ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 27.12.2024. u 03:21
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
42,36
15.420
364
42,30
44,50
-0,47%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.


Ja bi trazio da dozvolu od Skupstine da kupujem svoje dionice po najnizoj cijeni od 2000KN. Ako je cijena niza, onda nista. To mi je jako vazno jer mogu kupiti cak 1,5%.
Ludnica.


kasno se odrzava skupstina,po ovome:http://finance.yahoo.com/q/cq?s=DRYS,DSX,EGLE,ESEA,EXM,GNK,NM,QMAR,TBSI&d=v1***obrisano***

Gdje će-mo s novcem?

Kupnja vlastitih dionica u usporedbi s ostalim mogućnostima

PRVO: ne smatram se Velikim Bvanom investiranja i ovo su samo moja zdravorazumska(hm?) razmišljanja koja bi da podijelim s vama kako bi došli do nekog zajedničkog zaključka, a možda i prijedloga za skupštinu, premda imam razloga da vjerujem da će i njihov prijedlog vezan za Točku 11 dnevnog reda biti sasvim dobar 😉
Sasvim je moguće da se u donjem tekstu krije neka još neviđena glupost, ali mislim da je osnovna ideja skroz dobra tako molim ne hvatajte se detalja ako ne ugrožavaju THE BIG PICTURE. Hvala!

1) novogradnje
narasla im cijena zbog velike potražnje i visoke cijene čelika, neizvjesnost rokova isporuke kao i stanje marketa kad već jednom dođu, mogući problemi s kvalitetom izvedbe i ugrađene opreme, problemi s manjkom pomoraca -> rastu im plaće (troškovi), a smanjuje se kvalitet istih (daj šta daš). Dalje, novogradnje povećavaju ponudu brodova pa dolazi do pada vozarina. Mislim da je sasvim dovoljno, ako ne i previše novogradnji naručeno i ne treba tome više dodavati, jer može doći do poplave novih brodova pa da vozarine presuše. A ako bi se ipak išlo na NG, panamski kanal se širi, već smo naručili 4 nova panamaxa, tako da bi onda možda trebalo ići na postpanamaxe (JES brodogradilište) ili na neke druge klase brodova (preferiram manje), s obzirom da je teško za očekivat isporuku prije 2012-e. Doduše, ne znam koliki postotak panamaxa zaista ovisi o panamskom kanalu, da bi bili potisnuti u drugi plan njegovim proširenjem. Kao što već rekoh, zanimljivo bi bilo iskoristit otkaz narudžbe nekog posrnulog brodara pa uskočiti na njegovo mjesto pod povoljnim uvjetima, no ne znam koliko je to u praksi izvedivo.

2) polovnjaci
skupi su zbog snažnog marketa i cijene čelika, vjerovatno će isplatiti sam sebe i donijet neku zaradu ali pitanje je kolika će biti, tj. kakav će biti povrat na takvu investiciju u odnosu na alternativna rješenja poput otkupa vlastitih dionica.

ad 1) i 2) općenito je upitno danas ulagati u širenje flote kad su cijene brodova visoke, a već je mnogo novogradnji ugovoreno, Kinezi i rudarske kompanije su se priključili gradnji VLOC-ova u želji da obore vozarine itd.. dakle čemu kupovati skupe brodove kad je market ovako neizvjestan, a sadašnja nam je pozicija odlična. Obnovili flotu, povećali tonažu, zaključili dobre ugovore itd.. itd. Čini mi se da je vrijeme za usporit sa investiranjem u bulkere. Pohlepnima bi se moglo desiti da pretjeraju sa širenjem flote skupim brodovima, imaju povećanje prihoda i dobiti 1-2 godine, a onda zbog poplave novogradnji značajno padnu vozarine i s još neotplaćenim brodovima upadnu u probleme, a nakon prevelike euforije obično dođe velika depresija. Treba imati mjeru i znati kada stati s ulaganjem.. paralela s time je kupnja ATPL u 4q2007 po 3000+ kn, a trebalo je stati s ulaganjem na oko 2500 i onda lagano prodavati, što naravno da nisam napravio.

3) diverzifikacija poslovanja
dobra stvarčica, al ne valja ni tu pretjerivat da se ne zaboravi tko smo i odakle smo. Kao što rekoh zanimljivo bi bilo preuzeti neki posrnuli hotelčić. Postojeći projekti su isto zanimljivi. Lijepo bi bilo i da s Ingrom nastave suradnju kao suinvestitori itd.. No, ipak je sve to u određenoj mjeri put u nepoznato, te ja ne bih pretjerivao s tim. Evo, npr. ova marina koja je na čekanju zbog GUP-ova i takvih stvari. Također, kako se povećava obim i raznolikost poslova, gubi se na učinkovitosti. Potrebno je zaposliti nove ljude, upoznavati se s novim pravilima igre, rješavati nove vrste problema, mijenjati organizacijsku strukturu itd. Pitanje nije može li se to, nego jel nam potrebno?
Idealno bi bilo Buffetovski: kupiš povoljno dobar biznis sa poštenim i sposobnim managmentom i pustiš ih da rade, ali ima li takvih kod nas? Dakle, investicije koje zahtijevaju isključivo kapitalni angažman. Npr.: hotelijerstvo, gdje upravljanje prepustiš nekoj renomiranoj kući.

