Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 21.266 | 434 | 49,00 | 49,50 | 0,00% |
@hanger
upravo tako, pisao sam nekada davno također kod pada BDI-a, da posao koji Kina želi napraviti može svima koji su u ovoj branši osigurati miran san. Raznim igricama žele se zamagliti fundamenti kako bi samo probrani zaradili na brodarstvu. Ovo je pravo vrijeme da se dionica riješe špekulanti, nek im je sa srećom i neka ostave ljude koji su ovdje dugoročno da mirnije plove!
Obzirom na loše promete zadnjih mjeseci i nisku likvidnost na našem tržištu neće se puno toga mijenjati ni u cijeni ove dionice, kao što se i danas pokazalo. Ne znam da li je baš razlog i u tome što su naši dioničari obrazovaniji i discipliniraniji nego strani jer ne ulijeću tako lako u kupovinu ili prodaju kao grlom u jagode. Prije da je oprez na djelu i manjak likvidnosti.
Ovaj forum je bez obzira što mi mislili daleko bolji od sličnih općedostupnih na internetu gdje neki nemaju pojma ni šta BDI znači, a ulažu u brodare jer su nešto načuli (danas sam to pročitao!). Ovdje se bar nauče neke korisne informacije. Zbog velike likvidnosti se zato navedene dionice na američkoj burzi ovih dana furiozno ponašaju, ali neki su već zamijetili ´foru´. Vani se nakon svakog većeg rušenja cijene (uplašeni prodaju, informirani kupuju) formira kratkoročno dno i nastupa jak rebound. Pri tome se cijena ne zadržava na dnu već se jednakim intenzitetom vraća na prethodne razine ili dugotrajno raste daleko više (rebound graf).
Da stvar bude tragikomična vidi se bacanjem pogleda na kretanje cijene stranih brodara kroz godinu (cijena kroz godinu graf) . Obzirom na natprosječno očekivane dobiti (kroz vozarine) se pokušava formirati cijena prema pozitivnom teritoriju (rast cijene). Negativan teritorij (pad cijene u odnosu na početak godine) je zapravo odraz najnegativnijih razmišljanja o budućoj zaradi firme (na grafu se pojavljuje početkom godine kada još nije potvrđen godišnji trend indeksa i vozarina, te u vrijeme prijetnje globalne recesije u 3.mj.). Ono što je smiješno da se unutar prvih 8 mjeseci unatoč vrlo dobrim godišnjim prosjecima cijena dionice nije mogla zadržati čak ni na početnim razinama, što je gledajući buduću zaradu zapravo smiješno. Neki će to dobro iskoristiti i već sad trljaju ruke.
A šta reći ulagačima na drysu koji sada prodaju kada su analitičari svima do nedavno preporučivali HOLD a od ovoga tjedna su skloniji preporučiti BUY. Cijena prava poslastica – 60 dolara.
Ili prevedeno: očekivanje zarade od 75% na ovu cijenu (u najgorem mogućem slučaju zarada 0%, u najboljem 150%).
RECOMMENDATION SUMMARY*
Mean Recommendation (this week): 2.2
Mean Recommendation (last week): 2.5
Change: -0.3
* (Strong Buy) 1.0 – 5.0 (Sell)
PRICE TARGET SUMMARY
Mean Target: 102.21
Median Target: 110.00
High Target: 151.00
Low Target: 60.00
Zašto ne priznati da je financijski okoliš gadan i da ide prema još gorem i to bez najave.
ATPL je trenutno vrlo napuhana dionica. Očekivanja su prevelika jer konkurencija buja. I kad ATPL obnovi flotu i poveća tonažu, to ne znači da tako nešto ne rade i drugi, čak pretvaraju tankere olupine u bulkere i vozat će za sitniš.
A mantrat kako BDI nema veze s Atlantskom je lijepo za čut ali vodi u propast. Godina imate, a pameti koliko je.
Zašto ne priznati da je financijski okoliš gadan i da ide prema još gorem i to bez najave.
ATPL je trenutno vrlo napuhana dionica. Očekivanja su prevelika jer konkurencija buja. I kad ATPL obnovi flotu i poveća tonažu, to ne znači da tako nešto ne rade i drugi, čak pretvaraju tankere olupine u bulkere i vozat će za sitniš.
A mantrat kako BDI nema veze s Atlantskom je lijepo za čut ali vodi u propast. Godina imate, a pameti koliko je.
Imaš neke strance s poprilično love na bidu ovih dana… priča se po selu. Bit ću i ja sa svojom crkavicom, al nas je takvih dosta,a OMV se mota ok INE. Neće ti biti lako, a možda ostaneš i kratak. Živio [kiss]
Zašto ne priznati da je financijski okoliš gadan i da ide prema još gorem i to bez najave.
