Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 334.572 | 6,828 | 47,70 | 49,00 | 3,38% |
A samo da napomenem, za one koji to ne znaju, da je jedan od najznačajnijih poslovnih partnera tj. unajmitelja brodova Atlantske Plovidbe, upravo Arcelor Mittal.
[smiley2]
Evo kolega Techman me zamolio da vam kao njegova produžena ruka proslijedim novi Platou jerbo se on nalazi u trulom kapitalizmu i s ograničanom mogućnošću uploadanja dokumenata. A na ovo gore, što više reći? Stvarno sam zanijemio.
Koliko vidim, svi su otišli s Techmanom u Njemačku pa ću ponoviti pitanja i odgovoriti si makar na neka. Joj što je lijepo odgovarati sam sebi…uvijek ti odgovara pametan, haha. [smiley2]
1. ) Po kojoj cijeni su u ljeto 2005. prodali spomenuta 3 broda i koliko je koštao dnevni najam istih?
2.) Koja je “unaprijed dogovorena cijena” za ta tri broda? (Ovo im dođe nešto poput “futuresa”! )
3.) Što mislite hoće li ATPL ići u prodaju tih triju brodova ili će i dalje ploviti koristeći izuzetno povoljne vozarine, no ovog puta bez plaćanja dnevnog najma?
4.) Koliko bi ATPL okvirno mogla zaraditi eventualnom (pre)prodajom, a koliko eksplatacijom u pomorskom prometu?
5.) Kada ističe ugovor za treći brod koji se spominje u obavijesti od strane ATPL?
—————————————————————————————————————————-
Ovako je glasio dio obavijesti prije dvije godine, točnije 01.08.2005 što bi bio otrpilike odgovor na pitanje broj 1.
“U cilju pribavljanja potrebnih financijskih sredstava za daljnju obnovu flote, a koristeći trenutačnu konjunkturu na tržištu prodaje starijih brodova, pred nekoliko dana Atlantska plovidba prodala je tri svoja starija panamaxa (Miho Pracat, Jadran i Konavle) norveškom kupcu za ukupnu cijenu od 41,000.000 USD, s tim da je te iste brodove odmah uzela u bareboat charter, temeljem kojega ovaj brodar i nadalje upravlja ovim brodovima, zapošljava svoju posadu, zadržava brodove pod našom zastavom i t.d., a vlasniku plaća dnevnu naknadu za svaki brod. Dapače, nakon isteka bareboat chartera, Atlantska plovidba d.d. ima pravo, ako želi, ponovi kupiti ove brodove. Od ukupne kupoprodajne cijene Atlantskoj plovidbi ostaje čista dobit od cca 33,000.000 USD, a uz to zapošljava i nadalje svoje pomorce i , s obzirom na stanje tržišta, zarađuje dnevno razliku između ugovorenih vozarina i naknade koju plaća novom vlasniku brodova, s obvezom pokrića dnevnih troškova za svaki brod.”
———————————————————————————————————————————
Nadalje prenosim neke (prilagođene i pročišćene) komentare što bi bio odgovor na pitanje br. 5.
ATPL je dva od tri broda uzela u najam na 1,5 godinu, a treci panamax-brod “Miho Pracat” na 3,5 godine. Ti brodovi su stariji od 20 godina i kao takvi su u cijelosti izamortizirani tako da je tih 41 mil. $ trebala biti čista izvanredna dobit. Glavni razlog manje prodajne cijene bilo je to sto su uvjetovali da oni ponovno uzmu brodove u najam kako bi zaposlili moreplovce sto je bilo snizilo kupoprodajnu cijenu.
SDA, 01.10.2007.
1. HRVATSKI FOND ZA PRIVATIZACIJU 140.613 10,08 Osnovni račun
2. CROATIA OSIGURANJE D.D. 137.361 9,84 Osnovni račun
3. ATLANTSKA PLOVIDBA D.D. 118.972 8,53 Osnovni račun
4. [color=black]PBZ D.D. 60.295 4,32 Skrb. račun (-3.020 komada)[/color]
5. USKOKOVIĆ ŽELIMIR 57.975 4,15 Osnovni račun
6. LONZA VLAHO 56.066 4,02 Osnovni račun
7. JERKOVIĆ ANTE 55.142 3,95 Osnovni račun
8. VLADOVIĆ-RELJA DUŠKO 49.274 3,53 Osnovni račun
9. HPB D.D. 36.270 2,60 Skrb. račun
10. HYPO ALPE-ADRIA-BANK D.D./SZIF D.D. 28.198 2,02 Skrb. račun
Ukupno: 53,04%
Prodaja ovih 3.000 komada se odnosi na prošlu srijedu i ako uzmemo T+3, onda je namira bila danas, na dan kada su institucionalni investitori imali zadnju šansu predati svoje ponude za T-HT.
