Mislim da je Vlahović odabrao izvrstan trenutak za ovaj medijski istup. Ovo se može shvatiti i kao svojevrsni pritisak na Vladu, s obzorom da se stalno priča o investicijskom ciklusu u energetiku, a para kao nema. Adris je tu idealan, ima para, domaća kompanija, vrlo transparentna i voljna uložiti. Ali oni bi morali biti svjesni da ulaze u područje u kojem još nemaju iskustva i da bi trebali potražiti privatnog partnera iz energetskog sektora, pa napraviti neki joint venture i zajedno sagraditi jednu hidroelektranu. To bi bio užitak vidjeti.
Vidiš da piše "primio nas"
http://www.vecernji.hr/vijesti/a-vlahovic-drustvo-je-blokirano-strahom-nekompetentnoscu-clanak-215159
to može značiti bilo što, ali ipak meni više miriše na "primio nas na našu molbu da ga intervjuiramo" a ne da je on njih zvao, kao da nema pametnijeg poslas nego zvati novinare.
Adris grupa i njen predsjednik uprave zbilja ne moraju niti Predsjednika države niti Premijerku zvati u pohode Grupi, a kamoli novinare, oni svi, jedni, drugi i treći se sami lijepo pristojno najave, zamole prijem … a Adris je toliko pristojan da ne odbije gostoprimstvo Premijerki (unatoč svemu što je Vlada bezobrazno učinila kroz svoje nelogične politike) niti Predsjedniku, pa niti dobronamjernom novinaru nego svima pruža ruku pomirenja i suradnje jer samo pozitivom možemo ići naprijed a ne gledanjem prošlosti.
A da Adris misli na nekoga raditi neki pritisak… čisto ne vjerujem, oni štite svoja prava i interese tamo gdje postoji suradanja na tim načelima utemeljena a da će vršiti pritisak da se nešto ide sad privatizrati… mislim da oni to drže ispod časti im. Adris lijepo kaže da je spreman ulagati – a na vladi je da se odluči na suradnju, ili ako čeka mogla bi proći Baba s kolačima, pa onda neka si misle što će kad domaći investitori budu svoj kapital već plasirali na druga mjesta a strani nudili nepovoljne uvjete možda i financijske a ne samo one "implicitne".
Država u Adrisu sigurno da može gledati partnera, otvorenog za svaki vid suradnje na jačanju domaćeg gospodarstva na tržišnim načelima a što je zapravo i osnovna misija Grupa, ali mora se čim prije na to odlučiti i uzvratiti na pruženu ruku umjesto ovoliko dugog ignoriranja kojemu svjedočimo.
[/quote]
Lynx, znaš li kako funkcionira davanje intervjua kod takvih ljudi koji rijetko istupaju u javnosti? Tako što Uprava danima odlučuje hoće li ili neće istupiti u javnost, je li im to mudro u tom trenutku i slično, zatim se u PR odjelu detaljno razrade pitanja i odgovori, pazi se na svaku sitnicu, a onda se sugerira određenom mediju da je Vlahović voljan dati intervju na tu i tu temu, "ako ima interesa", a interesa za intervju s takvim čovjekom naravno uvijek ima. U većini slučajeva cijeli intervju se napiše u njihovom PR odjelu, a novine ga samo objave. Tako da mislim da je ovo strateški isplaniran istup, u kojem je poslana jasna poruka Vladi. Ništa manje od toga.
pa sve u svemu u hrvatskoj ne postoji hotelski objekat sa occupancy rate-om većim od 53%. nepoznavateljima će vjeroajtno biti iznaneđenje, no najpopunjeniji hoteli nalaze se u zagrebu, koji uvelike prednjači po broju noćenja. da bi tuga bila veća, malo je profitabilnih hotela u zagrebu. pri developmentu, hoteli podrazumijevaju 55% occupancy rate-a, a 60% je neki target; što znači drugim riječima, da hrvatski hoteli (kao destinacija i kao industrija) nisu učinkoviti, a nisu bogami niti bogzna kako profitabilni. na razini države ROA(return on asset) na hotele iznosi oko 1,4% – ilitiga povrat kroz nekih 70 godina.
