O očuvanju Jadrana zbog dovoza nafte ili derivata tankerima izlišno je diskutirati. Ta će činjenica uvijek postojati. Hrvatska mora propisati stroge standarde kvalitete tankera i provoditi striktne kontrole. Hrvatska ne smije biti banana zemlja u koju uplovljavaju tankeri stari pedeset godina koji nas ugrožavaju svojim balastnim vodama i sl. No, Hrvatska nema svoje nafte dovoljno pa će tankerima uvijek dolaziti sirovina za preradu ili derivati za tržište, svidjalo se to Vama ili ne.
S Vama se u ovome uopće ne slažem.
Ako smo zaključili da INA nije strateška firma za Hrvatsku, a vidim da smatrate da vode i Jadran jesu, onda ne vidim razloga da se ne zabrani ulaz tankera za prijevoz nafte i naftnih derivata u Hrvatsku.
Hrvatska to treba ZABRANITI.
Uostalom u samom članku se govori o rafinerijama na Istoku, Rusiji.
Pa neka gospoda trgovci dovoze benzine željeznicom, kad je to toliko isplativo ili naftovodom do Hrvatske.
Pa Vi stvarno mislite da su Hrvati toliko g.lupi da će sada prepustiti svu infrastrukturu koje je INA i Hrvati izgradili u zadnjih 50 godina da bi neki privatnik preuzeo tržište i zarađivao.
Bez rafinerija u Rijeci i Zagrebu nema više ni jednog razloga da tankeri uplovljavaju u Jadran i tu se zeleni i svi Hrvati trebaju diči na noge.
A mislim da je ekologija i svijest Hrvata dosta napredovala.
Na kraju to će se jako svidjeti Europskoj Uniji jer ipak oni se žele kupati u čistom moru, Italijanima jer će moći ribariti u čistom moru (koji su već potpuno ispraznili), a svidjeti će se i našim prijateljima jer će osim plinovoda i naftovod ići preko njihove rute.
Lp
Oni koji zagovaraju povratak INE u državno vlasništvo zapravo samo žele imati mogućnost izvući svoju korist iz INE (napr. Umičević, Štern – prodavati joj naftu ili distribuirati njene derivate, ali uvijek na štetu INE. Drugim rječima, besplatno zlorabiti INU. Slično rade i Mađari, ali oni su ipak dali 1,5 milijardi dilara za INU, a ovi dečki bi to htjeli zabadava.) No ni ova ni bivše vlade nisu se ni htjele ni znale postaviti spram MOL-a, bavili su se svojim partikularnim političkim i drugim interesima, a samo su vikali i urlali protiv MOL- a, a ništa poduzimali.
Ovo ste potpuno krivo napisali.
Mađari nisu ništa uložili u INU. Točka.
vjerojatno mislite to što su platili dionice.
I to su premalo platili (Jurčić).
Dvije godine što su Siriju koristili su isplatili INU.
A ostalo, sve samo zatvaraju, Riječke rafinerije, sve je spremno za Sisačku.
“Smanjuju troškove.”
Što se tiče naših stručnjaka, ne bi u to ulazio.
Znam da je INA prije rata, a i poslije rata u nekim periodima bez problema poslovala pozitivno.
Smisao je taj da su Mađari svugdje izbacili INU i distribuiraju svoju robu i zato je prvenstveno INA u problemima.
Lp