Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 21.266 | 434 | 49,00 | 49,50 | 0,00% |
U jednom trenutku vozarine će morat počet padat. Isto kao što rastu, isto tako brzo i padaju, možda čak još i brže.
Znakovito je da su ugovori na period od 4-6 mjeseci znatno niži od trenutačnog iznosa na spot tržištu.
U svemu trebu pronać mjeru. Ako se pogledaju postovi od prije 14-15 mjeseci ja sam preporučao kupnju Atpl na razinama od 700 kn. Tada su me uglavnom svi pljuvali premda su prognoze najavljivale znatno poboljšanje vozarina. Da li je Atpl na ovim razinama preskupa?!
Imaš dosta podataka tj odgovora na pitanje te
i procjene analitičara, dakle istraži pa odluči,
mnogi su smatrali da će BDI biti na kraju godine 10 000 i da će cijena onda biti 4000 Kn…….
Evo još jedna usporedba DRYS je narastao u zadnjih mjesec dana 75 % dok atlanska 45%.
Ako računamo cijenu DRYS-a 120 dolara a cijenu atlanske 3780 Kn.
POzdrav[smiley2]
atila5: ” ” Imaš dosta podataka tj odgovora na pitanje te i procjene analitičara, dakle istraži pa odluči, mnogi su smatrali da će BDI biti na kraju godine 10 000 i da će cijena onda biti 4000 Kn……. Evo još jedna usporedba DRYS je narastao u zadnjih mjesec dana 75 % dok atlanska 45%. Ako računamo cijenu DRYS-a 120 dolara a cijenu atlanske 3780 Kn. POzdrav[smiley2]
Ako bi se uzimao porast DRYS od 75% i ATPL od 45%, kao referentno mjerilo onda je Atpl rasla previše.
Ovdje se prečesto uzima DRYS kao referentna točka za Atpl, što je krivo.
Idemo od osnova:
DRYS ima Capesize brodove, Atpl ih nema.
Dnevni trošak po Capesizu je oko 10.000 USD, a za Panamax oko 6.000 USD (iz Atpl navode čak i veće iznose)
Dakle, prema sadašnjim cijenama dnevna zarada po Capesizu je oko 150.000 USD, a za Panamax oko 80.000 USD. Morate priznat da dnevno veća zarada od 70.000 USD je bitna stavka.
S druge strane DRYS je poznat po svoj izloženosti spot tržištu, za razliku od nekih drugih brodara. Kako BDI raste, ligično je da i on najviše raste. Isto tako je najbrže padao pred dvije godine.
Ja se baš ne bih previše oslanjao na DRYS u ovom trenutku, pogledajete neke druge brodare i njihov trend rasta i u kojem postotku.
Oslanjam se na BDI a ne na DRYS, jer kada bi pratili DRYS cijena ATPL bi bila oko 8000 Kn, a nije….[smiley2], već ima svoju rutu i dogovorene vozarine, sada će i novi brod krenuti…….
Pozdrav[smiley2]
Brodari, pomagajte http://www.poslovni.hr/Forum/Thread.aspx?ThreadID=3160.
Što si ti zabrijao? Ne postoji takav thread
Dani: ” Brodari, pomagajte http://www.poslovni.hr/Forum/Thread.aspx?ThreadID=3160. ” Što si ti zabrijao? Ne postoji takav thread
postoji ali je vec zaključan….[smiley11]
posalji mu na private sta mislis….covjek pita gdje uloziti 100k kn……dal u brodare ili građevinare
U jednom trenutku vozarine će morat počet padat. Isto kao što rastu, isto tako brzo i padaju, možda čak još i brže. Znakovito je da su ugovori na period od 4-6 mjeseci znatno niži od trenutačnog iznosa na spot tržištu. U svemu trebu pronać mjeru. Ako se pogledaju postovi od prije 14-15 mjeseci ja sam preporučao kupnju Atpl na razinama od 700 kn. Tada su me uglavnom svi pljuvali premda su prognoze najavljivale znatno poboljšanje vozarina. Da li je Atpl na ovim razinama preskupa?!
Kolega ne znam stvarno o čemu vi pričate.
Očito je da baš i niste upućeni u stanje na tržištu.
Period ugovori nisu nikad u povijesti bili bliže spot cijenama.
Ustvari su toliko blizu da su pojedini agenti koji rade za charterere i kojima su period ugovori preskupi,
počeli primjenjivati metodu čekanja zadnjih pet minuta, da na spot marketu vršeći pritisak pokušavaju sniziti cijenu spota.Evo vam podaci od jučer i prekjučer:
Juno Island (72,080 dwt, 14.5/32.2L(A), 1997-built) delivery Singapore 13 Oct, redelivery worldwide, $86,000 daily. (Cargill Geneva)
Alpha Glory (72,270 dwt, 14.5/35L 15/35B, 1999-built) delivery Setubal 15 Oct, redelivery worldwide, 1Yrs, $82,000 daily. (Atlas Bulk Shpng DK)
A što se tiče pitanja o skupoći Atlantske ta pitanja slušam od dana kad je Atlantska bila na 1800.
A vidim da ću ih morati slušati i kad bude na 7400
atila5: ” U jednom trenutku vozarine će morat počet padat. Isto kao što rastu, isto tako brzo i padaju, možda čak još i brže. Znakovito je da su ugovori na period od 4-6 mjeseci znatno niži od trenutačnog iznosa na spot tržištu. U svemu trebu pronać mjeru. Ako se pogledaju postovi od prije 14-15 mjeseci ja sam preporučao kupnju Atpl na razinama od 700 kn. Tada su me uglavnom svi pljuvali premda su prognoze najavljivale znatno poboljšanje vozarina. Da li je Atpl na ovim razinama preskupa?! ” Kolega ne znam stvarno o čemu vi pričate. Očito je da baš i niste upućeni u stanje na tržištu. Period ugovori nisu nikad u povijesti bili bliže spot cijenama. Ustvari su toliko blizu da su pojedini agenti koji rade za charterere i kojima su period ugovori preskupi, počeli primjenjivati metodu čekanja zadnjih pet minuta, da na spot marketu vršeći pritisak pokušavaju sniziti cijenu spota.Evo vam podaci od jučer i prekjučer: Juno Island (72,080 dwt, 14.5/32.2L(A), 1997-built) delivery Singapore 13 Oct, redelivery worldwide, $86,000 daily. (Cargill Geneva) Alpha Glory (72,270 dwt, 14.5/35L 15/35B, 1999-built) delivery Setubal 15 Oct, redelivery worldwide, 1Yrs, $82,000 daily. (Atlas Bulk Shpng DK) A što se tiče pitanja o skupoći Atlantske ta pitanja slušam od dana kad je Atlantska bila na 1800. A vidim da ću ih morati slušati i kad bude na 7400
Da dovoljno dugo pratiš brodare znao bi da su cijene na spotu za Panamaxe bile recimo 12.000 USD, a ugovori za nekoliko mjeseci su bili oko 14.000, a na godinu dana oko 15.000.
Ma ne bitno, dovoljno je pratit zadnjih nekoliko mjeseci kretanje vozarina na spot tržištu i cijene ugovora na 4-6 mjeseci!
Da li itko uopće od vas zna kako se relativno jednostavno mogu raskinut dugoročni ugovori?!?
Uglavnom, nemam više vremena za biti na forumu, a niti mi ne koristi previše. Svatko za sebe treba razmislit kaoliko mu je dovoljno.
A početka kupnje Atpl je mogao biti i na 100 kn, a davat preporuku, nesebično, na 700 kn drugima nakon što je kupljeno dovoljno na nižim razinama.