ADRS (Adris grupa d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ADRS (Adris grupa d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.

gledam danas kupnju/prodaju

koma

masa igrača kupuje npr. 50 ili 60 kom po 200,15 kn a neće kupit za 201,00 kn

za nepovjerovat

il meni klikeri ne rade [smiley]

Da dobro vidis, lipare ko veliki, velika je usteda 50 lipa na 50 komada,to je za hamburger i colu…morati cemo posebno za ADRS uvesti manju jedinicu od lipe.
Mozda lipica…
1 lipa= 10 lipica

Tko nema ni jednog prijatelja ide kao stranac po zemlji.

Dok vi brinete o lipama Adris važe koja bi investicija u ovo vrijeme bila naprihvatljivija:
http://www.vecernji.hr/newsroom/economics/3205853/index.do;jsessionid=D378EB4D30D9A806C3229CB6B9FC6335.1
Opet kažem, ne pitajte se koliko lipa ide gore dolje nego koliko se promijenila vrijednost firme.
Ova kriza je dobro došla za Adris jer imaju dovoljno novaca i kreditnog potencijala za kupnju bilo velike firme na ovim prostorima, a koje su znatno pojeftinile.
Mislite li da bi se trgovina dobro uklopila u Adrisov trenutni duhansko-turistički portfelj?

Ah… ja baš nisam ljubitelj trgovine… ali istina je u tome da je to jedan "nužan segment" za posjedovati (radi drugih stvari, tj. lakše distribucije svojih proizvoda, pogotovo novih, barem u početku i tak, zato je važno strateško partnerstvo Adrisa sa Agrokorom, i Atlantic grupom; e sad da li pored dobrih parnterstava treba baš trošiti novce i na vlasništvo nad nekim takvih Društvima, ne znam ja, valjda oni znaju bolje od mene…). Ma komplicirano je to kada neka kompanija ima ambicije kakve ima Adris grupa, tada nekada treba učiniti neke poteze na prvi pogled ne tako profitabilne (brzog povrata) kao što bi bio Mercator, jedna od takvih stvari bi bili i mediji, naime ja mislim da bi Adris pored "nažalost trgovine" morao uči i u "nažalost medije" (recimo kupiti Novu TV ili neš takvo), distribucija/veleprodaja/maloprodaja te mediji, to su dvije važne ali "samo pomoćne" stvari koje Adris grupi dugoročno ipak trebaju, pitanje je samo kako i kada uči u te stvari, iNovine su već jedan takav potez…

A ima sada zbilja svašta zanimljivoga za kupiti, i nekih za sada vrlo malih firmi, ali koje imaju takav potencijal, da je to… nešto nezamislivo. Recimo u zadnje vrijeme je meni stalno na pameti jedna "moja novija firma/dionica", malecka, na prodaju jeste za one koji dovoljno ponude… ja inače nisam za prodaju za razliku od većine malih dioničara, ali kada bi Adris to kupovao, tada bih pozdravio, premda vjerojatno svoje sitniše od dionica ne bih sve prodao (vjerojatno 50 % samo) makar i ponuđena cijena bila 4,37 puta veća od one koju sam platio i 6,61 puta veća od sadašnje tržišne – naime toliko većinski vlasnik traži, no to mislim da bi za Adris bilo neprihatljivo, da se dogovore na neku nižu brojku… možda bi ulazak Adrisa i u taj slatki biznis bio realan, jer u kombinaciji sa distribucijskim potencijalima partnerstvom sa Agrokorom i Atlantic grupom da ne spominjemo Mercator kada bi bio realiziran… te novcem kojeg bi Adris mogao dati "u neograničenim količinama, obzirom na veličinu/potrebe te male firimce koja bi se uložila u marketing", to bi bila priča slična kao onoj kada je TDR postao od jednog od manjih proizvođača u bivšoj državi danas prvak regije, tako bi ovaj mališan od drugog/trećeg igrača u državi postao prvak regije, sto posto! I nije to jedini primjer, više je sada takvih stvari, gdje je kupnja male ali sa neviđenim potencijalom rasta frime bar teoretski moguća. Dok ti potencijali baš ovise o tome, hoće li biti preuzete pa realirazne tada, ili ne, jer radi se naime o dosta zaduženim firmama koje same ne mogu ostvariti svoj potencijal, kada bi netko kao u Maistru mogao ulagati/posuđivati novac na tone (dokapitalizirati ili već kako), to bi mogle biti vrlo uspješne priče.

