Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ATGR | 49,87 | 1.496 | 30 | 49,80 | 50,00 | -0,40% |
Pod kakvim ste uvjetima kupili Nevu i kakve planove imate za njezin razvoj?
Nevu smo kupili od Plive na javnom natječaju. Vrijednost transakcije je 30 milijuna kuna. Neva ima 150 djelatnika, te je svima, kao i prilikom kupnje Cedevite, zajamčen posao u sljedeće tri godine. No siguran sam da se ni nakon toga roka nitko ne treba bojati za svoje radno mjesto.
Neva je vrlo vrijedna kompanija, ima više od 50 godina tradicije i Plivina ulaganja u znanje i nove tehnologije. Više od 40 godina bila je proizvodni i prodajni partner jednom od najvećih svjetskih proizvođača kozmetičkih proizvoda, njemačkom Beiersdorfu. Glavne robne marke su vodeća zubna pasta na hrvatskom tržištu Plidenta, proizvod koji se u svakom detalju može mjeriti sa svjetskim konkurentima. Nije tajna da je Pliva dobivala vrlo unosne ponude u slučaju da proda Plidentu, ali multinacionalni ponuđač nije bio spreman preuzeti i odgovornost za zaposlene. Rosal, kozmetička linija proizvoda za njegu lica, njegu usana i njegu tijela perjanica je Nevina asortimana. Kvalitetu proizvoda su prepoznala i vrlo sofisticirana tržišta Njemačke, Mađarske, Turske i Češke. Nevi je posljednjih godina nedostajalo, vjerojatno uvjetovano izraženim fokusiranjem Plive na farmaceutsko poslovanje, upravo kvalitetno pozicioniranje proizvoda u okviru prodajnih mjesta, te komunikacija prema potrošačima. Smatram da će upravo to Neva dobiti u sinergiji s našim operativnim kompanijama Atlantic Tradeom u Hrvatskoj te Atacom u Bosni i Hercegovini. Samo će se na ta dva tržišta prodajna sila koja će se baviti Nevinim proizvodima uvećati 10 puta. Uopće ne sumnjamo u efekte takvih promjena.
Kako su tekli pregovori za kupnju Neve, jeste li zadovoljni postignutom cijenom?
Pregovori su bili vrlo korektni. Ali što drugo i očekivati od kompanije koja je prva od svih tvrtki u cijeloj Srednjoj i Istočnoj Europi izlistana na Londonskoj burzi. Osim toga naše se dvije kompanije vrlo dobro znaju još iz faze pregovora i realizacije kupoprodaje Cedevite, tako da nije bilo teško odrediti pravni okvir, a to je često element koji traži dosta vremena. Siguran sam da se ugovor ne bi potpisao da obje strane nisu zadovoljne dogovorenim uvjetima. Vjerujem samo u one poslove koji su obostrano korisni, odnosno koji za oba partnera ispunjavaju većinu planiranih ciljeva. To nije samo naša teza prilikom akvizicija, nego nas to rukovodi u našem svakodnevnom radu. Zadovoljan poslovni partner temelj je dugoročnog odnosa. Pogledajte strukturu multinacionalnih kompanija s kojima surađujemo: Wrigley, Ferrero, Nestle, Johnson&Johnson, Gillette, Hipp ili naše najveće kupce: Konzum, Getro, CBA, Tisak, INA, KTC, Billa, Mercator, Metro, Drogerie Markt, Kaufland, Kerum, da ne nabrajam dalje. Upravo vrijednost naše kompanije i vrijednost intelektualnog kapitala sagledavamo kroz naš odnos s poslovnim partnerima, shvaćanje njihovih ciljeva, kao i promišljanje zajedničke, obostrano korisne suradnje.
Zašto baš Neva?