4) VELIKA dividenda (samo teoretska opcija, s obzirom da je već određena div. 50kn)
dobra stvar, međutim rekao bih da je to rješenje kad nemaš drugih ideja. Svakako, donekle je i ekvivalentna otkupu vlastitih dionica, pogotovo ako te novce dioničari iskoriste da opet kupe te dionice. No, pitanje je kako bi velika dividenda u ovim uvjetima djelovala na cijenu dionice prije i poslije dana dodjele. U ovako mrtvom marketu moglo bi se desiti da na dividendu od 200kn tržište jedva reagira, a poslije padne i za više od 200kn. Nope, ne treba nam zazivat dodatni špekulativni kapital u ovim uvjetima.

5) otkup vlastitih dionica
eeee, to je tooo! Now youre talkin’! Koje su koristi? Pa ovako, u ova nesigurna vremena treba se dobro upoznati s potencijalnom investicijom da ne bi bilo iznenađenja. A koga bolje poznaješ od samoga sebe. Pouzdano znaju svoje ugovore, potencijal, vrijednost flote itd.. dakle znaju koliko vrijede i šta mogu očekivati u bližoj budućnosti. Ako se slažemo da im dionica u normalnim uvjetima likvidnosti vrijedi 4000+ kn, zašto onda ne uložit iznos od 1-2 novogradnje (50-100 mil USD) u kupnju vlastitih dionica, recimo poništit postojeće i kupit još bar 100.000 dionica. Svakako nije potrebno srljati i ne treba se odjednom ni poništiti stare ni kupiti nove. Kako je krenilo, možda bude izvedivo po prosjeku 2500-2700 kn, pa i manje, što bi značilo ROI (ako se smijem tako izraziti) od 50%-100%. U konačnici, povećava nam se NAV i EPS po dionici, te nam dionice vrijede više, veća će nam biti i dividenda kad je manje dionica u opticaju itd itd.
Primjerice, mogu staviti zid na kupnju na 2xxx pa kome prigusti neka im proda. Isto kako bi kupili jeftino neki posrnuli posao, nekretninu i slično od nekoga kome trebaju novci, tako mogu jeftino kupiti vlastite dionice od dioničara kojima trebaju novci, a bez komplikacija koje sa sobom donosi nova akvizicija.

___________________________________________________

DA SE RAZUMIJEMO, ne tvrdim ja da treba sav novac ulupati u vlastite dionice.. sve navedene opcije su dobre, a rješenje je kao i uvijek u balansiranju između njih i ulaganju u onu koja je u datom trenutku optimalna (cost-benefit itd..), do trenutka kad to više nije itd itd.. A meni se čini optimalnim u sadašnjim uvjetima dio novca ulupati u vlastite dionice zbog svega već navedenog.
Ja u tom vidim samo pozitivne učinke za postojeće dioničare.

Takav potez ne odgovara samo onima koji čekaju da ATPL padne na još niže grane kako bi i oni ušli unutra.
A jel Uprava treba da radi u interesu postojećih dioničara (vlasnika) ili u interesu budućih dioničara (vlasnika)?

Vjerujem da ne treba naglašavati da se i Uprava ubraja u postojeće dioničare 🙂

Dodatak.. šta se tiče ulaganja u proširenje flote. Ako dođo do oversupply-a i vozarine zarone tamo iza 2010-e, lako bi se moglo desiti da u godinama koje dolaze i noviji polovnjaci dođu na scrap + neka sitna premija, tako da nema smisla sada ići u drastičnija proširenja. Ako im je do rizika, s obzirom da već imaju par lijepih dugoročnih ugovora, nek povećaju udio kraćih čartera ili čak spot ugovora, ako misle da je pametno. Al ako im to nije pametno zbog rizika, onda nije pametno ni povećavat flotu zbog istog tog rizika.



Ja bi trazio da dozvolu od Skupstine da kupujem svoje dionice po najnizoj cijeni od 2000KN. Ako je cijena niza, onda nista. To mi je jako vazno jer mogu kupiti cak 1,5%.
Ludnica.


kasno se odrzava skupstina,po ovome:http://finance.yahoo.com/q/cq?s=DRYS,DSX,EGLE,ESEA,EXM,GNK,NM,QMAR,TBSI&d=v1***obrisano***
[/quote]

Ovo je bila ironija jer je Uprava upravo to zatrazila. Htio sam reci da je odluka o otkupu bez ponistavanja besmislena.
A timing za otkup je dobar, jer je cijena ispod fer vrijednosti.

Generalno, da, Skupstina je prekasno u godini.


DA SE RAZUMIJEMO, ne tvrdim ja da treba sav novac ulupati u vlastite dionice

Sve jasno Smootko.

Problem je sto neki ovdje ne razumiju razliku izmedu gotovine i viska gotovine.

