ADPL (AD Plastik d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ADPL (AD Plastik d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 30.10.2024. u 16:18
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ADPL
10,68
27.409
2,566
10,40
10,75
-1,38%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.


plavi, hvala na odličnim postovima!

Nema na ćemu.
Hvala i lopini na javljanju, zadnji puta se javio na cijeni od 105 kuna,taman smo tada počeli rasti, i narasli preko 20 % + još ca. 4 % dividende što daje izvanrednih skoro 25 % u manje od 2 mjeseca. Hoće li se povijest ponoviti??

Ja sam nedavno bio u toj “ratnoj zoni” , moram priznati skoro sam glavu pogubio kada sam vidio tko radi u njihovim tvornicama.[emo_smijeh]

Što se tiče kolege Haorena, moram priznati i mene je neugodno izenadilo njegovo odjednom tendenciozno pisanje i iznošenje stvari kojima nema istine poput krivih procjena Uprave društva u prošlosti.
Koliko ja znam procjene jesu bile malo krive, ali u korist nas dioničara ( projicirano je manje nego što je ostvareno ), a i ticale su se prihoda a ne dobiti.

Kolko ćujem od brokera imamo jakog sakupljača već par dana na kupnji, tzv. ralicu.

lp

[b]MOŽE LI BOLJE ?![/b]


NevenS
Da ADPL nema dvije tvornice u Rusiji vaš optimizam bi imao smisla.
Povečanje sankcija će valjda smanjiti potražnju za automobilima u Rusij,pad standarda,strah od rata bi dodatno trebao smanjiti tu potražnju.
ADPL u ovom trenu treba prihvatiti kao ratnu zonu,barem na 50 % proizvodnje i više od 50% prodaje pa samim time rast dobiti u trećem kvartalu je iluzija.Sada će se malo diuonicu napucati da bi se pripoemio izlazak pred FI 3Q.
Do Nove godine bi mogli u dvoznamenkastu zonu!!!!!!
U očewkivanju ispijanja čaša pelina!!!!!!

Ok, shvaćam, vi mislite da je povećanje dobiti ove godine u odnosu na prošlu iluzija. S jedne strane imamo vas koji tvrdite da je povećanje dobiti iluzija, a s druge strane upravu koja i dalje tvrdi, decidirano, da će dobit i prihodi biti veći. U slučaju da dobit bude veća, valjda vam je jasno i da će cijena dionice biti veća u odnosu na sadašnju. Meni je preriskantno sada izlaziti iz pozicije i navijati za pad cijene (općenito grickanje prstiju i nadanje da će dionica pasti mi je bez veze) kako bi mogao opet unutra. Ako sam nešto naučio do sada o investiranju je to da je rast neke dionice puno teže podnijeti ako nisi unutra, a do pred malo si bio nego pad cijene dok si unutra. Ovo je izrazito dividendna dionica pa mnogi koji je nemaju uopće nemaju stvarni pojam o tome koliko je dobiti zapravo donijela dioničarima zadnjih godina.

Dividendna dionica mora imati visoku likvidnost.
-kratkoročne obveze 530 mil
-krakoročna imovina 410 mil
-koeficijent likvidnosti 0,77..to je očajno loše
-ako se pojačaju sankcije prema Rusiji i dođe do pada planiranih problema problem
postaje sve izraženiji,a ako potraje postaje sve teže
I bez obzira na BV od 169 i potencijalnu vrijednost dionice od 2xx kn.Da to je bila potencijalna vrijednost prije ukrajinske krize,sada je to rizična investicija.
Najgore od svega je zaboraviti realnost.Okolnosti se mjenjaju i treba brzo djelovati,naročito mali špekulanti,jer prostora za rast nema.Dapače!!!!!

Med i mlijeko se lako pretvori u pelin i bez alkemije.

U prvih 6 mj su dogovorili novih poslova za 2015 i 2016. godinu vrijednih nekoliko stotina milijuna kuna od kojih vecina nema veze s Rusijom.
Usto poceo edison. Rusija bi stvarno morala jako stradat da Adpl razocara sa rezultatima.

Razumijem kriticare i ova politicka kriza se sve vise prelijeva i na ekonomiju ali sam nekako uvjeren da nece jako utjecat na adpl.

Svatko odlucuje za sebe. Izvjesca su na mojoj strani za sada,a ona su najvaznija.

Sad nam samo još pojasni kakve veze imaju izvješća (tempi pasatti) i buduće sankcije?

Laži izmišljaju ljubomorni i nesposobni šire ih budale a vjeruju idioti!!!

Politicke napetosti traju vec jako dugo i na forumu je to argument za rusenje cijene vec neko vrijeme a vidimo koliko to ima (tj nema) utjecaja na prognoze koje je uprava dala za prihode i dobit za ovu godinu.

