Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 47,37 | 2.985 | 63 | 47,20 | 48,20 | 1,06% |
Evo kako stoje stvari s Panamax trzištem prosli tjedan i pogled unaprijed
Despite much rumour and anticipation of
a turnaround, the Panamax market
continued to weaken last week, although
the losses were much more modest than
the previous week. In the Atlantic there
were still many early vessels seeking
prompt cargo. Towards the end of the
week the Pacific market seemed to find a
level, although genuine fresh Pacific
round voyages were still hard to come by.
There have been a number of fresh
backhaul orders in the market in recent
days which could soak up some early
tonnage in the East, and potentially put
some support behind the Pacific market
but the Atlantic continues to suffer from a
lack of fresh cargo in either the mineral or
grain sectors.
Looking at the forward paper market and
lack of serious short period interest we
could be in for a quiet summer period, at
least until we see some fresh post-
Olympic impetus from the Chinese. The
Atlantic round voyage lost US$1,205 per
day and the Pacific round voyage lost a
total of US$1,016 at the close, leaving the
average of the time charters at
US$60,419 and the BPI at 7517 points
(down 127 points on the previous week).
It is interesting to compare current levels
with a few of the previous years: 2007
shows the Baltic P1A at US$63,793, P2A
at US$67,368, P3A at $52,043, P4A at
US$47,774, the four time charter average
at US$ 57,744 and the BPI at 7164.
Meanwhile 2005 levels show P1A at
US$10,717, P2A at US$14,517, P3A at
US$9,015, P4A at US$7,608 and the four
time charter average at US$10,416.
Mnogo je interesantnih stvari u prethodnom postu TheStyxa rečeno, a koje bi se mogle i trebale ustoličiti u glavama pojedinih (jedino bi prijevod dobro došao za lakše razumijevanje napisanog).
Ponuda i potražnja panamaxa (koji jesu, odnosno, koji će tek postati glavni oslonac i izvor primanja ove firme, uz naravno supramaxe) i proučavanje tih kretanja je jedan od ključnih sistema (uz još neke) koji bi trebali rasvijetliti put investitoru prilikom odluke o kupovini ili prodaji ove dionice.
Za razliku od nekih drugih dionica ova s jedne strane pruža konkretan uvid u ono što bi moglo slijediti i to je najčešće izraženo ili u prilično pozitivnom ili u prilično negativnom tonu. Međutim s druge strane postoje prilično jasne naznake postojanja ciklusa izmjene ovih perioda. Zbog toga se ulaganje u ovaj sektor smatra visokorizičnim. Za godinu dana naprimjer možeš zaraditi 50%, a već iduću godinu izgubiti 40%. S takvog gledišta gotovo je nemoguće procijeniti neku očekivanu vrijednost dionice za recimo 10 godina jer postoji dosta međuperioda tijekom kojih se cijena može drastično mijenjati.
Da se vratim na panamaxe, odnosno omjer njihove ponude i potražnje, te kretanje BPI indeksa. Kao što prethodni tekst kaže već se prema određenim pokazateljima (forward paper market, manjak kratkoročnih interesa) mogao predvidjeti ovakav tijek zbivanja s vozarinama za panamaxe i BPI što se tiče ljetne sezone. Na kratkoročnim investitorima je samo ostalo da procijene koliki će utjecaj to zbivanje imati na cijenu dionice. Za sada se pokazalo da cijena nakon manjeg pada stagnira bez veće fluktuacije. Pitanje je šta dalje…
Tekst jasno govori o opadanju vozarina za panamaxe, te bi u ovom periodu naše oči morale biti uprte u Upravu da se vidi kako se ponašaju kao procjenjivači budućih kretanja vozarina. Kažem, Zagreb se mogao ugovoriti i puno kasnije nego se ugovorio da je Uprava bila inertna i to bi se vjerojatno odrazilo kroz recimo 4-5 tisuća (po danu) slabiji ugovor od ugovorenog, što bi na nekom trogodišnjem nivou predstavljao usporedni gubitak od nekih 4 milijuna dolara (ili 15-20 milijuna kuna).