no, prvi hoteli u hrvata nisu uopće bili predviđeni niti planirani za ljetni turizam; opatija i dubrovnik bili su zimska destinacija, bogate europske aristokracije. hoteli su otvarali svoja vrata u listopadu te ih zatvarali u travnju mjesecu. ono što je prodavalo našu destinaciju aristokratima bila je blaga klima, sa izuzetno "zdravim" obilježjima te idealna za rekovalescente i stariju populaciju. vremena se mijenjaju, ali vuk ćud nikada
obzirom kako naš turizam trenutni target ima sezonu od 3 mjeseca, pa taman ona bila popunjena i 100%, ostalo je 9 mjeseci u godini, a fiksni troškovi se ne mogu nikako pokriti ostvarenim profitom u ta 3 mjeseca. uprava adrisa je već par puta pokazala kako voli stil "grlom u jagode-jebo alergiju". mislim da im se to dogodilo i sa akvizicijom u turizmu, a bogami i sa marikulturom
Sve točno tako (s tim da možda ipak postoje neki i sa preko 60 %, mislim da sam negdje vidio da ovaj na trgu "Hotel Dubrovnik" ima preko 60 %). Ovi na moru su uglavnom oko 40 % (ali samo u u boljim destinacijama poput Dubrovnika, Rovinja, Poreča, Umaga…). I to je cilj ovdje promijeniti. Dubrovnik već ide prema ozbiljnijim popunjenostima, a Rovinj to također planira u narednom razdoblju postići transformacijom destinacije u "destinaciju sa 5*". Ovi ostali (Poreč…) ako se potrude možda isto uspiju. Za njih ostale bitno je da prijeđu cca. 60 % jer je to uvijek bilo negdje otprilike granica profitabilnosti, a ovdje bi se trebalo i nakon toga nezautavljivo prema sve većim i većim popunjenostima (a profitabilnost tada nelinerano raste).
Da, Rovinj je slično započeo, iako je i onda bio ovdje naglasak i na ljetnom turizmu, evo pogle malu turističku brošuru iz 1908. (dok se za početak rovinjskog turizma uzima 1888. godina kad je otvoreno klimatsko lječilište Maria Theresia Seehospiz).
Danas, nakon 100-injak godina raznih vrsta "sezoniranja", teži se jednom snažnom evolucijskom (gorovo revolucijskom :D) naprektu gdje se Rovinj planira pretvoriti u nešto sasvim novo, na temeljima onoga staroga što je bilo dobro i vrijedno, ali ipak okrenuto prije svega budućnosti i sasvim novoj epohi u turizmu Rovinja, koji će postati jedna sasvim nova destinacija, sa jedinstvenim hotelima, jedinstvenom ponudom, za sva godišnja doba, za one koji žele najviše kvalitetu u svakom detalju ponude. Ovi novi hoteli sa 5* tu su tek skromni početak, tek osnovna infrastruktura na koju će se dalje kao temelje izgrađivati ta nova vrhunska, cjelogidšnja, i "svevremenska" ponuda.
P.S. Ovo je taj link o brošuri iz 1908. kojega sam gore zaboravio staviti:
http://www.tzgrovinj.hr/hrv/povijest/mala1.asp
Rovinj jednostavno nema ponudu koja bi interesirala turista kao ni i drugi gradovi u RH.
Ljudi koji dolaze na ova podrucja dodu iz jednog razloga:
1. Idu na more a uz to mogu i vidjeti malo kulturoloskih ostavstina.
To je bit nase ponude a to vise nije dovoljno.
Sve se to polako mijenja i moguce je da jednog dana tu i bude sadrzaja koje ce interesirati nekakvog turista.
Ali mora se znati na koga tu ciljamo.
Tko nam je target?
Dali zelimo mladu generaciju pa sadrzaj i ponudu usmjeriti u tom smjeru ili zelimo stariju generaciju?