Nama je to bila logična odluka. Neva ima sve elemente koje smo tražili: stručne i pouzdane ljude, ne samo u menedžerskoj strukturi, nego i znalce u proizvodnji, kvalitetne proizvode i poznate robne marke, primjernu prisutnost na domaćem i inozemnim tržištima. Sinergija s našim postojećim biznisom je očita. Osim toga računamo na kvalitetno povezivanje jedne multinacionalne kompanije s kojom dulje vrijeme poslujemo s Nevom, te na mogućnost da jedan dio asortimana za njihove potrebe u ovom dijelu svijeta proizvodimo u Zagrebu. Nije tajna da smo namjeravali napraviti due dilligence (detaljan uvid u poslovanje, op. a.) u Slobodi Osijek, ali uprava i nadzorni odbor su nas odbili. Nismo željeli poduzimati aktivnosti koje bi se mogle okarakterizirati neprijateljskim preuzimanjem, pa smo odustali od te kompanije.
Posljednjih godinu i pol dana od distributera robe široke potrošnje orijentirali ste se i na proizvodnju, kako je prošla ta transformacija?
Znanje i vještine ljudi stvaraju razliku u odnosu na konkurenciju. Integracija poslovne kulture i načina razmišljanja u Cedeviti u sustav razmišljanja i okruženje Atlantica odvila se izvrsno, čak i bolje nego što smo planirali. Premda smo danas višestruko brojniji nego prije samo dvije, tri godine, smatram da smo povezanija, kompaktnija i, ono što je možda najvažnije, poslovno ugodnija sredina za stvaranje novih vrijednosti, u kojoj ljudi mogu iskazati svoj talent, viziju i zadovoljstvo. Kriza doista nije bilo, a vjerujem da to mogu zahvaliti tome što smo bili svjesni da je postakvizicijsko razdoblje jednako zahtjevan proces kao i sami pregovori. Krize obično nastaju zbog toga što se partneri iscrpe u pogodbama, uvjetima, pa podcjenjuju razdoblje same integracije. Kad se kupi neka tvrtka, ne kupuje se samo proizvod, nego prije svega ljudi i njihova poslovna kultura. A u Cedeviti su jako brzo postali svjesni da smo ih kupili i toliko platili zato što ih cijenimo. Naše spajanje je prošlo bezbolno jer smo zadržali sve ljudi, sami smo inzistirali na istoj ekipi menedžera, tako da su ljudi u Cedeviti shvatili da nemamo skrivenih namjera – da ćemo zajedno biti jači i imati bolje rezultate na tržištu. A mi sami nismo imali nikakvog problema s kadrom: shvatili smo da su Cedevitini zaposlenici puni entuzijazma, da vole tvrtku, da njihovim žilama, da se slikovito izrazim, ne teče krv, nego Cedevita, a to su vrijednosti koje kao vlasnik stavljam na prvo mjesto.
Kakvo ste iskustvo stekli u Srbiji i je li politika tamo biznismenima još uvijek otežavajući faktor?
Na srpskom i crnogorskom tržištu prisutni smo posljednjih 18 mjeseci. Osnova našeg poslovanja je prodaja Cedevitinih dijetetskih proizvoda i početak značajnijeg vraćanja tržišnih pozicija kakve su proizvodi imali do 1990. godine. Potencijal je značajan i ove godine očekujemo rast od 25 posto u odnosu na prethodnu. Međudržavni sporazum o slobodnoj trgovini koji je potpisan bitno će pomoći da se većem dijelu našeg asortimana ukinu carine, te da postanemo bitno pristupačniji tržištu koje broji više od 12 milijuna ljudi i gdje su potrošači Cedevitu smjestili na sam vrh proizvoda koje bi željeli kupovati iz Hrvatske. Nismo do sada imali nikakvih problema s politikom u Srbiji. Normalno je da je naša prodaja na tom tržištu povezana i sa standardom njihovih građana, na što značajno utječu faktori unutarnje politike zemlje.
Što vas je motiviralo na to da disperzirate svoju djelatnost, zašto ste se odlučili na takvu vrstu poslovne strategije koja uključuje različite branše kojima se do sada niste bavili?
