@accountant
Disperzija odnosno geografska diverzifikacija može biti dobra, ali i ne mora. Možeš biti dobro diverzificiran i poslovati u lošem segmentu i slabo diverzificiran i poslovati u natprosječno profitabilnom i rastućem segmentu.
To sto ARNT posluje na vise tržišta u segmentu gradskog, poslovnog ili city-break segmenta može biti prednost, ali i nedostatak. To su kompleksna pitanja i procjene koje nije moguće ovako ad-hoc vrednovati. Zbog toga sto su preostale domaće hotelske kuće usmjerene uglavnom na ljetni-kupališni turizam, ne znaci da je to nedostatak. Na kraju, to se vidi i iz ostvarenih povrata i viših profitnih i operativnih marži u usporedbi sa ARNT. Do sada.
ja mislim da je to dobra filozofija – zamislite sustav koji u q1 i 4 radi na 0 zahvaljujuci velegttradskom poslovanju, a u 2 i 3 kao i svi klasični turisti
ljetnavvzarsada ostane netaknuta – to bi bila najpfofitabilnija tvrtka
mislim dqa im je to i cilh – da q1 zavrse na nuli ibonda tako startaju u ljeto
@accountant
Disperzija odnosno geografska diverzifikacija može biti dobra, ali i ne mora. Možeš biti dobro diverzificiran i poslovati u lošem segmentu i slabo diverzificiran i poslovati u natprosječno profitabilnom i rastućem segmentu.
To sto ARNT posluje na vise tržišta u segmentu gradskog, poslovnog ili city-break segmenta može biti prednost, ali i nedostatak. To su kompleksna pitanja i procjene koje nije moguće ovako ad-hoc vrednovati. Zbog toga sto su preostale domaće hotelske kuće usmjerene uglavnom na ljetni-kupališni turizam, ne znaci da je to nedostatak. Na kraju, to se vidi i iz ostvarenih povrata i viših profitnih i operativnih marži u usporedbi sa ARNT. Do sada.
Ne slazem se, definitivno se rizik (najcesce i prinos) smanjuje disperzijom. To sto netko danas ostvaruje iznadprosjecne prinose bez disperzije, ne znaci da u buducem razdoblju nece ostvarivat ispodprosjecne prinose. S druge strane ako netko s jakom disperzijom ostvaruje iznadprosjecne prinose realno je u buducnosti ocekivat nastavak tog trenda upravo zbog disperzije.
@accountant
Disperzija odnosno geografska diverzifikacija može biti dobra, ali i ne mora. Možeš biti dobro diverzificiran i poslovati u lošem segmentu i slabo diverzificiran i poslovati u natprosječno profitabilnom i rastućem segmentu.
To sto ARNT posluje na vise tržišta u segmentu gradskog, poslovnog ili city-break segmenta može biti prednost, ali i nedostatak. To su kompleksna pitanja i procjene koje nije moguće ovako ad-hoc vrednovati. Zbog toga sto su preostale domaće hotelske kuće usmjerene uglavnom na ljetni-kupališni turizam, ne znaci da je to nedostatak. Na kraju, to se vidi i iz ostvarenih povrata i viših profitnih i operativnih marži u usporedbi sa ARNT. Do sada.
Ne slazem se, definitivno se rizik (najcesce i prinos) smanjuje disperzijom. To sto netko danas ostvaruje iznadprosjecne prinose bez disperzije, ne znaci da u buducem razdoblju nece ostvarivat ispodprosjecne prinose. S druge strane ako netko s jakom disperzijom ostvaruje iznadprosjecne prinose realno je u buducnosti ocekivat nastavak tog trenda upravo zbog disperzije.
[/quote]
berlin, koln, pesta,beograd su to sto jesu 365 dabna u godini. tko zna hotelijerstvo, tu ima lijepo trziste
prugidi minus radshodi – ostalo je samo priča. ali voditi prihode i voditi rashode da to bude pravacstv
@accountant
Disperzija odnosno geografska diverzifikacija može biti dobra, ali i ne mora. Možeš biti dobro diverzificiran i poslovati u lošem segmentu i slabo diverzificiran i poslovati u natprosječno profitabilnom i rastućem segmentu.
