ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 29.09.2024. u 17:31
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
49,39
8.347
169
48,10
50,00
3,34%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

Excel CEO Stamatis Molaris says credit crunch hurting shipping
Saturday, 27 September 2008
The credit crunch is sucking liquidity out of global trade and the shipping business, leaving cargoes stranded on docks and threatening to bring down shipyards and ship owners alike, the top executive of Excel Maritime Carriers Ltd said on Friday. "The banks have ceased lending and a lack of liquidity affects trade," Stamatis Molaris told Reuters in a telephone interview. "The demand for goods is there; there is just not enough liquidity to move those goods around."
"If the credit crunch lasts beyond the short term, then shipyards — especially the newer ones — are going to fall like a house of cards," he added.
Molaris said that throughout the industry and in numerous markets, cargoes have been left on the dock because it is hard to find banks willing to fund the movement of the goods.
"It has happened to us and it is happening everywhere to everyone," he said. "The whole system has come to a state of chaos."
The Baltic Exchange’s chief sea freight index .BADI> for global raw materials has fallen nearly 70 percent since hitting a lifetime high in May, when it was buoyed by booming demand for natural resources in China and India.
Now, however, the index is weighed down by troubled financial markets, weaker commodity prices and concerns over Asian demand. It fell 10 percent on Friday.
More than 90 percent of the world’s traded goods by volume is carried by sea.
Excel has a fleet of 47 ships that haul raw materials — iron ore, coal, grain, cement and such — in bulk. The company is somewhat insulated from falling daily freight rates for dry bulk ships, as most of its fleet is on long-term charters at fixed rates. Sixty percent of its fleet is on such charters, and 50 percent is on fixed rates through 2010.
"If the crisis is over within two and a half years, then we are in a good position," said Molaris, whose company bought Quintana Maritime Ltd for $2.45 billion earlier this year.
He said tight credit may force smaller companies to try to sell off new ships for which they cannot obtain funding. But even firms like Excel with strong balance sheets may find it hard to raise funds for new acquisitions in the current environment, he said.
"Get me funding and I’ll look at a ship," he said. "I cannot stress this enough: The banks are not lending any money."
Excel shares were down $2.73, or nearly 14 percent, at $17.00 in midday trade on the New York Stock Exchange. Earlier in the day they hit a new 12-month low of $16.75, down nearly 80 percent from a 12-month high of $81.99 on Oct. 23, 2007.

Source: Reuters

DA skratimo – zbog pada cijene čelika , kad plate cijenu rude koju traže Brazilci + visoku vozarinu, uz pad cijene čelika, rade s gubitkom. Brazil i Australija moraju popustiti i smanjiti cijene rude, bez toga bojim se neće biti dobro.

E sad, tu je i ugljen – očekuje se duga i jaka zima ove godine, kakve dugo nije bilo. To bi moglo pojačati demand za naftom i ugljenom – možda ugljen spasi stvar u 4q.



otkinite više od tog BDI-ja. Nemate blage veze. Da se tržimo po BDI-u bili bi već na 1300kn. Šta vi mislite da mi nam sad puno pomoglo da on raste? Pa bolje da sad pada nego da pada kad krene oporavak tržišta. Stvarno nemate pojma.

Previše se barata izrazom BDI, a da se ni ne zna šta on predstavlja. Ali evo da governor ne izgubi živce ja ću biti malo detaljniji u objašnjenju…

BDI predstavlja nekoliko stvari u jednom izračunu:

1) neposredno predstavlja trenutni omjer potražnje i ponude brodova (određenog kapaciteta)
2) posredno predstavlja trenutni omjer potražnje i ponude rasutog tereta koji se prevozi (ugljen, rudača, žitarice, itd)
3) a obzirom na prethodno rečeno, može poslužiti i kao trenutni indikator opsega proizvodnje (gotovih proizvoda koji se dobivaju iz ovih sirovina – struja, čelik, hrana) odnosno kao trenutni pokazatelj ekonomskih aktivnosti i ekonomskog stanja općenito.

Zajednička riječ za sva 3 objašnjenja je: trenutno. Ono što znači ´trenutno´ uopće ne znači ´buduće´.