Mi smo već prije šest godina zacrtali da ćemo bar 20 posto biznisa ostvarivati prodajom vlastitih robnih marki, te da ćemo internacionalizirati svoj biznis. Oba cilja su teže ostvariva jednostavnim ponavljanjem stvaranja uspješnih distribucijskih kompanija kakve smo razvili u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. Naši principali poput Nestlea i Gillettea već imaju svoje distribucijske partnere u Sloveniji, Bugarskoj i Češkoj. Znači da za izlaz na takva tržišta trebate proizvode koje možete stvarati od početka ili pokušati kupiti kompanije koje imaju povijest i poziciju na inozemnim tržištima. Prije nego što smo krenuli u značajnije akvizicije, razvili smo gotovo u cijelosti proizvod, tehnologiju i robnu marku za sendviče Montana. Nekima se to može činiti malo, ali mi smo danas nakon četiri godine mukotrpnog rada napokon u mogućnosti pregovarati o izvozu konfekcioniranog sendviča u zemlje u regiji ili prodaji know-howa u prekomorske zemlje. Za tvrtku od 30 zaposlenih to su značajni rezultati. Svijest o vlastitoj proizvodnji nije došla preko noći, ona je rezultat zacrtane strategije i bitno je da sve ono što smo razvili sami ili što je bio predmet naših akvizicija nije direktno konkuriralo proizvodima naših principala.
Što je to što u vašem slučaju spaja distribuciju, Cedevitu, sendviče Montana i Plidentu?
Mi ne dijelimo biznis ili asortiman na prehrambene i neprehrambene proizvode. Snažno vjerujemo u snagu i vrijednost kvalitetnih robnih marki. Kada steknete prve poslovne korake i konkretne rezultate s gumama za žvakanje Wrigley, a to proširite s baterijama Duracell i prezervativima Durex, na biznis gledate iz pozicije sinergije jedinstvenog kanala distribucije. S druge strane, želimo se baviti isključivo proizvodima koji su proizvedeni ne samo vrhunskom tehnologijom, nego onima koji potrošačima pružaju korist i zdravlje. Kroz sve naše proizvode, neovisno o tome je li riječ o proizvodima koje distribuiramo, a proizvode ih naši principali ili se proizvode u okviru Atlantic grupe, naglašena je nota iznimne kvalitete i zdravlja potrošača. Pogledajte samo gume za žvakanje Airways i Orbit, proizvode Kinder, Nutellu, proizvode Vivera, dječju hranu Bebimil i Hopa, zatim Durex, Cedevitu, Pepermint, Rondosept te Cedevita i Naturavita čajeve. Montana je vrhunski proizvod, sendviči s produljenim rokom trajanja bez ijednog konzervansa pri pakiranju. U sve to se izvrsno uklapaju baby linija proizvoda Johnson, Panaten, tamponi O.B., higijenski ulošci Carefree, te pasta za zube Plidenta, kozmetički proizvodi Rosal, terapeutski šamponi Asebon, replenti Dipterol, četkice za zube Reach. Ne želim biti pretenciozan, ali postoje svjetski primjeri gdje proizvodi karaktera prehrane i neprehrane čine jedinstvene Health care divizije, poput svjetskih divova GlaxoSmithKline ili Novartisa, kao i puno raznovrsnijeg asortimana koje proizvode i distribuiraju svjetski lideri poput P&G i Unilevera. Mi smo i do sada na tržištima koje odlično poznajemo ostvarivali iznadprosječne rezultate.
Stalno učimo koristeći iskustva najvećih i najuspješnijih. Smatramo da u koraku s globalnim brandovima kao što su Nutella, Winterfresh i Friskies i lokalni ili regionalni brandovi poput Cedevite imaju svoje značajno mjesto i budućnost. Pogledajmo fenomenološki promjenu razmišljanja koje se dogodilo u možda vodećoj globalnoj kompaniji Coca-Coli. Od sintagme “misli globalno, djeluj lokalno”, Coca-Cola je izmijenila strategiju u korist “misli lokalno, djeluj lokalno”.
Većina multinacionalnih kompanija kupuje i dalje razvija lokalne i regionalne robne marke. I ponuda izraženih globalista poput McDonald’sa prilagođena je ukusima i navikama lokalnog stanovništva, te se asortiman u Pekingu, Pragu, Milanu i Sao Paolu značajno razlikuje. A to nije bio slučaj u njihovoj strategiji u posljednjih 10 godina.
