Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 42,36 | 15.420 | 364 | 42,30 | 44,50 | -0,47% |
Opa! Evo nas na 2.400. U zadnji čas!
Žalosno je i smješno istovremeno da se sada radujemo cijeni od 2400 kn u najboljoj godini za ATPL u njezinoj povijesti. Đžaba nam i BDI i rekordne dobiti i sve ostalo…
Žalosno je i smješno istovremeno da se sada radujemo cijeni od 2400 kn u najboljoj godini za ATPL u njezinoj povijesti. Đžaba nam i BDI i rekordne dobiti i sve ostalo…
[/quote]
Ne radujem se 2.400. Radujem se nadi da će ići i više. Nisu sve dionice danas tako dobro rasle. Dakle, idemo dalje!
Jeste naišli već na ovo:
‘Zagreb’ Daeyang relet 2008 82500 dwt dely Worldwide Aug 2 years trading redel worldwide $70500 daily – Sealink
–> relet znači da je podnajam, jelte?
Izgleda da će prve 2 godine čarterer proći bolje od ATPL, al 3. godinu.. treba mu preko 40.000 da bude u plusu. Nadam se da hoće 🙂
relet (plural relets)
Zagreb je na tri godine po 60.000 USD, pretpostavljam da zato pitas?
relet
A property that has been let again
Acronym Definition
RELET Reference Letter
I nije nešto…
[/quote]
Brod star 10 godina od 45000 dwt za 46000, znači da bi Pracat mogao na 80000, naravno za kraći t/c app.3-5 mjeseci. Koliko mi je poznato Gundulić je zadnji t/c od 4 mjeseca za 61000 odradio (tu su dobro "uboli"), pa je ovo novi ugovor, šteta što nije naveden vremenski perod za kvaliteniju prosudbu sposobnosti ugovoranja. Ako ti možeš bolje ugovoriti stupi u kontakt sa chartering odjelom u ATPL ili zovi Vlaha Lonzu, dat će ti dobru premiju za bolji ugovor od ovog, a možda te i zaposle. Nemoj se ustručavati. [tongue]
[/quote]
Napucavate svi bezveze. Ovaj ugovor znači da je brod u kratkoročnom podnajmu, dakle ne radi se niti o novom ugovoru za Atlantsku niti o dugoročnijem ugovoru općenito, a s druge strane nepotrebno je i truditi se dovoditi ovakve ugovore u komparaciju s prethodnim ugovorom (koji je usput rečeno također bio podnajam), a pogotovo ne s budućim ugovorom Pracata, iz najmanje 6 razloga kojih se mogu u prvom trenu sjetiti:
– različito godište,
– različita tonaža,
– različitost pada/rasta vozarina između panamaxa i supramaxa (buduće promjene vozarina u narednom periodu do primopredaje),
– vrijeme ugovaranja ugovora (8., 9., 10. mjesec),
– duljina trajanja ugovora (spot, kratkoročni ili dugoročni t/c),
– mjesto odvijanja ugovora (atlantik/pacifik)
Dakle, teoretski je moguće da i Pracat bude ugovoren na recimo 5 godina na pacifiku za 40000$ dnevno, što je manje od podnajma Gundulića.
Jednako tako, od idućeg mjeseca je Zagreb na 2 godine u podnajmu za 70500$ dnevno (višak je zarada unajmitelju), a za Atlantsku je i dalje vrijedan ugovor na 3 godine po 60000$ dnevno.
…od idućeg mjeseca je Zagreb na 2 godine u podnajmu za 70500$ dnevno (višak je zarada unajmitelju), a za Atlantsku je i dalje vrijedan ugovor na 3 godine po 60000$ dnevno.
relet (plural relets)
Zagreb je na tri godine po 60.000 USD, pretpostavljam da zato pitas?
relet
Pitam zbog ovoga..
jel se može na osnovu ovog 2g podnajma
‘Zagreb’ Daeyang relet 2008 82500 dwt dely Worldwide Aug 2 years trading redel worldwide $70500 daily – Sealink
..zaključit sljedeće:
da bi originalni čarterer (koji je sad dao brod u podnajam) bio na nuli potrebno mu je 39.000 USD po danu u 3-oj godini TC-a (dakle 08/2010 – 08/2011).
točka pokrića:
ATPL 3g = čarterer 3g
3x 60.000 = 2 x 70.500 + 1 x ?
? = 180.000-141.000 = 39.000 USD/pd
Jel to cijela računica ili ima i nekih skrivenih stavki (naravno, izbacio sam broj dana namjerno)?