Je li PBZ skrbnički slučajno izašao baš u srijedu (+ ranijih dana) ili je izlazak bio izazvan prikupljanjem sredstava za ponudu T-HT-a?
Na američkom tržištu brodske kompanije opet aktivne, potražnja za dionicama brodara je velika[smiley2]
toknezev: ” ententinis: ” Kolega Mrzljak ne dajte se vi smesti, ali da vas pitam kakve veze imaju kontejnerski brodovi sa Atlantskom plovidbom? ” Zar neki brodovi Atlanske plovidbe ne mogu prevoziti i kontejnere? ”
Atlantska Plovidba ne posjeduje kontejnerske brodove. Što se tiče toga da li neki od njihovih brodova teoretski mogu prevoziti kontejnere vjerujem da mislite na heavy lift brodove u vlasništvu Atlantske. Mislite zato što imaju vlastite dizalice? Koliko ja znam nikad nisu korišteni za kontejnerski prijevoz jer bi uostalom morali proći i određene modifikacije za to. Pošto Atlantska ima dugogodišnje ugovore sa Exxon-om vjerujem da se ovi brodovi koriste uglavnom za prijevoz specijalnih tereta korištenih za potrebe eksploatacije nafte. Ako netko ima neki insider info u vezi toga volio bih ga čuti. Pozdrav
Kao što je Ententinis rekao, ATPL nema u svojoj floti kontejnerske brodove, ali ih može prevoziti, ali ne heavy lift brodovima, oni služe obično za ovkve stvari za što ih koriste za Exxon, dakle za off-shore opremu, za bušenje, za platforme, za cjevovode. Pravi heavy lift brodovi ukrcaju cijelu platformu i dovezu je na poziciju. Dakle za sadašnje i buduće investitore koji misle ulagati u Atlantsku, postoji mogućnost prijevoza kontejnera na bulkerima, ako su predviđeni za to, a da li prevoze, odnosno da li koriste tu mogućnost, to ne znam. Kontejnere ATPL može prevoziti bulkerima na svojim poklopcima skladišta (hatch covers) koji su za to predviđeni, a na brzinu sam bacio oko, vidim da su to brodovi Mljet, Orsula, čak je i ovaj novi Libertas specificiran za prijevoz kontejnera na gornjoj palubi, te još iz flote obalne plovidbe Mokošica i Šipan isto kao neki višenamjenski brod (multipurpose). Sve se vidi na ovom nacrtu u pdf koji se inače zove, ako negdje nađete na nekim sajtovima, general arrangement (opći plan), i ovi pravokutnici složeni, to su kontejneri. Ovako laički rečeno. Postoji puno bulkera-višenamjenskih brodova koji imaju vlastite dizalice za istovar, recimo kad dođete u luke u Južnu Ameriku, gdje je infrastruktura nikakva, pa ih koristite za istovar tereta.
Dobro jutro svim dioničarima ATPL želim !
Kaže se obično da se po jutru dan poznaje. U ovom slučaju ćemo modificirati izreku:
Po all-time-high-u se dan poznaje… [smiley2]
Po all-time-high-u se dan poznaje… [smiley2]
Odličan 5 ,Herr Strawinsky
[smiley2]
Dobro jutro svim dioničarima ATPL želim ! Kaže se obično da se po jutru dan poznaje. U ovom slučaju ćemo modificirati izreku: Po all-time-high-u se dan poznaje… [smiley2]
ATPL
Primamo izvještaje sa burze k/p………. Hvala
Svima pozdrav
Strawinsky,Strawinsky a sta rec………………………….[smiley2]Sad samo cekamo novi BDI[smiley2]
Strawinsky,Strawinsky a sta rec………………………….[smiley2]Sad samo cekamo novi BDI[smiley2]
gdje nam je kraj… prema svim izvjescima trziste ce jos up. vrlo brzo smo na 4000.