ADRS (Adris grupa d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ADRS (Adris grupa d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.



Na TDR-u je sada izbor: postati, na ovaj ili onaj način (npr. povezivanjem sa drugim sličnim kompanijama) jedna istina mala, ali ipak "ozbiljna multinacionalna kompanija" ili ukoliko se pokaže da to nije moguće – prodaja je zadnja opcija izlazne strategije koja nam je na raspolaganju.

Koliko je meni poznato, sve ozbiljnije tvrtke iz okruženja su već asimilirane.[/quote]

ne govorimo o tome, kupnja posrnulih kompanija u regiji (gdje su sve bile takve prije asimilacije) i izvan nje spada u opcionalnu među-fazu ako se što gdje nađe (Bulgartabac i sl.), ova faza "povezivanja" o kojoj govorim se odnosi na povezivanje sposobnih do sada opredjeljenih kao samostalnih ali kao TDR malih kompanija u novu veću na višestranu korist a u svrhu boljeg suprostavanjanja gigantima. Tu mislim na Karelia Tobacco Company (Grčka), Heintz van Landewyck (Luxembourg ) i sl. Samo te dvije i TDR bi imali zajedno oko 50 mlrd komada godišnje proizvodnje, preko 40 brendova svih tržišnih segmenta u više od stotinu ekstenzija prisutnih na preko 80 tržišta, gdje su na mnogima od njih to brendovi 1. ili 2. brend na tržištu. Gdje su neka od tržišta već "zakonom o zabrani reklamirana zamrznuta" (RH npr.) a neka će postati kada nam bude odgovaralo (BIH npr., kada TDR poveća udio na preko 50 %) a sve to se proizvodi u tehnološki tri state-of-the-art tvornice u zemljama EU i zemlji kandidatu, te nekoliko manjih koje se mogu konsolidacijom nove firme zatvoriti. Ukupnog kapaciteta gotovo 100 mlrd godišnje kada bi se maksimalno napregnuli a takvog novostvorenog tržišnog položaja gdje se može očekivati dugoročno i dostizanje tog punog kapaciteta u prodaji.
Ovdje se ne broji mogućnost da prije povezivanje netko od njih još i nešto stvarno i preuzme, ili netko uđe na neko novo tržište (kao možda TDR u Iran, TDR u private label u Njemačkoj što se razvija i sl.)…

50-100 mlrd je malo u srazu sa gigantima koji proizvode 500-800 mlrd – ali je već po svom mix-u komplementarnih brendova na komplementarnim tržištima i vrhunskim, geografski ok raspoređenim tvornicama, razvijenim distribucijskim kanalima i dobrom lokalnom ekspertizom na više tržišta na kojima su prethodno odvojeno djelovali… je dovoljno da bi se takva kompanija mogla zvati malom ali dobro i fleksibilno postavljenom multinacionalnom kompanijom a koja bi mogla dalje po cijelom svijetu financirati ulaske na nova tržišta/preuzimanja što bi je činilo vrlo konkurentnom, gdje su manje dimenzija ovdje već i prednost a ne mana! Ova kompanija bi bila dovoljno mala da može relativno rasti, a dovoljno velika da ima snagu financiranja ulazaka na nova tržišta i "otimanja udjela" drugima kao i druge efekte ekonomije obujma da može iskoristiti na isti način kao 10-20 puta veći konkurenti.

O tome govorim – ako ne možemo sami, možda možemo sudjelovati u nekoj suradnji, u osnivanju nove ozbiljne kompanije koje bi Adris bio jedan od npr. 3-4 dioničara. Prodaja treba biti zadnja opcija.


I sam Ante kuka: http://www.zse.hr/userdocsimages/novosti/B2ebfNYWYCzQVo6Ss5QiUA==.doc

No, ja sam siguran da oni znaju bolje od nas obojice i da će odabrati pravi put dalje. [thumbsup]


kuka kuka, o tome smo govorili kada je bilo aktualno, govorilo smo i o protudaru koji je izvršen protiv multinacionalki novim zakonom o ograničavanju uporabe u članku o marketingu… jedino što još nismo dokučili da li je to Vlada u suradnji sa TDR-om napravila, ili je TDR nekako preveslao i Vladu i euro-lobiste koji na nju utječu istovremeno, i to da li njihovom nepažnjom ili kako… to je ostala nepoznanica 😛

