ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 20.09.2024. u 15:38
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ATPL
48,05
45.458
946
47,60
48,80
-2,06%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.


U peer treba uzeti razlicitost atpl u odnosu na peer, cjelokupno poslovanje atpl, razlicite stope rizika, strukturu flote, nije bas jednostavno…
DryShips plovi na spotu, a ATPL na dužim ugovorima. Nadam se da će barem ovi novi brodovi ići špekulativnije ili barem po nešto kraćim ugovorima. Dakle, teško je uspoređivati. DryShips mi dođe nešto kao smjernica. [smiley2] Kod Drysa mi nije jasano zašto je P/S = 10 tako visok dok je P/E vrlo prihvatljiv, pogotovo ako se zna da pozitivna i visoka očekivanja rasta u budućnosti načelno opravdavaju i puno više omjere od spomenutih P/E = 16 kod DryShipsa. Slična stvar se ponavlja kod konkurenta Excel Maritime-a koji je zadnja 4 tjedna porastao visokih 40% (Excel Maritime P/S = 8,57). ???

Inače, P/S kod ATPL-a na sadašnjim cijenama iznosi nekih 3,xx što je prosjek industrije (prosjek = 3,54) i gledajući samo taj omjer koji je kod ostalih brzorastućih dionica (brodara) puno viši, vrlo ok.

@Strawinsky

Pogledaj neto profitnu marzu… Sve ce ti biti jasno.

"Stocks have reached what looks like a permanently high plateau."

Hvala kolegi Big Boss-u na ovom izvještaju.
To je upravo ono što ja pričam mjesecima raznim ljudima koji me pitaju da li se isplati uzimati Atlantsku
zato što je ovaj mjesec skočila 30%, ili zato što je u tri mjeseca skočila 85%, ili zato što je ove godine otišla 300%.
Pa ljudi moji dajte se već jedanput naviknite da ćete uvijek ulaziti na ATH.
To je jednostavno tako.
A tako je jer je ovo najjači business u svijetu trenutačno.
Cijene vozarina rastu doslovno iz sata u sat, pa tako i cijene dionica.
Potpuno je nebitno hoćete li ući sad ili za dva mjeseca.
Opet ćete ući na ATH.
Jedina razlika je što ćete u ta dva mjeseca propustiti rast od 30%

NE CVETA CVEĆE NI U NAŠE PREDUZEĆE

Nije sve tako jednostavno, pogledajte npr ratios kod master card i american express…

DIONICE KAO ŠTO JE HDEL TREBA IZBACITI S BURZE JER SU ZAMKA ZA MANJINSKE DIONIČARE

malo sam bio lijen ovih dana, pa ako neko moze javiti zadnju promjenu u TPO-10… tko je prodavao u ova dva dana? (Jere, PBZ, ako se ne varam?)

ume da broji sarafe, ali krivo:procenat i tacno; povjest;samnom, neznam, 100 ATPL=1000E, uvjek, vjest..plata?!, dejstvuje

Ententinis: Gospodo ne zaboravite da nam novi brod iz Južne Koreje stiže do 12. ovog mjeseca.
Znamo šta će to značiti za cijenu dionice
————————————————————————————————————————————–
Sakai: Ja bih rekao da taj ocekivani brod upravo odradjuje ovaj najnoviji porast cijene.
—————————————————————————————————————————————-

Hm, nisam 100% siguran da samo odrađuje novi brod. Rekao bih da odrađuje i ponovnu kupnju starog panamaxa po povoljnoj cijeni što bi u slučaju prodaje mogao biti lijepi izvanredni prihod.
(Vidi dolje!)

Usput rečeno, još uvijek mi nije jasno što će ATPL učiniti s tim panamaxom, neki tvrde da će ga još neko vrijeme eksploatirati (Toknezev na drugom forumu), dok drugi (npr. Smart, također na drugom forumu) smatraju da ide direktno u prodaju. Što god bilo, bit ćemo zadovoljni, a Uprava će odlučiti što im se u konačnici više isplati i zašto.