Iz toga izvodim zaključak da čarterer vjeruje da će 2010/2011 panamaxi moći dobiti bar 39.000 USD/pd, a s obzirom da bi vjerovatno htio nešto i zaraditi na kraju ugovora, moglo bi biti i oko 50.000 USD/pd (njemu zarada od oko 4 mil USD za sve 3 godine) ?
Nadam se da znaju šta rade, jer iako će nešto zaraditi na račun našeg Zagreba i mi ćemo više zaraditi na ostatku flote, a kao dioničari i na snazi marketa.. 50.000 USD/pd za panamaxe u tom periodu bi bilo superiška! Eto, to sam htio reći. Jel štima?
UP-date..
Koliko se sjećam iz mojih financijskih igrarija.. čak i sa prosječno 39.000 USD/pd za panamaxe trebali bi moći ostvariti preko 400kn EPS redovne dobiti, po sadašnjim uvjetima poslovanja. A kako ćemo tada imati veću i noviju flotu, te uzevši u obzir da će neki brodovi vjerovatno još uvijek biti na znatno povoljnijim ugovorima iz 2008/2009, lako moguće da bude bliže 500kn.
Dakle, to je pod uvjetom 39.000 USD/pd, a budu li panamaxi zaista hvatali prosječno oko 50.000 USD/pd u razdoblju 08/2010 – 08/2011, mogu samo reći ho-ho-hoo!! :))
na brzake: ho-ho-hoo!! = EPS preko 630kn
Eto, zato se ja toplo nadam da je ovi naš čarterer napravio dobar potez davši Zagreb u podnajam i nadam se da će zaraditi bar 4 mil USD [pray] ..nek ljudi zarađuju :))
Malo si se zaigrao, [smiley], no ajde radi se o fundamentima a ne klasicnim drukovima pa hajmo…
gle, ovaj koji je to uzeo u podnajam ocito da je procijenio da ce mu to donijeti dobit – po godini dakle zaradit ce cca 3.7 mil usd. U drugoj isto tako. Nemam vremena detaljno ici u tvoje racunice ali ajmo neka je to tocno… e sad, jel tebi lakse to sto je podnajmitelj tako procijenio? [wink]
Sto se tice EPS-a od 400 kn, ne znam, nekako mi to izgleda previse uz nize vozarine? Tesko je to unaprijed izracunati iako znamo da je opex za nove panamaxe ispod 10.000 usd, no sto je sa Dubrovnik Airline, sto je s kreditima i kamatama itd..
sto se tice podnajma, nemoj se zivcirati… bolje tri godine sigurne zarade…
Alo pedagog.. daj i ti svoje mišljenje, ako ga imaš.. pa da ti vratim ovu kljuku
@ sakai
Sad mi se žuri.. al što se tiče EPS od 400kn uz prosječne vozarine za panamax-e od 39.000 USD:
– to je prosječno 39.000 USD/pd za brodove koji tada budu ugovarali nove ugovore
– u ovom razdoblju su nam stari ugovori kvarili dobit
– u tom razdoblju će nam stari ugovori popravljat dobit
-> za daljnje argumente i razmišljanje pročitati moj post na strani 1247:
http://www.poslovni.hr/Forum/Thread.aspx?ThreadID=720&pg=1247
(zadnji post na toj stranici)
..ukratko, ni u 1Q2008 nisu nam prosječne vozarine u floti bile bajne, pa opet je dobit bila oko 100kn po dionici -> 400 kn na godišnjoj razini.
Kolega Špancir, slobodno držte moju stranu 🙂
_________________
Zašto je sve ovo tebi bitno, mali dioničaru? Pa cijena dionice uključuje očekivanja.. šta ljepša očekivanja, to ljepša cijena!
@ Pedagog.. ne osuđuj nego shvati [tongue]
..možda nisam rekao dovoljno jasno..
ako prosječne vozarine za panamaxe tada budu 39.000 USD/pd, s obzirom na fazni pomak između trenutnih prosječnih vozarina na tržištu i prosječnih vozarina koje ostvaruje ATPL (zbog efekta starih TC koji još nisu istekli), ATPL bi trebala ostvarivati više od 39.000 USD/pd. Recimo nekih 45-55 tis USD/pd (govorim ugrubo.. nekakav prosjek flote), te im ne bi trebao biti nikakav problem ostvariti EPS od 400kn.
Još neka mobiliziraju svu dotadašnju dobit na pametan način (2008, 2009..) bit će i tu neki povrat. Također, kao što rekoh uz 39.000 USD/pd, ovaj čarterer šta je dao ZG u podnajam tek je na nuli (aj dobro, maali plus zbog vremenske komponente.. vidiš, pedagog.. život mi kompliciraš!).. a valjda i on misli nešto zaradit (čitaj: vozarine preko 39.000 USD -> još bolje za naš EPS)
E, sad idem..