Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 47,37 | 900 | 19 | 47,30 | 48,20 | -0,42% |
Opet gledam i ne vjerujem… pa tko danas daje 30% avansa? I to skveru koji kasni sa primporedajama. I to u vremenima kada banke ne daju ni pisljivog dolara malim mickey mouse skverovima…A ovi nasi puf – 3-4 godine unaprijed?!
Prvi milestone je rezanje celika a dobra volja vlasnika je nekakva uplatica (ja bi dao max 5% ako su bas u govnima ali ni kune 3 godine unaprijed) kod ugovora.
Sto se tice celika, iduce godine ide jos 20% gore ali izleda da je to top.
[sad] [sad]
Mora da je to neka novinarska greska…
Posljednja transakcija prije sat i pol skoro…
[yawn]
Opet gledam i ne vjerujem… pa tko danas daje 30% avansa? I to skveru koji kasni sa primporedajama. I to u vremenima kada banke ne daju ni pisljivog dolara malim mickey mouse skverovima…A ovi nasi puf – 3-4 godine unaprijed?!
Prvi milestone je rezanje celika a dobra volja vlasnika je nekakva uplatica (ja bi dao max 5% ako su bas u govnima ali ni kune 3 godine unaprijed) kod ugovora.
Sto se tice celika, iduce godine ide jos 20% gore ali izleda da je to top.
[sad] [sad]
Mora da je to neka novinarska greska…
ma ti si smješan čovjek [smiley]
Jozo s tim avansom se zaključava cijena čelika
Dobro. Sta mislis… koliki je udio celika cijeni broda? Prije i sada ? cca?
I sta bi ti napravio da recimo JES bankrotira 2009?
@febo
[lol] [lol] Imas previse postova
tako se kupuju brodovi.
30% avansa je uobičajeno.
Nije.
Placa se u 5 ili 6 rata. Prva je prilikom potpisa ugovora.
Jozo, vidjet cemo hoce li kasniti toliko Kinezi i u drugoj rundi. A osim toga, tada ce im mozda i pasati da brodovi malo kasne.
Dobro. Sta mislis… koliki je udio celika cijeni broda? Prije i sada ? cca?
I sta bi ti napravio da recimo JES bankrotira 2009?
Trecina?
Bankrot? Pa naravno, a sto bi ti napravio da ti ATPL bankrotira sutra?
[…..I sta bi ti napravio da recimo JES bankrotira 2009?
Jesi li ikad čuo za npr. kontragaranciju za avans ?
To je ono što recimo država treba dati JDPL-u u ime Brodosplita da bi ovi uplatili avans….
..Atlantska Plovidba has ordered four 79,800-dwt bulkers at JES..that will be delivered in 2011 and 2012.Each vessel is reported to be costing a region of $45m and it is believed that a deposit of about 30 % of the contract value has already been paid. …
Možda je riječ o 30% avansa za prvi brod, a u članku je malo nezgodno napisano pa ispada 30% za sve. U svakom slučaju, ako i jest 30% ukupnog posla, siguran sam da je to ili u obostranom interesu ili u interesu ATPL. Bilo zbog jeftinije cijene, hedgiranja, nekakvih povlastica ili čega bilo šta možda nije vidljivo na prvi pogled. Mislim, nije ovo prvi ugovor za ATPL pa da rade greške.
Šta se tiče upotrebe cash-a, s obzirom na stanje na brodarskom tržištu, ne znam koliko je uputno sada ići na ugovaranje dodatnih novogradnji (eventualno manje klase). I zbog drugih novogradnji (dodavanjem novogradnji padaju vozarine i otkida se od usta postojećim brodovima) i problema s posadom, rasta cijena novogradnji itd.
Smatram da bi bilo dobro koristit prilike koje im otvara ova kriza. Hotelijeri se žale zbog inflacije koju ne mogu pokrit s već ugovorenim cijenama aranžmana. Možda će se pojavit neki zanimljivi hotelčić u poteškoćama za kupit za male novce.. ili nešto slično tome gledano van core biza.
Najviše bih volio da se značajnije uključe u kupnju vlastitih dionica. Jednostavna logika.. ako smatraš da si dostigao "optimalnu" veličinu flote u postojećim uvjetima, te ne misliš više ulagati u core biz, a imaš viška sredstava ili ih vrati dioničarima direktno (dividenda) ili indirektno (kupnja vlastitih dionica).
A s obzirom da je dionica sad značajno potcijenjena, bolje ići na otkup vlastitih. Time de facto ponovo kupuju i cijelu svoju flotu po diskontnim cijenama. Ako je NAV ATPL oko 3500kn (ilustrativno), recimo da neki panamax polovnjak ATPL dođe 50 mil USD (ilustrativno :), oni taj polovnjak kupuju po 35,7 mil USD kupnjom vlastitih dionica po 2500. Isto vrijedi i za ostatak flote.
Nadam se da sam bio jasan. Ukratko, ako imaš 10 brodova uz 50% vlasništva ti u biti imaš 5 brodova. Ne isplati se širit flotu kupovanjem novih/polovnih brodova, ako možeš povećati udio u vlasništvu za cijenu koja je 30-ak posto manja od tržišne cijene tih brodova.. ja se ne bi tu puno mislio.
Naravno, kod ATPL je riječ o otkupu vlastitih dionica, a ne o povećanju vlasništva, al sam to tako prikazao da bude plastičnije.
Da još malo zakompliciram izbor, valjalo bi vrebat ako koji naručitelj odustane od gradnje zbog kreditne krize, pa otkupit njegove ugovore po povoljnim uvjetima. Mada ne znam koliko je to realno očekivat, kad je vjerovatno puno zainteresiranih da popune ta mjesta.
Onda, oćemo na skupštinu sa ovim? 🙂
Trebali bi prvo krenut s ponistavanjem postojecih u trezoru.
To ne bi trebao biti problem. Jedino ako baš baš neće. Međutim, to i njima kao dioničarima odgovara, pa.. Usput se štite od preuzimanja kupnjom vlastitih itd..