Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 47,31 | 4.590 | 97 | 47,10 | 48,20 | -0,42% |
Danas je nedjelja pa sam se raspisao i malo bacio okce na dry cargo market. Da je 2009 godina neizvjesna i da se rade prognoze do njenih pocetaka ima i te kako uporiste u realnosti. Pratio sam malo isporuke zakljucenih novogradnji. Isporuka Cap, Pan i Handy novogradnji izgleda ovako u ukupnom iznosu:
2007 …………152 komada
2008 …………379 komada
2009 ……….1376 komada
Iz gornjeg je vidljivo da ova godina bere vrhnje, iduca ce sigurno biti dobra u cemu se slazu manje vise svi analiticari ali 2009 i dalje nije zahvalno prognozirati. 1376 bulkera je ljudi moji impozantna flota i pitanje je kako ce to trziste apsorbirati. Ja osobno vjerujem da ce i dalje ostati visoko iz vrlo prozaicnog razloga a to je propusnost luka. Lucka infrastruktura ne prati adekvatno porast brodskog prostora i luke ce postati usko grlo a brodovi ce sve vise i vise preuzimati funkciju skladista. Ove godine je 65 % svjetske flote Panamaxa bilo dugo blokirano u Australiji zbog congestiona. I da zakljucim uzivajte u ovoj godini kada BDI rusi sve rekorde, ne brinite za iducu godinu a 2009 nam mozda nece biti ni tako interesantna jer ce mo do tada zaraditi toliko lovuse da ce mo doci pod udar Gosp. Jurcica pa nam kockanje na trzistu dionica vise nece biti interesantno.
Zivi bili pa vidili!
U drybulk news letteru piše da je sljedeći broj novogradnji:
2007 … 204
2008 … 443
2009 … 660
2010 … 724
Od kud tolika razlika posebno u 2009?
U drybulk news letteru piše da je sljedeći broj novogradnji: 2007 … 204 2008 … 443 2009 … 660 2010 … 724 Od kud tolika razlika posebno u 2009?
za 2007 i 2008 razlika nije toliko znacajna. Kad zbrojimo kod tebe 2009 i 2010 dolazimo blizu mog podatka. Moguce da se izvor kojeg sam ja koristio ogranicio na 2009 i dalje bez preciznog rasclanjenja. Molim te stavi ukupan DW za 2007, 2008, 2009 i 2010 da i to usporedimo. Potraziti cu jos podataka ali ne prije iduceg vikenda. Posla do guse. Uobicajena borba sa vremenom u remontnom brodogradilistu.
No brodovi ipak nisu nesto sto se moze brzo stancati
Kolega danas sam dobio update novogradnje iz Shangaja. Kad smo vec kod stancanja pogledajte sljedece:
SS1130 PRINCIPAL PARTICULARS:
LENGTH O.A. ………………………………. Abt. 231.00m
LENGTH B.P. ………………………………. 214.20 m
BREADTH MLD ………………………………. 32.20 m
DEPTH MLD ………………………………. 18.80 m
DRAUGHT ………………………………. 12.00 m
DEADWEIGHT ………………………………. 41000 t
CONTAINER CAPACITY ………………………. 3534 TEU
Rezanje celika zapocelo 08.05.2007
Polaganje kobilice 20.08.2007
Porinuce 25.11.2007
Isporuka 08.03.2008
Kolega 7 mjeseci od polaganja kobilice do porinuca za mrcinu od 230 metara i nije lose za zemlju koja jos uci !!! Nismo daleko od stance. Skratiti ce oni to jos vrlo brzo.
upravo sam još malo dokupio.ako i danas promet bude iznad 6 mil.kn.bit če odvlićno
može li neko stavit k/p
hvala
oluja: ” U drybulk news letteru piše da je sljedeći broj novogradnji: 2007 … 204 2008 … 443 2009 … 660 2010 … 724 Od kud tolika razlika posebno u 2009? ” za 2007 i 2008 razlika nije toliko znacajna. Kad zbrojimo kod tebe 2009 i 2010 dolazimo blizu mog podatka. Moguce da se izvor kojeg sam ja koristio ogranicio na 2009 i dalje bez preciznog rasclanjenja. Molim te stavi ukupan DW za 2007, 2008, 2009 i 2010 da i to usporedimo. Potraziti cu jos podataka ali ne prije iduceg vikenda. Posla do guse. Uobicajena borba sa vremenom u remontnom brodogradilistu.
Za kolege koje ne kuze o cemu ja i Olujni pricamo bitno je znati da ukoliko je info od Olujnog tacan situacija za ATPL je jos bolja.
Volim ovo nema vise ……………novi ATH je ovoliko……………….Novi dan je novi ATH, kakav li ce danas bit BDI[smiley2]
Techman:
”
oluja: ” U drybulk news letteru piše da je sljedeći broj novogradnji: 2007 … 204 2008 … 443 2009 … 660 2010 … 724 Od kud tolika razlika posebno u 2009? ” za 2007 i 2008 razlika nije toliko znacajna. Kad zbrojimo kod tebe 2009 i 2010 dolazimo blizu mog podatka. Moguce da se izvor kojeg sam ja koristio ogranicio na 2009 i dalje bez preciznog rasclanjenja. Molim te stavi ukupan DW za 2007, 2008, 2009 i 2010 da i to usporedimo. Potraziti cu jos podataka ali ne prije iduceg vikenda. Posla do guse. Uobicajena borba sa vremenom u remontnom brodogradilistu.
”
Za kolege koje ne kuze o cemu ja i Olujni pricamo bitno je znati da ukoliko je info od Olujnog tacan situacija za ATPL je jos bolja.
U novom RS PLatou piše da je broj novogradnji u 2009 g. …1376 (625 CPS, 84 PNMX, 667 Handy), a potpuno je druga količina u drybulk newsletteru od 8.10., stime da jedino odgovara broj Panamaxa.
Čak i stim brojem novogradnji ostaje problem neadekvatne lučke infrastrukture.
China continues to absorb supply as much as it is available out there from key source countries such as Brazil and Australia, leaving many other customers scrambling for what’s left. The role of India also comes into play. Let’s remember here that, as per INSA, the container traffic at the Indian major ports is expected to grow at a remarkable CAGR of 15.57% till 2014. India’s port capacity must increase by 130% to accommodate demand and that’s not likely to happen over a short period of time. Brazil and Russia are not far behind in terms of fully realizing their own economical dynamic potentials.
Čak i stim brojem novogradnji ostaje problem neadekvatne lučke infrastrukture.
Sta znaci shortage prostora na marketu i visoke vozarine. Insalla