Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 21.266 | 434 | 49,00 | 49,50 | 0,00% |
Genco bi trebao bit sličan ATPL, pa bi i ovo gore trebalo vrijedit za ATPL.
Joj, pa već tisuću puta je rečeno da ATPL uglavnom posluje dugoročnim ugovorima, a da spotove koriste kada je, kratkoročno gledano, lošija pozicija takvih dugoročnih ugovora. Pravi ulagači to sigurno znaju i možemo se i mi i Genco buniti koliko hoćemo, ali u glavama špekulanata i pseudo-ulagača je uvijek prisutan fenomen stanja BDI-a i DRYS-a. I više je nego očito da je takvih puno više, jer i cijena dionice toliko varira.
Vjeruj mi, nećemo se dugo vremena riješiti takvih ´ulagača´, jer one stvari koje su ljudima teže za pratiti, analizirati i shvatiti se zanemaruju i nadomještaju priprostim i jednostavnim faktorima kao što je BDI.
Čak štaviše, što više čitaš postove gdje se rulja povodi pojednostavljanju situacije, više imaš osjećaj da su zapravo oni u pravu, pa i ti dođeš u napast da pratiš kako se kreće DRYS i brodarski ineksi.
Mislim da to u konačnici ne vodi nigdje jer kako možeš puno zaraditi, jednako možeš puno i izgubiti. Ponovo će se stvoriti euforija brze zarade, ponovo će neki dobro zaraditi i ponovo će se stvoriti novi ovisnici koji će izgubiti orjentir i tako prilično izgubiti.
U toj cijeloj priči mi je bitnije igrati na relativno sigurno (što su trenutno fundamenti), pa sam miran i sa svojih 40-50% zarade od ukupno uloženog kroz neko određeno razdoblje. Bar znam da ću ih zaraditi pametnom investicijom, a kockati za više (i riskirati) mi se zaista ne da. [smiley]
@ techman – kakvi su to postovi, u stilu najgoreg drukera, pa ti bar možeš dati kvalitetan info.
Genco bi trebao bit sličan ATPL, pa bi i ovo gore trebalo vrijedit za ATPL.
Techman – kakve su prognoze za 2009 i kakav je utjecaj ovih mjera FED-a na brodare ?
Nisi vidio post prije koji je ostao na prethodnoj strani. To je bio odgovor na pitanje cayenneosa sta se ocekuje u ponedjeljak.
Ocekivanja 2009.
Pokusati cu dati moje misljenje ali bez etiketiranja molim. To je samo moje misljenje i ponoviti cu neke stvari o kojima sam nedavno pisao.
Trenutno se nalazimo u turbulentnim vremenima kakva su i inace prema kraju godine na trzistu bulkera. Vode se takticke igre rudara, brodara , Kineza i dodao bi Indijaca. Za Indijce neznam ali za Kineze se kalkuliralo sa zalihama rude od cca 2 mjeseca. Kako je zasigurno industrija usporena zbog cistog zraka na Olimpiskim i Paraolimpiskim igrama mozda su se zalihe i povecale. Stoga pad BDI dodatno potaknut padom cijene nafte i rastom dolara nije neocekivan. Sam pad BDI-ja ne znaci da da je toliko bulkerima pala i zarada. Naime padom cijene nafte pala je i cijena ulja sto je znacajna stavka u budzetu, dobavljaci su se odavno prebacili u Euro pa su sada sa ojacanim dolarom i cijene rezervnih djelova nize. Vecina pametnih brodara kombinira spot sa marketom pa ih trenutni pad vozarina nije znacajno zatukao. Za vjerovati je da ce se znacajan broj TC protegnuti i u 2009 pa i ako trziste nastavi klizati prema dolje ta godina bi u prosjeku terebala biti solidna.
Bankarska kriza se kako svjedočimo produbljuje i financiranje mnogih novogradnji postaje upitno. Banke preispituju garancije i gdje je situacija dvbojbena odbijaju dalnje financiranje. Kao plod tih desavanja nasa uzdanica dobila je Cape sa isporukom u 2009 sto je lani bila misaona imenica. Realna je situacija da veliki broj novogradnji zbog financiranja nece biti izgradjen. U brodarskim krugovima prevladava misljenje da je rijec o 30 % iako ima spekulacija da je broj znacajno veci. To bi trebalo uvelike smanjiti pritisak na market.
