Malo dramaturgije preko bare za finalni ukrcaj. Mccain, Bush i Obama danas na bidu. Sve OK.
upomoć….
na temi INA jedino se ja borim sa postovima u kojima se podcjenjuje naša miljenica…molio bih malo potpore da ne ostanem usamljen …. mislim da je svima nama u interesu argumentirano braniti vrijednost ATPL
odrađeno
[/quote]
Governora za Guvernera. [thumbsup] Sta ti u stvari znaci governor? U nasoj terminologiji to je uredjaj koji kontrolira okretaje glavnih i pomocnih brodskih motora.
A sad jedan malo ozbiljniji osvrt sa SMM-a. Za one koji neznaju SMM je jedan od naj vecih sajmova proizvođaca brodske opreme. U razgovorima je glavna tema bila narudzbe 2009-10. Prisustvovao sam razgovoru klijenta koji gradi 19 brodova u Kini sa Wartsillom, jednim od dva naj veca proizvodjaca na svijetu. Radilo se o motoru za Cape. Prije 6 mjeseci nije bilo sanse da se motor isporuci prije kraja 2010 ali sada vise nije problem ni isporuka u 2009. Na standu firme koja je jedan od vodecih u industriji po pitanju opreme za spasavanje kazali su nam takodjer da vide znacajno usporavanje u narudzbama i kanceliranje postojecih. Generalno prevladava misljenje da nadolazece godine nisu obecavajuce za brodogradnju sta i nije loše za tržište jer ce smanjiti pritisak
Sta se tice tehnickih novosti nije se desilo nista revolucionarno. U principu pretakanje iz supljeg u prazno. Jedina tehnicka novost koja je mene zainteresirala su pokretne lopatice statora turbochargera a koja obecava smanjenje goriva za 2-4 gr/kw. (u prilogu). Elektronski nadzor brodskih strojeva sa kopna je nesto sta bi trebao biti hit ali za mene je promasaj. I tako su talenti na brodu ispod prosjeka pa ako znaju da netko sa kopna kontrolira glavni stroj jos vise ce se uspavati.
Mislim da za ovo usporavanje u brodogradnji i kanceliranje postojećih narudžbi postoje drugi razlozi
a to je kroničan nedostatak projektanata i kvalificirane radne snage koja konstruira i gradi brodove.
Evo ja imam posla za sljedećih par godina što se tiče opreme za nove brodove. Gradi se sve u šesnaest i da se zaposli još toliko koliko nas radi količina posla bi bila ista. Brodovi idu ko na traci
ali nažalost menađeri koji ugovaraju poslove ne shvaćaju da se ne može ubrzati proces koji mora ići svojim putem. Lako je naručiti 15 brodova ali tko će to i kada napraviti? Kinezi su inače katastrofalni što se tiče gradnje i sa njima stalno problema. A da ne pričam o njihovim konstruktorima i dokumentaciji. Živi užas. Rokovi se probijaju ko od šale. Ako kinez kaže 3 mjeseca budi siguran da će biti 6. Tako da je došlo do toga da se otkazuju narudžbe jer jednostavno se to sve ne može stići napraviti. Bez brige bit će brodova i za atlantsku nema problema samo još uvijek mislim da je
atlantska previsoko što se tiče cijene. Nažalost ima prostora za pad. Sve mi se čini da se cijena od 2000kn pretvara iz donjeg otpora u gornji otpor što god tko kazao.
Mogu djelom prihvatiti tvoje misljenje vezano za Kineze ali po mom sudu veci problem je financiranje. Jednoj firmi gdje sam konzultant pobjegla dva 90000 bulkera jer je banka promjenila tekst ugovora i trazila dodatne garancije za zavrsavanje brodova od strane kineskog skvera koje ovaj nije mogao dati na vrijeme.
Nažalost ima prostora za pad. Sve mi se čini da se cijena od 2000kn pretvara iz donjeg otpora u gornji otpor što god tko kazao.
[shocked]Koji je otpor IGH-u? Ledu? ATGR-u?TISK-u?INGRI-i? Koji si ti smijeh. OK, jel ti 1500 dovoljno za ulaz? Tada će ti P/E biti 2 (riječima:DVA) Ti si ko stara junferica, j..o bi se a da ne uđe.
Nažalost ima prostora za pad. Sve mi se čini da se cijena od 2000kn pretvara iz donjeg otpora u gornji otpor što god tko kazao.
[shocked]Koji je otpor IGH-u? Ledu? ATGR-u?TISK-u?INGRI-i? Koji si ti smijeh. OK, jel ti 1500 dovoljno za ulaz? Tada će ti P/E biti 2 (riječima:DVA) Ti si ko stara junferica, j..o bi se a da ne uđe.
[/quote]
Slažem se
netko se od OIF-ad dobro nakrcava
veliki promet, a brzo smo se4 vratili na jučerašnju cijenu, već u 11h! [thumbsup]
[s
hocked]Koji je otpor IGH-u? Ledu? ATGR-u?TISK-u?INGRI-i? Koji si ti smijeh. OK, jel ti 1500 dovoljno za ulaz? Tada će ti P/E biti 2 (riječima:DVA) Ti si ko stara junferica, j..o bi se a da ne uđe.
[/quote]
da da baše se netko od fondova ukrcava ali se u isto vrijeme i to jače netko iskrcava ….ili ti ga down..
Slažem se
netko se od OIF-ad dobro nakrcava
veliki promet, a brzo smo se4 vratili na jučerašnju cijenu, već u 11h! [thumbsup]
[/quote]
……""Netko se sramotno poigrao imenom Atlantske plovidbe. Nismo niti ćemo imati ikakve kontakte vezane uz kupnju dionica Hajduka", reagirao je Jerković. "Kad sve uspješne splitske tvrtke ulože određeni novac u Hajduk, te ako još pritom određenim iznosom pomognu i dubrovačkom vaterpolskom klubu Jug, onda ćemo i mi razmisliti o kupnji dionica splitskog kluba", rezolutan je Jerković.
Najavljuje kako će osobno možda u kupnju dionica Hajduka uložiti do 10.000 kuna, ali kako bi o ulaganju tvrtke kojoj je na čelu moralo odlučiti njenih 7.000 dioničara."…..
Kapa dolje , barba Ante.Između ostalog , i zbog ovog ću držati dionice ATPL , makar potonuo zajedno s njima….
Baltic Exchange Dry Index TM 3746 (DOWN 417)
Baltic Exchange Capesize Index TM 4652 (DOWN 554)
Baltic Exchange Panamax Index TM 3458 (DOWN 699)
Baltic Exchange Supramax Index TM 2925 (DOWN 87)
Baltic Exchange Handysize Index TM 1527 (DOWN 60)
Baltic Exchange Dry Index TM 3746 (DOWN 417)
Baltic Exchange Capesize Index TM 4652 (DOWN 554)
Baltic Exchange Panamax Index TM 3458 (DOWN 699)
Baltic Exchange Supramax Index TM 2925 (DOWN 87)
Baltic Exchange Handysize Index TM 1527 (DOWN 60)
Prestrašno. Oće l’ to na nulu?