Druga medalja priče je ono što se zbiva na tržištu nevezano za Upravu, a to je samo kretanje indeksa i vozarina, kako je već opisano: U 2007.g. prosječni t/c je bio oko 57,700$ (uz prosječni BPI 7160), u usporedbi s 2005.g. gdje je prosječni t/c kroz godinu iznosio tek 10,400$. Procijena budućeg kretanja indeksa i vozarina (te ovogodišnjih prosječnih u koje se mora uklopiti i ovaj relativno lošiji 3Q08) će nama kao investitorima ali i Upravi upotpuniti sliku što će se zbivati u nekoj bližoj budućnosti, ali što i možemo očekivati u narednim kvartalima i godinama, te kako se na temelju analize dosadašnjih podataka možemo postaviti u budućnosti i temeljem toga vrednovati ovu dionicu.
Postoje kako sam rekao još poneki bitni čimbenici, ali ovo je svakako jedan od bitinijih koji ima izravan utjecaj na operativnu dobit i koji time zaslužuje povremenu analizu.
pada BDI, BPI…danas nastavak pada,nakon jučerašnjeg do 10%,svjetskih brodara…hoće li se to sutra odraziti drastično odraziti na ATPL i ostale naše brodare ili ćemo samo pratiti Crobex?
pada BDI, BPI…danas nastavak pada,nakon jučerašnjeg do 10%,svjetskih brodara…hoće li se to sutra odraziti drastično odraziti na ATPL i ostale naše brodare ili ćemo samo pratiti Crobex?
ATPL je pala avansno prije pada BDI-ja pa ne bi trebala bitno više padati
hvala na info hanger
bas me zanima zasto nije uprava mogla isposlovati ovaj dvogodisnji ugovor Zagreba na dvije godine (koji je podunajmljivac ostvario) umjesto trogodisnjeg ugovora koji je stvarno isposlovan?
Zato što je ATPL (na globalnoj razini) mali brodar tj.firma, dok maslo na marketu kupe veliki igrači što se ne žele baviti problemima sa održavanjem brodova, nedostatkom posade, kašnjenjem isporuka u brodogradilištima etc. Nije lako biti brodar.
Ugovor za Zagreb na tri godine sa razinama 70000 (prva godina)-60000-50000 je odličan ugovor i neka takav ili sličan bude i za Pracat, i mi smo na konju, pa neka onda neki jaki charterer ako Bog da to u podnajam i za 75000, nemam ništa protiv i uopće se ne zamaram time, a siguran sam ni Uprava.
Indikativan je današnji rast NM na NYSE, jer se zna da su oni isključivo na long term ugovorima, dok su brodari na spotu kao DRYS u minusu, ima to svoje razloge.
Budući ATPL drži jedan brod na t/c od 10 godina, tri broda na t/c od 3 godine (Petka, Zagreb i vjerojatno Pracat), "korejci" su na 1 godinu, baš kao i tešakaši, a ostatak je na spotu, držim da Uprava dobro dozira rizik i baš takav način upravljanja i drži me u ovoj dionici, uz činjenicu da je dionica objektivno jako podcijenjena. Ono što bi ATPL moglo dodatni ići na ruku jest i vrlo izvjestan oporavak dolara u narednom razdoblju.
U prethodnom postu moderator mi je skinuo zadnju rečenicu, a želio sam ukazati da će od prodaje INA najviše profitirati HT, Adris, ATPL i IGH, i to baš tim redom. Vjerujem da će krajem godine na zse doći do diferencijacije dobrih i perspektivnih firmi od onih drugih, pa sam se iz tih razloga već prije nekoliko mjeseci rješio svih manje likvidnih dionica.
usput,
svim imateljima dionice želim da se moja prognoza ne ostvari!
usput,
svim imateljima dionice želim da se moja prognoza ne ostvari!
ti imaš OK procjene ali uzalud vam trud svirači
moglo bi se lako dogoditi da ova dionica jednostavno prespava uzlazan ciklus u dry cargo brodarstvu te da joj cijena ne dođe tamo gdje mnogi priželjkuju a tome ciklusu će zapravo brzo doći kraj
…
bas me zanima zasto nije uprava mogla isposlovati ovaj dvogodisnji ugovor Zagreba na dvije godine (koji je podunajmljivac ostvario) umjesto trogodisnjeg ugovora koji je stvarno isposlovan?