Nisam ekonomista ali po pisanju nema znacajnih znakova usporenja Kineske ekonomije. Usporenje u svakom slucaju dolazi ali ne u mjeri da ugrozi brodarsko trziste. Sumljam da ce mo BDI tako skoro vidjeti na ATH ali ja osobno nemam nista protiv prosjeka od 6-8000. To je podrucje koje jos uvjek osigurava brodarima podmirenje kreditnih obveza i izvanprosjecnu zaradu.
Pisao sam da se FFD (Freight Forward Deal) za 2009 zakljucuje relativno visoko sta je znak da analiticari banaka koje ga nude vide 2009 bez vecih poremecaja marketa. Za vjerovati im je jer je gomila novaca u igri. I vjerujte moje je iskustvo da su banke u više slucajeva izlazile kao pobjednici nego je to bio slucaj sa brodovlasnicima.
I da rezimiram ja vidim godinu 2009 kao jednu solidnu godinu koja ce biti nesto lošija od prethodne dvije ali jos uvjek dobra da ce mo se moci radovati isplacenoj dividendi ATPL.
I na kraju molite boga da mi je prosvitlija mozgane pa da se sve ovo i dogodi. I neka svijeca (ne kineska) bi mozda pomogla. Toliko od Techa [proud]
I da rezimiram ja vidim godinu 2009 kao jednu solidnu godinu koja ce biti nesto lošija od prethodne dvije ali jos uvjek dobra da ce mo se moci radovati isplacenoj dividendi ATPL.
Ukoliko operativna dobit Atlantske plovidbe d.d. u 2009 bude manja od 2008 a time i dividenda u 2010 bude isplaćena manje nego u 2009 jako ću se razočarat u sposobnost uprave ove nam ponajbolje kompanije u Hrvata.
Ukoliko operativna dobit Atlantske plovidbe d.d. u 2009 bude manja od 2008 a time i dividenda u 2010 bude isplaćena manje nego u 2009 jako ću se razočarat u sposobnost uprave ove nam ponajbolje kompanije u Hrvata.
Uprava ne odlučuje kakve će biti vozarine na tržištu već ponuda i potražnja, a što uprava može napraviti jeste procijeniti koje su isplativije spot ili na ugovore pod 1 ili 2 godine……Pa tako maximizirati profit, bilo kratkoročno pa tako i dugoročno….
Tako se treba gledati sposobnost uprave u procjenjivanju……….
Ukoliko operativna dobit Atlantske plovidbe d.d. u 2009 bude manja od 2008 a time i dividenda u 2010 bude isplaćena manje nego u 2009 jako ću se razočarat u sposobnost uprave ove nam ponajbolje kompanije u Hrvata.
Uprava ne odlučuje kakve će biti vozarine na tržištu već ponuda i potražnja, a što uprava može napraviti jeste procijeniti koje su isplativije spot ili na ugovore pod 2 ili godinu dana……
[/quote]
Tako je. Do sad nisam imao razloga sumjnati u njihove dobre procjene. [cool]
I da rezimiram ja vidim godinu 2009 kao jednu solidnu godinu koja ce biti nesto lošija od prethodne dvije ali jos uvjek dobra da ce mo se moci radovati isplacenoj dividendi ATPL.
Ukoliko operativna dobit Atlantske plovidbe d.d. u 2009 bude manja od 2008 a time i dividenda u 2010 bude isplaćena manje nego u 2009 jako ću se razočarat u sposobnost uprave ove nam ponajbolje kompanije u Hrvata.
[/quote]
Ako isporuke novogradnji u 2009. ne budu kasnile više od 3-4 mjeseca (predviđeni su 3 handymaxa na početku, sredini i kraju godine, te capesize na kraju godine), cjelokupna flota će kroz operativne prihode zaraditi više u 2009. nego u 2008.