U svakom slučaju TDR-u ne odgovara što se dogodilo sa trošarinama u RH (ali da što se događa u Srbiji pa sad u BIH), mada je i to diskutabilno 😛 S druge strane odgovara što se dogodilo sa restrikcijama oglašavnja u RH… tako da je to sad već jako zakomplicirano 😀

Koje su konkretne prednosti TDR u tom konzorcijskom obliku poslovanja, osim ovih teoretskih? Ja zaista ne znam koje su najprodavanije cigarete u Bugarskoj, Luksemburgu ili Grčkoj, pa ću ti vjerovati na riječ. Ne razumijem temelj ovog sinergijskog djelovanja, pod kojim uvjetima bi se poslovalo, da li bi TDR bio manjinski udjelničar, da li bi izgubili vlastiti identitet, pustili partnere na svoje ex-yu tržište, ulazili na njihovo… To su konkretne stvari, a ovo tvoje su predavanja sa grafova. 😛 Ako se udruži nas 10 sa foruma, i dalje teško možemo protiv AZ ili RBA mirovinskog.

Nisi se osvrnuo na carinu i očekivani pad udjela na 60%. BAT je, navodno, jako napaljen osvetiti se za izgubljenih 60 milijuna eura u Tvornici duhana Zadar.

I dalje smatram da će Adris u dobro odabranom trenutku prepustiti TDR nekom gigantu. Kao što su to napravile banke, pivovare i ostali.

No respect


Koje su konkretne prednosti TDR u tom konzorcijskom obliku poslovanja, osim ovih teoretskih?

da li bi TDR bio manjinski udjelničar, da li bi izgubili vlastiti identitet, pustili partnere na svoje ex-yu tržište,

Po toj mojoj zamisli radi se o kapitalnom povezivanju tj. o tome da se osnuje Novo društvo na način da matična društva (vlasnici) sve tri kompanije u temeljni kapital Novog društva "ulože resurse" svojih duhanskih kompanija, dakle sve tri duhanske kompanije prestanu postojati, postoji samo Nova kompanija d.o.o. ili d.d. "kroz koje nastavljaju živjeti sve tri stare kompanije, jer su njegovi osnivači", a čiji su dioničari dakle Adris grupa i ove druge dvije Grupe, u određenom omjeru (ovisno o procjeni vrijednosti sva 3 biznisa koja se ulažu u novo Društvo) – dakle vjerojatno negdje oko 30-35 % dionica bi svaki imao… dakle razlika je u tome da Adris više ne bi bio 100 % vlasnik TDR d.o.o. nego možda 35 % vlasnik Nekog novog d.o.o. ili d.d. a koji je multinacionalka koja može "relativno povećavati uloženi kapital po atraktivnijim stopama" nego bi to mogao TDR d.o.o., ili druge dvije kompanije (što je uvijek jedini razlog kapitalnog povezivanja).

Zašto bi nova "veća kompanija" mogla sigurnije rasti nego svaki od osnivača sam za sebe??

Gavni razlog je to što se u ovom biznisu rast može temeljiti jedino na ulazasku na nova tržišta i postizanje nekih udjela… a što JE JAKO SKUPO a ishod nije uvijek 100 % zajamčen. I zato je svaki ulazak rizik za kompaniju i trebalo bi raditi više ulazaka istovremeno da se "u prosijeku negdje uspije" a više ulazaka istovremeno je nemoguće izdržati od strane ovako malih kompanija. Zajedno bi bili financijski jači i zahvaljujući tome bi mogli prodirati na nova tržišta jednakom lakoćom kao i multinacionalke, mogli bi na jednak način preuzimati lokalne kompanije ili ih iscrpljivati cjenovnim ratom. Svaka za sebe je premala za takve poteze.

Poanta je u tome da zajedno mogu relativno rasti i time oplemenjivati zajednčki kapital, a svaka za sebe ne bi mogla poduzimati takve poteze odnosno rizik bi bio veći i zato je povezivanje korisno: povećava se potencijal rasta a smanjuje rizik tog rasta!!