Koliki su utjecaji promjene svakog od pojedinog faktora koji determinira BDI:

Obzirom da je ponuda brodovima teško i sporo podložna promjenama (jer je potrebno duže vremena za izgradnju i dostavu broda, cca 2 godine), minimalni trenutni pomaci u njihovoj potražnji mogu raditi prilično veliki utjecaj na BDI. Kao što je i sada situacija.

Jednako tako uslijed izraženijih promjena na ekonomskom planu dolazi do veće ili manje potrebe za gotovim proizvodom, odnosno posljedično sirovinom. Zbog toga ni ne čudi što je BDI djelomično odraz stanja globalne ekonomije. Drugim riječima, promjenom (ili čak predviđanjem promjene) ekonomskog razvoja se BDI također može značajnije mijenjati. Kao što je i sada situacija.

Grafički prikazano, ako usporedimo kretanje vrijednosti BDI u usporedbi s industrijskim Dow Jones indeksom (DJIA) unazad 5 godina, primjetit ćemo interesantnu korelaciju. Pad ekonomskog rasta ili loše vijesti na ekonomskom planu (odgovara očekivano smanjenoj proizvodnji i potrošnji čelika) se ocrtava i kroz pad industrijskog DJIA indeksa, odnosno pad BDI-a, i obrnuto, u stanju većeg ekonomskog rasta ili pozitivnijih vijesti na ekonomskom planu (očekivana povećana proizvodnja i potrošnja čelika), povećava se vrijednost DJIA indeksa, te raste BDI. (graf u prilogu)

Ovu poveznicu nisam ja izmislio, već su isto ranije neki analitičari primjetili, nekoliko godina prije ovog booma, sugerirajući da je BDI također vođen trenutnim stanjem ekononije u globalu. Međutim izgleda da je trenutno BDI postao sinonim za kinesku aktivnost.
[/quote]

Hanger cista stotka.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

Iako industrijski DJIA indeks ne ukazuje na izrazito oslabljenu ekonomsku aktivnost u svijetu (promatrajući kretanje indeksa kroz protekle godine), BDI indeks svojim kretanjem usporedno sugerira daleko slabiju gospodarsku aktivnost.

Ako su pak Kinezi glavni generatori BDI indeksa (a tako se doživljava), zar bi to značilo da je kinesko gospodarstvo daleko više pogođeno i ugroženo od svjetskog?

Nijedan podatak ne upućuje na to, počevši od GDP-a Kine koji je daleko veći od GDP-a SAD-a i svjetskog prosjeka i koji će tako ostati još neko vrijeme. Cijela BDI izvedenica se očito trenutno bazira na kratkoročnom proučavanju kineskog tržišta (podaci se baziraju na zbivanjima u proteklom 8. mjesecu!)

Trenutnu situaciju s BDI indeksom obilježavaju 2 događaja:
1) smanjena potražnja za prijevozom željezne rude većinom uvjetovana od strane Kine,
2) smanjena gospodarska aktivnost (smanjena proizvodnja čelika) koja se također prvenstveno odnosi na Kinu.

A evo što o tome govore praktički sljedeći pokazatelji (najsvježiji podaci):

1) Uvoz željezne rudače ostaje relativno stabilan i tijekom 8.mjeseca. Uočen je pad uvoza od 5,5%, u odnosu na prethodni mjesec, ali je i dalje relativno visok (gledajući ostale mjesece u godini). Y/Y gledano uvoz je povećan 22%. Drastično smanjena potražnja? Ne bih rekao.

2) U 8. mjesecu je pala proizvodnja čelika za oko 5% u odnosu na prethodni mjesec (za čak 83% od navedenog pada su odgovorne čeličane kojima je naređeno privremeno gašenje i obustava proizvodnje radi stvaranja čišćeg zraka zbog OI, a inače te čeličane doprinose proizvodnji 35% od ukupnog čelika u Kini). Ako znači izuzmemo namjerno gašenje tih čeličani, proizvodnja čelika u Kini je pala realno za 1%. Udar na ekonomiju? Ne bih rekao.

Na temelju gore navedenih podataka teško se može dovesti u korelaciju pad BDI indeksa s vrijednosti od početka 8.mjeseca (koja je ujedno bila i ovogodišnji BDI prosjek, te je nešto iznad prošlogodišnjeg BDI prosjeka) za više od 50%, i stanje smanjene potražnje Kine za željeznom rudačom koja iznosi oko -5% m/m, odnosno pad proizvodnje čelika od 5,5% (podsjećam povećanje uvoza iznosi 22% y/y)!

