ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 23.10.2024. u 20:30
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
47,91
1.437
30
47,70
48,20
-1,04%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.


Nađe se ponekad neka budala koja da dobar info i besplatno .
Često za to dobije jedinice od onih koji znaju isto, al neće napisat [lol]

točno tako.

zapravo na forumu ima jako puno dobrih informacija, besplatno. i uopće nije teško s malo zdravog razuma razlučiti koji info je dobar a koji nije.

samo što ulagači obično nisu baš jako puni zdravog razuma. obično su u stanju pohlepe ili panike (90% vremena, bar u blagom obliku) i onda radije vjeruju onome što žele vjerovati nego onome što im razum kaže.


Evo ti 100 bodova Sančo jer si pametan i pišeš sa stilom. Vidim da kužiš ove indexe i psihologiju masa. Samo ne znam kako će ovaj pad BDI od 17% pomoći ATPL, Febi i Kneli. Bojim se nikako.

Darko Baričević ( brat poznatijeg Marka Baričevića – alias mbaričevića )

Čut tamo Baričeviću, nemoj da ti Sisoja pošaljem… [angry]

 I m a g i n a t i o n * a t * w o r k 

treba sam razlučiti koje su informacije točne,lažnih informacija na burzi je 70%,uza sve to treba imati i dosta sreće,jer obično se najbolje transakcije naprave slučajno,a vrlo malo ih se napravi na osnovu inside informacije,mada je i to moguće…očekujem 3200,00 za božić ako bureza bude stagnirala,a ako bude malo jače rasla,4000,00 nije nemoguća misija…


upamtite da NEMA dobrih informacija ako nisu placene! [cool]

Knele grijesis. Postoji razmjena informacija a i dugogodisnje prijateljstvo sa kolegama iz industrije.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"


Koliko duboko Baltic Dry indeks može potonuti?

Baltic Dry indeks cijena brodarskog prijevoza rasutih tereta u petak je na vrijednosti izgubio dodatnih 4,89 posto, spustivši se na 9646 bodova. Na vrijednosti gubi već šest uzastopnih trgovinskih dana, a tijekom tog razdoblja na vrijednosti je izgubio 17,48 posto.


Ne vidim razlog panici. Dok je BDI rastao ATPL ja padala. Sad ocekujem obrnut scenarij. Ipak je ZSE uredjena burza u uredjenoj zemlji. JDPL to zorno dokazuje. [thumbsup]

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

@Techman
Dobio si stoticu za zadnji post zato što imaš dobar smisao za humor [wink]

[emo_cool]



@Techman

Dobio si stoticu za zadnji post zato što imaš dobar smisao za humor [wink]

me evo i tebi stotka jer osijetis pravu vrijednost kod smisla za humor

Još jedan mali dodatak vezan za vrijednosti dry-bulk brodova:

Usporedbom brodova starih 5, 10 i 20 godina se može primjetiti da su u godini dana njihove vrijednosti porasle za 40, 50 odnosno 100%. Interesantan je ovaj potonji podatak da je brod star 20 godina u godini dana dobio dvostruko na svojoj vrijednosti, a relativno nov brod tek 40%.

Mislim da je najjednostavnija računica ove činjenice ta što se unazad godinu dana očekivalo da će se kupnjom ovako starog broda osigurati prilična zarada obzirom na investiciju, odnosno da će taj isti brod do preostalog svog životnog vijeka moći ponuditi svoju maksimalnu iskoristivost, naravno zbog naklonjenosti tržišta i prosječno visokih vozarina. Što je brod koji se prodaje mlađi, ima zapravo manju šansu u potpunosti iskoristiti svoje usluge, u smislu iskorištavanja dugog perioda visokih vozarina, jer se u budućnosti (za recimo nekih 10 godina) ne zna da li će se uspjeti održati ovoliko visoke vozarine.

Dakle, prilikom kupnje broda radi se o klasičnoj kupovini rizika, gdje je trenutno kupnjom starog broda rizik manji, a s time povezan profit prilično siguran, iako ne izdašan (kratkoročni investitor). Ovakav tip ulaganja je svojevrsna zicer-kupovina profita. Kupnjom mlađeg broda se povećava rizik, odnosno vjerojatnost da će kupac biti na dobiti ili gubitku. Onaj koji ne može staviti ruku u vatru da će za 10 godina vozarine ostati ovako visoke nikad neće kupiti takav brod jer mu nosi prevelik rizik. Međutim firme koje se dugo bave ovim poslom svjesno ulaze u taj rizik i na temelju svog iskustva, znanja i očekivanog širenja globalizacije i svjetskog gospodarstva očekuju nadprosječne prinose (dugoročni investitor).

Mislim da je Atlantska plovidba izvrsno odreagirala na današnju situaciju brodskog tržišta. Kao dugoročni investitor su se opredjelili na modernizaciju svoje flote uz osiguravanje stabilnih prinosa ugovaranjem dužih t/c ugovora i prodajom starih brodova. Na t/c ugovore dakako ne mogu previše utjecati u smislu točnog pogađanja ugovora u periodu kada je BDI na relativno visokim vrijednostima. Oslanjanjem na nekakve pravilnosti ovog tržišta vjerojatno pokušavaju rasporediti brodove na način da im nose stabilne, ali sigurne prihode (nešto slično kao diverzifikacija portfelja kod investitora). Ali ovaj (po meni) značajniji moment modernizacije flote su praktički pogodili do krajnjeg detalja.