[color=blue]Atlantic preuzeo distribucijsku tvrtku u Makedoniji[/color]
Atlantic Grupa preuzela je makedonsku tvrtku Vičiški komerc, jednog od vodećih distributera na tamošnjem tržištu. Ulaskom na makedonsko tržište akvizicijom Vičiški komerca Atlantic Grupa zaokružuje svoj distribucijski sustav u regiji jugoistočne Europe, a u novoj tvrtki pod imenom Atlantic Trade Skopje već se u ovoj godini planira rast prometa od 20 posto.
„Razvojem vlastite distribucije na makedonskom tržištu Atlantic Grupa nastavlja strategiju regionalnog širenja. Atlanticov distribucijski sustav danas pokriva tržišta Slovenije, Hrvatske, BiH, Srbije i Makedonije te međunarodnim principalima na svim tim tržištima osigurava distribucijske usluge najvišeg standarda”, objašnjava Srećko Nakić, potpredsjednik za diviziju Distribucija.
S obzirom na dugogodišnju kvalitetnu suradnju u distribuciji proizvoda iz Atlanticovog portfelja te iznimno razvijen logističko-informatički sustav, Vičiški komerc je bio logičan partner za Atlanticovo širenje na makedonsko tržište. Atlantic Grupa u novu tvrtku donosi svježi kapital, visokorazvijeni distribucijski know-how te nove principale u distribucijski portfelj. Do kraja godine Atlantic Trade Skopje planira u svoj distribucijski asortiman uvrstiti proizvode dodatnih dvaju principala i time proširiti uslugu distribucije na ukupno 6 renomiranih međunarodnih proizvođača.
[color=blue]Atlantic grupa kupila Multivitu u Srbiji[/color]
Atlantic Grupa je preuzela tvrtku Multivita d.o.o., vodećeg srbijanskog proizvođača vitaminskih instant napitaka u granulama i šumećim tabletama, koja je dosad poslovala u sastavu koncerna Hemofarm. Ugovor o kupoprodaji su u beogradskom Poslovnom centru potpisali Predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi i Predsjednik Uprave Hemofarma Miodrag Babić, a vrijednost transakcije iznosi 6 milijuna eura.
Atlantic Grupa preuzimanjem Multivite jača poziciju vodećeg proizvođača vitaminskih napitaka na tržištu Jugoistočne Europe, obogaćujući istodobno svoju paletu novim asortimanom proizvoda u efervescentnim formama, tj. šumećim tabletama. Multivita je u prošloj godini ostvarila promet u iznosu od 33,3 milijuna kuna.
Također, tijekom naredne godine Atlantic Grupa planira u okviru Tehnološkog parka u Vršcu izgraditi novu tvornicu za proizvodnju šumećih formi multivitaminskih preparata, te tako dodatno osnažiti poslovanje u novom proizvodnom segmentu.
Atlantic Grupa i Hemofarm koncern potpisali su i pismo namjere kojim se predviđa širenje suradnje dviju kompanija. Planirana suradnja obuhvaća plasman Hemofarmovih bezreceptnih lijekova na hrvatskom tržištu kroz distribucijski sustav Atlantic Grupe. Tijekom narednih godinu dana Atlantic Grupa će tako asortiman proizvoda u kanalu ljekarni proširiti ponudom visokokvalitetnih OTC preparata.
[color=blue]Atlantic grupa preuzela Fidifarm/Dietpharm[/color]
Atlantic Grupa je preuzela tvrtku Fidifarm, proizvođača vitaminskih proizvoda i dodataka prehrani u čijem je sastavu brand Dietpharm, vodeći u ovoj kategoriji na hrvatskom tržištu. Fidifarm/Dietpharm će kao samostalna kompanija nastaviti poslovati u okviru Atlanticove divizije Zdravlje i njega.
