ATLN (Excelsa nekretnine d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ATLN (Excelsa nekretnine d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.


Dobit narasla 46%, a cijena dionice 0%.
Valjda je ova firma previše profitabilna i stabilna, pa nema tu moć privlačenja špekulanata kao brodari i građevinari, na koje lete kao moljci na bug zapper…

Cijeli je problem u koncesiji i ona se kod investitora vec racuna u manjoj dobiti iako ista jos nije rijesena al se racuna kao da je to samo pitanje dana

Ignore : renči

Za 10 godina mogu dobiti 5% i to od trenutka potpisa ugovora.

Sve ostalo je nanošenje štete firmi.



Dobit narasla 46%, a cijena dionice 0%.
Valjda je ova firma previše profitabilna i stabilna, pa nema tu moć privlačenja špekulanata kao brodari i građevinari, na koje lete kao moljci na bug zapper…

Cijeli je problem u koncesiji i ona se kod investitora vec racuna u manjoj dobiti iako ista jos nije rijesena al se racuna kao da je to samo pitanje dana
[/quote]
To s koncesijom je odavno poznato, ono što mene čudi je da tržište ne reagira na skoro 50% povećanje profita u 4. kvartalu (a vansezona je jedno od glavnih mjesta odakle rast ovdje može doći).
Dakle, imamo realni rast dobiti od oko 50% u zadnje dvije godine:

2014: 3.5 milijuna u Q4 (korigirano za jednokratne stavke)
2015: 3.5 milijuna u Q4 (ali je žičara radila samo do 22. 11. zbog remonta)
2016: 5 milijuna u Q4

A cijena ista?

Cijena je ista iz samo jednog razloga. Investitori (mali – koji kupuju za osobne potrebe) čekaju da se konačno OBOSTRANO potpiše ugovor o koncesiji – nakon toga slijedi korekcija na minimalno 120 – 125 kn a maksimalno na oko 105 – 110 kn (sve ovisi o kretanjima ZSE u vrijeme OBOSTRANOG potpisivanja koncesije).
Mora se računati da će u budučnosti određeni prihod biti preusmjeren u gradski proračun (u bilo kojem obliku/postotku) i isto tako je za vjerovati da će retroaktivno plačanje koncesije večim djelom ili u potpunosti “pojesti” divku za 2017 godinu!

Nakon toga samo RAST, RAST i RAST!

Рінат Ахметов "тільки небо - це межа!"

Ne bih se složio. Obje strane su načelno pristale na koncesiju od 15%, tržište je to već moralo uračunati u cijenu jer je stvar izvjesna i poznata već godinu i pol dana.