Nikako se ne moze oboje a to je najveca greska koja se prikazuje kod nas. Mi bi i ovce i novce a na kraju ostanemo bez ijednoga.
Sto se Dubrovnika tice, niti jedno mijesto u Hrvatskoj nemoze imati bolju poziciju sto se tirizma tice. Dubrovnik je stvarno specijalni gradic koji ima sto pokazati. Nemoj ni zaboraviti da i veliki Cruiseri mogu do Dubrovnika kojima je to samo usputna destinacija.
Sve to igra ulogu.
Adris, po mom misljenju racuna na nekakvi elitni turizam i u tom smjeru ide.
A sta bi bilo elitnije od nekakvog spektakularnog Casina? Ne neki mala sobica vec nesto drugacije gdje bi se odrzavali koncerti raznih internacionalnih izvodaca itd.
Vjerujem da bi im to bilo najbolja investicija koja bi im punila hotele a mnogima je to jedino sto trebaju.
Odi samo jednu subotu kada imas vremena u Casino "Mulino" na plovaniji pa vidi sta ti taljani rade i trose! A sta taj casino ima specijalnoga? Nista!
Po mom misljenju to bi bio jedan nacin na koji bi jet set mogao povuci u Rovinj!
Ima mnogih drugih,naravno.
I zeljeznicu da uvedu u Rovinj pa da vidis turizam barem 20% up .
😉
Zarade HŽ , DDJH , MAIS i ADRS .
Hrvatska se bazira na turizam a drzava ne zeli ulagati u razvoj istog .
Ali most na Peljesac je jako bitan on ce premostit krizu u RH .
juh juh
I zeljeznicu da uvedu u Rovinj pa da vidis turizam barem 20% up .
Pravu široko-tračnu željeznicu? Dobro, i to možda…
Ali što kažete na ideju da se u turističke svrhe obnovi Parenzana (kao nekakva željeznica, ne biciklistička staza ko ovo što su napravili), i da se u skladu sa starim nikad realiziranim planovima produži prema Kanfanaru i Rovinju?
To bi moglo biti prvorazredna turistička atrakcije Istre, koja bi se svuda reklamirala/nudila tako da postane normalno da svatko tko dođe u turizam u Istru provoza se "romantičnim povijesno-inspirirano dizajniranim turističkim vlakićem", idealno od mjesta na obali gdje je odsjeo (Rovinj ili Poreč) i lijepo se provoza kroz središnju Istru, vidi sva ta mala pitoreskna mjesta, prirodu… (uz služenog vodića koji putem priča o mjestima gdje se prolazi, kroz neku dobru mješavanu povijesti, legendi, Velog Jože, Štriga… to treba dati nekim umjetnicima da sastave tekstove za vodiće) i u bilo kojem od njih se iskrca za detaljnije razgledavanje, konzumiranje kvalitetne lokalne hrane i vina… tartufa i sl. i svih ostalih sadržaja koji bi trebali biti inspirirani tim nekim povijesnim, legenedama i sl., dakle divovi/veli jože, dinosauri, štrige/štriguni/krsnici/vampiri, mumije (Vodnjanske…)… od svega se toga može nešto napraviti i sl.
A gdje god se iskrcaš, gdje god ti posebno zanimljivo, lako se kasnije ukrcaš na vlakić za dalje ili nazad, jer da taj vlak onako kao tramvaj u velegradu cijelom tom Parenzanom ("kao da je Istra jedan grad") da ide neprestano tamo-vamo da nikad nije dugo čekati vlak, i tako da se u neku ruku od "Središnje Istre" napravi "Disneyland Istre" (ne u doslovnom smislu nego smislu kojega sam opisao, "autohtonom") kojega svatko tko dođe mora posjetiti, koji je "atrakcija", da na kraju ispada da se u Istru dolazi radi "Unutrašnje Istre", da se na obali "odsjeda", a čarobna unutrašnjost da je "ono pravo".
