Čim vidim komentar kolege MrKikinho srce me strese.
Pa kolega jeste vi ikad nešto pozitivno napisali?
Sreća pa vas i moderator malo ograničava..
Tu je najveci problem kao i kod ostalih turista ako netko baci 1 bombicu na jadranu a i imigranti, posebno u dubrovnickom podrucju jer bi ove godine tuda trebala ici ruta. tada smo natrag na 20 kn.
Tu je najveci problem kao i kod ostalih turista ako netko baci 1 bombicu na jadranu a i imigranti, posebno u dubrovnickom podrucju jer bi ove godine tuda trebala ici ruta. tada smo natrag na 20 kn.
čuj 20 kn..Ne brinite, još malo pa će krenuti sezona, turisti će početi stizati, žičara će raditi, a cash mašina će nastavlati zarađivati. Kako ATLN tako i svi ostali turisti.
Ma najveci problem ove dionice je njezina precjenjenost s obzirom da ce se za realizaciju projekta “centar iza grada” trebati posegnuti za povecim kreditom (u miljunima eura)!
Ma najveci problem ove dionice je njezina precjenjenost s obzirom da ce se za realizaciju projekta "centar iza grada" trebati posegnuti za povecim kreditom (u miljunima eura)!
i što je problem u kreditu ako je projekt dobar i ako će donositi dodoanu vrijednost???
Invest
atln obicno pada od nove godine do 9 mjeseca i tek tada prije izvjesca pocinje rasti. Moguce da u 10 mj. dosegne i novi ath no pitanje je koliko ce pasti prije toga i kad se isplati uci u nju. sad sigurno ne. A realna opasnost od imigranata a i terorista postoji.
Invest
atln obicno pada od nove godine do 9 mjeseca i tek tada prije izvjesca pocinje rasti. Moguce da u 10 mj. dosegne i novi ath no pitanje je koliko ce pasti prije toga i kad se isplati uci u nju. sad sigurno ne. A realna opasnost od imigranata a i terorista postoji.
Slazem se kolega, iako bih dao vecu vaznost teroristima nego emigrantima. Mi kao drzava jos uvijek nemamo niti vladu a trebali bi se pouzdati u djelotvornost obavijestajne zajednice.
Prakticki smo jedina turisticka destinacija na mediteranu koja nije osjetila brutalnost terorista!
Što se tiče terorističkih napada to se može dogoditi u hrvatskoj kao bilo gdje na svijetu i od toga ne možemo pobjeći. Sve hrvatske turističke firme su izložene tomu, pa i firme kao Ledo i Jamnica koje uvelike ovise o turističkoj potrošnji.
Međutim, po mojim analizama ATLN spada u najjeftinije firme na ZSE. Osim par kompanija na MTP-u koje su ultra nelikvidne i maksimalno netransparentne ALTN ima jedan od najnižih P/E omjera na tržištu, a trenutno mu iznosi 10,49. Od turističkih kompanija jedino Ilirija ima P/E na ovoj razini, dok je prosjek ostalih profitabilnih turista oko 15-16. Od ostalih kompanije na ZSE na ovim P/E razinama trguje se svega nekolicina firma i to su sve ili kompanije koje po dobiti dugoročno stagniraju kao KODT i BCIN ili su proteklih godina doživjele značajan pad dobiti kao HT. Ne postoji niti jedna kompanija koja je kao ATLN u 5 godina povećala dobit sa 3 milje na 30, a da se pritom trguje na ovako niskoj cijeni. Kada kompaniju usporedimo i po EV/EBIT svega ih nekolicina na ZSE nima nižu valuaciju. Također, ne postoji kompanija na ZSE koja ima neto profitu maržu visoku kao ATLN. Za posljednja četiri kvartala marža je iznosila 58% i po ovome firma spada u totalno drugu kategoriju od svih ostalih kompanija.
Financijski rizik praktički i ne postoji jer kratkotrajna financijska imovina i novac iznose 44 milijuna kuna i višestruko premašuju obveze od 16 milijuna.
Excelsa pola dobiti isplaćuje kroz dividendu, a ako rezultat za četvrti kvartal ostane na razini iz 2014. dividenda će u ovoj godini iznositi 4,82 kn, što na zadnju protrgovanu cijenu iznosi 4,77%.