To sto ARNT posluje na vise tržišta u segmentu gradskog, poslovnog ili city-break segmenta može biti prednost, ali i nedostatak. To su kompleksna pitanja i procjene koje nije moguće ovako ad-hoc vrednovati. Zbog toga sto su preostale domaće hotelske kuće usmjerene uglavnom na ljetni-kupališni turizam, ne znaci da je to nedostatak. Na kraju, to se vidi i iz ostvarenih povrata i viših profitnih i operativnih marži u usporedbi sa ARNT. Do sada.
Ne slazem se, definitivno se rizik (najcesce i prinos) smanjuje disperzijom. To sto netko danas ostvaruje iznadprosjecne prinose bez disperzije, ne znaci da u buducem razdoblju nece ostvarivat ispodprosjecne prinose. S druge strane ako netko s jakom disperzijom ostvaruje iznadprosjecne prinose realno je u buducnosti ocekivat nastavak tog trenda upravo zbog disperzije.
[/quote]
Ja se s tobom ne slazem. Bitno je kakvi su primarni i ostali dugoročni trendovi. Ako ti raste cijena, popunjenost i broj nocenja, onda ti ne treba diverzifikacija.
A i ovdje se miješaju geografska diverzifikacija (lokacijska), konceptualna ili strateška (ljeto, zima), segmentalna (poslovni, CITY-Break, sunce&more itd), itd. Diverzifikacija u dugom roku smanjuje rizike, al možeš biti “pogrešno” diverzificiran i pojacati prociklicke utjecaje, jer naprosto ne možeš zadovoljiti sve kriterije “risk-free” diverzifikacije.
@accountant
Disperzija odnosno geografska diverzifikacija može biti dobra, ali i ne mora. Možeš biti dobro diverzificiran i poslovati u lošem segmentu i slabo diverzificiran i poslovati u natprosječno profitabilnom i rastućem segmentu.
To sto ARNT posluje na vise tržišta u segmentu gradskog, poslovnog ili city-break segmenta može biti prednost, ali i nedostatak. To su kompleksna pitanja i procjene koje nije moguće ovako ad-hoc vrednovati. Zbog toga sto su preostale domaće hotelske kuće usmjerene uglavnom na ljetni-kupališni turizam, ne znaci da je to nedostatak. Na kraju, to se vidi i iz ostvarenih povrata i viših profitnih i operativnih marži u usporedbi sa ARNT. Do sada.
Ne slazem se, definitivno se rizik (najcesce i prinos) smanjuje disperzijom. To sto netko danas ostvaruje iznadprosjecne prinose bez disperzije, ne znaci da u buducem razdoblju nece ostvarivat ispodprosjecne prinose. S druge strane ako netko s jakom disperzijom ostvaruje iznadprosjecne prinose realno je u buducnosti ocekivat nastavak tog trenda upravo zbog disperzije.
[/quote]
Ja se s tobom ne slazem. Bitno je kakvi su primarni i ostali dugoročni trendovi. Ako ti raste cijena, popunjenost i broj nocenja, onda ti ne treba diverzifikacija.
A i ovdje se miješaju geografska diverzifikacija (lokacijska), konceptualna ili strateška (ljeto, zima), segmentalna (poslovni, CITY-Break, sunce&more itd), itd. Diverzifikacija u dugom roku smanjuje rizike, al možeš biti “pogrešno” diverzificiran i pojacati prociklicke utjecaje, jer naprosto ne možeš zadovoljiti sve kriterije “risk-free” diverzifikacije.
[/quote]
trla baba lan …
drzati hotele u prijwestolnicama europe je edobar biznis. kraj priče
ino poslovanje arnt unatrag 3 godine iz kvartala u kvartal raste i fizički i po marzama. dakle .- znaju svoj posao. kraj priče
Pa najbolje bi bilo da ne znaju, no činjenica je da su pokupili novce i da već dugo vrte palčevima i sporadično u nešto ulože. Da li je to zbog temeljite analize svakog ulaganja i/ili zato jer moraju ispunjavati neke uvjete na koje su se prethodno obvezali, ne znam. Možda je zaista najbolji model suzdržavanje od investiranja i čekanje povoljnih prilika, al ja osobno ne mogu reci da mi se svidja njihovo dosadašnje ponašanje. Svi imaju pravo na svoje misljenje i ne trebaju se složiti sa mnom, al činjenica je da još uvijek zaostaju za vodećom konkurencijom. Možda u nekom trenutku se ta situacija i promijeni, al zasad ne vidimo ništa revolucionarno na tome tragu. I to je sva istina, barem iz moje perspektive.
