Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATPL | 49,00 | 21.266 | 434 | 49,00 | 49,50 | 0,00% |
Meni je ova tema na MN strahovito pomogla prije nego li sam krenuo u brodare. Pročitao sam od prvog do zadnjeg posta. Od ekipe tamo, još bih spomenuo – shoguna.
Ovdje ste također svi jaki, i taman nekako svatko ima svoj sektor. Jednostavno, struka čini svoje, i zna svaku kvaku o poslu, za raziliku od investitora – outsidera.
Zahvaljujem se cijeloj ekipi ovdje. Definitvno najbolje obrađen sektor.
Mrvicu više zahvale Alamu, koji mi puno pomaže oko brodara, izvan foruma. [smiley11]
Ma slazem se da sam preskocio Alama, Fazana, Tunu (usput Tuna Freedado ti je mazniuo avatar)……. i na kraju sam se ogradio zbog preskocenih kolega. Ipak kolege koje sam poimenice naveo imam osjecaj kao da poznam osobno iako se nismo nikad sreli (izuzetak Hogar). Bit ce super ako se uspijemo naci na skupstini nekog brodara. Zao mi je sto cu se od iduceg tjedna manje javljat jer truli kapitalizam cjedi radnu snagu. Nastojat cu biti aktivan navecer koliko okolnosti budu dopustale. Vec iduci tjedan imam posjete iz domaje jer je u Hamburgu konferencija Americke firme koju i nasi brodari koriste za raportitranje u slucaju polucije i sl.
Bit ce super ako se uspijemo naci na skupstini nekog brodara.
Možemo mi napravit svoju skupštinu u Boraji ili negdje na ljeto. [smiley11]
Techman: ” Bit ce super ako se uspijemo naci na skupstini nekog brodara. ” Možemo mi napravit svoju skupštinu u Boraji ili negdje na ljeto. [smiley11]
Boraja nije bas pogodna za skupstinu. Nema konferencijsku salu, projektore ili big flatove povezane sa kompjutorima i zamisli da na kraju netko mazne Strawinskom njegove tablice i zamota paprsnjake??? Ajmo mi zavrsit sa janjetinoim jer ce bit opet ribanja od strane Toknezova.
Malo svježih vijesti sa konferencije dry bulk brodara kod Jefferies&Co u New Yorku.
Prisutni- direktori svih većih svjetskih dry bulk tvrtki.
Očekuje se da će 2008. godina biti rekordna po svemu.
Svi spominju Kinu kao glavnog pokretača globalne trgovine, i kažu da se ne smije zaboraviti na Indiju,
za koju direktor Eagle Bulk-a kaže da će eksplodirati u slijedećim godinama.
Veliki infrastrukturni zahvati su u tijeku u oko 60-tak indijskih gradova i potražnja za betonom i čelikom je enormna.
Ne samo da je globalna potražnja za željeznom rudom vrlo snažna,nego je i ponuda iz novih izvora iz Australije i Brazila još veća.
Što znači da je i količina materijala koje brodovi trebaju prevesti veća.
Što automatski znači da nedostaje brodova koji bi sve to trebali i prevesti.
Dodajmo tome i zastoje u lukama.
Upravo ti zastoji su smanjili kapacitet bulkera za 11%.
Smanjen kapacitet, smanjena ponuda.
Direktor Diana Shipping-a je za primjer dao indijske luke gdje da bi promet tekao nesmetano,
trebalo bi dignuti propusnu moć tih luka za 130%.
To se neće dogoditi još jako dugo.
Mnogi analitičari do sada su spominjali mogućnost da će ponuda brodova stići potražnju oko 2009-2010. ali svi direktori se slažu da do toga neće doći.
Kao glavni razlog ističu Indiju koja će tek odigrati svoju ulogu u svjetskom gospodarstvu.
I za kraj informacija o tome kako koja kompanija planira prodati flotu za slijedeću godinu.
Eagle Bulk-više fiksno, manje spot
Quintana-skoro sve fiksno
Genco Shipping-pola fiksno, pola spot
DryShips-98% spot
Pozdrav
Eagle Bulk-više fiksno, manje spot
Quintana-skoro sve fiksno
Genco Shipping-pola fiksno, pola spot
DryShips-98% spot
Hvala na ovoj lijepoj vijesti. [smiley2]
Nije ni čudo što cijena dionice DryShipsa raste u nebo kad vozeći na spotu koriste strahovitu BDI-polugu.
Nego, ima li netko informaciju o tome kako stoje stvari s Atlantskom plovidbom? Kakve sve ugovore imaju? Kakva je ročnost po pojedinom brodu? Kada ugovori ističu? Po onome što sam pročitao, filozifija ATPL je diversifikacija ročnosti i vrste ugovora. Poput fonda.
Mislim da bi Shogun na ova pitanja mogao najbolje odgovoriti, ali pozivam i ostale poznavatelje da komentiraju. Hvala.
prema ovome sto si rekao znacilo bi da ATPL nije zakasnila sa dodatnom ponudom dionica. ako hoce jos vise zaraditi imaju priliku nekoga i preuzeti ili jednostavno kupovati brodove na trzistu.
Priznajem da nisam stručan o problematici brodara.ali sam zato za druge stvari dobar.
-ključ budućeg kretanja cijene je ovih 5 brodova što se grade
-pošto sa sadašnjim brodovima imaju sigurno dugoročnije ugovore zbog smanjenja rizika od pada vozarina
ovih 5 novih im daje mogućnost da ih iskoriste po spotu
-zato me je i zabrinulo kašnjenje isporuke brodova jer bi sa njima trebali pobrati vrhnje
Slažem se sa kolegom Strawinskim ako iko može pomoći da se sazna bar okvirno kakve ugovore imaju jer rast vozarina ništa neznači ako su ugovori dugoročniji i bitno je kada ističu
prema ovome sto si rekao znacilo bi da ATPL nije zakasnila sa dodatnom ponudom dionica. ako hoce jos vise zaraditi imaju priliku nekoga i preuzeti ili jednostavno kupovati brodove na trzistu.
Mislim da 70% love ide po preuzimanju novogradnji tako da ATPL definitivno treba jeftinog novca, obzirom da iznad NAV-a netreba strahovati, predlažem dokapitalizaciju 1:1 plus trezor isprazniti direktno npr. CO. Sve to u slučaju da krene privatizacija JDPL. Polovni brodovi su dosta skupi, ali tako je izgledalo i prije dva-tri mjeseca…
Neznam za ugovore, čini mi se da kolega Smart ima neke podatke, dosad je bilo kombinacija spot, 1g. i 2g..
GERONIMO, bravo:
1. Vozarine ultra visoke plus
2. novogradnje ali po starim cijenama (možda malo veći troškovi čelika, pitanje dali ATPL snosi teret $ ali i tu imaju mali profit)
Znači povečanje poslovnih prihoda/dobiti iz dvije stavke, i zato ATPL zaslužuje premiju u peer usporedbi.
http://www.zse.hr/novosti/1178-07-ATPL_obavijest.pdf
Jadran je opet “In”, baš me zanima po kojoj cijeni