@Lynx

Mislim da Zvečevo nikako ne može biti regionalni lider jer mu nedostaje šira paleta proizvoda.


Ajde mi recite malo filozofiju duhana. Kako se nabavlja duhan, od kuda i tako to…
hvala

[thumbsup] Duhan nabavljaju od firme Hrvatski duhani iz Podravine. Oznaka dionice HRDH-R-A nominala 300,00 kuna .Hrvatski duhani u većinskom su vlasništvu Adrisa firma super posluje i dobiva dotacije od države. Trenutačno na 108 kuna je na prodaji 10 mjesto u Hrvatskim duhanima što je izuzetno povoljno za kupiti normalno tko ima slobodnoga keša. [thumbsup]

DELUX,Brankica,Croman.Rekvijem,Lyux,vatreni,valentine,vodavoda,fajrunt,kanabis,lanicaCroman,=ista osoba

Mercator je ozbiljan mačak u vreći!



@Lynx

Mislim da Zvečevo nikako ne može biti regionalni lider jer mu nedostaje šira paleta proizvoda.

Po meni puno bolji izbor bi bila kupovina Kraša. Mislim da je njihov potencijal puno veći. Treba dovesti novu upravu koja će biti uspješnija od ove.Mislim na Kraš, a ne na Adris.

Da raspolažem takvim cash-om odnosno investicijskim potencijalom razmišljao bi da prilagodim potrfelj najboljima . http://www.altria.com
Znači Pivari+investicijski fond+ulaz rekontrukcija i izlaz iz food segmenta….nigdje ne vidim retail.




@Lynx

Mislim da Zvečevo nikako ne može biti regionalni lider jer mu nedostaje šira paleta proizvoda.

Po meni puno bolji izbor bi bila kupovina Kraša. Mislim da je njihov potencijal puno veći. Treba dovesti novu upravu koja će biti uspješnija od ove.Mislim na Kraš, a ne na Adris.
[/quote]
nisu tema konditori, ali moram podsjetiti da je jednom TDR bio spram TDZ-a jednako sićušan kao Zvečevo spram Kraša; dakako ne tvrdim da bi bilo kada u budućnosti čak da Adris postane vlasnik, Zvečevo moglo ili htjelo preuzeti danas puno veći i jači Kraš, ali da Zvečevo može prestići Kraš – određenim spletom okolnosti, uz Adrisovo većinsko vlasništvo/upravljanje, to bi dugoročno bilo moguće! Zvečevo nema veliku paletu proizvoda, ali mi je puno draža nego Kraševa (Kraš mi se baš ne sviđa zbog svoje palete između ostaloga, sve u svemu bi jednog dana u najgorem slučaju Kraš mogao završiti nešto kao Podravka, e to su mi te "uspješne hrvatske kompanije", imaš brend imaš sve, ali nesposobne uprave unište sve ostalo do krajnjih granica).

Ja sam inače u investiranju pobornik foksuriranog principa, a to smatram i u razvoju jednog realnog poduzeća bar u određenim ("početnim") fazama najboljom strategijom, ne treba svaštariti, ne treba imati veliku paletu proizvodu, nego dobru! Kao što u investiranju posjedovati stotinu dionica znači ne imati pojma niti o jednoj i niti u jednu dovoljno/opravdano ne vjerovati, pa se tom slavnom diverzifikacijom štitiš od vlastite nesposobnosti ujednačavajući se sa prosjekom tržišta, tako i izbacivati proizvod za proizvodom kao muha bez glave često znači da nešto nije u redu sa prethodno izbačenim proizvodima. To ide polako, osmišljeno, nastojeći uvijek novim nadmašiti prethodne, po maržama (povratu), nešto kao Ferrero, to je pravi konditor, na takav način se treba razvijati.

