Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATGR | 51,50 | 824 | 16 | 51,00 | 52,50 | -1,90% |
[color=blue]Dolazi još novoga kadra [/color]
Dosadašnji se Atlanticov rast osim iz poslovanja financirao uz pomoć različitih oblika kreditiranja, dužničkih papira i dokapitalizacije, što je ionako zahtijevalo sustavno ispunjavanje određenih standarda i transparentnost poslovanja, stoga stroga pravila prve kotacije Atlantic Grupi ne bi trebala biti problem. Osim maksimalne transparentnosti, taj potez raduje i zbog, očito pomalo prevladane, težnje vlasnika domaćih kompanija da ljubomorno čuvaju vlasništvo, često nauštrb razvoja. Tedeschi je tako prošle godine, osim DEG-a, u vlasništvo kompanije, iako u siboličnom postotku, pustio i članove Uprave. Da bi se još više povezali s Atlanticovim razvojem, članovima Uprave tako je po povlaštenim uvjetima omogućen otkup 1,7 posto dionica tvrtke. Najjačom stranom kompanije, koja danas ima 1.332 zaposlenika, mnogi smatraju upravo kvalitetan i energičan tim.
Od zvučnijih pojačanja koje je Tedeschi privukao u posljednje vrijeme na najvišem je položaju Zoran Stanković, potpredsjednik za financije, koji je prešao iz Plive. Zvonimir Brekalo, potpredsjednik za diviziju Sportska i aktivna prehrana, također je ove godine ušao u Upravu, ali iznutra, jer je u Atlanticu od 2000. Najnovija je akvizicija Goran Rotim, i to za diviziju Sportska i aktivna prehrana, novi generalni tajnik kompanije. Osim što je menadžment ojačao novim kadrom, Tedeschi je i ulogu Nadzornog odbora shvatio drukčije od većine domaćih poduzetnika, pa su novi članovi stručnjaci iz različitih područja. Tako je zadovoljio funkcionalne zahtjeve NO-a i istodobni ojačao imidž kompanije zvučnim imenima, što mu je sigurno vrlo važno. U NO su tako nedavno ušli profesori Saša Pekeč i Eduardo Schindler.
Atlantic posluje kvalitetno, ima odličan odnos s financijskom zajednicom, odlično korporativno upravljanje. Pristup kapitalu nam je omogućen, imamo plan razvoja; najveći je izazov na kraju pronaći kvalitetan tim, a ne izvore financiranja – kaže Tedeschi, dodajući da tako ambiciozan rast ne može poduprijeti samo unutarnji kadar i da će trebati još vanjskih profesionalaca. S nekoliko trenutačno razgovara. O eventualnom ulasku Atlantica u nove segmente zasad se ne razmišlja s obzirom na to da su i tako postavljeni okviri dovoljno široki i otvaraju prostor za daljnji rast. Promjena od fokusirane na smišljeno diverzificiranu kompaniju u slučaju Atlantica zasad je svakako postigla uspjeh. S obzirom na dosadašnje strateške poteze, način upravljanja kompanijom i otvorenost za ozbiljnije promjene, ne bi se trebalo iznenaditi ako Atlantic napravi još koji potez u stilu ‘mala riba pojela veliku’.
[color=blue]Ulazak u segment bezreceptnih lijekova[/color]
Prije deset godina Atlantic je bio kompanija usredotočena na distribuciju tuđih brendova. Danas se poslovanje oslanja na dvije osnovne poluge: proizvodnju u širokom spektru ‘consumer healthcare’ industrije (zdrava prehrana, nutraceutika, osobna njega i sportska prehrana) i distribuciju, koje kao kompatibilne djelatnosti funkcioniraju u vertikalnoj integraciji. U segmenta poslovanja ‘consumer healthcare’ Atlantic Grupa ima snažne regionalne brendove (Cedevita, Multivita, Plidenta, Dietpharm), mnogo ulaže u inovacije i razvoj novih proizvoda u segmentu zdrave prehrane i dodataka prehrani.
Od 2007. više se razvija poslovanje bezreceptnim lijekovima (OTC), što je segment tržišta s velikim potencijalom za rast. Atlantic Grupa je ove godine izvršila tri akvizicije kojima je potvrdila namjeru ozbiljnog ulaska u segmente dodataka prehrani, vitaminskih pripravaka i bezreceptnih lijekova. Akvizicijom Fidifarma i njegova brenda Dietpharma (akvizicija je bila vrijedna 83 milijuna kuna) Atlantic je s tržišnim udjelom od 20 posto postao lider u proizvodnji vitaminskih pripravaka i dodataka prehrani, a plan je da se uspjeh u distribucijskom kanalu ljekarni u kraćem roku preslika i na tržište regije, na kojem već postoji brend Dietpharm. Kupnjom Multivite, srpskog proizvođača vitaminskih napitaka u granulama i šumećim tabletama, za šest milijuna eura, osim povećanja tržišnog udjela na tom tržištu, dobio je i pristup novoj tehnologiji šumećih tableta, što Atlantic Grupa dosad nije imala.