Zaključak temeljem svih raspoloživih podataka je da je BDI daleko prenizak obzirom na relevantne pokazatelje. Kada se sve zbroji, imamo rasprodaju izvedenica (FFA) i Kineze koji nasilno na mjesec-dva štopaju proizvodnju čelika stvarajući dojam ekonomske stagnacije (unatoč i dalje visokom gospodarskom rastu i GDP-u). I ovo je još jedan dokaz da se ne vrijedi povoditi trenutnim stanjem BDI-a kako bi se razumila cjelokupna situacija na tržištu.

Global thermal coal demand seen to grow at slower pace – Australia
Text Size
By: Reuters
Published on 22nd September 2008
Global thermal coal demand will probably grow at a slower-than-expected pace in 2009 amid slower imports from Europe and Japan, the world’s No. 1 thermal coal importer, an Australian government forecaster said on Monday.

Total demand growth for thermal coal in 2009 was revised down to 3,2 percent from this year to 744,9-million tons, versus an earlier growth forecast of 3,7 percent at 730,7-million tons, the Australian Bureau of Agricultural and Resource Economics (ABARE) said in its September quarterly bulletin.

The agency trimmed its growth forecast for Asian coal imports in 2009 to 3,2 percent at 410,9-million tons, versus an earlier estimated growth rate of 5 percent to 415,8-million tons.

"Japan’s imports of thermal coal are forecast to decline by 3 percent to 130-million tons in 2009 because of a recovery in the utilisation of nuclear power capacity as operations resume at a number of nuclear power plants," ABARE said in a report.

The bureau also cut its outlook for European coal imports in 2009 to rise by just 1 percent, down from its previous estimate of 1,8 percent, largely due to lower coal consumption in Spain and Germany. But it has raised the overall imports numbers in 2009 to 232,8-million tons from an earlier forecast of 217-million tons due to updates to the 2007 import figures.

ABARE said the rise in global demand is expected to be met by higher exports in key producing countries, including Australia, Indonesia and Colombia, on the back of new projects and increased infrastructure capacity.

Prices for coking coal, used in steelmaking, are expected to remain high, with many of the drivers that have brought a tripling of contract prices for premium hard coking coal to about $300 a ton remaining in place.

"Despite an expected slowdown in developed economies in 2009, metallurgical coal prices are expected to remain around current levels in the short term, underpinned by Australian infrastructure bottlenecks, increased export taxes on metallurgical coal and coke in China and strong steel production growth in developing economies," ABARE said.

CHINESE THERMAL COAL EXPORTS TO FALL

The price of thermal coal, used for power generation and in the making of cement, touched a record high of $201 a ton in early July, but has since shed about $60 on expectations of lower European demand and similar losses in the oil and gas markets.

Chinese thermal coal imports are expected to remain steady at about 43-million tons in 2009, but exports from the nation, currently world’s sixth-largest coal exporter, were forecast to drop nearly 12 percent to just 37-million tons next year – making China an overall importer of the fuel, ABARE said.

ABARE said thermal coal exports from Indonesia, the world’s largest thermal coal exporter, are forecast to increase by 6,9 percent in 2009 to 217-million tons, after an estimated 6,5 percent growth in 2008.

In Australia, the world’s second-largest thermal coal exporter, thermal coal exports are forecast to increase 7 percent to 122 million tonnes in the fiscal year to June 2009, thanks to the commencement of new mines and mine expansions by producers such as Xstrata and Anglo Coal, said ABARE.

Ako se tko brine za budućnost kineske ekonomije (i budući uvoz željezne rudače), pitao bih ga koja je značajna promjena u kineskom gospodarstvu učinila razliku između potraživanja/proizvodnje u 5.mjesecu i u 9.mjesecu ove godine, razliku koja iznosi iskazano BDI-om 11700 i 3700 bodova?

Indeks će porasti jednako na način na koji je pao, jer niti je realna brojka od 11700, niti 3700, već očito negdje između. A taj prosjek će se ostvariti kad tad, jer uz stabilni gospodarski rast uvozit će se i željezna ruda kad tad, dok god postoji potrebe i mogućnosti za ekonomskom i industrijskom ekspanzijom Kine.