“Uz vodeću poziciju koju s Cedevitom imamo u vitaminskim napicima ne samo u Hrvatskoj, nego i u čitavoj regiji u kanalu široke potrošnje, s Dietpharmom smo lidersku poziciju stekli i u distribucijskom kanalu ljekarni. Iznimno sam zadovoljan da su sredstva stečena dokapitalizacijom od strane DEG-a, njemačke razvojne banke, iskorištena za ovako kvalitetnu akviziciju”, izjavio je danas na konferenciji za medije Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe. Na konferenciji su prezentirani i rezultati poslovanja Atlantic Grupe u prvom kvartalu ove godine. U tom je periodu kompanija ostvarila ukupni prihod od 372,5 milijuna kuna, što je 18 posto više u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Atlanticovoj prezentaciji nove akvizicije i poslovnih rezultata prisustvovali su brojni predstavnici financijske zajednice, kupaca u distribucijskom kanalu ljekarni te predstavnici medija i ugledni gosti.
Dietpharm s tržišnim udjelom od 20 posto ima primat na hrvatskom tržištu vitaminskih proizvoda i dodataka prehrani čija se vrijednost procjenjuje na 40 milijuna eura. Tvrtka ostvaruje kontinurani dvoznamenkasti godišnji rast, a u 2006. godini je ostvarila ukupan prihod od 62 milijuna kuna. Fidifarm distribuira preko 70 vlastitih proizvoda, a od 2006. kao ekskluzivni zastupnik distribuira odabrane proizvode njemačke tvrtke Salus. Dvadeset i jedan posto ukupne prodaje izvozi se na tržište regije, te u Mađarsku i Slovačku. Fidifarm zapošljava 50 djelatnika, najvećim dijelom visokoobrazovanih stručnjaka, primarno farmaceuta i liječnika. Atlantic Grupa zadržava postojeći menadžment i sve zaposlenike tvrtke.
[color=blue]Atlantic grupa u Global Compactu[/color]
Atlantic grupa priključila se globalnoj inicijativi društvenog odgovornog poslovanja pod okriljem Ujedinjenih naroda- Global Compactu. „Globalni sporazum” promoviran je 20. veljače na svečanom predstavljanju u hotelu Esplanade kojem su nazočili visoki predstavnici 70 tvrtki poslovnih udruženja, akademskih institucija i nevladinih organizacija strateški opredijeljenih za društveno odgovorno poslovanje.
„Poštivanje ljudskih i radnih prava, zaštita okoliša te borba protiv korupcije temelj su hrvatskog članstva u UN-u, pa je podrška ovoj inicijativi prirodan nastavak naših napora da izgradimo pravedno i napredno društvo koje se temelji na odgovornosti pojedinaca i organizacija” rekao je predsjednik Republike Stjepan Mesić, otvarajući skup.
Potpisivanjem ugovora svaka se tvrtka obavezuje u svoje poslovanje ugraditi 10 propisanih načela za odgovorno poslovanje, poput slobode udruživanja i priznavanja prava na kolektivno pregovaranje, iskorjenjivanja svih oblika prislinog ili neslobodnog rada, ukidanja svih oblika dječjeg rada, zaštite okoliša, poticanja razvoja tehnologija prihvatljivih za okoliš te borbe protiv svih oblika korupcije.
„Global Compact ne znači savršenstvo, ali svakako predstavlja način na koji se napreduje prema izvrsnosti. Iznenađujuće, to može istodobno donositi i dobit”, rekao je Yuri Afanasiev, stalni predstavnik UNDP-a pod čijim se pokroviteljstvom pokrenuo projekt u Hrvatskoj. Sedam godina nakon osnutka Global Compact je prisutan u više od 100 zemalja svijeta te okuplja 3800 članica od kojih 2900 čine kompanije.
Među hrvatskim tvrtkama koje su se uključile u Global Compact su primjerice i adriatica.net, Coca Cola Beverges Hrvatska, Dalekovod, Ericsson Nikola Tesla, Fima Grupa, Ina, Janaf, HBOR, Končar Elektroindustrija, Podravka, PBZ, SAP, SMS, Tele2, T-HT, VIPnet, Vindija, itd.
