Nisam znao da imaju baš apara na bacanje…
http://business.hr/Default2.aspx?ArticleID=e1f0eac3-7749-4d6b-9ddf-2b336858e7c7&open=sec
….
Osim Keruma s upravom Hajduka o mogućem ulasku u vlasničku strukturu, zajedno s većinskim vlasnikom Gradom Splitom, pregovaraju i druge velike hrvatske kompanije. U tom kontekstu spominju se Dalekovod, koji je Business.hr-u potvrdio interes, Atlantska plovidba te Božo Jusup, koji kao najveći pojedinačni vlasnik kontrolira zadarsku tvrtku Tankerkomerc.
…ovo suviše zvuči kao rekla kazala tip članka. Uostalom, radi se o razmjerno malim ciframa.
danas je Drys pogodio jednogodisnji minimum,
za usporedbu ATPL je tocno prije godinu dana bila na 2700 dok je na ovoj razini bila 20.7.2007.
No kakva je bila vozarina za panamaxe prije godinu dana, ako se ne varam znatno veća. Uglavnom, kinezi su odlučili pokazati nekim patuljcima (Vale, Rio, BHP) tko je gazda u kući, a to što ovi misle da su veliki njihov je problem. Stoga, prognoziram daljni pad BDI u narednih 2-3 tjedna, pa onda umjereni permanentni rast do kraja godine do razine od 7000. Prije toga cijene moraju pasti na razinu da kinezima budu prihvatljive. Da simplificiram do krajnosti, što mislite tko će izaći kao pobjednik u borbi između kineske države i tri rudarske tvrtke? Športskim rječnikom prikazano, kinezi vode 3:0, no protivnik nema šansu zabiti počasni gol, pa postaje dosadno, upitno je samo koliko će golova kinezi zabiti (čitaj do koje će granice spustiti cijene).
Ugljena primjerice ima dovoljno za narednih 100 godina, u Austaliji se radi o površinskom iskopu, znači eksploatacija je jeftina, pa zašto bi ugljen bio skup?
Pored svega, kupuje se, reako bi školski pametno.
…ovo suviše zvuči kao rekla kazala tip članka. Uostalom, radi se o razmjerno malim ciframa.
Ako sam dobro pratio radi se o traženju potencijalnih kupaca jer ostalo je dionica po ukupnoj cifri od nepunih 80 milijuna kuna. Kada bi se i našao kupac za recimo većinu od tih dionica i nekim čudnim nebuloznim slučajem taj kupac bude Atlantska plovidba, i investicija recimo bude iznosila oko 50 milijuna kuna, to je zapravo ulaganje od oko 10 milijuna $. Ako mogu isfinancirati brodove za 5 puta veću cifru po komadu (novi panamax ima cijenu od 50 milijuna $), ne vidim čemu toliko uzbuđenje kao da ulažu pola vrijednosti firme u Hajdukove dionice.
Ma, uostalom, dionice Hajduka su po novinama već kupovali svi od Bill Gatesa do bogatih šeika. A svi znaju da je u pitanju gluparija. Očito se traži bilo kakva dovoljno naivna/dobronamjerna firma ili čovjek koji ima dovoljno novaca na bacanje, da baci nešto i u kasicu Hajduka, a da to ni ne osjeti.
Bez obzira koliko lijepo zvuči što je prepoznat brand i namirisan novac koji ova firma posjeduje, ja opet sumnjam da će Atlantska išta ulagati u Hajduk, ali i da kupi dionica za milijun $ to će im značiti jednako koliko i potencionalna dobit na razlici tečaja dolara od danas do sutra. Eto toliko imaju novaca i takva se love tamo okreće.
molim od znalaca sa foruma objašnjenje o drastičnom padu brodara u svijetu, a burze i ostali sektori u ljepom zelenilu…dali takav pad čeka i naše brodre?
ne znam ,meni itko ko bi olako bacio milju $ nekakvoj hrpi neradnika ,ljenčina i lešinara nije normalan.
ima puno boljih načina kako donirati milju
danas je Drys pogodio jednogodisnji minimum,
za usporedbu ATPL je tocno prije godinu dana bila na 2700 dok je na ovoj razini bila 20.7.2007.
No kakva je bila vozarina za panamaxe prije godinu dana, ako se ne varam znatno veća. Uglavnom, kinezi su odlučili pokazati nekim patuljcima (Vale, Rio, BHP) tko je gazda u kući, a to što ovi misle da su veliki njihov je problem. Stoga, prognoziram daljni pad BDI u narednih 2-3 tjedna, pa onda umjereni permanentni rast do kraja godine do razine od 7000. Prije toga cijene moraju pasti na razinu da kinezima budu prihvatljive. Da simplificiram do krajnosti, što mislite tko će izaći kao pobjednik u borbi između kineske države i tri rudarske tvrtke? Športskim rječnikom prikazano, kinezi vode 3:0, no protivnik nema šansu zabiti počasni gol, pa postaje dosadno, upitno je samo koliko će golova kinezi zabiti (čitaj do koje će granice spustiti cijene).