Kinezi su se zbog neuspješnih pregovora s Brazilcima kratkoročno okrenuli najprije Australcima, a zatim od jučer svojim proizvođačima rudače (koja je daleko slabije kvalitete od brazilske i još k tome nema je mnogo na raspolaganju) što dokazuje da očito rudaču trebaju i da ne planiraju prestati s proizvodnjom čelika. Pitanje je vremena kada će se vratiti glavnom nabavljaču – Brazilu. A Vale i dalje ne odustaje od povećanja cijena za svoju sirovinu iako je gledajući prema BDI-u tržište u ´krizi´.

Još jednom za kraj, BDI (kao i FFA) je trenutni pokazatelj (usput izmanipuliran do besvijesti), ali nije nikako budući pokazatelj ponude i potražnje, kao ni gospodarske aktivnosti. Trenutno gledano BDI može za tjedan dana pasti i na 1000 i jednako tako porasti na 5000, ali gledajući iz godine u godinu kroz idući par godina morat će održati prosjek barem oko 6000-7000 kolika je i realna osnova obzirom na sve navedeno.


DA skratimo – zbog pada cijene čelika , kad plate cijenu rude koju traže Brazilci + visoku vozarinu, uz pad cijene čelika, rade s gubitkom. Brazil i Australija moraju popustiti i smanjiti cijene rude, bez toga bojim se neće biti dobro.

A Bloomberg News survey of analysts this week find a majority believing that world iron ore suppliers Vale, BHP Billiton and Rio Tinto will get smaller than expected price increases in 2009. The most pessimistic ones said that they may trim their earlier forecasts for annual iron ore price increases next year by 15% to 30%.

Ne, dapače, dobit će vjerojatno ponovo povećanje cijene nagodinu, ali ne u onoj mjeri koliko žele. Kinezima ovo dođe na isto, ucjena je ucjena, prvo plati robu pa onda gradi koliko te volja…

Hanger – to po meni nije dobro, jer je za Kinu uvozna cijena rude cijena koji plate za rudu + vozarina, i ako ne popuste Brazilci i smanje cijenu, onda će nastaviti s pritiskom na vozarine.

na nacin da ce kupiti rudu, jer ce pristati na uvjete Brazilaca, ai ce je ostaviti u Brazilu jer ne zele unajmiti brod za prijevoz iste???
Mislim da ce prije razviti svoju flotu bulkera ili kupiti neke kompanije koje imaju bulkere kako bi lakse kontrolirali cijenu ili makar placali visoku cijenu svojim kompanijana. Npr Indijsi SUZLON
(jedan od najvecih prozivodjaca vjetro turbina na svijetu) je odlucio da umjesto da da bude izlozen hiroviton trzistu osnuje svoju kompaniju, i isto su i napravili (sjediste kompanije je u Sporeu i grade….32 heavy lifta….)
Problem je sto je za razvoj flote potrebno vrijeme, a i za to je potrena ruda-celik. Stoga nema brige, ovo je sve taktiziranje, ali kako je narod vec rekao …navigare nececere est….
Posto potraznja za bulk teretom ne jenjava, a isporuke novogradnji kasne dobrano, vozarine ce se svakako popraviti.
STRPLJENJA…..



Pogledaj BDI Futures-e
http://www.imarex.com/home/bdi_futures_closing_prices

….upravo su ovih dana optuživani trejderi futuresima da su oni dobrim dijelom krivi za dramatičan pad BDI-a. Obzirom da se na ovu trgovinu nije odnosila zabrana short-sellinga, a u trejdanju s FFA su bile uključene i neke američke investicijske banke (svi znamo kako su prošle), ekscesivnom prodajom izvedenica je također poduprto rušenje BDI indeksa.
Baš lijepo zar ne?

[/quote]

Problem američkih investicijskih banaka će morati rješiti najkasnije do novih američkih izbora. Hoče ili neće pasti tih 700 milijardi pitanje je sad a možda će se naći neko drugo rješenje. A nakon toga i naročito zbog činjenice, da će Kinezi do kraja svoje industrijske ekspanzije uvesti još puuuno željezne rudače isplati se ulagati u brodare.

New Report

Close