Otkup vlastitih dionica na tržištu i poništavanje istih je dobar posao ako SVI vlasnici mogu u potpunosti procijeni ekonomske koristi tih poteza. Za to SVI moraju imati dostupne SVE potrebne informacije za izračun intriznične vrijednosti dionice. Inače, kako znati da je kupovina papira po 3.500 i poništavanje istog dobar posao za firmu, odnosno da se je tim postupkom povečala vrijednost vlasnikovog udjela u firmi?

Uprava treba prezentirati vlasnicima investicijske alternative, i odabrati onu sa najvećim povratom na angažirana sredstva. Ako Firma ima na računu sredstva koji joj nisu potrebni za rast djelatnosti i za nesmetano poslovanje, i tržišna cijena nudi znatan diskont u odnosu na fer vrijednost (nju barem kod djelatnosti kod kojih je cijeli fazon u imovini a ne u tržištu nije preveliki problem izračunati) ta sredstva treba iskorisitit za otkup i poništavanje. Naravno, ako je moguće kupiti znatnu količinu. Ako je tržište nelikvidno, otkup i poništavanje 0,000005% i nije baš neki posao.

Pretpostavimo da je recimo 2004. tržišna cijena atpl bila 1,12NJ a fer vrijednost 2NJ (recimo neki sličan diskont kao i danas 🙂 ) i firma je isto imala mogučnost otkup vlastitih, to ne bi bio dobar posao da se je zbog tog trošenja sredstava propustila mogućnost narudžbi novogradnji koji joj sada nude višestruk povrat. Dakle, uvijek treba odabrati invesitciju koja nudi najviši povrat na investicijski kapital. I tu dolazi ono sa početka priče o potpunom poznavanju svih alternativa i transaprentnosti firme.

All shipping lanes lead to China.

Nočas je bilo gadno…

NASDAQ TRANSPORTATION 2,400.98 Jul 1 Down 27.88 (1.15%)
DRYSHIPS INC. (NasdaqGS:DRYS)
Change: Down 3.20 (3.99%)

DIANA SHIPPING INC. (NYSE:DSX)
Change: Down 1.21 (3.94%)

EAGLE BULK SHIPPING (NasdaqGS:EGLE)
Change: Down 1.00 (3.38%)

EXCEL MARITIME CARR (NYSE:EXM)
Change: Down 2.27 (5.78%)

NAVIOS MARITIME (NYSE:NM)
Change: Down 0.29 (2.99%)

TBSI INTERNATIONAL (NasdaqGS:TBSI)
Change: Down 2.11 (5.28%)

Asija u minusu, večina europe u minusu, mislim da ćemo i mi u -…

02.07
LORD BYRON
Ship Name LORD BYRON
DWT 76,838
Built 2005
Flag MAI
Draft 14,10
TCT 76,838 05 3-6/7 USD 105,000 DAILY VIA USG+IRAQ SHADAB

Da, nismo se proslavili opet na otvaranju.

Svatko danas trguje na burzi ali rijetki ostaju psihicki zdravi!

@ toknezev

Mislio sam da se podrazumijeva da je visak gotovine ono sto ostane nakon sto se iscrpe investicije u osnovnom poslu i podmire obveze (do razumne razine; duga uvijek mora biti).

Prema tome, ukoliko imaju razumne i dostupne investicije u osnovni biznis s NPV>0 i zele smanjiti dugorocne obveze super. Mislim da razina priljeva gotovine u sljedecih 3 godine to vise nego pokriva.

Prihodi od vozarina + izvanredni prihodi od prodaje barem 3 broda u 2008. ce stvoriti velike dodatne kolicine gotovine.

Ulaganja u non-core biznis su druga prica, po mom misljenju. Ako mi se ulaze u nekretnine, to mogu i sam, a ne preko ATPL.




Ja bi trazio da dozvolu od Skupstine da kupujem svoje dionice po najnizoj cijeni od 2000KN. Ako je cijena niza, onda nista. To mi je jako vazno jer mogu kupiti cak 1,5%.
Ludnica.


kasno se odrzava skupstina,po ovome:http://finance.yahoo.com/q/cq?s=DRYS,DSX,EGLE,ESEA,EXM,GNK,NM,QMAR,TBSI&d=v1***obrisano***
[/quote]

Ovo je bila ironija jer je Uprava upravo to zatrazila. Htio sam reci da je odluka o otkupu bez ponistavanja besmislena.
A timing za otkup je dobar, jer je cijena ispod fer vrijednosti.
Generalno, da, Skupstina je prekasno u godini.
[/quote]

Timing je odličan i naći će oni modus za realizaciju jer je kupnja vlastitih dionica na ovim razinama najbolja investicija.
U lipnju je promet sa tri dionice (HT, INA i ATPL) činio 40% prometa na zse, dok je Crobex pao 10%. Kako je u lipnju i ATPL pala 13% očita je korelacija Crobexa i ATPL, jer nema logičnog razloga za pad ove dionice, posebno ako se gleda poslovanje, perspektiva i neto dobit.

New Report

Close