ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 22.12.2024. u 11:51
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
42,78
1.626
38
42,50
43,00
-1,16%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.


šta je sad ovo, indexi dole, brodari gore!? [lol]
[thumbsup]

Rekla bi Ivana7, ne kupujte indekse nego određene dionice…[lol]

UPGRADING TO MARKET OUTPERFORM ON STRONG RAKIJA DEMAND!


šta je sad ovo, indexi dole, brodari gore!? [lol]

[thumbsup]

Inverzija.

Izgleda da se ljudima baš ne prodaje po ovim cijenama što ukazuje da je sve manje naivaca ili se varam.

Mislim da se ne varaš. Pogledaj samo promet posljednjih dana, ljudi ipak ne žele dati svoje dionice u bescijenje

semper fidelis

Moram priznati da me ovo danas poprilićno zbunjuje, ali kako sada stvari stoje u ponedeljak nam se zeleno piše [thumbsup]

Kazu u nadi je spad [pray]

Obey Ferengi Rules of Acquisition

bdi se obrušio, ameri se obrušili, brodari rasturaju!

živjeli! [thumbsup]

http://www.liderpress.hr/default.aspx?sid=53104

Evo malo od domaćih analitičara

Na globalnom tržištu brodskog prijevoza spot vozarine su i nadalje u padu, a indeks vozarina sipkog tereta BDI jučer je oslabio 1,72 posto, na 6.929 bodova. Kako ističe Balgač, razlog je tome prije svega pad vozarina na spot tržištu, dok terminski ugovori za brodski prijevoz za četvrto tromjesečje bilježe 30 do 35 posto više razine od spota.

"Dio ulagača na stranim burzama očekuje na tome tržištu u četvrtom tromjesečju snažniji oporavak vozarina. Oni koji se klade na rastući trend vozarina podupiru to činjenicom da počinje sezona žitarica na sjevernoj hemisferi, pri čemu se očekuju velike količine za prijevoz jer je ove godine povećana njihova proizvodnja uslijed uzleta cijena na robnim burzama. To bi trebalo ponajprije pomoći rastu vozarina za panamax brodove", kaže Balgač.Dodaje kako uskoro započinje i sezona povećanja zaliha ugljena prije zime, a završava i razdoblje monsuna u Indiji, pa se u rujnu može očekivati rast aktivnosti prijevoza u indijske luke.

"Rizik predstavljaju aktivnosti Kine, inače generator rasta indeksa vozarina za cap-size brodove. Jučer je indeks za cap-size brodove oslabio 2,7 posto. Kina trenutno ima vrlo velike zalihe željezne rudače. Nastavi li gomilati zalihe kao i u drugom tromjesečju prošle godine, potražnja za brodskim prijevozom bit će golema i moguće je očekivati rekordne razine BDI-ja", tumači Balgač.

Dodaje kako situacija u sektoru brodara ponajviše ovisi o globalnom gospodarskom rastu, koji pokazuje znakove posustajanja. S druge strane, učestalo je i otkazivanje narudžbi za izgradnju brodova. "Analitičari JP Morgana očekuju otkazivanje između 30 i 40 posto narudžbi za izgradnju brodova, zbog posljedica financijske krize i sve teže dostupnog novca. To će brodarski sektor činiti i nadalje vrlo izazovnim", ističe Balgač


Analitičari JP Morgana očekuju otkazivanje između 30 i 40 posto narudžbi za izgradnju brodova, zbog posljedica financijske krize i sve teže dostupnog novca.

AOP 012 [thumbsup]
Blagdanski popusti…

UPGRADING TO MARKET OUTPERFORM ON STRONG RAKIJA DEMAND!


Znali tko kad ide izgradnja marine u Gruškoj luci ?????

Ne zna se ni ide li, a ne kada ide.


http://www.liderpress.hr/default.aspx?sid=53104

Za ne povjerovati da je bar jedan analitičar napisao nešto konkretno o tržištu i bez puno grešaka. Pa ovaj valjda jedini konkretno prati zbivanja i od svih dosadašnjih pokušaja objašnjavanja što se događa ovaj tekst mi izgleda kvalitetniji od bilo kojeg koji sam imao prilike pročitati od naših analitičara.

