Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ADPL | 10,56 | 28.153 | 2,665 | 10,55 | 10,70 | 0,95% |
Zašto odmah lešinara? Pa raspravljamo. Ja kažem svoje mišljenje, drugi kažu svoje i donesemo neki zaključak. Meni stvarno nije drago kad netko gubi i ne kužim zašto bi to ikoga veselilo. Ova dionica je uvijek bila kvalitetna i takva će i ostati. Trenutna promjena cijene ne mjenja to. Ali poslovanje se promjenilo i to utječe na cijenu. Pa prije se je Rusia spominjala upravo u kontekstu vizije uprave u cilju poboljšanja poslovanja i širenja kompanije na najbrže rastuće automobilsko tržište u Europi. Zar vi mislite da bi cijena ove dionice u ovim okolnostima još trebala i rasti? Ja nisam tog mišljenja i smatram da je dionica još i malo pala. To je sve naravno moje mišljenje i nema veze s daljnjim poslovanjem ADPL-a, ali previše se toga negativnog događa oko ove dionice i to se moralo odraziti na nju. Meni iskreno ovaj pad dobro dođe jer mislim na nekoj cijeni ponovo ući, ali sigurno ne prije nekog poboljšanja u smislu smirivanja situacije na naftnom pa onda i ruskom tržištu. Cijena ulaska (ponovo) u ADPL mi nije toliko bitna. Ne pišem ovo da bi spustio cijenu jer sigurno ne mislim kupovati prije tamo negdje 3 mj.
Ovdje je MH17 bio kljuc, strasno mi je zao ADPLa jer su mi dugo bili najdraza firma i dionica na ZSEu no nakon MH17 trebalo je povuc potez i prodati. Tada sam tu pokusao pokrenuti raspravo no ostao sam ispljuvan i ocijenjen s jedinicama.
Mislim da nas sve zanima kako ce ova ruska situacija utjecati na adpl, istina je da imaju neki wannabi headg no ja iskreno sumnjam da s takvim nacinom headga mogu amortizirati ovaj ogroman pad rublje. USD/RUB je danas presao 60 ! Moguce je da trziste trenutno i potpuno pretjeruje s ovakvim rusenjem ADPLa no to se desava kada se ovolika nesigurnost odjednom pojavi u tvrtki cije dionice je vecina kupovala upravo zbog sigurnosti koju je ta dioncia nosila. ta sigurnost je sada nestala i trziste reagira.
Ipak je mozda bitnije gledati paer euro/rublja nego usd/rublja:)
Ajde nije sve tako crno[emo_smijesak]
Car sales surge as Russians look to shield savings from crisis
December 13, 2014 Alexei Lossan
After dropping by at least 10 percent in October 2014, car sales in Russia were back at their 2013 level in November, with the luxury segment showing a huge leap in sales.
According to research by the Association of European Business (AEB), sales edged down a mere 1 percent year-on-year in November 2014 in Russia, at 229,400 vehicles sold. Luxury brands, however, saw a major jump in sales. Porsche sales grew by 55 percent in November, while Lexus sales skyrocketed by 63 percent.
KIA sales grew 19 percent in Russia, Renault sales rose 8 percent, Toyota sales were up by 32 percent, and Mitsubishi sales grew 11 percent. Meanwhile, Avtovaz, the leader in the Russian auto industry, saw a 17 percent drop in sales in November. For the first time ever, the Lada Granta ceased to be the best-selling car on the Russian market, yielding first place to the Kia New Rio.
easons behind higher sales
Experts attribute the sudden desire to buy cars to the falling ruble. “Demand for cars in the retail segment has been unprecedented in the last several weeks. It has been aided by the state subsidy program and the moods of buyers, who have been in a hurry to purchase prior to the expected rise in prices in the New Year,” Chairman of the AEB’s Automobile Manufacturers Committee Joerg Schreiber said.
According to the AEB’s data, “the forecast for December is also quite optimistic, which increases the chances for a solid close to this difficult year for the Russian auto market,” he said.
Schreiber attributed rising sales to the state program aimed at updating cars via recycling, as well as to the declining ruble, which has compelled consumers to invest money in buying cars at the old prices.
