Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ADPL | 10,54 | 24.729 | 2,346 | 10,55 | 10,85 | -2,76% |
In April 2015, demand for new passenger cars in the EU increased for the twentieth consecutive month (+6.9%), totalling 1,166,482 units and recording the best result in terms of volume for the month of April since 2009
A i dalje nema interesa za AD. Stvarno neobicno. Pogotovo kad sagledamo da nije bilo dividende (sto indicira veca ulaganja, sto je uvijek dobro).
Možda će i biti dividende, iako sumnjam. vidjet ćemo kad dođe poziv za skupštinu.
A ako je ne bude, onda to nije zbog ulaganja nego zato što je prošle godine ADPL ostvarila sveobuhvatni gubitak od -20milijuna kuna, a na razini grupe gubitak je bio -27milijuna kuna.
Čitam danas Novi List – čini se da će sankcije Rusiji biti ukinute do kraja godine. To bi u svakom slučaju bilo dobro za AD Plastik.
Da citiramo:
“To bi do kraja ove godine moglo rezultirati početkom ukidanja sankcija.”
Znači, ove godine još sigurno ništa.
A kako to obično biva u ekonomiji, i kad se ukunu sankcije, trebat će još 6-9 mjeseci da se vide efekti.
U ekonomiji da, u tržištu dionica i ne nužno. Znamo i sami koliko puta već same glasine sruše ili dignu (realno ili ne) cijene.
Doduše, dionice su za većinu ipak dugoročna unvesticija, a pola godine je svakako kratak rok ako se ulaže po dioničkim kalupima.
Dobar head up, zanimljvo. Nisam znao da su dobili Brabus nominaciju.
Svakako planiram ostati i da nije bilo članka. Odlična dionica koja postaje još priznatijom na naslovnici Forbesa, uz prošlo izvješće te povlačenje konkurencije iz Rusije… Tržište će već odreagirati. 🙂
Vi ste baš optimist, s obzirom da u rat može početi svakog trenutka, i da tenzije nisu bile napetije od početka sr*nja u Ukrajni… a ADPL ima koliko tvornica u Rusiji? 2, jel tako? Od ukupno njih 4! Znači, u bilo kojem trenutku mogu reći pa-pa svojim dvijema tvornicama ukoliko se Rusiji uvedu sankcije.
Vise bih se nazvao stoikom. Prije nekoliko stranica sam bas napisao osobni stav o konkretno tome – ako se ne zarati, moze se prosperirati na tudem strahu i panici (kao i uvijek). Ako se ozbiljno zarati, dionice nikome nece biti vise tema. Svjetska ekonomija se poljulja na daleko manje. Ovdje ne govorimo o potencijalnom ratu svjetske sile oko nekih busotina, protiv nekih nomada.
Ako cu se ravnati po tome da ce netko Rusiju isprivocirati za rat, mogu se seliti s planete..
Dakako, to je moja logika, i niposto ne znaci da cu ultimativno biti u pravu. Naprosto smatram da bas taj (trenutno umjereni) rizik i doprinosi situaciji tvrtke.
Vidim da je u posljednje vrijeme prilično zapostavljena tema ADPL. S obzirom na skoro objavljivanje polugodišnjeg izvješća, želio bih čuti i druga mišljenja i procjene kakvo će ono biti.
Mene su posljednje vijesti prilično ohrabrile, prodaja u EU je uzela maha, za sada su za lipanj dostupni podaci za četiri od pet najvećih tržišta i sva četiri imaju dvoznamenkastu stopu rasta prodaje (Njemačka 12,9%, Italija 14,4%, Francuska 15,0% i Španjolska 23,5%).
http://europe.autonews.com/article/20150702/ANE/150709967/german-car-sales-rose-13-in-june-helped-by-extra-sales-days
http://www.auto.it/2015/07/02/auto-mercato-144-a-giugno/43428/
http://europe.autonews.com/article/20150701/ANE/150709995/french-car-sales-rise-15-in-june-on-extra-working-days
http://europe.autonews.com/article/20150701/ANE/150709993/spanish-new-car-sales-jump-24-as-scrappage-program-boosts-demand
U posljednje vrijeme je uteg ovoj dionici Rusija, gdje prodaja na godišnjoj razini i dalje bilježi veliki pad, međutim kumulativno bi prodaja u Q2 ipak trebala biti bolja u odnosu na Q1.
Uz sve navedeno u Q2 je krenuo i izvoz Jeep Renegadea iz Italije u SAD (za sada nemam nekih podataka o prodaji tog modela u SAD-u), a uskoro kreće i prodaja novog Smarta u Kini i SAD-u (Kina i SAD su inače drugo i četvrto najveće tržište Smarta u svijetu).
Osobno mi se čini da bi sve ovo moglo dovesti do boljeg rezultata u Q2 u odnosu na Q1 (koji također nije bio loš).
Vezano uz budućnost ove firme i dionice nezapaženo je prošao podatak o nedavno potpisanom sporazumu Euroazijske gospodarske unije i Vijetnama o slobodnoj trgovini (Vijetnam je dio ekonomske organizacije ASEAN zemalja JI Azije u kojoj su Malezija, Indonezija, Filipini, Tajland i još neke zemlje – ukupno tržište veliko preko 600 milijuna stanovnika). U nastavku stavljam link iz kojega je vidljivo da će Rusija imati ekskluzivno pravo na 10 godina na bescarinski uvoz auto dijelova na tržište Vijetnama.
Nekoliko tjedana prije toga je već izašao zanimljiv članak da Renault na tržište Vijetnama u sljedečih godinu dana planira bescarinski izvoz 15000-20000 vozila Renault Duster proizvedenih u tvornici u Moskvi, koje će iz Vijetnama plasirati na tržište ostalih članica ASEAN-a.
Rusija se definitivno okreće Azijskom tržištu i ovim sporazumom o slobodnoj trgovini otvara vrata velikog i brzorastučeg tržišta jugoistočne Azije. Očekujem da to u određenoj mjeri kompenzira pad prodaje vozila u Rusiji, a time i direktno poveća prihode i profitabilnost ADPL-a.