Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 21.266 | 434 | 49,00 | 49,50 | 0,00% |
Nisam tvrdio,jer ja nisam u upravi TNPL.Samo sam to naveo kao mogućnost,jer mi ionako
na burzi kupujemo moguću budućnost.
he he, da nisi tvrdio. Pa to ti je bio jedan od temeljnih razloga ulaska u dionicu. Sam si to napisao. Nemoj da ti sada idem to tražiti, a kad ono ćorak samo takav. Ja ne kažem da kupovina TNPL po 2700 nije dobar posao, štoviše dobar je jako, al to nije moj point.
Veća zaduženost u ovom trenutku je veliki uteg.TNPL je tu najstabilnija firma.Konzervativna.
Manja zaduženost u kriznim vremenima je velika prednost.
Ma to je opcepoznato ali ako je iko iskoristio konjukturu to je uprava ATPL. Pogledaj prosjek starosti bulkera u TNPL i ATPL. TNPL je obnovila svoju tankersku flotu ali ja bi rekao puno lošije nego ATPL. Gradit u Hrvatskoj je cisti politicki cin. I sa 10% drzavnog suporta brod izgradjen u Hrvata je jos znacajno skuplji. Pogledaj JDPL. Za dva supra izgradjena u Splitu mogli su imati u Kini skoro 3. Brod izgradjen doma je nesto kvalitetniji ali ne u srazmjeru sa vecom cijenom.
I moram se posuti pepelom. Dugo nisam htio uci u ATPL jer sam smatrao da je prezaduzena. O tome sam i pisao.
Nisam tvrdio,jer ja nisam u upravi TNPL.Samo sam to naveo kao mogućnost,jer mi ionako
na burzi kupujemo moguću budućnost.
Tvrdio sam da će TNPL zaraditi više i da će imati manji P/E ,zbog velike prednosti u tonaži,a rast
BDTI utjeće na najveći dio flote/87%/
ATPL,ULPL i JDPL u ovom trenutku imaju manju operativnu flotu od TNPL.A tržišna kapitalizacija
ove tri firme je samo dva i po puta veća od TNPL.
TNPL istovremeno kapitalom pokriva cjelokupnu materijalnu imovinu.Sve što ima je njeno vlasništvo.
Kod ATPL na materijalnu imovinu od 2.102.180 vlastiti kapital je 1.210.340 i zaduženje iznosi
891.840.
O tome smo već debatirali ,ali vi jednostavno ne prihvačate elementarnu matematiku,koja je
nažalost u ovom trenutku još više u korist TNPL radi vozarina.
Veća zaduženost u ovom trenutku je veliki uteg.TNPL je tu najstabilnija firma.Konzervativna.
Manja zaduženost u kriznim vremenima je velika prednost.
Ovo vec mogu prihvatiti kao racionalan post. Ipak, ne znam zasto i dalje inzistiras na nekom "neprihvacanju", pa ja sam ti naveo 15.7. zasto tamo ne ulazim. Nadam se da ne moram dalje. I dalje moji razlozi stoje, a medju njima nikad nije bila nekakva fundamentalna precjenjenost (bas naprotiv, TNPL je potcijenjena).
Veća zaduženost u ovom trenutku je veliki uteg.TNPL je tu najstabilnija firma.Konzervativna.
Manja zaduženost u kriznim vremenima je velika prednost.
Ma to je opcepoznato ali ako je iko iskoristio konjukturu to je uprava ATPL. Pogledaj prosjek starosti bulkera u TNPL i ATPL. TNPL je obnovila svoju tankersku flotu ali ja bi rekao puno lošije nego ATPL. Gradit u Hrvatskoj je cisti politicki cin. I sa 10% drzavnog suporta brod izgradjen u Hrvata je jos znacajno skuplji. Pogledaj JDPL. Za dva supra izgradjena u Splitu mogli su imati u Kini skoro 3. Brod izgradjen doma je nesto kvalitetniji ali ne u srazmjeru sa vecom cijenom.
[/quote]
a isporuka?
spilt-kinezi??
Da, oni voze na spot (Oluja ili Orsula) sto ce reci 40 dana ( u ovom ponoru). Ovi novi tanker ide na dvije godine (a culi smo hvalospjeve o upravi TNPL koja ce znati iskoristiti skok BDTI-a. Ne znam, ako je ovo maksimalno iskoristenje visokog BDTI-a onda je bolje dionicarima TNPL da odmah potraze lameliranu gredu). Sto ce biti u buducnosti nitko ne moze reci sigurnoscu (vidimo to i na primjeru BDIa koji ce eto dosegnuti valjda 15 K nakon zavrsetka OI)…
Da te podsjetim: tvrdio si kako ce trezor TNPL kupovati dionice za nagrade te ce to podici cijenu dionice. Dogodilo se upravo suprotno.
Nisam tvrdio,jer ja nisam u upravi TNPL.Samo sam to naveo kao mogućnost,jer mi ionako
na burzi kupujemo moguću budućnost.
Tvrdio sam da će TNPL zaraditi više i da će imati manji P/E ,zbog velike prednosti u tonaži,a rast
BDTI utjeće na najveći dio flote/87%/
ATPL,ULPL i JDPL u ovom trenutku imaju manju operativnu flotu od TNPL.A tržišna kapitalizacija
ove tri firme je samo dva i po puta veća od TNPL.
