ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 02.11.2024. u 02:21
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
47,15
1.839
39
47,10
48,30
-6,00%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.

O godišnjim cijenama ugljena također se pregovara.

Znam da su se Indijci (ArcelorMittal), Koreanci (Pohang) i Japanci (Nippon steel) s australcima dogovorili godišnje cijene ugljena još u trećem mjesecu.

Za kineze nisam siguran, ali čini mi se da su za ugljen i oni postigli dogovor.

Kolega ashrak, s obzirom da navodite čeličane (ArcelorMittal, Pohang, Nippon steel), pretpostavljam da se radi o pregovorima za coking coal koji se koristi u proizvodnji čelika. Međutim, tema je bila el. energija, elektrane, dakle termalni ugljen..

Pa eto, ako znate kakvo je stanje s pregovorima oko termalnog ugljena, mada mi to i nije nešto bitno, al kad smo već tu ako netko zna.. jel se pregovara i u kojem razdoblju, može li uslijed pregovora doći do poremećaja ponude slično kao kod željezne rudače.

Međutim, ponavljam, dok na trošak kupnje 1 tone ugljena trošak prijevoza do Kine iznosi još jednu tonu ugljena, nekako je bespredmetno pridavati veliku važnost pregovorima o cijeni termalnog ugljena.
Za coking coal su već bitniji pregovori jer je nekoliko puta skuplji, a i neizostavan(?) je dio proizvodnje čelika.

Disclaimer: to oko cijene ugljena i prijevoza sam pročitao u nekom članku, sad ga ne mogu nać..

Ovdje upišite svoj komentar…

ashrak, 05.06.2008. u 01:00
Kolega ashrak, s obzirom da navodite čeličane (ArcelorMittal, Pohang, Nippon steel), pretpostavljam da se radi o pregovorima za coking coal koji se koristi u proizvodnji čelika. Međutim, tema je bila el. energija, elektrane, dakle termalni ugljen..

Pa eto, ako znate kakvo je stanje s pregovorima oko termalnog ugljena, mada mi to i nije nešto bitno, al kad smo već tu ako netko zna.. jel se pregovara i u kojem razdoblju, može li uslijed pregovora doći do poremećaja ponude slično kao kod željezne rudače.

Međutim, ponavljam, dok na trošak kupnje 1 tone ugljena trošak prijevoza do Kine iznosi još jednu tonu ugljena, nekako je bespredmetno pridavati veliku važnost pregovorima o cijeni termalnog ugljena.
Za coking coal su već bitniji pregovori jer je nekoliko puta skuplji, a i neizostavan(?) je dio proizvodnje čelika.

Disclaimer: to oko cijene ugljena i prijevoza sam pročitao u nekom članku, sad ga ne mogu nać..

Ispregovarano je i za termalni. Jasno je da je coking coal za proizvodnju čelika važniji.

Mislim, da je o pregovorima bilo pisanja na ovoj temi kroz drugi i treći mjesec.

Kako se sjećam običaj je da ispregovarane cijene stupaju na snagu 1.04. tekuće godine.

Evo nešto.

Australia’s Newcastle Thermal Coal Price Rises to 10-Week High

By Angela Macdonald-Smith

May 5 (Bloomberg) — Thermal coal prices at Australia’s Newcastle port, a benchmark for Asia, rose to a 10-week high amid speculation some producers could switch sales toward coal used by steelmakers and other types commanding higher prices.

The weekly index for power-station coal prices at the New South Wales port gained $3.15, or 2.4 percent, to $133.00 a metric ton in the week ended May 2, according to the globalCOAL NEWC Index.

The port, the world’s biggest coal-export harbor, increased shipments of the fuel by less than expected in the first quarter as wet weather and a lack of available coal crimped loadings early in the period. Thermal coal producers won a 125 percent increase in annual contract prices this year to $125 a ton, still $95 less than the 2008 semi-soft coking coal price agreed by steelmakers, Macquarie Group Ltd. said today in a report.
“Given that many Australian thermal coal suppliers have some flexibility to switch sales from thermal to semi-soft or soft coking coals, this could create a shortage of thermal later in 2008,” Macquarie said. “Delays in the de-bottlenecking of the Australian supply chain are likely to take longer than expected.”

