increase of as much as 97% this year, compared with the 71% gain of Vale. – Additional reporting by Bloomberg.

Ovo je samo za one koji misle da je lako ulagati u brodare, i skužiti što će se dogoditi.
Za kraj , dokle će cijene čelika pada i trend se okrenuti, je funkcija sljedećeg:

a) jačine potražnje za čelikom izvan Kine,
b) kineske potražnje za čelikom;
c) cijene starog željeza (koja se kreće zajedno s cijenama sirovog željeza i toplo briketiranog željeza na svjetskom tržištu);
d) promptnih cijena koksnog ugljena i koksa;
e) vrijednosti američkog dolara u odnosu na EUR i RMB (kineski juan);
f) raspona zarade globalne proizvodnje čelika u sljedećih šest mjeseci;
g) koliko brzo će tvornice smanjiti output kad oslabi prividna potražnja za čelikom; i
h) psihologije tržišta.

Sretno predviđanje [cool]


Istina, cijena TNPL je smiješno niska, ali isto dijelom ima zahvalit svoj upravi (kao i još jedan naš brodar).

Slazem se po pitanju obe uprave ali da malo obradujem ekipu sa TNPL budite sretni sa ovom upravom jer ce vam sljedeca biti jos veca katastrofa. Mustac je lani trebao u mirovinu ali je ostao kako firmu nebi preuzeo talenat kojem je naj veci i mozda jedini forte pripadnost jednoj stranci. Bojim se da je talenat iduci predsjednik uprave.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"


Ako je vjerovati meteorolozima, ova zima će za razliku od prošle biti izuzetno duga i hladna

….jer indijanci vec tri mjeseca skupljaju drva. [proud]

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

@ techman – možda je druker ko Jure na IGH.

Kad netko sve gornje parametre prouči, i dovede ih u vezu s količinom raspoloživog brodskog prostora, dolaskom novogradnji i kašnjenjem brodova, nek javi [cool]

Tankeri su još gori za predviđanje jer ovise o tome na kojim rutama su brodovi, koliko je jaka zima, Olujama u US, svađama između arapa i ostatka svijeta …..

Tako da iako vjerujem u svoju pretpostavku da bi se 2010-2011 zbog izbacivanja 35% single hull flote i kašnjenju brodogradilišta mogao desiti superciklus na tankerima, ostaje da se vidi ….

@techman – kad si zadnji put palio grijanje 20.9. [cool]

Palio ga ja 13.06 ove godine u Porecu. Bilo +9.

@ dvostruka oplata
Nakon par katastrofa na F.E. dosta zemalja im vec zabranilo pristup pa se to i nije bas osjetilo. Jos samo i operiraju na istoku. Mislim da ce pritisak novgradnji 2009-10 neutralizirat otpis. Lani sam postao jednu analizu priliva novogradnji. U 2009 i 10 tankera sve vise i sve veci u prosjeku.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Yup, samo što imaju isti problem ko i bulkeri – kasne, otkazi zbog hipotekarne krize.

Evo iz jednog današnjeg članka, komentar iz usta jednog od kvalitetnijih Kineza (bar što se tiče poznavanja ekonomije, ima dobre reference):

Long Yongtu, secretary general of the Boao Forum for Asia (famous in China as the negotiator who landed World Trade Organisation accession in 2001), said the market turmoil would lead to a slowdown globally, but emerging economies would limit the fallout.

"The new economies — China, India, Russia, Brazil and Australia — will take on more responsibility to keep a reasonable growth rate to help those countries in trouble through these difficulties. This is the future of globalisation," he said.

"This is why the Chinese Government has sent a strong signal that we are going to keep a high growth rate, because it is not only important to China but also to the globe." …

…."China will keep a relatively high growth rate in the next two to three decades. It is long-term economic growth."

Negdje u tekstu, u temi o bilateralnim ulaganjima između Australije i Kine, spominje se i natezanje između australskih rudarskih poduzeća i kineskih čeličani, u prvom redu se radi o pritisku na Kinu u smislu povećavanja ulaganja u projekte i infrastrukturu kako bi se zadovoljila potražnja te države (što znači da ima još prostora za ponudu), a ujedno time i zadovoljili financijski interesi australskih rudarskih poduzeća.

Sve mi to miriši da bulkeri neće baš tako lako ostati nasukani. Na kraju krajeva, ukoliko dođe do pada gospodarskih aktivnosti u našoj regiji, osobno mislim da je pametnije početi ulagati u one firme koje su tom području najmanje izložene.

A budući da prijevoz rasutog tereta uvelike ovisi o stanju u kineskom gospodarstvu, održiva stopa rasta kineskog GDP-a (koji je na visokim razinama) mi garantira sigurnije ulaganje u ovakav tip biznisa.

New Report

Close