A pored tog glavnog razloga tu se mogu pronaći i neki manji koji mogu generirati sinergiju – od čega je najočitiji to da si ne moraju međusobno konkurirati (što je ušteda tamo gdje bi eventualno u budućnosto morali se "susresti" da su neovisne kompanije) a možda i u samoj operativi proizvodnje/nabave/prodaje ima koristi od ovog većeg sustava koji ima više proizvodnih lokacija… pa se mogu onako kako to rade velike kompanije "optimirati kapaciteti" (npr. neke stare manje učinkovite se zatvore a ostatak prebaci u neiskorištene kapacitete suvremenijih…). Ne treba govoriti da nabavna cijena sirovina ovisi o količini… i sl., pa kada budu imali zajedničku nabavu papira, ovoga, onoga… svuda se nešto malo uštedi…

Ono što kažem da im se na postojećim tržištima brendovi ne preklapaju je prednost samo po sebi jer nova kompanija nema pojavu "kanibalizma" među svojim brendovima, a po potrebi se u borbi sa drugim kompanijama kao osvježenje na tržištu mogu iskorištavati brendovi iz sve tri izvorne kompanije koji nisu bili prisutni na pojednim tržištima (dakle nije potrebno razvijati nove brendove… – a inače zajednički R&D – isto ušteda!).

No dosta o ovoj hipotezi… takvo nešto je moguće kada bi sve strane to poželjele, pa se dogovorile… 😀


Nisi se osvrnuo na carinu i očekivani pad udjela na 60%.

Ispravak: zemlje EU imaju povlaštenu tarifu, mislim da je 19 %! A udjel je bitno da se održi preko 50 % 😉 – ne vjerujem da itko planira nerealne udjele na jako dugi period, to je nepotrebno – i baš zato se ide van!


Glavni razlog je to što se u ovom biznisu rast može temeljiti jedino na ulazasku na nova tržišta i postizanje nekih udjela… a što JE JAKO SKUPO a ishod nije uvijek 100 % zajamčen.

Cilj je rast Adrisa, ne nužno preko TDR i sa TDR u holdingu. Grand hotel na mjestu stare tvornice u Nazorovoj je bolji potez.

A udjel je bitno da se održi preko 50 % 😉 – ne vjerujem da itko planira nerealne udjele na jako dugi period, to je nepotrebno – i baš zato se ide van!

Ne mogu se složiti kako bez problema mogu podnijeti pad prihoda iz TDR za preko 35%.

Uglavnom, do sada su donijeli vrlo malo loših i puno više dobrih poteza, tako da vjerojatno znaju što je najbolje za njih i dioničare.

No respect

zašto pada?

Kapitalizira se dobit.Jadno da jadnije ne može.Zaradila ekipa za parizer i pola kg.kruha.

http://www.seebiz.eu/hr/tvrtke/industrija/duvanska-industrija-vranje-zelimo-u-hrvatsku%2c-ali-nas-blokiraju,67144.html

prihodi su pali 10% -mogla bi lagana korekcija..i hlađenje cijene…

[[/quote]

Pa ne mogu virovat, dionicar Adrisa pa onda nekom drugom ostavljas pare, daj covjece uozbilji se ili navikni se na ronhill.
Čarli, Faks helizim, Ronhill, Plidenta; Ledo sladoledi to su proizvodi buducnosti,
a ne neki Marlboro, Jar, Signal i ostali
[/quote]

Ma znam, probao sam, ali Ronhill ili onaj Avantgard ne volim i ne volim. Zaključio sam da ako moram koristiti te dvije da mogu i prestati jer su mi za istinu nepodnošljive. Tako da s aspekta dioničarstva i mog nano mikro utjecaja na cijelu priču na kraju dođe na isto.

"Kupujte zemlju, ona se više ne proizvodi"

@ KANE

A Walter Wolf? Ja sam čuo od više ljudi koji ne vole niti Ronhill niti Avangard da im je Walter Wolf odlična cigareta – što im dođe jako dobro obzirom da je povrh toga i cijena niža 😀 Ah… o ukusima ne treba raspravljati 🙂


@ KANE

A Walter Wolf? Ja sam čuo od više ljudi koji ne vole niti Ronhill niti Avangard da im je Walter Wolf odlična cigareta – što im dođe jako dobro obzirom da je povrh toga i cijena niža 😀 Ah… o ukusima ne treba raspravljati 🙂

Walter plavi nije loš.

"Kupujte zemlju, ona se više ne proizvodi"

Ja pušim walter wolf već 10 godina i nebi je mogo mjenjat,,mogo sam samo je mjenjat sa Marlboro light al dok smo je mi radili,,sad je katastrofa a i ne pušim konkurenciju;-))
A za pad prihoda od 10% sam siguran,,iako bi više vjerovao da je i veći,,nažalost
Al takva je godina i bit će možda i teža za adris al uz sve to dobit joj je velika pa ne treba paničarit,,a i nakon toga ne zaboravite da dolazi sljedeća godina koja bi trebala bit jako dobra za grupu

New Report

Close