Xstrata Plc, the world’s largest exporter of power-station coal, BHP Billiton Ltd. and Rio Tinto Group are among mining companies that ship coal through Newcastle.

Macquarie raised its forecast for next year’s thermal coal contract price to $140 a ton from a previous forecast of $125. Prices may fall in 2010, it said.

The weekly globalCOAL index is up 48 percent so far this year. The monthly index gained 0.7 percent to $126.45 a ton in April, from $125.56 the previous month.

To contact the reporter on this story: Angela Macdonald-Smith in Sydney at amacdonaldsm@bloomberg.net

Last Updated: May 4, 2008 20:03 EDT

Tnx ashrak.


Evo svjezih FFA podataka u odnosu na jutros, svi brodovi gore, sutra bi mogao BDI skociti, a svim vrstama brodova bi trebale narasti vozarine.Ako neko hoce usporediti jutarnje sam postao oko 13h danas neka se vrati par stranica iza na ovoj temi.

znači da sutra slijedi povećanje od 2 % za capisize i panamaxe….viditi ćemo…. [thumbsup]

Drago mi je da na ovom topicu imamo puno vrijednih kolega koji se trude i postaju razne interesantne vjesti, pa kineske lampe, Sjerkovici, Geronimo sa TA, navijaci (drukeri) sa svojim arsenalom a dionica no michigen [embarass].
I sta da radimo. Predlazem da otvorimo racun za pomoc Jerkovicu i od prikupljene lovuse i angaziramo jednog dobrog PR managera ala Macek. Gledaj u oci i lazi postize na ZSE bolji ucinak nego BDI i svi pozitivni clanci zajedno.

Quote Sakai "najvise pali svi osim ATPL"

….CONGESTION at Brazilian and Chinese iron ore load and discharge ports has pushed capesize rates to all-time highs on four key Baltic Exchange routes.
“There is just a pure lack of ships as they are all stuck in congestion,” a London broker told Lloyd’s List.
The average loading delay at Chinese iron ore loading ports is currently close to nine days, up from around two days at the start of March, according to Simpson, Spence & Young Consultancy and Research.
SSY added that some 35 capesize vessels are waiting to discharge off China’s iron ore ports.
“Clearly if China has the congestion problem it will have a back up effect right throughout the market, so I think that is mainly the problem,” said a London-based research analyst.
“China had record levels of import for iron ore in April, around 43m tonnes, that’s virtually on a par with what Germany imports in a year.”
Loading delays in Brazil are also supporting higher freight rates with around 35 capesize vessels waiting to load, this compares to 26 in mid-April, according to SSY.

Evo nam opet pajda sa 200 kom na 2830 , već na otvaranju u 09.00 [angry]


Evo nam opet pajda sa 200 kom na 2830 , već na otvaranju u 09.00 [angry]

Čuj, netko prodaje jer prodaje sa zaradom, a ako uštopa malo i ulovi paničare malo niže na bidu, opet dobro. Win-win situacija… Nema više na ATPL brze zarade.

Mudro je zborio stari Seneca: "Per ipiz dudatis eneus iri!"


Evo ga opet, 200 komada na prodaji po 2830,00 kn. Jucer otisao danas se vratio…

Bilo bi vrijeme da ga netko danas pojede za doručak.Možda pripomognem i sam – sve ispod 3xxx je ionako rasprodaja…..

Spancir, s riječi na djela, da te vidimo [proud]


Čuj, netko prodaje jer prodaje sa zaradom, a ako uštopa malo i ulovi paničare malo niže na bidu, opet dobro. Win-win situacija… Nema više na ATPL brze zarade.

Neka druga igra se tu igra. Da mu je do prodaje siguran sam da tih 200 kom može prodati više kad bi u par navrata istresao po bidu, samo naravno da se prethodno makne sa aska i pusti da trgovina krene.

New Report

Close