[color=blue]Atlantic grupa omogučila početak rada MedILS-a[/color]
Atlantic Grupa je s Mediteranskim institutom za istraživanje života (MedILS) potpisala Ugovor o donaciji kojom će se opremiti laboratorij i time omogućiti istraživački rad u institutu. Na svečanom potpisivanju u prostorijama MedILS-a, smještenim u kompleksu Vile Dalmacija, sudjelovali su akademik Miroslav Radman, ravnatelj MedILS-a, prof. dr. Ivan Đikić, član Znanstvenog vijeća, i g. Emil Tedeschi, predsjednik Uprave Atlantic Grupe.
Angažmanom Atlantic Grupe oprema se znanstveno istraživački laboratorij MedILS-a, što je pretpostavka za pokretanje istraživačkih projekata i afirmaciju instituta. Time se dovršava uređenje instituta, u kojem će interdisciplinarni znanstveni timovi pod vodstvom g. Radmana, g. Đikića i g. Krainca već najesen početi s radom na istraživačkim projektima.
Prilikom potpisivanja Emil Tedeschi je istaknuo: «Atlantic Grupa podupire znanost u skladu s principima društveno odgovornog poslovanja koji su njeno strateško opredjeljenje. Mediteranski institut za istraživanje života za nas je bio logičan izbor partnera za suradnju u razvoju znanosti i istraživanja. Nadamo se da ćemo svojim primjerom potaknuti širu suradnju gospodarstva i znanosti u Hrvatskoj.»
«Potpora Atlantic Grupe je bila presudna za dovršetak tehničkog osposobljavanja instituta, te nam omogućava početak aktivnog znanstvenog rada. Osigurano je ostvarenje naše ideje o MedILS-u kao međunarodnom projektu sa snažnim hrvatskim pečatom.» izjavio je Miroslav Radman.
Medils je nezavisni međunarodni institut koji će djelovati kao centar izvrsnosti u istraživanju života, mjesto susreta međunarodne znanstvene zajednice na kojem će se prenositi znanja, no koje će ipak prije svega služiti kao inkubator novih ideja. Institut nudi poticajno okruženje za novu generaciju mladih znanstvenika, creativnih, multidisciplinarnih profesionalaca kadrih «promišljati nezamislivo» i eksperimentirati u skladu s tim. Opremanju MedILS-a su, osim Atlantic Grupe, doprinijele tvrtke Grga&Melita, Autocommerce, Croatia osiguranje, Dioki, Hrvatska postanska banka, Micro grupa, Microsoft – Hrvatska, Vindija te županija Splitsko-Dalmatinska.
[color=blue]Novi nazivi divizija Atlantic grupe[/color]
Divizije Atlantic Grupe dobile su, u skladu sa stupnjem i dinamikom razvoja našeg poslovanja, primjerenija nova imena. Dosadašnja Divizija proizvodnje preimenovana je u diviziju Zdravlje i njega (na engleskom Consumer Health Care Division). Divizija Haleko je preimenovana u diviziju Sportska i aktivna prehrana (na engleskom Sports and Functional Food Division), a Divizija distribucije u diviziju Distribucija (na engleskom Distribution Division).
Proizvodnja Atlantic Grupe je u relativno kratkom periodu postigla zavidan stupanj razvoja i široki asortiman proizvoda, pa se primjerenim korakom pokazalo i unaprjeđenje naziva divizija. Divizija Zdravlje i njega/Consumer Health Care Division obuhvaća tako cjelokupan raspon proizvodnje u ovoj diviziji – od vitaminskih instant napitaka, bezreceptnih lijekova, čajeva i vitaminskih bombona do visokokvalitetne kozmetike, od proizvoda za njegu lica i tijela do osobne higijene. Novi naziv Sportska i aktivna prehrana/Sports and Functional Food Division odražava sukus djelatnosti dosadašnje Divizije Haleko, čiji su brandovi u segmentu prehrane za sportaše te zdravoj i uravnoteženoj prehrani vodeći na europskom tržištu. Divizija Distribucija/Distribution Division doživjela je u odnosu na raniji naziv minimalnu preinaku, no unaprijeđeni naziv dodatno naglašava iznimnu važnost distribucijskog poslovanja u ukupnoj aktivnosti i poslovnoj strategiji Atlantic Grupe.