Eto ovo je jedan način kako se ukupna ponuda, za cijelu Istru, može pojačati/obogatiti i što sigurno može imati neku lijepu sinergiju sa dosadšnjim oblicima turizma.
Ej druškane ili druškanko šta već jesi, ovde se raspravlja o kompanijskim resultatima i konkretnim projektima, a ne o zarasloj pruzi u nekoj šikari. Mislim da je bolje da sopstvene romantične aspiracije iznosiš na nekom drugom forumu, ovako samo razvodnjuješ temu i zatrpavaš je tonama, nama investitorima neupotrebljivih ideja. Pored toga, za turističke atrakcije ima turistička zajednica da se brine i Ministarstvo, Adris neće sigurno da baca pare na takve papazjanije.
Ova kompanija je ionako u bezidejnom vakumu, ne treba da joj i topic tako izgleda. Samo bez uvrede molim.
pa što čekaš, kreni Lynks, šalji ideje, zaposli se u nekoj tvrtci za koje imaš toliko ideja, kandidiraj se na izborima, ovdje je tvoj talent upropašten, mi smo ovdje da uložimo naš novac i da drugi rade za nas! Ajde javi nam kako ide otvaranje tvoje konzultantske firme ili zaposlenje u adrisu ili kodt-u, i piši nam onda što si učinio danas, a ne što bi se trebalo napraviti u slijedećih 10 godina!!!!
Pravu široko-tračnu željeznicu? Dobro, i to možda…
Ali što kažete na ideju da se u turističke svrhe obnovi Parenzana (kao nekakva željeznica, ne biciklistička staza ko ovo što su napravili), i da se u skladu sa starim nikad realiziranim planovima produži prema Kanfanaru i Rovinju?
To bi moglo biti prvorazredna turistička atrakcije Istre, koja bi se svuda reklamirala/nudila tako da postane normalno da svatko tko dođe u turizam u Istru provoza se "romantičnim povijesno-inspirirano dizajniranim turističkim vlakićem", idealno od mjesta na obali gdje je odsjeo (Rovinj ili Poreč) i lijepo se provoza kroz središnju Istru, vidi sva ta mala pitoreskna mjesta, prirodu… (uz služenog vodića koji putem priča o mjestima gdje se prolazi, kroz neku dobru mješavanu povijesti, legendi, Velog Jože, Štriga… to treba dati nekim umjetnicima da sastave tekstove za vodiće) i u bilo kojem od njih se iskrca za detaljnije razgledavanje, konzumiranje kvalitetne lokalne hrane i vina… tartufa i sl. i svih ostalih sadržaja koji bi trebali biti inspirirani tim nekim povijesnim, legenedama i sl., dakle divovi/veli jože, dinosauri, štrige/štriguni/krsnici/vampiri, mumije (Vodnjanske…)… od svega se toga može nešto napraviti i sl.
A gdje god se iskrcaš, gdje god ti posebno zanimljivo, lako se kasnije ukrcaš na vlakić za dalje ili nazad, jer da taj vlak onako kao tramvaj u velegradu cijelom tom Parenzanom ("kao da je Istra jedan grad") da ide neprestano tamo-vamo da nikad nije dugo čekati vlak, i tako da se u neku ruku od "Središnje Istre" napravi "Disneyland Istre" (ne u doslovnom smislu nego smislu kojega sam opisao, "autohtonom") kojega svatko tko dođe mora posjetiti, koji je "atrakcija", da na kraju ispada da se u Istru dolazi radi "Unutrašnje Istre", da se na obali "odsjeda", a čarobna unutrašnjost da je "ono pravo".
Eto ovo je jedan način kako se ukupna ponuda, za cijelu Istru, može pojačati/obogatiti i što sigurno može imati neku lijepu sinergiju sa dosadšnjim oblicima turizma.