TNPL istovremeno kapitalom pokriva cjelokupnu materijalnu imovinu.Sve što ima je njeno vlasništvo.
Kod ATPL na materijalnu imovinu od 2.102.180 vlastiti kapital je 1.210.340 i zaduženje iznosi
891.840.
O tome smo već debatirali ,ali vi jednostavno ne prihvačate elementarnu matematiku,koja je
nažalost u ovom trenutku još više u korist TNPL radi vozarina.
Veća zaduženost u ovom trenutku je veliki uteg.TNPL je tu najstabilnija firma.Konzervativna.
Manja zaduženost u kriznim vremenima je velika prednost.
[/quote]
ATPL ima veći koeficijent zaduženosti, oko 55%, a TNPL oko 40%. Međutim to ne mora biti nikakvo mjerilo ni kvalitete ni naznake propasti. Uostalom ROE im je ogroman.
Ako izuzmemo ROE koji je daleko viši kod ATPL (jer naravno ignorira obujam zaduženja), govoreći o operativnoj učinkovitosti pravo mjerilo bi trebao biti ROA koji je komparativno gledajući od četvrtog kvartala 2007.g neuporedivo bolji kod ATPL.
ROA (return on assets)
kvartal….1Q07…..2Q07…….3Q07……4Q07……1Q08……2Q08
ATPL……7,70%….9,24%……8,77%….10,64%….18,17%…..22,10%
TNPL……8,62%….9,50%……9,07%……7,60%…..6,64%……7,60%
Ma čak bi se i zapitao da imam TNPL o toj njenoj stabilnosti, jer zbog čega povrat na ukupnu imovinu zapravo pada? A znamo da je ROA i pokazatelj operativne učinkovitosti i pokazatelj profitabilnosti novih projekata…
Prethodnim postom nisam mislio vrijeđati imaoce TNPL, jednostavno uputiti prigovor da je nemoguće uspoređivati nekakvu stabilnost ova dva brodara jer TNPL je obnovio flotu, a ATPL je u procesu obnavljanja i proširivanja flote i svakako ima daleko više mogućnosti za kvalitetnu ekspanziju, a time i veću mogućnost buduće zarade.
a isporuka?
spilt-kinezi??
Cekajmo 2009 da bi to usporedili. Ocekujes li da ce radnici mirno gledati kako ih zatvaraju ili poklanjaju nekom drugom kako bi ih zatvorio. Za kasnjenja u Kini postoje i neki penali. Nisam siguran da Dubrovaci trgovci to nece uspit kapitalizirat.
TJEDNI PREGLED ZSE
Zagrebačka burza: Atlantska plovidba u tjednu oslabila čak 11,7%
Sad se uključih i vidim da je Lopina, moj stari poznanik s TNPL, "rat" prenio ovdje.
Još tamo prije mjesec dana ja i Sakai smo s Lopinom ovaj rat vodili na temi TNPL.
Sada su se stvari malo promijenile i mora se priznati da kratkoročno trend glede vozarina naginje likvidima.
Namjerno kažem likvida, jer ne znam koliko će to dobro iskoristiti flota TNPL, upravo s obzirom na ugovor na koji je zaključen Dugi otok. Istina, cijena TNPL je smiješno niska, ali isto dijelom ima zahvalit svojoj upravi (kao i još jedan naš brodar), koja će i dalje biti uteg te dionice.
Dok opet ATPL još ima problema s isporukom Zagreba (ne znam što je s onim ugovorom), a s obzirom na drastičan pad vozarina pitanje je kako će biti zaključen Pracat.
Sada je razlika u zaradama (tada smo računali zaradu po DWT, ATPL vs. TNPL s obzirom na prinove Zagreb i Dugi otok i zarada je bila drastično u korist ATPL) smanjena u korist likvida, međutim, kako će se stvar glede vozarina razvijati u budućnosti teško je reći.
Istina, cijena TNPL je smiješno niska, ali isto dijelom ima zahvalit svoj upravi (kao i još jedan naš brodar).
Ako je pad dijelom izazvan očekivanim hlađenjem kineskog (svjetskoga) gospodarstva, ni tankeri neće ostati pošteđeni, pa u tome na vidim neku prednost TNPL spram ATPL. I jedni i drugi očekuju veliki broj novogradnji pa bi u tom slučaju vremena mogla biti teška.
Međutim, ako je pad "umjetno" izazvan kineskim pokušajem smanjenja cijena rude, stvari će se opet okrenuti u korist bulker
Sve u svemu, što će biti sutra s brodskim tržištem teško je reći, u turbulentnim smo vremenima, pa ne bih davaou pogledu vozarina prednost ni jednim ni drugima.
Lopina, onda bi se 100 % kladio na ATPL, sada isto, međutim, da ti srce bude na mjestu sada je donijeti odluku između ova dva brodara dosta teže.
@ ashrak: što se tiće nafte, bar u idućih par mjeseci demand bi trebao biti jak
http://omrpublic.iea.org/world/wb_wodem.pdf
Ako je vjerovati meteorolozima, ova zima će za razliku od prošle biti izuzetno duga i hladna, te bi idućih par mejseci trebalo biti dobro za tankere, a i ugljen bi mogao pomoći bulkerima.
Što se tiće čelika, željezne rude, stavit ću jednu analizu od prije par mjeseci, ne želim da se shvati kao druk.