Head of Leasing at UFS Stanislav Skatkin said that “the ruble devaluation has led to growth in demand for cars,” explaining that order to preserve their savings, which are losing value every day, Russians are trying to invest them in cars.
“November of this year was the best month of the year in Russia by volumes of car sales.,” said Konstantin Korishchenko, who heads the Department of Stock Markets and Financial Engineering at the Russian Presidential Academy of the National Economy and Public Administration.
Da. Bas sad citam vijesti. Jučer je rublja pala i do 13% u jednom danu pa se malo smirila. Nastala je panika tamo lagano. Dobro je da ADPL-u ide ovdje kod nas i u susjedstvu ok jer bi ovo bilo jako loše. I rusi se igraju s tom ukrajnom šta im uopće nije trebalo i sad im je teško se povući i izgubiti obraz
prodaja u EU se cini usporava
http://www.acea.be/uploads/press_releases_files/20141206_PRPC_1411_FINAL_corrected.pdf
Istina je-danas sam pitao brokera rublja je na 71,5 eur!!Kako je moguc tako ogroman pad?
Stvar je jednostavna. Danas je barel nafte pao ispod 60 $.
Kao što sam najavio na proljeće nas čeka možda čak 40 $.
Naravno da Rusija koja svoj rast temeljila na prodaji nafte i plina golima ogromne gubitke.
Ali mislim da za ADPL nije sve tako crno.
Smanjenjem cijene nafte jako će im se smanjiti i troškovi sirovina, kao i energenata.
Isto tako manja cijena nafte dobro utječe na prodaju novih automobila.
To se već vidi po prodaji u Europi.
Već sam napisao koji su targeti za ovu dionicu i ne očekujem da ide ispod toga.
Lp
[/quote]
Ma gdje je itko na proljece najavio cijenu nafte 40$?
Ma da vidim?
[/quote]
Ja sam najavio domaći za proljeće.
Isto tako sam napisao na certifikatima da očekujem pad na cca 50 $ po barelu.
Istina jedan domaći naftni stručnjak je najavio da će se nata stabilizirati na 71 $ do kraja godine, pa ćemo vidjeti.
Mislim da ne shvaćaš kako je naftno tržište krhko.
Uvijek je najveća potražnja za naftom bila iz USA i o njihovim rezervama je utjecala cijena nafte.
Kako su oni počeli sada biti izvoznici, naravno da je došlo do poremećaja.
neki koji vjeruju u teorije zavjere bi rekli da nije slučajno što se trenutno ne vadi nafta iz Sirije, Libije, Iraka, Irana (sankcije) punim kapacitetom.
Što će se dogoditi kada i ta nafta dođe na tržište, a novci im trebaju?
Znači očekujem da će se cijena nafte stabilizirati na 50$, a onda u u proljeće otići na 40 $.
Pri tome očekujem duže vrijeme jeftine nafte, iz jednostavnog razloga što fraking industrija u Americi neće baš odmah propasti.
Naravno tu je pritisak i na Rusiju.
Naravno tu je i smanjenje potražnje za naftom što je uzrokovala kriza, alternativna goriva pa čak i auti koji manje troše.
Što se tiče cijene ADPL rekao sam davno prije da je vidim na 90 kn, a onda tamo ćemo vidjeti da li će brana izdržati.
Još jednom, kako ADPL nije izložen samo ruskom tržištu, mislim da će prihode koji ostvaruje u Europi anulirati Rusiju.
Tako da smo daleko od predbožične panike.
Lp
Evo ruska sredisnja banka dize kljucne kamatne stope sa 10.5% na 17%
Nije li ovo jako loša vijest za ADPL?
Općenito za ruski automobilski sektor. Istina Rubalj će ojačati nešto…ali te kamate bi trebale podići i Inflation rate na 9.1%, a da ne kažem da će onda i komercijalne banke građanima povećati kamatnu stopu. Preko leđa građana će se čuvati tečaj rublja. NE zaboravite kako se većina automobila ipak kupuje na kredit. A kako sada stvari stoje, rate kredita će skočiti…a ne znam tko će onda kupovati automobile.
Za sada što gledam, europski automobilski sektor je na otvaranju zaronio također…
Slobodno me ispravite ako griješim, ali mislim kako ovo i nisu baš najbolje vijesti za ADPL.