Ugljena primjerice ima dovoljno za narednih 100 godina, u Austaliji se radi o površinskom iskopu, znači eksploatacija je jeftina, pa zašto bi ugljen bio skup?
Pored svega, kupuje se, reako bi školski pametno.
[/quote]
Vozarina za panamaxe (1y t/c) je bila:
3Q2006: prosječno oko 25.000$/d
3Q2007: prosječno 59.000$/d
3Q2008: prosječno 68.000$/d
trenutno: 50.000$/d
Baš i nije tolika dramatična razlika gledajući kvartalne rasporede vozarina kroz više godina…
Ugljen je skup ne zato što ga ima na bacanje, već zato što ga neki nemaju dovoljno jer nemaju kapaciteta za dovoljne količine njegova iskopa, pa ga treba prevoziti preko mora, oceana…
Drugim rječima cijena nabave sirovine se sastoji od cijene same sirovine i cijene njegova transporta.
mislim da je priča oko Hajduka prenapuhana…. ipak je Ivek iz Splita, kad Milanče daje silne pare za stadion na kojem se skupi 5000 ljudi godišnje nitko ne viče… s druge strane to je sve sitna lova, samo od razlike dolarskog tečaja (4.5-4.85) ima i za hajduk i za dinama (iako im ja ne bih dao niti lipe!!!!). BTW kao i svugdje kapital ovisi o politici i obrnuto…
sve će se lijepo riješiti, nego nitko ne spominje one planove o marini u Dubrovniku za megajahte? to bi tek trebalo krenuti, dubrovnik je sada pustoš ali ljudi koji su godinama plovili okolo znaju što turisti vole (kocka, žene, provodi) ako je cijena građevinske dozvole lova Hajduku…. onda nek im daju, što možemo
…objašnjenje o drastičnom padu brodara u svijetu…
…dali takav pad čeka i naše brodre?
Vani se jednako klade na brodare proučavajući trenutno stanje BDI-a.
Prosječna target cijena većine brodara za kraj godine se kreće između 50 i 100% veće cijene od sadašnje.
Najniža target cijena za kraj godine je iznad sadašnjih cijena za sve brodare.
Najviša target cijena za kraj godine za pojedine iznosi i 300% više od sadašnje cijene.
Sve u svemu, ovisi u što se ulaže,
DRYS je najrizičniji jer radi po principu spot ugovora, a sukladno s tim ima i najniži P/E (trenutno oko 2.1), ali jednako nudi najveću zaradu ako se do kraja godine spot vozarine i BDI dobro oporave.
Ostali, koji nas interesiraju više, se trže po P/E u rasponu od 6-8 (najsličniji Atlanskoj po vrsti ugovora) i isto nude ulaganjem u njih barem najnižu target cijenu za kraj godine koja je veća od sadašnje. Usput ATPL ima P/E 4,6.
Znači, ako se BDI uopće ne oporavi do kraja godine, cijena će većini brodara tada iznositi nešto više od sadašnjih (najgora solucija). Niža može biti jedino ako se potope sve burze (armagedon solucija). Sve u svemu opet nije loše ako se planira držati novac u dionicama koje vrijede.
Također nije na odmet znati da su i vani brodari debelo podcijenjeni zbog cjelokupne nesigurnosti na američkom tržištu pa bi i eventualni oporavak američkih indeksa na više razine potaknuo oporavak cijena i ovih dionica, neovisno o situaciji s BDI. Ovako je nažalost učinak svih vijesti na cijenu kratkoročno gledano devastirajući.
Ili što kaže duhoviti komentator s Imarexa:
Srednjeročno gledano postoji nekakva nada da će se iza kineskog nacionalnog praznika (01.10.) povećati potražnja za brodovima i uvozom. Kratkoročno gledano, tu je birtija.
[smiley] [smiley] [smiley]
A ako netko pita za dionicu Valea i procjene slobodno neka baci oko (COMPANHIA VALE ADS, NYSE: RIO)
Trenutna cijena: 22,2 $ (+5%)
Low target: 34 $
Median target: 43 $
High target 47,5 $
Mean Recommendation (this week): 1.7
Mean Recommendation (last week): 1.7
Change: 0.0
* (Strong Buy) 1.0 – 5.0 (Sell)
(od 11 analitičara, 3 daje preporuku strong buy, 8 buy)
Growth Est
Current Qtr. 41.7%
Next Qtr. 57.7%
This Year 30.6%
Next Year 21.8%
Next 5 Years (per annum) 14.9%
Tko pita za Kineze i tko se to boji za Vale?
Vani se jednako klade na brodare proučavajući trenutno stanje BDI-a.
Prosječna target cijena većine brodara za kraj godine se kreće između 50 i 100% veće cijene od sadašnje.
Najniža target cijena za kraj godine je iznad sadašnjih cijena za sve brodare.
Najviša target cijena za kraj godine za pojedine iznosi i 300% više od sadašnje cijene.
Sve u svemu, ovisi u što se ulaže,
DRYS je najrizičniji jer radi po principu spot ugovora, a sukladno s tim ima i najniži P/E (trenutno oko 2.1), ali jednako nudi najveću zaradu ako se do kraja godine spot vozarine i BDI dobro oporave.