A možda je to samo posljedica već zrelog ciklusa gdje vise nije realno očekivati rast prihoda i povrata. Na Jadranu. Ako je tome tako, onda možda oni ispadnu i genijalci. Vrijeme će pokazati.
svake godine potroše 150 do 200 milja sto na postojece sto na kupnju novih kapaciteta, a svi viču – nista ne rade sjede bna parama. ja to ne razmem
svake godine potroše 150 do 200 milja sto na postojece sto na kupnju novih kapaciteta, a svi viču – nista ne rade sjede bna parama. ja to ne razmem
Tvrtka je imala i možda još uvijek ima preko 100 mil. EUR na računu ili oko 156 kuna po dionici. Istovremeno cijena dionice je 352 kune što po meni ukazuje na potencijalnu podcijenjenost (blago rečeno) burzovne cijene
Taj novac nije nestao i nećemo ga nikome pokloniti. To je takva poluga koja nam omogućuje da financiramo investicije od 200 mil. EUR bez ikakvih problema. Naravno odgovorna Uprava odlučuje se samo za investicije koje donose profit i zato se možda ne vide spektakularne objave o novim investicijama. Vjerujem da će se u idućem periodu Uprava koncentrirati na investicije koje rade 365 dana i na investicije u auto kampove koje su pravi generator visoke dobiti.
Tu se treba ugledati na Valamar kojem samo Lanterna sa svojih 10 000 turista u sezoni rade desetke milijuna eura prometa uz visoku EBITD-u. To mi možemo bez problema odraditi u budućnosti dok smo u inozemnom poslovanju daleko jači od Valamara.
izašlo kvartalno za Q1/19., znate gdje ga možete preuzeti 🙂
sad se vidi sva ispravnost odluke da se geografski diverzificira portfelj: iako je RH podbacila u prihodima smještaja za -18,2% (EBITDA manja za -17,1%) iz razloga kasnijih ovogodišnjih uskršnjih praznika, ukupni prihodi grupe, zbog dobrog Njemačkog i Mađarskog poslovanja, su manji samo za 1,1%, dok je EBITDA za grupu čak i bolja za 7,0%
toliko o onima koji kukaju da hotel u Beogradu nije nešto: bitna je lokacija i ako žele mogu ga sravnit sa zemljom i napraviti nešto bolje, iako ne znam za koga, za Kineze?
Al to ti je samo premještanje brojeva unutar godine. Drugi će ako bude dobra sezona vrhnje pobirati ljeti, a u Nurnebergu, Budimpešti, Berlinu i Beogradu tada neće biti “seksa”. Jedan kvartal ko ni jedan. Na razini godine datum Uskrsa sigurno ne utječe kao na razini kvartala (pogotovo ako nemaš Uskrsa u kvartalu) Ne možeš na osnovu kvartala donositi zaključke za cijelu godinu.
U prva tri mjeseca poslovanje Grupe u Njemačkoj i Mađarskoj ostvarilo je značajan rast EBITDAR-a.
EBITDAR je porastao za 11,2% na 17,1 milijuna kuna (prva tri mjeseca 2018: 15,4 milijuna kuna). Usporedivi
rezultati za 2019. godinu, koji isključuju utjecaj MSFI-a 16, pokazuju signifikantan rast EBITDA-e, koja je
porasla za 14,5% i iznosi 11,5 milijuna kuna (prva tri mjeseca 2018: 10,0 milijuna kuna). Najznačajjnije su
doprinijeli hoteli art’otel berlin kudamm, Park Plaza Nuremberg i hotel art’otel cologne.
o tome ja tupoim – ZAMISLITE KOMPANIJU KOJWA Q1 I 4 GVOZI NA NULI A SVE STO ZSRADI U Q3 I Q2 OSTAJE JOJ.
E TO BI BILA BONBON KOMPANIJA MEDU TURISTIMA