[/quote]
pa što čekaš, kreni Lynks, šalji ideje, zaposli se u nekoj tvrtci za koje imaš toliko ideja, kandidiraj se na izborima, ovdje je tvoj talent upropašten, mi smo ovdje da uložimo naš novac i da drugi rade za nas! Ajde javi nam kako ide otvaranje tvoje konzultantske firme ili zaposlenje u adrisu ili kodt-u, i piši nam onda što si učinio danas, a ne što bi se trebalo napraviti u slijedećih 10 godina!!!!
I zeljeznicu da uvedu u Rovinj pa da vidis turizam barem 20% up .
Pravu široko-tračnu željeznicu? Dobro, i to možda…
Ali što kažete na ideju da se u turističke svrhe obnovi Parenzana (kao nekakva željeznica, ne biciklistička staza ko ovo što su napravili), i da se u skladu sa starim nikad realiziranim planovima produži prema Kanfanaru i Rovinju?
To bi moglo biti prvorazredna turistička atrakcije Istre, koja bi se svuda reklamirala/nudila tako da postane normalno da svatko tko dođe u turizam u Istru provoza se "romantičnim povijesno-inspirirano dizajniranim turističkim vlakićem", idealno od mjesta na obali gdje je odsjeo (Rovinj ili Poreč) i lijepo se provoza kroz središnju Istru, vidi sva ta mala pitoreskna mjesta, prirodu… (uz služenog vodića koji putem priča o mjestima gdje se prolazi, kroz neku dobru mješavanu povijesti, legendi, Velog Jože, Štriga… to treba dati nekim umjetnicima da sastave tekstove za vodiće) i u bilo kojem od njih se iskrca za detaljnije razgledavanje, konzumiranje kvalitetne lokalne hrane i vina… tartufa i sl. i svih ostalih sadržaja koji bi trebali biti inspirirani tim nekim povijesnim, legenedama i sl., dakle divovi/veli jože, dinosauri, štrige/štriguni/krsnici/vampiri, mumije (Vodnjanske…)… od svega se toga može nešto napraviti i sl.
A gdje god se iskrcaš, gdje god ti posebno zanimljivo, lako se kasnije ukrcaš na vlakić za dalje ili nazad, jer da taj vlak onako kao tramvaj u velegradu cijelom tom Parenzanom ("kao da je Istra jedan grad") da ide neprestano tamo-vamo da nikad nije dugo čekati vlak, i tako da se u neku ruku od "Središnje Istre" napravi "Disneyland Istre" (ne u doslovnom smislu nego smislu kojega sam opisao, "autohtonom") kojega svatko tko dođe mora posjetiti, koji je "atrakcija", da na kraju ispada da se u Istru dolazi radi "Unutrašnje Istre", da se na obali "odsjeda", a čarobna unutrašnjost da je "ono pravo".
Eto ovo je jedan način kako se ukupna ponuda, za cijelu Istru, može pojačati/obogatiti i što sigurno može imati neku lijepu sinergiju sa dosadšnjim oblicima turizma.
[/quote]
[/quote]
Ne bi nikako voleo da se moja sugestija sad pretvori u nečije omalovažavanje ili da to ima uticaja na nečije bavljenje i pisanje o ovoj temi, tu pre svega mislim na kolegu Lynx-a. Mislim da priče o parenzani odista imaju mesto na nekom drugom topicu, a ne na ovom. Šta se tiče mišlenja o Adrisu i njegovoj budućnosti i svim uže povezanim stvarima, svako mišlenje je i više nego dobro došlo. Zato isprika ako se neko slučajno našao povredjen mojom sugestijom. Pišite o svemu, ali malo više fokusa na budućnost ove kompanije bi dobro došlo.
Ovdje se uglavnom nismo ogarničavali (i do sada to nikome nije previše smetalo) na usku raspravu o Adrisu, nego ovdje često govorimo o samim industrijama kao cjelinama u kojima članice Adris grupe posluju i to rasprave iz cijelog niza prespektiva… vrlo široko.