Jedino je zadnji odlomak nespretno sročen, situacija brodskog tržišta ovisi o svjetskom gospodarstvu, ali ne na način kako autor teksta implicira. Projekcije o otkazivanju novogradnji su isto pretjerane.

Kina i Indija su svakako jedan od većih generatora cijena vozarina obzirom na potražnju ugljena i ž.rudače, pa se detaljnije treba pratiti njihov gospodarski razvoj. Žitarice s druge strane uvoze gotovo sve zemlje da se zadovolji uvijek rastuća potražnja (prehrana). S te strane kada se i uznemiri veliko svjetsko gospodarstvo kakvo je američko ne može se odmah vući paralela s drugim svjetskim gospodarstvima kao što je kinesko gdje je rast GDP-a daleko veći.

Projekcije otkazivanja narudžbi novih brodova od 30-40% zbog financijskih poteškoća mi se čini svakako pretjeranom brojkom, podatak bi se mogao eventualno odnositi na određene poteškoće u financiranju. A možda je autor mislio na projekcije kašnjenja u isporukama brodova (trenutno za ovu godinu ta brojka doseže 25%).

Može se naći podatak o pretpostavci otkazivanja narudžbi u visini oko 22 mlrd $ kroz iduće 3 godine, što obzirom na broj narudžbi (do kraja 2010.g naručeno je 800 capesizova, 150 panamaxa, 680 supramaxa, 600 handysizea – ukupne vrijednosti 140-150 mlrd $) ugrubo čini oko 15% naručenih brodova.

Inače što se točno zbiva s brodovima trenutno na moru:

Ako gledamo atlantsku stranu tržišta najživlje je na bazenu Mediterana i Crnog mora, izrazito je jaka sezona žitarica gdje je velika kompeticija među izvoznicima Rusije, Ukrajine i Kazahstana (vrlo dobre sezone i vrlo dobri volumeni). Očekuje se da će ovaj bazen privuči najveću koncentraciju brodova u idućih desetak dana. Ovdje su spotovi najveći za panamaxe.

Od sredine devetog mjeseca primat preuzima američki zaljev (US Gulf) s ogromnim volumenima žitarica.

Krajem devetog mjeseca u potražnju će se pridružiti Kina uvozom ugljena i željezne rude.

Za sada stoji pretpostavka o potrebama povećanja broja unajmljenih brodova za barem 30% u 4q2008. Za napomenuti je da izrazito velik broj brodova čeka unosne dugoročne t/c ugovore u 4q2008 obzirom na potražnju i cijene vozarina (današnje im nisu primamljive, koliko god to blesavo zvuči, i radije idu na spot !).

Ovdje će trebati pametno odvagati dužinu t/c ugovora jer će 2010.g. biti očekivano loša za ugovore zbog hrpe novogradnji koje tada dolaze u ukupnu ponudu.

Možda se ne bi trebalo zaletavati ove jeseni s nekakvim trogodišnjim ugovorima ako vozarine ne postignu svoj ATH ove godine. Možda je bolje iskoristiti kakav dobar 4-6mjesečni ili 1y t/c pa na proljeće ili u jesen 2009.g. tražiti pokriće dugoročnim ugovorom do 2012.g ili 2014.g. da se izbjegnu godine kada se očekuje zasićenje tržišta.

rooster, lijepi grafovi!
pitanje: kako računaš količina/cijena? imaš pristup povijesnim intraday trgovanjima ili koristiš zaključnu (ili prosječnu) cijenu.
evo primjera što pitam (brojevi su bubnuti): 25.6. nek je protgovao 5 mio kn i zaključna je cijena 2550 kn. Trgovana količina je 2.000 kom. High low raspon 2600-2500. Da li za izradu svojih grafova pridružuješ svih 2000kom sa 2550 kn, ili uzmeš stvarno intraday trgovanje i koliko je količine prošlo po kojoj cijeni?
Ako intraday, odaklen ti podatci?

All shipping lanes lead to China.

New Report

Close