[color=blue]Multipower sponzor iranske reprezentacije[/color]
Multipower sponzorira iransku nogometnu reprezentaciju na nedjeljnoj prijateljskoj utakmici s Hrvatskom. Brend Multipower je europski lider u segmentu hrane za sportaše, a u proizvodnom je asortimanu Atlantic Grupe od prošlogodišnje akvizicije njemačke tvrtke Haleko.
Mladen Veber, stariji potpredsjednik Atlantic Grupe ističe: “Osim konkretnog marketinškog učinka za robnu marku Multipower, s kojom upravo ulazimo na iransko i druga azijska tržišta, prijateljska nogometna utakmica je izvrsna prilika i za širu promidžbu gospodarskih odnosa između Hrvatske i Irana.”
Trideset godina tradicije i liderski status divizije Sportska i aktivna prehrana u segmentu hrane za sportaše rezultirali su vodećim robnim markama, od kojih je Multipower najpoznatiji. Od presudne važnosti bila je dugogodišnja bliska suradnja s vrhunskim sportašima i nutricionistima, čime je divizija Sportska i aktivna prehrana uspjela prepoznati potrebe potrošača u cijelom svijetu.
[color=blue]DEG investira u Atlantic grupu[/color]
Atlantic Grupa je danas na svečanom predstavljanju u muzeju Mimara objavila da je s njemačkom razvojnom bankom DEG (Deutsche Investitions- und Entwicklungsgesellschaft mbH) postigla dogovor o investiciji koja će DEG-u omogućiti participaciju u vlasničkom kapitalu Atlantica s udjelom od 8,24 posto. Vrijednost ulaganja iznosi 11 milijuna eura, čime tržišna vrijednost Atlantic Grupe nakon provedene dokapitalizacije premašuje milijardu kuna.
Ulazak u novu fazu partnerstva predstavili su predsjednici uprava DEG-a i Atlantic Grupe, Winfried Polte i Emil Tedeschi.
„DEG je institucija koja je prepoznala potencijal Atlantic Grupe još prije pet godina, kad je omogućila financiranje akvizicija Cedevite i Neve, što je redefiniralo tržišnu poziciju naše kompanije. Dosadašnja suradnja unaprijeđena je ovim dogovorom o ulaganju DEG-a u vlasničku strukturu Atlantica, te je definirana buduća suradnja u nadolazećem razdoblju. Ulaganje institucije poput DEG-a najbolji je dokaz kvalitete i transparentnosti našeg rada, te potvrda tržišne vrijednosti kompanije. Sredstva stečena dokapitalizacijom koristit ćemo za nove investicije, kao i za potencijalne akvizicije”, kazao je predsjednik uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.
DEG je, kao jedna od najvećih europskih razvojnih financijskih institucija, načelno okrenut dugoročnim ulaganjima, što je slučaj i s ulaganjem u Atlantic Grupu.
„DEG se odlučio za Atlantic kad je kompanija imala 250 zaposlenih i 30 milijuna eura prometa. Od tada je Atlantic Grupa ostvarila izuzetne stope rasta na zdravim osnovama, uvijek vrlo kvalitetno koristeći raznovrne instrumente financiranja, te ostvarujući jasan i kontinuirani dijalog s financijskom zajednicom. Atlantic Grupa je bila prvo društvo s ograničenom odgovornošću u Hrvatskoj i regiji koje je izašlo na tržište s izdanjem korporativnih obveznica, kojima se trguje na Zagrebačkoj burzi. Transformacijom Atlantic Grupe u dioničko društvo, jasnom strategijom razvoja i usvajanjem najviših standarda korporacijskog upravljanja, stečeni su preduvjeti za novu fazu našeg povezivanja. Očekujemo daljnji rast prodaje, značajnu internacionalizaciju poslovanja te rast ukupne vrijednosti kompanije, što znači da investiciju u Atlantic Grupu smatramo izvrsnim ulaganjem”, kazao je predsjednik upravnog odbora DEG-a Winfried Polte.