Inače ja volim konditore, svakako bih bio presretan kada bi Adris jednom kupio nekog dobrog konditora, a danas je bar moje mišljenje – da Kraš baš i nije jako dobar, i da tamo ima puno posla (baš kao i u Podravci, ali bih radije da nju preuzme), a od konditora želim Zvečevo, to bi bila mala investicija ali dobra, meni je puno draže izdvojiti tu jedan "mali dio portfelja" u nešto što će dugoročno ostvariti jako značajan povrat, nego izdvojiti ogromni dio u nešto malog povrata (vrhunac čega bi bio taj Mercator), taj dio sredstava bolje onda držati oročen u banci i gotovo, kad je povrat tu negdje, čemu riskirati onda za možda jedan postotni bod veći prinos, nema smisla.


Da raspolažem takvim cash-om odnosno investicijskim potencijalom razmišljao bi da prilagodim potrfelj najboljima . http://www.altria.com
Znači Pivari+investicijski fond+ulaz rekontrukcija i izlaz iz food segmenta….nigdje ne vidim retail.

a kakvi Pivari, pa ne prodaju Laško nego Mercator (da, znaju oni što valja i treba držati, i ja se sve bojim da je Mercator nešto slično mačku u vreći, zato se to meni i ne sviđa baš, pogotovo tako veeliko…) a naši su svi u jako čvrstim stranim rukama, nema šanse, Adris je nažalost zakasnio za pivarski biznis, nije mi baš povijest točno poznata, kako i zašto je zakasnio, ali sad je bitno da ne zakasni na neke druge stvari…

Food segment (kao i sve, moja "profesionalna deformacija" :P) ja ne vidim baš kao privremen, eventualno kao privremeno "brzo rastući" koji bi s vremenom postao jedan manji/konzervativniji/sporiji dio, ali nisam siguran da bi išla prodaja tek tako… premda, nikad se to ne zna.

Retail i medije ja vidim kao "nužne pomoćne segmente", međutim retailera sa prihodom oko 20 milijardi kuna… ne vidim kako smatrati "pomoćnim/sporednim" dijelom Grupe, jesmo ambiciozni, ali baš toliko… da nam je to "iako sada naizgled veliko ipak doskora tek manja pomoćna djelatnost", to baš i nije za povjerovati 😀 Ne-velik povrat na investiciju, velikog i malo nejasnog dijela portfelja… to je razlog zašto mi se Mercator baš i ne uklapa, još bih radije da Adris to pomogne Agrokoru, tako da ga dokapitalizira i od toga da Agrokor izvrši kupnju, biti suvlasnik Agrokora a u čijem bi vlasništvu bio i Mercator je puno bolje nego biti direktno vlasnik samo Mercatora.

Ah, a ono što ja stalno govorim Adris bi se trebao naučiti da su i manjinski udjeli ok, neke stvari ako se ne može možda ne treba kupiti cijele, nečega je dovoljno biti vlasnik i 5 %. Baš kao što i ti kažeš, ja bih znao što sa Adrisovim kešom raditi 😀

MERCATOR najvjerojatnije neće u strane ruke. Za to bi trebalo platiti najvjeroajatnije trenutno nerealnu cijenu. Kod izbora slovenske firme bi imale prednost, možda bi se stvorio i konzorcij slovenskih firma, varijanta dva je da država odkupi dioo dionica, treća varijanta prodaje strancima bi prednost dali EU firmama, pitanje odnosa Janković-Šrot što bi možda moglo favorizirati Deltu, a Agrokor i Adris jednako naučnoj fantastici.
Nisam siguran da bi i ta akvizicija za Adris bila dobra. U Sloveniji TUŠ je sve jači i velika je prisutnost Billa, Spar, Lidl. U Ex Jugoslaviji su najvjerojatnije previše investirali, a kupovna moć je mala. Adris bi više trebao raditi na zaukruživanju distribuucije u EX-Yu firme kao što je naš Tisak ili INovine. Turizam zaokružiti nautičkim turizmom, ribe povečati kapacitete za EU tržište i poboljšati kvalitetu proizvoda u limenkama, te distribucija svježe ribe.

New Report

Close