Usporedite sljedeće dvije informacije:

Obavijest ATPL u kolovozu 2005.:

Atlantska plovidba prodala je tri svoja starija panamaxa (Miho Pracat, Jadran i Konavle) norveškom kupcu[color=blue] za ukupnu cijenu od 41,000.000 USD[/color], s tim da je te iste brodove odmah uzela u bareboat charter, temeljem kojega ovaj brodar i nadalje upravlja ovim brodovima, zapošljava svoju posadu, zadržava brodove pod našom zastavom i t.d., a vlasniku plaća dnevnu naknadu za svaki brod. Dapače, nakon isteka bareboat chartera, Atlantska plovidba d.d. ima pravo, ako želi, ponovi kupiti ove brodove.
——————————————————————————————————————————————–

Causio (najnoviji citat, nekoliko stranica unazad):
Good Faith Shipping in Greece sold it’s “Countess I” (70 000 dwt, built 1986 in Japan) [color=blue]for close to USD 40 mil.!!!!!!!!!!! [/color]
——————————————————————————————————————————————–

Dakle, dotični brodar je prodao jedan brod za skoro 40 milijuna USD, dok je tržišna cijena prije 2 godine za sva tri broda iznosila gotovo isti iznos (prosječno 14 milijuna USD po pojedinom brodu unutar paketa). Nitko od znalaca mi nije odgovorio po kojoj cijeni su otkupili. No, dobro, neka su prije dvije godine ugovorno za dotični brod dogovorili čak i dosta višu cijenu, npr. 20 milijuna USD, sudeći po ovome što je citirao Causio, prodajom bi na cjenovnoj razlici mogli postići i do 20 milijuna USD (oko 100 milijuna HRK) izvanrednog prihoda tj. dobiti.

Za informaciju: 100 milijuna HRK je otprilike toliko koliko je ATPL ostvarila dobiti u prvih 6 mjeseci poslovanja ove godine !!!

Ovo pišem kao brodarski nestručnjak, a neka me netko ispravi ako sam pogriješio, bio bih mu zahvalan.

Izuzetno je teško uspoređivati brodare..
P/BV po meni ne znači puno kod Atlantske jer nije realan.
P/E je nizak zbog toga što je earnings dio izuzetno visok i raste čak i većom stopom od same cijene.
NAV je jedini pravi pokazatelj.
Jedino trenutna cijena koja bi se trebala platiti da se zamijeni cijela flota je točan pokazatelj.
Što se tiče onog NPM kojeg spominje kolega Deimos, mislim da je dobro napomenuti da je to još uvijek rezultat dugoodišnjih chartera, te da će se već na godišnjem FI vidjeti veliki skok.
I to je ono gdje će se ostvarivati rast za rastom jer će najvjerojatnije novogradnje ići na spot market da se iskoriste ove fantastične vozarine.
Inače ono što je meni uvijek najbitniji pokazatelj vrhunske firme je ROE.
On nam govori o uspješnosti managementa i firme da posluje sa velikom profitabilnošću.
Sve iznad 20% je odlično.
On je za ATPL 25%.
Mislim da u Hrvatskoj postoje samo dvije firme koje su još na tom nivou.

NE CVETA CVEĆE NI U NAŠE PREDUZEĆE



@Strawinsky
Pogledaj neto profitnu marzu… Sve ce ti biti jasno.

Hvala na hintu, pogledat ću kad stignem (u gužvi sam), Deimos, vidim da se odlično kužiš u stvari, pa daj onda iznesi neko konkretno mišljenje i komentar pa da i drugi forumaši pročitaju i nešto nauče. Mislim, vrlo je pedagoški nekoga uputiti da pogleda sam [smiley2] , ali u ovom slučaju ipak ćemo preferirati “gotovo” rješenje i komentar. Thx.

moze netko bacit omjer k/p na zatvaranju danas?

DOKUP!

Kolega, Vi na ovom forumu očito čitate samo prvu stranicu koja vam dođe pod ruku i ne prelistate što je bilo ranije postano, zar ne? Prelistajte malo unazad. I pročitajte usput štogod… [smiley1]


malo sam bio lijen ovih dana, pa ako neko moze javiti zadnju promjenu u TPO-10.

Nema promjena.



P/BV po meni ne znači puno kod Atlantske jer nije realan.

Inače ono što je meni uvijek najbitniji pokazatelj vrhunske firme je ROE.
On nam govori o uspješnosti managementa i firme da posluje sa velikom profitabilnošću.
Sve iznad 20% je odlično.
On je za ATPL 25%.
Mislim da u Hrvatskoj postoje samo dvije firme koje su još na tom nivou.

ovdje bih samo upozorio da ako Bv nije točan (kapital i rezerve) a zaključili smo da nije jer se ne revaloriziraju brodovi, onda ni ROE (povrat na taj isti kapital i rezerve) koji dobijemo iz FI isto nije točan.

kao što kažeš, NAV je zanimljiv. samo kad bi ga netko izračunao … [smiley2]

Never pay the slightest attention to what a company president ever says about his stock. Bernard Baruch

New Report

Close