…Indikativan je današnji rast NM na NYSE, jer se zna da su oni isključivo na long term ugovorima, dok su brodari na spotu kao DRYS u minusu, ima to svoje razloge…
…Budući ATPL drži jedan brod na t/c od 10 godina, tri broda na t/c od 3 godine (Petka, Zagreb i vjerojatno Pracat), "korejci" su na 1 godinu, baš kao i tešakaši, a ostatak je na spotu, držim da Uprava dobro dozira rizik…
[/quote]
Hm, nekih kontradikcija je ovdje rečeno. Slažem se da je DRYS, bez obzira na vlastite fundamente i već lijepu osiguranu zaradu, dobro izložen ovim padajućim vozarinama i ako one ovim tempom nastave padati, kratkoročno će vjerojatno najviše patiti od svih ostalih brodara, baš zbog brojne flote i brojnih spotova (što sve povećava vjerojatnost da će ih zahvatiti i ovaj loš i budući dobar trend s vozarinama).
A ako je Atlantskoj pola flote na spotu kako navodiš, a još jedan veći dio na 1y t/c, onda se bojim da će neto dobit u 3Q08 što se tiče operativne dobiti biti daleko ispod očekivanog pa čak i manji u usporedbi s onima iz 1Q i 2Q (2x110mil$). Jer po toj je logici takva slabija zarada stvar neminovnosti: spot i kratkoročne t/c vozarine su od početka ovog kvartala do sada izgubile barem 10-20%! Pa računaj onda operativnu dobit ako se nastavi ovako do najranije početka devetog mjeseca, pa još dok krene oporavak na razine s početka ovog kvartala…
Koliko sam pratio, a stvarno sam se trudio pratiti, mislim da je većina brodova ugovorena na dugoročnije t/c, a svega par ih možda trenutno odrađuje kratkoročni t/c, čak nisam ni siguran da je koji na spotu (možda 1). Zbog toga ih vjerujem ne bi trebalo financijski bitnije osakatiti ovaj lošiji kvartal. A ako sam ja u krivu pokazat će se to na izviješću za 3Q bez brige.
Usporedba Atlantske i Diana Shipping (NYSE:DSX), nevjerojatno su uigrani, zar ne?
[img]http://www.poslovni.hr/Forum/ForumDownloads.aspx?attID=29740[/img]
usput,
svim imateljima dionice želim da se moja prognoza ne ostvari!
Evo nekoliko argumenata zašto mislim da se tvoja prognoza neće ostvariti (80% šanse)
1.već smo dva puta testirali 2000 kn ove godine i znamo što se dogodilo nakon. Koliko puta treba?
2. FI za koji dan. Brojke se manje više znaju, al vjerujem da veliki ulagači žele malo više detalja i to crno na bijelo. Ovo će vjerojatno biti najbolje izvješće na ZSE, puno bolje i od 2 najpopularnija građevinara.
3. Na zapadnim burzama je situacija takva da malo pada, malo raste, uz generalno lagani rast zadnjih tjedana.
4. Na ZSE totalna letargija bez panike i likvidnosti, nema kupnje, ali ni prodaje. ATPL još zavidno likvidna s obzirom na ostatak. Svaki dan barem milijun prometa, što znači da i u ovim uvjetima interesa ima. Nakon ljetne "stanke" likvidnost će tradicionalno povećati, bez obzira na INA-u.
5. Ovaj pad BDI-ja na kojeg se dio ulagača kači ko muhe na g…o je u poptunosti očekivan, najavljivan i već anticipiran u cijenu. (ATPL zacementirana na cca 2400 već više od mjesec dana)
valjda je svima sve jasnije da jedino kontinuirano niski BDI kroz cijeli kvartal ili polugodište može ozbiljnije utjecati na dobit ATPL. napomena: BDI NA 8000 NIJE NIZAK NEGO I DALJE BRUTALNO VISOK !!!
6. Izgleda da je Vlaho stao. To je jedino pravo crnilo vezano uz ovu dionicu u zadnje vrijeme, i još uvijek ne mogu vjerovati da mu se to dopustilo. Nemojte mi ponovno "pa čovjek može sa svojim dionicama što hoće" spike jer smo to prošli već trideset puta u zadnjih mjesec dana i ne da mi se više.