Kolega Mr Kikinho, ne bih se složio sa Vama takoreći niti u jednoj tvrdnji.
– kako sada stvari stoje, grad Dubrovnik je do daljnjega u blokadi što se tiče bilo kakvog odlučivanja, osim čisto operativnih odluka, a pregovaranje o koncesiji sigurno nije operativna odluka
znači, prvo izbori, pa formiranje gradskog vijeća, pa pregovori, pa prezentiranje usuglašenih stavova na gradskom vijeću, pa tu onda nastupaju socijalisti, pa gradsko vijeće ispali svoje neke treće zahtjeve., pa se to dostavi Ruskoviuću, pa …. treba li i dalje nabrajati ? za ovaj jedan krug im je trebalo skoro 2 godine …
– naravno, uvijek ostavljam otvorenim mogućnost da se koncesija uvjetuje nečim drugim (projekt iza grada, recimo), ali vidimo iz bilješke u FI da je Ruskovič veoma tvrd pregovarač i da štiti interese firme, a samim time i dioničara (za što je uostalom i plaćen, nadam se dobro)
– znači, kada će se i pod kojim uvjetima potpisati koncesija, ne znamo, ali sumnjam da će to biti tako brzo kao što bi socijalisti htjeli
– da će Rusković platiti neke ‘socijalističke’ zaostatke, iskreno ne vjerujem, a i zašto bi ? zato jer se to tako Vlahušiću snilo ? ako je htio lovu od srpnja 2015, trebao je ispaliti ugovor od strane grada onako kako su se dogovorili (15% na 50 godina, i Rusković je na to bio pristao). Obzirom da je Vlahušić po ovom pitanju ispao nekorektan i nepošten, zašto bi sad Rusković bio korektan i plaćao nešto unatrag za šta grad Dubrovnik nema nikakve osnove ?
– što se tiče vožnje u 2017, to sam već komentirao u nekom postu ranije
– što se tiče cijene dionice, mislim da je malo blokirana ovom neizvjesnošču oko koncesije, ali doćži će i to na svoje
– ionako će se koncesija, jednog dana kada se potpiše, plaćati iz povećane cijene karte za žičaru, zaboravljamo da su kupci proizvoda stranci, i to najviše oni sa kruzera, a njima je bogami svejedno da li plaćaju kartu sadašnjih 120 kn ili budućih nekih 130-140 kn. to im uopće ne igra ulogu u životu, i sigurno zbog toga neće odustati od vožnje žičarom … tako da oko koncesije ne berite brigu, će da bude rešeno …
– da li će cijena padati ili ne, i koliko, jednog dana kada se dogovore uvjeti za koncesiju, ne znam i nisam vidoviti Milan, pa to ostavimo onima koji gledaju u dno šalice kave ili zavrte grah ….
– da li ste vidjeli u FI koliko ima zadržane dobiti iz prethodnih godina, kolika je ovogodišnja dobit (umanjite je za 20% poreza na dobit), koliko imaju love na računu i koliko imaju love u zajmovima ili oročeno ? pa kako onda mislite da bi eventualno plaćanje koncesije unatrag (radi se o nekih 6-7 mil. kn) moglo financijski ugroziti firmu i spriječiti dividendu u 2017 godini ? pa oni to mogu sutra platiti a bez da se to osjeti na njihovom poslovanju …
– tako da po meni, razloga za ikakvu paniku ovdje nema, ovo je odlično vođena firma, prava keš mašina, a takve su rijetke na našem tržištu, nažalost
Dakako da ovo nije nagovor na ništa, imam ATLN naravno, ovo je samo moje logično raznmatranje činjenioca, iako bi volio da je firma transparentnija u izvještavanju, ali vjerojatno bi se ta problematika mogla razjasniti na škupštini, samo Dubrovnik je malo daleko za potegnut na skupštinu …

Zicara stala sa radom!

INVESTICIJSKI RADOVI Tijekom veljače zatvorena žičara

P.S. kolega mjanko5 – sama ATLN u izvjescu “konstatira” da postoji NEIZVJESNOST prilikom raspleta koncesijske naknade na konacno godisnje izvjesce za 2016. godinu. Jasno je navedena suma u iznosu od osam milijuna kuna NETTO NIŽE DOBITI! Sama konstatacija je dokaz da ce se koncesija OBOSTRANO potpisati najkasnije do sredite cetvrtog mjeseca.

Рінат Ахметов "тільки небо - це межа!"


Cijena je ista iz samo jednog razloga. Investitori (mali – koji kupuju za osobne potrebe) čekaju da se konačno OBOSTRANO potpiše ugovor o koncesiji – nakon toga slijedi korekcija na minimalno 120 – 125 kn a maksimalno na oko 105 – 110 kn (sve ovisi o kretanjima ZSE u vrijeme OBOSTRANOG potpisivanja koncesije).
Mora se računati da će u budučnosti određeni prihod biti preusmjeren u gradski proračun (u bilo kojem obliku/postotku) i isto tako je za vjerovati da će retroaktivno plačanje koncesije večim djelom ili u potpunosti "pojesti" divku za 2017 godinu!

Nakon toga samo RAST, RAST i RAST!

A Kam bi vi dalje rasli? Mislim firma je dobra, možda još i ima prostora za odredjeno dizanje valuacije, al tržišna kapitalizacija je gotovo 500 milijuna kuna. Kao konzervativno ulaganje uz odgovarajući povrat od dividende to naravno nije loše, al mislim da tu neće biti nekog velikog rasta. Osim ako ne započnu s nekim novim investicijama, al za to imaju i druga, bolje krojena “investicijska vozila”.