Turizam je važna industrija za Adris grupu, "istarski turizam" prije svega – stoga ne vidim problem u tome da se ovdje govori i o istarskom turizmu kao širem pojmu, pa i iz ovih aspekata futurističke naravi koje je započeo kolega LaoSanto sa idejama o obnavljanju stare željeznice Rovinj-Kanfanar (i dalje istarskih željeznica koje bi konačno trebalo povezati sa hrvatskim željezničkim sustavom) a koje sam ja proširio sa nečim turistički još zanimlijvijim (jer je kolega to dovodio u vezu sa turizmom) a to je stara Parenzana, nekadašnji simbol kraja kroz koji je prolazila, žila kucavica za ruralno gospodarstvo središnje/sjevrne Istre a koja bi nekada u budućnosti mogla ponovno se roditi i ponovno biti žila kucavica ali tada turističkog sektora a ne poljoprivrednog kao početkom 20. stoljeća. Nitko ovdje nije govorio o tome da bi Adris u bilo čemu tome sudjelovao direktno pa makar niti za 20-ak godina kada bi se možda nešto takvo i stvarno radilo…, nego je to priča u kontekstvu "istarskog turizma" opčenito a u kojoj industriji će Adris trajno imati svog predstavnika i svoj interes.
Investitor uvijek razmišlja o onome što je za 10 (i 20…) godina, a današnji dan je nešto o čemu je trebalo razmišljati prije 20 godina.
Kad smo već na temi Adris a ne "hrvatsko/istarsko gospodarstvo", onda bih podsjetio da su baš u Adrisu upravo tako i razmišljali, uvijek unaprijed o onome što će biti u budućnosti. Ponavaljam i tebi, ove ideje se nisu ticale niti jedne članice Adris grupe konkretno, nego predstavljaju okvir/industriju u kojoj jedna članica djeluje. Ispričavam se ako sam za tvoj ukus išao previše u širinu, i previše u budućnost, i previše u "fantaziju" (ali “fantazija” je osnova industrije u kojoj se nalazi jedna članica, ako si čuo za pojmove poput “turizam doživljaja” i sl., to su stvari koje će s vremenom sve više značiti i kako će se fantazija pretvarati u keš! 🙂 );.
@fotije
Ovdje se uglavnom nismo ogarničavali (i do sada to nikome nije previše smetalo) na usku raspravu o Adrisu, nego ovdje često govorimo o samim industrijama kao cjelinama u kojima članice Adris grupe posluju i to rasprave iz cijelog niza prespektiva… vrlo široko.
Turizam je važna industrija za Adris grupu, "istarski turizam" prije svega – stoga ne vidim problem u tome da se ovdje govori i o istarskom turizmu kao širem pojmu, pa i iz ovih aspekata futurističke naravi koje je započeo kolega LaoSanto sa idejama o obnavljanju stare željeznice Rovinj-Kanfanar (i dalje istarskih željeznica koje bi konačno trebalo povezati sa hrvatskim željezničkim sustavom) a koje sam ja proširio sa nečim turistički još zanimlijvijim (jer je kolega to dovodio u vezu sa turizmom) a to je stara Parenzana, nekadašnji simbol kraja kroz koji je prolazila, žila kucavica za ruralno gospodarstvo središnje/sjevrne Istre a koja bi nekada u budućnosti mogla ponovno se roditi i ponovno biti žila kucavica ali tada turističkog sektora a ne poljoprivrednog kao početkom 20. stoljeća. Nitko ovdje nije govorio o tome da bi Adris u bilo čemu tome sudjelovao direktno pa makar niti za 20-ak godina kada bi se možda nešto takvo i stvarno radilo…, nego je to priča u kontekstvu "istarskog turizma" opčenito a u kojoj industriji će Adris trajno imati svog predstavnika i svoj interes.
Investitor uvijek razmišlja o onome što je za 10 (i 20…) godina, a današnji dan je nešto o čemu je trebalo razmišljati prije 20 godina.