7. Očekuje se rasplet oko INE. Osobno očekujem ponudu od 3000 i tu će priča stati. Neće biti velikog pretakanja, ali dovoljno da pojača potražnju za najlikvidnije i najkvalitetnije dionice među kojima je i ATPL. Gardist je napisao dobro štivo stranicu prije.
8. U 2H očekujem veću operativnu dobit zbog sezonalnosti sekundarnih djelatnosti i startanja novih barki. Knjižena je također prodaja jednog broda , a možda bude i još jednog, i time "nabrijati" ukupna dobit.
9. Pri cijeni od 2000 kn, P/E na razini 2008 je od 3,5 do 3,2[shocked]. Uzmemo li diskont na sektor, diskont na burzu, diskont na Vlahu, diskont na ovo, diskont na ono, ovo je još uvijek smiješno jeftino.
10. Pri cijeni od 2000kn je to cca 0,6 X NAV [shocked], a govorimo o teškom money makeru!! [shocked]
Eto… možda sam nešto izostavio, nadopunite[smiley].
…Indikativan je današnji rast NM na NYSE, jer se zna da su oni isključivo na long term ugovorima, dok su brodari na spotu kao DRYS u minusu, ima to svoje razloge…
…Budući ATPL drži jedan brod na t/c od 10 godina, tri broda na t/c od 3 godine (Petka, Zagreb i vjerojatno Pracat), "korejci" su na 1 godinu, baš kao i tešakaši, a ostatak je na spotu, držim da Uprava dobro dozira rizik…
[/quote]
Hm, nekih kontradikcija je ovdje rečeno. Slažem se da je DRYS, bez obzira na vlastite fundamente i već lijepu osiguranu zaradu, dobro izložen ovim padajućim vozarinama i ako one ovim tempom nastave padati, kratkoročno će vjerojatno najviše patiti od svih ostalih brodara, baš zbog brojne flote i brojnih spotova (što sve povećava vjerojatnost da će ih zahvatiti i ovaj loš i budući dobar trend s vozarinama).
A ako je Atlantskoj pola flote na spotu kako navodiš, a još jedan veći dio na 1y t/c, onda se bojim da će neto dobit u 3Q08 što se tiče operativne dobiti biti daleko ispod očekivanog pa čak i manji u usporedbi s onima iz 1Q i 2Q (2x110mil$). Jer po toj je logici takva slabija zarada stvar neminovnosti: spot i kratkoročne t/c vozarine su od početka ovog kvartala do sada izgubile barem 10-20%! Pa računaj onda operativnu dobit ako se nastavi ovako do najranije početka devetog mjeseca, pa još dok krene oporavak na razine s početka ovog kvartala…[/b]
Koliko sam pratio, a stvarno sam se trudio pratiti, mislim da je većina brodova ugovorena na dugoročnije t/c, a svega par ih možda trenutno odrađuje kratkoročni t/c, čak nisam ni siguran da je koji na spotu (možda 1). Zbog toga ih vjerujem ne bi trebalo financijski bitnije osakatiti ovaj lošiji kvartal. A ako sam ja u krivu pokazat će se to na izviješću za 3Q bez brige.
[/quote]
Dobit u 3Q mora biti znatno jača od 2Q iz dole navedenih razloga:
– prodaja Mljeta i Jadrana, možda i Pelješca
– prvi korejac će obnoviti t/c na 1 godinu 20.kolovoza, do sada je plovio za 49000, vjerujem da će novi ugovor biti min.40% bolji, a to znači 40 dana znatno jaču zaradu u 3Q
– Zagreb moraju preuzeti do 31. kolovoza inače će platiti penale (ne daj Bože) naručitelju, pa je realno očekivati makar u rujnu na prihodovnoj strani 70000 dnevno
– non core business će imati odlične kvartalne rezultate pa će na razini grupe ATPL pomoći konačnom "izgledu" FI 3Q.
U konačnici očekujem najbolji kvatralni rezultat u povjesti firme i drago mi je da se konačno prestalo trabunjati o BDI.
I na kraju najvažnije, Governor je dobro primjetio da je likvidnost solidna i u ovo doba ljetne letargije, što ukazuje da se pojavio ozbiljan ino kupac, pa bi volio da to počisti ispred nosa našim pametnjakovićima iz OIF-ova.