…. BDI je samo smjernica. I to smjernica za čitavu grupu brodova. BDI je sačinjen od tri komponente BCI BPI i BSI. Svaki od njih predstavlja index za taj tip broda…
BHSI se izgleda negdje zagubio.
Handysize lost in translation.
Brazil to double iron ore output
Sydney: Capesize owners are looking at a surge in tonne/miles. Australia’s Herald Sun reported that iron ore rival Brazil has challenged Australia, unveiling a US$27 billion plan to nearly double production of the steel making ingredient amid surging Chinese demand.
Paulo Camillo Penna, president of the Brazilian mining institute Ibram said that the investment would increase the nation’s annual iron ore output to 650 million tonnes from 350 million tonnes over the next four years. That compares with Australian iron ore output of about 290 million tonnes this financial year and projected production of 489 million tonnes in 2012-13.
Vale the world’s second largest miner after BHP Billiton and the biggest iron ore producer is expected to account for about 450 million tonnes of Brazil’s forecast iron ore production in 2012.
The news marks an escalation in the already fierce rivalry between Australian and Brazilian iron ore producers, as both parties compete for a bigger share of the all important Chinese market. Vale recently placed a record $2bn order for up to 20 VLOCs at China’s Rongsheng Heavy Industries in light of its forthcoming production expansion. [2/6/08]
Cuj, ja barem nisam trebao mijenjati nick nakon one navlakuse na Ledu. 😀
mozes bit precizniji
sakai, kava su predviđanja za BDI,BDI,BDI,BDI,BDI,BDI, [lol] [lol] [lol] [lol]
[angry]
IMa tri varijante. Vjerojatno ce rasti, ako ne onda ce pasti. Ima i doduse malo vjerojatna mogucnost da ce ostati isti. 😀
Evo malo novosti:
Skupština 17.7.2008
Konavle po 70000 na 3 mj.
Dubrovnik 110000 (ne znam na koji period vjerojatno bez ugovora)
Mljet ide u prodaju.
MOlim jednu potvrdu, nisam stručnjak za brodare, ako jedan brod ugovori danas na 6 mjeseci, dali se uzima BDI od danas i to važi za 6 mjeseci, hoću reći BDI može rasti i padati ali je bitan dan sklapanja ugovora, dali sam u pravu.
[/quote]
Kolega, ne uzima se nikakav BDI, nego se brod ugovara na fiksnu cijenu bez obzira koliko će sutra biti BDI.
A valjda je BDI tada neki okvir oko kojeg se formira cijena, inače čemu tolika strka oko BDI.
[/quote]
BDI index je dnevni prosjek cijena koje se plaćaju za prijevoz rasutih tereta.
Naravno da se oko njega formira cijena chartera u datom trenutku.
Ali ako su ugovori fiksni na godinu ili tri na njih BDI ne utječe, osim u trenutku određivanja cijene pri sklapanju samog ugovora.
A valjda je BDI tada neki okvir oko kojeg se formira cijena, inače čemu tolika strka oko BDI.
BDI je okviran, može rasti i padati u toku godine, i njegov rast ili pad ne znači ništa, jel se sastoji od tri komponente od kojih BCI raste i pada najviše, pa stoga i najviše može utjecati na index. Za ugovore je bitno u kojem vremenu su potpisani, i na koliko, i dali je ugovor na TC ili TCT…
(i sam sam zelen pa neka me neko ispravi ako nešto krivo govorim)
Evo malo novosti:
Skupština 17.7.2008
Konavle po 70000 na 3 mj.
Dubrovnik 110000 (ne znam na koji period vjerojatno bez ugovora)
Mljet ide u prodaju.
Hvala!
Imamo novi rekord za Capove po spotu 275000$
Bio je jedan i na 300 prije par dana