Žičara je tijekom prošle godine radila fenomenalno. Još jednom su podigli cijene, a po prvi puta su počeli dogovarati organizirane posjete direktno s kompanijama koje upravljaju kruzerima. Vjerojatno će u ovoj godini opet podići cijene i uspostaviti odnose sa još više kruzera.
A žičara bi prema Buffettu bila savršen biznis. Imaju monopol na turističku atrakciju u jednom od najljepših gradova na svijetu. Turista je svake godine sve više, a vi im prodajete uslugu na kojoj imate minimalne troškove i 58% prihoda vam se pritom prelije u čistu dobit. Normalno, plaćanjem koncesije će se marža smanjiti, ali i dalje će ostati imati efikasnost nedostižnu svim ostalim ZSE kompanijama.
Na Srđu počinje izgradnja golf terena i vila, a kada se oni izgrade žičara bi trebala imati još veći broj posjetitelja koji će se sa golfa voziti prema gradu. Također, uređuje se i tvrđava Imperial u kojoj će bit obnovljen muzej Domovinskog rata. Sve ovo bi uskoro trebalo dodatno povećati broj posjetitelja.
Broj posjetitelja u Dubrovniku bi treba rasti i od hotela koji idu u privatizaciju (Kupari, Hoteli Maestral) koji bi dobivanjem novih vlasnika definitivno trebali dovesti dodatne goste i produžiti sezonu. Povećava se i kapacitet zračne luke Dubrovnik koja bi u narednih 5 godina trebala udvostručiti broj putnika.
Što se tiče izgradnje poslovnog prostora pored zidina. Excelsa ovdje ima zemljište koje trenutno ne donosi prihode, a investiranjem u garažu, poslovne prostore i kongresnu dvoranu bi definitivno stvorila dodatnu vrijednost jer zamislite samo koliko košta parking oko zidina i kakve su gužve ljeti te koje bi onda cijene i profitabilnost mogla imati garaža. Ovaj projekt ima potencijala da postane cash mašina kao i žičara, a Excelsa ima 44 milijuna kuna financijske imovine, tako da ima dosta vlastitih sredstava za izvođenje ovog projekta, a sve da se odluče i zadužiti mislim da bi to uz ovakvu bilancu napravili bez problema.
Sve u svemu ovo je kompanija koja se trguje na niskim valuacijama, ima efikasnost poslovanja kao nijedna druga kompanije na ZSE, a privatizacijama, izgradnjom hotela, infrastrukture (zračna luka) te golf terena i muzeja ima zagarantiran dugoročan rast broja svojih posjetitelja. Sve ovo će omogućiti daljnje podizanje cijena te rast prihoda koji će se zbog visokih marža najvećim dijelom preliti u neto dobit.
Kolega Kramer,
čestitam na uloženom trudu i u 90% posto stvari se u potpunosti slažem sa Vama. 10% u kojih se moje mišljenje razlikuje od Vašeg je u tome da ja osobno procjenjujem da je sadašnja cijena po kojoj se trguje još uvijek previsoka tojest precijenjena. ATLN ima obećavajuću budućnost ALI po mom mišljenju to ne bi trebalo značiti da se u sadašnju cijenu trgovanja trebaju uvrstiti eventualni porasti prihoda (kroz realizaciju navedenih projekata) koji se mogu dogoditi za cca 5 godina. PLUS što će kako sada stvari stoje svjetska tržišta vrijednosnih papira imati još nestabilnih perioda (čitaj oštrih padova cijena).
P.S. mislim da ste previše “emocionalno” predvidjeli visinu dividende ne uzimajući u obzir što će žičara određeno vrijeme biti van funkcije a ponajprije niste uvrstili trošak generalnog remonta koji će po mom mišljenju biti u visini par stotina tisuća eura!
Bravo kolega @kramer, sve ste im objasnili!
Za podsjetnik, ATLN i žičara ne rade 3-4 mjeseca koliko traje turistička sezona, ovdje je sezona gotovo punu godinu.
Uskoro počinje sezona kruzera, kongresni turizam kako je kolega kramar sve opisao, napomenut ću još potencijal golf terena te ostale komplekse Kupare, Plat koji će povećati posjećenost ovog bisera.
Napisao sam nedavno da je ovo mala tvornica novca.
ps Gotovo sam siguran da će ova turistička sezona biti apsolutno naj,naj bolja… ponajviše zbog nesigurnosti koja se stvorila u turističkim zemljama (Turska, Tunis, Egipat……………………….) bumo vidjeli
pozz iz DU