ATPL je trenutno vrlo napuhana dionica. Očekivanja su prevelika jer konkurencija buja. I kad ATPL obnovi flotu i poveća tonažu, to ne znači da tako nešto ne rade i drugi, čak pretvaraju tankere olupine u bulkere i vozat će za sitniš.
A mantrat kako BDI nema veze s Atlantskom je lijepo za čut ali vodi u propast. Godina imate, a pameti koliko je.
Priznajem da je financijski okoliš grbav, ali zar nam možda slijedi kolaps i propast svijeta a s njim i propast ove tržišne grane?
Po kojem točno kriteriju je ATPL prenapuhana dionica? Možda po broju neinformiranih dioničara?
Konkurencija će bujati tek od 2010.g. na dalje, a do tada se ne zna koliko će se povećati potražnja za dry-bulk komponentama. Tankeri koji se prenamjenjuju u bulkere čine 1% trenutne cjelokupne svjetske bulk flote, koliki će oni točno činiti utjecaj na rušenje cijena ili dijeljenje ovog kolača?
Obnavljanje i pomlađivanje flote uz povećavanje tonaže je bit čitavog biznisa, i predstavlja pokazatelj dobrog reinvestiranja kapitala.
Jeste li vi sigurni u stvari koje pišete?
Zašto ne priznati da je financijski okoliš gadan i da ide prema još gorem i to bez najave.
ATPL je trenutno vrlo napuhana dionica. Očekivanja su prevelika jer konkurencija buja. I kad ATPL obnovi flotu i poveća tonažu, to ne znači da tako nešto ne rade i drugi, čak pretvaraju tankere olupine u bulkere i vozat će za sitniš.
A mantrat kako BDI nema veze s Atlantskom je lijepo za čut ali vodi u propast. Godina imate, a pameti koliko je.
S obzirom da se ATPL trži ispod NAV-a, očito da očekivanja nisu prevelika, nego baš suprotno – očekivanja su pesimistična. Da ATPL sada proda svu svoju imovinu i isplati dugove vjerovnicima, ostalo bi nama barem 3.500 kn po dionici. Trenutna cijena je odraz nesigurnosti na tržištu, a ne visokih očekivanja. Očekivanja su velika na Agrokorovim firmama i građevinarima, koji se svi uglavnom trže preko 2 BV-a, dok je na brodarima situacija još uvijek potpuno suprotna.
… Da ATPL sada proda svu svoju imovinu i isplati dugove vjerovnicima, ostalo bi nama barem 3.500 kn po dionici. ……
Toliko bi nam ostalo da prodaju samo flotu.A ostalo bi nam i nekoliko hotela u i oko Dubrovnika , neke agencije , neke nekretnine i neki avioni….
Srećom , neće prodavati.Obnova flote je već isfinancirana , ostaju još Lapad i Grand , što u odnosu na flotu i nisu neke investicije (ali lijepo povećavaju book).
Sve u svemu , kao i u slučaju 90 % dionica na ZSE , i na ovoj još dosta dugo neće biti posebno lijepih vijesti.Svjetski indeksi rone , sad se zakuhalo i oko Ukrajine a i mi štekamo u približavanju EU.
Investirajući u neku dionicu , svatko se kladi na neku bližu ili dalju budućnost.Tu budućnost mi je lakše čekati (a morati ću) u dionici s odličnom Upravom i snažnim fundamentima.
hmm, a zašto vi pričate o prodaji flote?? i što bi u tom slučaju radila uprava……….izrađivala goblene?
Ne pričamo o prodaji flote. Samo obrazlažemo tvrdnju da je trenutna cijena dionice ATPL rezultat pesimističnih prognoza u vezi budućnosti dry bulk sektora te straha ulagača, a nikako prevelikih očekivanja. Kad bi očekivanja bila barem neutralna, cijena bi dakle bila i preko 4.000 kn po dionici – uspoređujući sa trenutnim stanjem na zagrebačkoj burzi.
Brodarski sektor je tradicionalno izrazito konjukturan, te ima lošu reputaciju. Ja osobno ulažem u brodarske dionice iz razloga što smatram da se svijet promijenio, te se pojavom Indije i Kine kao gospodarskih sila javlja i snažna potreba za brodarskim prijevozom, pogotovo različitih suhih tereta.
Ako sam u pravu, te Indija i Kina nastave sa unutarnjim razvojom i izgradnjim, a situacija u globalnim odnosima se stabiliziraju, idućih 20-30 godina će potražnja za brodovima biti snažna, gradnja skupa, a brodarska industrija će u potpunosti promijeniti image – što znači da se brodarske dionice neće prodavati ispod NAV-a, nego znatno iznad.
A kako situacija ne može biti mnogo gora nego sada (što se tiče reputacije industrije – dovoljno je samo pogledati DRYS koji se trži negdje na 3-5 P/E), mislim da niti rizik nije velik.
Nema smisla govoriti o prenapuhanoj dionici i velikim očekivanjima. To može samo potpuno neuka osoba ili provokator.