Ostali, koji nas interesiraju više, se trže po P/E u rasponu od 6-8 (najsličniji Atlanskoj po vrsti ugovora) i isto nude ulaganjem u njih barem najnižu target cijenu za kraj godine koja je veća od sadašnje. Usput ATPL ima P/E 4,6.
Znači, ako se BDI uopće ne oporavi do kraja godine, cijena će većini brodara tada iznositi nešto više od sadašnjih (najgora solucija). Niža može biti jedino ako se potope sve burze (armagedon solucija). Sve u svemu opet nije loše ako se planira držati novac u dionicama koje vrijede.
[/quote]
Samo bih se nadovezao s još jednom činjenicom. Neću iznositi kirurški točne brojke, ne da mi se sad tražit pa se ispričavam. Onako je iz sjećanja. Tko ne vjeruje, nek potraži. U 2007 Drys je narasto sa 13 na 130 dolara. Dakle povećao se za 10X (deset puta). U isto vrijeme ATPL je narasla nekih 3X. U proljetnom rally-u Drys je narastao sa 50 na 115 dolara. Dakle više nego 100%. U isto vrijeme ATPL je narasla za 50%. Drys je na današnjim razinama još uvijek 3 do 4 puta viši nego početkom 2007. ATPL je cca 2X. Ostali brodari u prosjeku imaju također jače amplitude nego ATPL iako manje od Drys-a. Niti bi se ova 2 brodara trebala stavljat u isti kontekst niti ovakva usporedba ima smisla. Ista je stvar i kad tečajevi padaju. Stvar je u tome da su brodari izlistani u USA bolesno volatilni i moram priznat da mi to dan danas nije jasno. Neki su doduše manje volatilni, neki više, ali kad rastu, u svakom slučaju rastu više od ATPL, kad padaju, više i padaju, što je logično. Mi smo (nekada na žalost, nekada na sreću) više determinirani Crobex-om nego brodarima u USA. Stavite si u usporedbu graf IGH sa ATPL (mislim da je Mavan to znao poslati). Linije su nevjerojatno slične. Puno sličnije od usporedbe s bilo kojim brodarom u US. Čudno, ali istinito.
Vani se jednako klade na brodare proučavajući trenutno stanje BDI-a.
Prosječna target cijena većine brodara za kraj godine se kreće između 50 i 100% veće cijene od sadašnje.
Najniža target cijena za kraj godine je iznad sadašnjih cijena za sve brodare.
Najviša target cijena za kraj godine za pojedine iznosi i 300% više od sadašnje cijene.
Sve u svemu, ovisi u što se ulaže,
DRYS je najrizičniji jer radi po principu spot ugovora, a sukladno s tim ima i najniži P/E (trenutno oko 2.1), ali jednako nudi najveću zaradu ako se do kraja godine spot vozarine i BDI dobro oporave.
Ostali, koji nas interesiraju više, se trže po P/E u rasponu od 6-8 (najsličniji Atlanskoj po vrsti ugovora) i isto nude ulaganjem u njih barem najnižu target cijenu za kraj godine koja je veća od sadašnje. Usput ATPL ima P/E 4,6.
Znači, ako se BDI uopće ne oporavi do kraja godine, cijena će većini brodara tada iznositi nešto više od sadašnjih (najgora solucija). Niža može biti jedino ako se potope sve burze (armagedon solucija). Sve u svemu opet nije loše ako se planira držati novac u dionicama koje vrijede.
[/quote]
Samo bih se nadovezao s još jednom činjenicom. Neću iznositi kirurški točne brojke, ne da mi se sad tražit pa se ispričavam. Onako je iz sjećanja. Tko ne vjeruje, nek potraži. U 2007 Drys je narasto sa 13 na 130 dolara. Dakle povećao se za 10X (deset puta). U isto vrijeme ATPL je narasla nekih 3X. U proljetnom rally-u Drys je narastao sa 50 na 115 dolara. Dakle više nego 100%. U isto vrijeme ATPL je narasla za 50%. Drys je na današnjim razinama još uvijek 3 do 4 puta viši nego početkom 2007. ATPL je cca 2X. Ostali brodari u prosjeku imaju također jače amplitude nego ATPL iako manje od Drys-a. Niti bi se ova 2 brodara trebala stavljat u isti kontekst niti ovakva usporedba ima smisla. Ista je stvar i kad tečajevi padaju. Stvar je u tome da su brodari izlistani u USA bolesno volatilni i moram priznat da mi to dan danas nije jasno. Neki su doduše manje volatilni, neki više, ali kad rastu, u svakom slučaju rastu više od ATPL, kad padaju, više i padaju, što je logično. Mi smo (nekada na žalost, nekada na sreću) više determinirani Crobex-om nego brodarima u USA. Stavite si u usporedbu graf IGH sa ATPL (mislim da je Mavan to znao poslati). Linije su nevjerojatno slične. Puno sličnije od usporedbe s bilo kojim brodarom u US. Čudno, ali istinito.