Ako BDI ne postigne visoke prosjeke već ovu jesen/zimu iduća će godina zasigurno donijeti bolje prosjeke možda već i u proljeće. Napominjem da kineske lokalne i državne vlasti već duže vrijeme skupljaju novac jer još uvijek nisu sanirali štete od velikog potresa koji je prije par mjeseci zadesio pokrajinu Sichuan (skupili su negdje oko 1/4 sredstava, a projekt obnove je ogroman), dakle još uvijek s te strane ostaje buduća potreba za čelikom. Također se mnogo kapitalnih projekata u Kini (izgradnje infrastrukture – tvornice, pogoni, željeznice itd) veže za sam početak iduće godine.
Sve to znaju i rudarske kompanije, pa brazilski Vale ne odustaje od svojih zahtjeva za čak dodatnim povećanjem cijene željezne rudače koja se isporučuje kineskim čeličanama.
Ostaje samo pitanje kada će uslijediti novo povećanje uvoza željezne rude, sad ili iduće godine. Bilo kako bilo, dogodit će se i trajat će ponovo prilično dugo, dovoljno da dovede vozarine do novih vrhunaca. Ugljen će se bez obzira na ovo ponovo uvoziti i pred ovu zimu, jer je jednostavno velika nestašica.
Tako da se potpisujem ispod governor-ovog posta, 2009. jednostavno mora biti bolja (po operativnim prihodima) od ove prema sadašnjoj situaciji i iz perspektive trenutnih odnosa ponude i potražnje.
Uprava ne odlučuje kakve će biti vozarine na tržištu već ponuda i potražnja, a što uprava može napraviti jeste procijeniti koje su isplativije spot ili na ugovore pod 1 ili 2 godine……Pa tako maximizirati profit, bilo kratkoročno pa tako i dugoročno….
Tako se treba gledati sposobnost uprave u procjenjivanju……….
Ja sam se više puta uvjerio analizirajući povijest njihovog rada da su zaista sposobni. Pa mogao bih reći da su imali gotovo perfektan tajming obnove flote. Masa novaca je ovdje priskrbljena koja je otišla u novogradnje, a koje će se tek isplatiti.
Pa zar nije dovoljan primjer nedavna prodaja Jadrana (82. godište!) za 135 milijuna kuna te zatim kupnja capesizea (2,5 puta većeg i NOVOG broda!) za manje novce od navedene cifre? I još iza ovog ostanu milijuni kuna na računu, a da ne govorim koliko je Jadran zarađivao samo zadnjih godina…
Vjerujem da jako dobro poznaju tržišne prilike, kako za ugovor vozarina, tako i za pravi trenutak kupovine-prodaje brodova.
Pa sama činjenica da će Zagreb i Pracat zaplovit još ove godine pod novim TC ugovorima (vjerojatno) te s te strane neće biti "gapa" u 2009.već ide u prilog tome, iako je prosjek cijele flote ono što se promatra i stvara dobitak. Stvar je u tome što mi neznamo za svaki brod ugovore po kojima je sklopljen, kako u prošlosti tako i za nove ugovore. Dakle lova, duljina i trenutak sklapanja, možemo ove stvari samo pretpostaviti. Tj.. što bi moglo biti ako se tad i tad refreshaju, a prema TC marketu u trenutku sklapanja. Kako god…msilim da su šanse za veću operativnu dobit u 2009 puno veće nego da tako ne bude. Dobit će biti velika, kako god okreneš.
Ukoliko operativna dobit Atlantske plovidbe d.d. u 2009 bude manja od 2008 a time i dividenda u 2010 bude isplaćena manje nego u 2009 jako ću se razočarat u sposobnost uprave ove nam ponajbolje kompanije u Hrvata.
Nemoj zaboraviti da u ziru nece biti novaca od prodaje brodova. A da ce dobit bit golema nema sumnje. Kad bi Todine firme imale takvu dobit cijena bi im bila skyhigh stoga Uprava mozda moze poraditi na marketingu po ugledu na velikog Maga.
Ukoliko operativna dobit Atlantske plovidbe d.d. u 2009 bude manja od 2008 a time i dividenda u 2010 bude isplaćena manje nego u 2009 jako ću se razočarat u sposobnost uprave ove nam ponajbolje kompanije u Hrvata.
Nemoj zaboraviti da u ziru nece biti novaca od prodaje brodova.
[/quote]
Nitko ni ne računa novac od prodaje brodova već operativnu dobit od vozarina…