Uz već spomenute poraste vrijednosti brodova može se vrlo lako dogoditi da će AP sve svoje starije brodove prodavati po još većim cijenama od današnjih. Vidim više razloga tome. Kao prvo superciklus je povoljan što se tiče vozarina. Kao drugo cijena čelika polagano raste. Kao treće ne očekuje se tako skoro velika navala novogradnji koja bi poremetila odnose ponude/potražnje brodova. Procjene su da će se tek 2012.g stabilizirati cijene novogradnji, a do tada će rasti. A cijena novogradnji se poprilično reflektira na cijene starijih brodova, te prema istraživanjima ima najjači utjecaj na formiranje cijene starijeg (second-hand) broda, jači i od procjene dugoročnog trenda vozarina. Dakle i minimalni pozitivni pomaci cijene novogradnji će vjerojatno rezultirati nešto većim pozitivnim pomacima cijene starih brodova. A do trenutka kada se u AP planira zamijena većine starijih brodova novogradnjama (a to je do 2012.g), realno je očekivati da će ih prodavati po iznimno visokim cijenama (bez obzira na eventualne oscilacije BDI i vozarina). To ujedno znači da će iskoristiti pozitivan trend rasta cijene novogradnji do 2012. kao glavnog faktora koji determinira cijenu starijeg broda. Zgodno će to ispasti na budućim izvještajima jer Atlantskoj stiže puno novogradnji do 2012.g…


Još jedan mali dodatak vezan za vrijednosti dry-bulk brodova:

Usporedbom brodova starih 5, 10 i 20 godina se može primjetiti da su u godini dana njihove vrijednosti porasle za 40, 50 odnosno 100%. Interesantan je ovaj potonji podatak da je brod star 20 godina u godini dana dobio dvostruko na svojoj vrijednosti, a relativno nov brod tek 40%.

Mislim da je najjednostavnija računica ove činjenice ta što se unazad godinu dana očekivalo da će se kupnjom ovako starog broda osigurati prilična zarada obzirom na investiciju, odnosno da će taj isti brod do preostalog svog životnog vijeka moći ponuditi svoju maksimalnu iskoristivost, naravno zbog naklonjenosti tržišta i prosječno visokih vozarina. Što je brod koji se prodaje mlađi, ima zapravo manju šansu u potpunosti iskoristiti svoje usluge, u smislu iskorištavanja dugog perioda visokih vozarina, jer se u budućnosti (za recimo nekih 10 godina) ne zna da li će se uspjeti održati ovoliko visoke vozarine.

Dakle, prilikom kupnje broda radi se o klasičnoj kupovini rizika, gdje je trenutno kupnjom starog broda rizik manji, a s time povezan profit prilično siguran, iako ne izdašan (kratkoročni investitor). Ovakav tip ulaganja je svojevrsna zicer-kupovina profita. Kupnjom mlađeg broda se povećava rizik, odnosno vjerojatnost da će kupac biti na dobiti ili gubitku. Onaj koji ne može staviti ruku u vatru da će za 10 godina vozarine ostati ovako visoke nikad neće kupiti takav brod jer mu nosi prevelik rizik. Međutim firme koje se dugo bave ovim poslom svjesno ulaze u taj rizik i na temelju svog iskustva, znanja i očekivanog širenja globalizacije i svjetskog gospodarstva očekuju nadprosječne prinose (dugoročni investitor).

Nisam gledao stvari na ovaj način, ali sada još više cijenim politiku kupovanja starih brodova prije godinu dvije što je uglavnom radila Lošinjska plovidba. Čini mi se da su upravo Lošinjska plovidba i njezine ”starudije” najviše profitirali zbog kretanja na tržištu u posljednih godinu dana. Kolega Techman, vi baš ne cijenite previše Lošinjsku plovidbu, evo kako komentirate tu činjenicu?



upamtite da NEMA dobrih informacija ako nisu placene! [cool]

Knele grijesis. Postoji razmjena informacija a i dugogodisnje prijateljstvo sa kolegama iz industrije.
[/quote]

pa kako se tebi onda znalo dogoditi da kupuješ jdpl na visokim razinama(dokup oko 600), zar si tako dugo u brodarstvu a nemaš nikoga u jdpl da ti šapne neke stvari prije izvješća…….


Kolega Techman, vi baš ne cijenite previše Lošinjsku plovidbu, evo kako komentirate tu činjenicu?

I corava kokos zrno nadje. To im se po meni desilo ni krivima ni duznima a nikako pametnim potezima uprave.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"


pa kako se tebi onda znalo dogoditi da kupuješ jdpl na visokim razinama(dokup oko 600), zar si tako dugo u brodarstvu a nemaš nikoga u jdpl da ti šapne neke stvari prije izvješća…….

Jope odakle ti 600. Usao sam na 260 pa u korekciji izasao na 680 da bi se vratio na 485-500 a izasao na 630. A ti se pitaj zasto sam izasao. I ne treba saptati. Izvjesce ce biti lose. Prati Spancirovu statistiku i kretanje brodova. Prebaci diskusiju na JDPL topic.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

New Report

Close