a zašto bi ispali budale?
neće ispast budale ni ovi koji trejdaju ili miševi kako ih ti nazivaš jer osim na ovoj trejdaju i na nekoliko drugih dionica i stalno kapitaliziraju dobit a novac je bit svega u ovoj priči
[smiley]
[/quote]
U ovo ja ipak nisam toliko sigurna ko i ti, kod trejdanja uvijek postoji mogučnost da se zaj…, tako da po mome mišljenju nema nijednog koji trejda, da nije i popuš… lovu [wink]
[/quote]
….dok kod dugoročnog držanja dionica ne postoji šansa da se zajebeš odnosno, po tebi, rizika nema…
daj malo uzmi primjer onih koji su se nakrcali do grla primjerice u 5. mjesecu 2007. kakvo im je bilo stanje portfelja npr. na dan 20.04.2008.
pa kad trejdam trejdam sa manjim iznosima na niske spreadove i na kratku poziciju (24-48 sati)
ovdje postoji više tehnika zaštite nego kod držanja pozicije.
[/quote]
Febo oteo si mi riječ iz usta. Dugo vremena sam proveo čameći u dionicama i jašući na valovima gore dolje. Sad imam lovicu sad nemam. Otkad sam počeo izlaziti i ulaziti na ovakvim valovima osjećam se sigurnije i povećao sam si prinose. Npr. u Atlantskoj sam u zadnjih mjesec dana od prvog ulaza na cca. 2000kn do danas izlazio i ulazio 3 puta i svešto imam za reći je [proud]. Povećao sam si prinos za cca 15% nego što bi ga imao da sam unutra bio cijelo vrijeme.
To ne znači da sam u pojedinim periodima izgubio vjeru u daljnji rast, ali kratkoročno sam uočio da su zavladali sivonje koji su spremni platiti koliko god, jer se to "sada kupuje". E pa kupite od mene i drugi put kada budem na asku, a ja ću čekati neki drugi dan na bidu.
Molim da se kolega Sisoje očituje glede teme [proud]
Kada dio ljudi trejda to je čak i dobro, al sada kada su svi postali trejderi bojim se da će party uskoro završiti, vidjet ćemo.
u redu je trejdati, dok je trend neodredjen, ali onog puta kad je recimo atpl dotaknula 1900 i oni koji su se utrpali na tim razinama i drzali do danas su jakooo puno zaradili, makar i ja kao i mnogi imam dio portfelja za trejdanje
u redu je trejdati, dok je trend neodredjen, ali onog puta kad je recimo atpl dotaknula 1900 i oni koji su se utrpali na tim razinama i drzali do danas su jakooo puno zaradili, makar i ja kao i mnogi imam dio portfelja za trejdanje
ja sam jedan od tih koji se utrpao tada…no na žalost utrpavao sam se i prije toga na 3800 pa na 2950
[tongue]…silom prilika postao sam ‘dugoročni’ investitor u ATPL
OK je trejdati sa dijelom portfelja….dio porfelja je OK uložiti dugoročno u dionice koje imaju relativno siguran povrat (primjerice HT -povrat kroz dividend yield barem osiguran)..
na žalost poradi neizvjesnosti u samom core businessu bojim se da ATPL niti ijedan dugi brodar nisu presigurna investicija na de facto dugi rok (2-3 godine ili više)..ali neka to potvrde znalci koji prate brodare poput Sakaija ili neka me opovrgnu
[smiley]
Po mom definitivno nije dobro držati dugoročno, trend u sektorskim dionicama je promjenjiv, pogledaj SLRS, prodao sam ga na 980 kn prije oko 16 mj, narastao je na 1600 kn a di je sada, ili ERNT bio je 3500, ako ćeš dugoročno stvarno tribaš pogoditi dionicu..
OK je trejdati sa dijelom portfelja….dio porfelja je OK uložiti dugoročno u dionice koje imaju relativno siguran povrat (primjerice HT -povrat kroz dividend yield barem osiguran)..
na žalost poradi neizvjesnosti u samom core businessu bojim se da ATPL niti ijedan dugi brodar nisu presigurna investicija na de facto dugi rok (2-3 godine ili više)..ali neka to potvrde znalci koji prate brodare poput Sakaija ili neka me opovrgnu
[smiley]
Nisam prozvan, nit sam stručnjak za brodarski sektor, ali ako ćemo tako onda niti jedna dionica nije presigurna za ulaganje u sljedeće 2-3 godine, ma iz kog sektora bila, jer svaki snosi neke rizike. Ali kod brodara bar točno znaš koji su i u kojoj mjeri mogu ugroziti poslovanje.
Mislim da neku okvirnu projekciju dobiti za sljedeće 2 godine možemo preptosraviti.Što se ATPL tiće, ona je enormna. Za 2010 bumo vidli sljedeće godine u ovo vrijeme iako i za to možemo napraviti grubu aproksimaciju. Stručnjaci bi znali bolje. Vidjet ćemo kako će se taj ogroman novac dalje investirati i okretati. Sigurno neće čamit na računu kao kod JDPL i gubit na tečaju.