Kad smo već na temi Adris a ne "hrvatsko/istarsko gospodarstvo", onda bih podsjetio da su baš u Adrisu upravo tako i razmišljali, uvijek unaprijed o onome što će biti u budućnosti. Ponavaljam i tebi, ove ideje se nisu ticale niti jedne članice Adris grupe konkretno, nego predstavljaju okvir/industriju u kojoj jedna članica djeluje. Ispričavam se ako sam za tvoj ukus išao previše u širinu, i previše u budućnost, i previše u "fantaziju".
Nemoj da se ljutiš, al ono što vredi od Parenzane, tome i danas služi. Pa nije niko lud da obnavlja uskotračnu prugu, čak i za turističke potrebe. Odista to nema nikakvog smisla… Ne znam jesi li ikada video tu prugu i mostove kojima prolazi, to bi bio uludo bačen novac. To je deo historije i tamo treba da ostane i u tom smislu ima turističku prodju. A mislim da odista više nema ni smisla da lamentujemo o nekoj tamo pruzi na temi Adrisa.
Nemoj da se ljutiš, al ono što vredi od Parenzane, tome i danas služi. Pa nije niko lud da obnavlja uskotračnu prugu, čak i za turističke potrebe. Odista to nema nikakvog smisla… Ne znam jesi li ikada video tu prugu i mostove kojima prolazi, to bi bio uludo bačen novac. To je deo historije i tamo treba da ostane i u tom smislu ima turističku prodju. A mislim da odista više nema ni smisla da lamentujemo o nekoj tamo pruzi na temi Adrisa.
Za vožnju biciklom? Khm… pa možda biciklizam zbilja donese jednu novu budućnost Istri – slažem se!
Meni je Parenzana super i u današnjem obliku kad su je lijepo raskrčili (da, bio sam, više puta :D), tom današnjem "biciklističkom" obliku, a to da li će nekada biti dobra i za nešto drugo… prepustimo to vremenu 😉 (treba biti svjestan i činjenice da ta "jednostavna" infrastruktura koju bi bilo potrebno izgraditi s vremenom će postojatati u relativnom smislu sve jeftinija, dok s druge strane će ove "turističke usluge" biti relativno sve skuplje… i sigurno da postoji točka u kojoj se presijecaju te dvije linije, ali koliko je vremenski ta točka daleko…, priznajem da bi za to trebalo imati malo bolji uvid u "dalju budućnost" nego li ga trenutno imam).
P.S. Željeznice su sada IN, kada na temi Berkshire Hathaway-a željeznica igra glavnu ulogu, valjda je nekakva slučajnost ali koja ne treba čuditi, da i na hrvatkoj verziji Berkshire Hathaway-a spomenemo nekakvu željeznicu u bilo kojem kontekstu… Naime, Amerikanci kao što Buffett kaže će "uvijek morati nešto prevoziti sa jedne obale na drugu", a za Istru se može slično reći "uvijek će biti turista, a unutrašnjost jednako čarobna" – nije na odmet kada se govori o turističkoj industriije Istre razmišljati o tome kako te turiste "dovući" u unutrašnjost jer to je očigledno jedan od najprirodnijih aduta kojega ima istarski turizam u svom daljnjem razvoju – da li je onakva "željeznica" u naredih par desetljaća prikladna stvar ili još uvijek ne… to je naravno stvar o kojoj se može diskutirati a čini se da se svi slažete koja diskusija je ipak za neko drugo mjesto, gdje ih stvarno zanima "daleka budućnost istarske turističke grane", a ovdje očito nikoga ne zanima daleka budućnost nego samo ono što je sutra/preksutra.
P.S.Možda za još jedan podsjetnik, ne vezano za konkretnu "futurističku raspravu", kratak ali jasan citat iz onog intervjua: "Mi razmišljamo dugoročno" (http://www.vecernji.hr/vijesti/a-vlahovic-drustvo-je-blokirano-strahom-nekompetentnoscu-clanak-215159). Mislim da je za dioničare Adrisa ključno vrlo ozbiljno i vrlo duboko shvatiti ovu rečenicu, onda je ovdje SVE.