Iako, ovakve se firme vani dosta visoko vrednuju, pa prostor za rast cijene još uvijek postoji. A ne treba smetnuti s uma ni tržišni sentiment i malen free float kojeg ulagači, a posebno špekulanti mogu iskoristiti za pumpanje iznad realnih sfera. No, to je sad već neka druga priča van valuacijskih parametara i racionalnih očekivanja.

u pravu su i mjanko i kikinho i babo!

odličan rezime mjanko, ali psihološka barijera kod investitora stvara određene kočnice (vjerovatno iz razloga ….”petljanje s državom”… i sl). potencijal ogroman, para ne nedostaje.
i kikinho je u pravu. sama firma govori o mogućih 8 milja manje u dobiti.
i babo dobro veli. visoka mcap s obzirom na prihode koji doduše iz nekretninskog biznisa mogu još osjetno porasti. ili neko iznenađenje!!??

uz rastući pozitivni sentiment tržišta, mislim da nema zime za dionicu. dakako, ne očekivati drastičan rast.

Kolega Mr Kikinho, čemu takvo bombastično objavljivanje normalnih vijesti ? Panika bi bila, odnosno poslovni problem bi bio kada žičara ne bi vozila u srpnju ili kolovozu … ovo je planirano, očito su na osnovu analize prodajnih podataka došli do toga da im se najviše isplati zaustaviti žičaru u februaru, da je tu najmanji gubitak zbog nevoženja … uostalom, lani nisu vozili tri mjeseca, pa smo vidjeli kakav je FI na nivou godine …
Koncesija: da li ste čuli, primjetili, vidjeli u medijima ijednu objavu, glas, misao dubrovačkih socijalista o koncesiji nakon što je izašla vijest da se ATLN ne slaže sa uvjetima koncesije, a otada ima, koliko ono ? desetak dana … a od socijalista ni glasa, niti se ne prijete … zašto ? iz razloga koje sam Vam gore naveo, nema se tko prijetiti, grad je u zrakopraznom prostoru, gradonačelnik smijenjen, gradsko vijeće raspušteno, znači nema nijedne važne face koja u gradu može nešto odlučiti i sa nekom težinom reći a da to nije hendlanje tekuće problematike, a koncesija to sigurno nije … imaju oni sad svojih briga, kako osigurati da njihove guzice i dalje plaćaju porezni obveznici iz grada dubrovnika, među kojima je i ATLN … tako da oko koncesije ne očekujem nikakve promjene barem do ljeta, to Vam je jednostavno tako, tako ide proces odlučivanja u politici …. ne kažem da možda neće biti nekakvih razgovora između Ruskovića i značajnijih faca u gradu (pitanje je kako će uopće Vlahušić proći, da li će se uopće moći kandidirati) ali formalno se tu neće napraviti ništa dok ne prođu izbori ….
Tako da, po meni panike nema, očekujem divku minimalno 5kn, a mislim da bi ovaj put mogla i više, love ima do krova a nema je se na šta potrošiti, a i da se ima, uvijek se može zadužiti, lova je nikad jeftinija a firma zadužena niti 2% …. pa gdje to još ima ?

Evo još sam nekoliko financijskih pokazatelja koje sam nabrzinu izračunao iz FIQ4 (ne vjerujem da će godišnje biti bitno različito, pa možemo ovo uzeti kao gotovo sigurno, naravno ako sam ja sve dobro izračunao, a slobodno neka me netko ispravi ako sam štogod pogriješio …)
Netto dobit = 30,576 mil. kn
EPS = 9,16 (8,00)
P/S = 8,97 (10,10)
P/E = 15,72 (18,01)
EV/EBITDA = 9,76 (11,46)
u zagradama su podaci iz godišnjeg FI 2015 sa portala mojedionice, a sve sam računao prema njihovim metodama da možemo uspoređivati rezultate. Šta reći nego naklon do poda štampariji love …

Ovdje bih dodao da je realni P/E izvjesno niži, jer za procjenjivanje P/E čistog biznisa bi trebalo ili oduzeti udio dionica u vlasništvu društva (JLH) od cijene, ili dodati look-through earnings u nazivnik.

Slično tome, nije isto kad firma ima P/E=15.72 i gomilu casha na računu i kad ima P/E=15.72 i neznatno casha na računu, pa bi to trebalo prilagoditi i za cash.

Zato nisam preveliki obožavatelj “magičnih formula” i mehaničkog uspoređivanja valuacijskih omjera, jer se tako gore navedene nijanse (koje mogu iznositi i nekoliko desetaka postotaka) zanemaruju.

Ne znam točno koliko udio u JLH vrijedi (u knjigama se vodi po 31 milijun HRK, vjerojatno znatno više), ali ova dionica je podcijenjenija nego što se čini prema brojkama s mojedionice.com.

New Report

Close