Samo za info: Unazad 3 godine dobit Tankerske plovidbe je u opadanju (a razlog su vozarine za likvide, koje su ovih dana btw ponovno up) a dionica je rasla. Firma je investirala u novogradnje i povečavala flotu i ulagači su to znali prepoznati. ATPL i TNPL su dve vrhunske brodarske kompanije na ovim prostorima, sve ostalo je druga liga. Ja se ne bojim niti najmanje. (Nemam TNPL).
Evo mog iskustva.
Na trejdanju sam i pošteno zaradio i pošteno popušio.
Kad se sve zbroji i oduzme, mislim da sam u zadnjih dvije, dvije i pol godine (otkad sam napustio Buffetov princip ulaganja) otprilike na nuli s trejdanjem.
Zaradio na:
ATPL
DIOK
JDPL
ERNT
Popušio na:
PODR
TISK
EIG
IGH
A prometi ukupno – milijunski! Borkeri su jedini pristojno zaradili od tih mojih akrobacija [angry]
Evo za iskreni post si zaslužo stoticu od mene, kad bi bar više ljudi bilo takvih ovdje…
MANUFACTURING in China, the world’s fastest growing major economy, expanded at a slower pace in May as export growth weakened. The Purchasing Managers’ Index fell to 53.3 from a record 59.2 in April, the China Federation of Logistics and Purchasing said yesterday.
Slower expansion in economies around the world is cooling demand for made-in-China goods, leading the central bank to last week forecast a "moderate" slowing of economic growth this year. Indexes of new orders, export orders and output fell in the survey.
"Export growth slowed down in May, leading to a slowdown in demand growth," said Zhang Liqun, a senior research fellow at the State Council’s Development Research Centre.
"We expect Chinese exports to continue slowing for the rest of this year, as US housing prices and consumption decline," said Xing Ziqiang, a Beijing economist at China International Capital Corporation.
Mr Xing said the May 12 earthquake that devastated parts of Sichuan province was a factor in the slowing, although the federation’s statement did not mention the quake.
The index of export orders fell to 53.4 from 58.9. The index of new orders declined to 55.4 from 65. The output index dropped to 55.7 from 66.5.
China’s economy, the world’s fourth biggest, expanded 10.6 per cent in the first quarter from a year earlier.
The index is based on a survey of more than 700 companies in 20 industries, including energy, metallurgy, textile, automobile and electronics. A reading above 50 reflects an expansion, below 50 a contraction.
The measure of input prices fell to 73.9 from 75.1, the highest on record, the federation said.
The survey also tracks changes in employment, inventories and output prices. The data is seasonally adjusted.
Bloomberg
OK je trejdati sa dijelom portfelja….dio porfelja je OK uložiti dugoročno u dionice koje imaju relativno siguran povrat (primjerice HT -povrat kroz dividend yield barem osiguran)..
na žalost poradi neizvjesnosti u samom core businessu bojim se da ATPL niti ijedan dugi brodar nisu presigurna investicija na de facto dugi rok (2-3 godine ili više)..ali neka to potvrde znalci koji prate brodare poput Sakaija ili neka me opovrgnu
[smiley]
Nisam prozvan, nit sam stručnjak za brodarski sektor, ali ako ćemo tako onda niti jedna dionica nije presigurna za ulaganje u sljedeće 2-3 godine, ma iz kog sektora bila, jer svaki snosi neke rizike. Ali kod brodara bar točno znaš koji su i u kojoj mjeri mogu ugroziti poslovanje.
Mislim da neku okvirnu projekciju dobiti za sljedeće 2 godine možemo preptosraviti.Što se ATPL tiće, ona je enormna. Za 2010 bumo vidli sljedeće godine u ovo vrijeme iako i za to možemo napraviti grubu aproksimaciju. Stručnjaci bi znali bolje. Vidjet ćemo kako će se taj ogroman novac dalje investirati i okretati. Sigurno neće čamit na računu kao kod JDPL i gubit na tečaju.
Samo za info: Unazad 3 godine dobit Tankerske plovidbe je u opadanju (a razlog su vozarine za likvide, koje su ovih dana btw ponovno up) a dionica je rasla. Firma je investirala u novogradnje i povečavala flotu i ulagači su to znali prepoznati. ATPL i TNPL su dve vrhunske brodarske kompanije na ovim prostorima, sve ostalo je druga liga. Ja se ne bojim niti najmanje. (Nemam TNPL).
[/quote]
Potpuno ste u pravu kada kažete da su ATPL i TNPL vrhunske firme.ATPL u sadašnjoj situaciji s obzirom na visoke vozarine sa manjom flotom ostvaruje veću dobit,a LPLH sa flotom od 260.000 DWT
starih kanti je ostvarila u brodarstvu dobit od preko 100 mil kn,a nova tankerska flota TNPL ,sa više
od 850.000 DWT i 180.000 DWT bulkcariera nešto preko 200 mil kn.Istovremeno je gosp.Mustać
dobio nagradu kao najbolji menađer.Dakle,loše vozarine i brod tone.Dobiti nema.Sada je i tankerskom
sektoru situacija bolja pa će se ove razlike nebi smjele biti ovako drastićne.