Akvizicijom makedonske distribucijske tvrtke Višički komerc zasad je završeno teritorijalno širenje distribucijskog biznisa u regiji, a izvan nje zasad se ne planira širiti jer u regiji još ima prostora za rast. Najvažnija Atlanticova akvizicija bila je kupnja njemačkog Haleka (danas Atlantic Multipower), što je gotovo bila senzacija s obzirom na to da je hrvatska kompanija kupila europsku, što je učvrstilo i pridjev ‘multinacionalan’ koji Atlantic vezuje uza se. Osim akvizicijama, koje su u posljednje vrijeme prilično intezivne, Atlantic raste i organski kontinuiranim inoviranjem asortimana i prodorom na nova tržišta te ulaskom u nove distribucijske kanale (ljekarne, HoReCa).
[color=blue]Dio u akvizicije, dio u tehnologiju [/color]
Budući da je njemačka razvojna banka DEG prije godinu dana platila 11 milijuna eura za udjel od 8,24 posto u Atlantic Grupi, što znači da je tadašnja valuacija bila 133,5 milijuna eura, ona bi danas mogla biti otprilike 160 milijuna eura. Investitori su prije početka procesa IPO-a navodno procijenili Atlantic na 270 milijuna eura, što znači da bi nakon IPO-a vrijednost kompanije trebala biti otprilike 320 milijuna eura. Tvrtka će se dokapitalizirati IPO-om za 50-ak milijuna eura, a nakon što se polovinom novca isplati Svetozara Tedeschija, koji izlazi iz vlasničke strukture, smatra se da bi mogla prikupiti otprilike 28,8 milijuna eura (211 milijuna kuna) svježega kapitala. O budućnosti dionice Atlantic Grupe mogu se čuti neslužbene procjene o 30-ak posto rasta u kratkom vremenu nakon IPO- a uz relativno dobru likvidnost, a pretpostavlja se da će se raspon cijene dionice biti od 700 do 1.000 kuna. Što s tim novcem?
Jedan dio uložit će se u akvizicije, a drugi u tehnološko unapređenje proizvodnje. Kad je riječ o akvizicijama, spominjale su se dvije kompanije u Srednjoj Europi – Tedeschi kaže da ima više tvrtki koje promatraju, a da su s dvjema potpisali pisma namjere i pisma tajnosti, što govori o naprednijoj fazi pregovora. Potencijalne su mete iz područja dopune prehrani i lijekova bez recepta, segmenata na koje Atlantic posljednje vrijeme usmjerava sve veću pozornost. U njima je, kao i u segmentu prehrane za sportaše i rekreativce, potencijal rasta vrlo velik na regionalnoj i globalnoj razini.
Od postojeće proizvodnje najviše će se novca usmjeriti u Cedevitu, u kojoj je u tijeku najveći investicijski ciklus u posljednjih 20 godina. Riječ je o ulaganju više od 10 milijuna eura u idućih pet godina u znatno povećanje proizvodnih kapaciteta i pripreme za ulazak u segment ‘almost ready to drink’ (ARTD), na kojem Atlanticov razvojni odjel radi već četiri godine. Osim toga investirat će se u nove linije u Fidifarmu i Atlanticovoj tvornici u Njemačkoj, a sada se povećavaju kapaciteti za proizvodnju granula, koji će ove i sljedeće godine povećati proizvodne kapacitete 50 posto.
Ukupni prihodi Atlantic Grupe u 2006. bili su 1,469 milijardi kuna, što je povećanje od 33 posto u odnosu na godinu prije, a ostvarena je neto dobit od 26,5 milijuna kuna 17 posto viša u odnosu na 2005. Na razini EBITDA povećanje je 28 posto. U prvom polugodištu 2007. organski je rast prihoda veći od 16 posto, a ukupni je rast 20,9 posto. Prodaja je 2007. veća 21,5 posto u odnosu na isto razdoblje 2006. Od ostalih pokazatelja EBITDA raste 24,7 posto, EBIT 40,1 posto, a neto dobit 46,7 posto.
[color=blue]Ana Marušić, Direktorica ljudskih resursa, Atlantic Grupa [/color]
Frkni to šta će ti ta sića. Imaš jeftine Ingre ispod 60[smiley2]
Znam, bas gledam da uzmem jos 2 komada ali uopce mi se ne trzi u zadnje vrijeme.
Nemam pojma, onako indiferentan sam prema svemu.
Jeste, sjelo 25 komada. Ajde barem je okruglo.
Kako to Blueman misli okruglo??? [smiley2] Zar nije npr. i 23 okruglo
Emilni masterix nas časti spamovima i nadalje a neće reći koliko će se prodavati njegova dionica prvog dana?
Povlaštena informacija pa da Vas Samodol ne ukeba?
Emilni masterix nas časti spamovima i nadalje a neće reći koliko će se prodavati njegova dionica prvog dana? Povlaštena informacija pa da Vas Samodol ne ukeba?
Kolega ovo nije dionica za jedan dan tako da „ozbiljni“ ulagači neće prodavat odmah, a onaj ko nije kupio na IPO-u ko mu kriv.
Doduše uvijek se da dokupiti
[smiley2]
Emilni masterix nas časti spamovima i nadalje a neće reći koliko će se prodavati njegova dionica prvog dana? Povlaštena informacija pa da Vas Samodol ne ukeba?
Dionica na duži period.
Mislim da ovo nema veze s Samdolom( kako vi kažete).
[color=blue]Komplicirani kartaški sport za društvenu kremu[/color]