Sto se tice Putina i njegovih igrica nikako ne mozemo znati sto je u njegovoj glavi ali da mu je lako nije.
Oligarsi iznose lovu iz drzave jer se boje nestabilnosti. Pomocnik ministra financija se ispricava narodu jer trose njihovu lovu iz drugog mirovinskog stupa za financiranje separatista. Ulaganja manja,investicije nikakve,strane firme iznose iz drzave enormne kolicine deviza,sredisnja banka dize stalno kamate ali bez veceg uspjeha.Procjene BDPa se smanjuju. Inflacija na rubu katastrofe. Sad ce ju jos povecat sa svojima sankcijama zapadu (lol)…

Jedino sto mu je pozitivno je popularnost koju si je podigao pristranim drzavnim medijima. Ali svakim
potezom si novi metak u nogu puca. Jos nije kasno da uzme Krim,odustane od drugih regija i spasi si ugled i financije zemlje. U svakom slucaju ne mislim da ce potrajat ova njegova avantura.Posebno jer i ukrajinska vojska ne miruje,vecinu podrucja su osvojili natrag.

Ovak.

Pročitao sam sve što je napisao g. Plavi i sve je to lijepo.
Čak bi se s većinom složio, i rekao bi da možemo očekivati i veću dobit (napokon) i da će se dionica napokon pomaknuti s ovih niskih grana.

Ali ne znam zbog čega se ljutite na kolegu Haorena, jer i njegova zapažanja su dobra.
Naime, Vi ste napisali samo dobre stvari, koje da živimo u svijetu bajki bi se ostvarile uz 100% uspješnost.

No u stvarnom svijetu to nije baš tako.

1. Kriza i dalje traje. To se naročito vidi na padu prodaje automobila.
Francuski su automobili naročito ugroženi.
To sam se Domaćim naraspravljao i bio sam u pravu tako da ne mislim ponovo ulaziti u raspravu.
to što netko ima poslova za 5 godina ne znači da će ih i realizirati, a pitanje je i sama cijena realizacije.

2. Ruska kriza i odnos s EU morati gledati ne samo kroz direktne sankcije

Sankcije će oslabiti i EU i Rusiju i usporiti njihov rast.
Pri tome mislim na zemlje manje platežne moći kao Bugarska, Rumunjska, Mađarska…itd tako da očekujem da će prodaja i DACIE pasti.

Što se Rusije tiče mislim da će na njih sankcije manje utjecati, ali bi moglo doći do pada prodaje jeftinijih automobila.
Za prodaju skupih automobila se ne bojim.

3. Srbija

Tamo je puno uloženo, a od katastrofalnih poplava ni A.
Nadam se da su poplave zaobišle ADPL.
Zbog poplava ni prodaja u Srbiji neće biti nekakva.

Da zaključim. Uprava je napravila sve što je mogla (jedino mi je žao što se nijedna marka auta ne sklapa u Hrvatskoj).

Bez obzira na sva ulaganja postoji mogućnost gubitaka.

Zato bi ja u sljedeće tri godine bio zadovoljan s prošlogodišnjim rezultatima, pa makar ne isplaćivali dividendu.
Da nije došlo do Ruske krize svijet bi već ove godine izašao iz krize.

E sad, ako i u sljedeće tri godine se Svijet ne pokrene ADPL bi mogao biti u ozbiljnim problemima.

Evo, ja se nadam da će se ostvariti prognoze g. Plavog i to što brže.

Ovo samo uzmite kao upozorenje da ponekad morate uzeti u obzir prilike na Makro planu, a ne samo u lokalnom miljeu.

Lp[emo_cool]

[b]black magic[/b]

nevene
pa koliko je to zarade donijela dionica adpl svojim dioničarima??!! cijena zadnjih 5 godina u rasponu od 90 do max 142 kn nakratko, prosjek neka bude 117-120 kn. isplačivana divka neka bude 6% na cijenu. uzmite u obzir samo par posto inflacije godišnje i oporezivanje dividende, pa izračunajte koliko je realni prinos. manje od kamate na banci!!

nekoliko puta sam ulazio i izlazio očekujući nešto što se još nije dogodilo, a to je ozbiljniji rast profitabilnosti o čemu se priča barem 3-4 godine. sada sam aut. daleko od toga da adpl nije ok firma, samo joj fali završna glazura.


nevene
pa koliko je to zarade donijela dionica adpl svojim dioničarima??!! cijena zadnjih 5 godina u rasponu od 90 do max 142 kn nakratko, prosjek neka bude 117-120 kn. isplačivana divka neka bude 6% na cijenu. uzmite u obzir samo par posto inflacije godišnje i oporezivanje dividende, pa izračunajte koliko je realni prinos. manje od kamate na banci!!

nekoliko puta sam ulazio i izlazio očekujući nešto što se još nije dogodilo, a to je ozbiljniji rast profitabilnosti o čemu se priča barem 3-4 godine. sada sam aut. daleko od toga da adpl nije ok firma, samo joj fali završna glazura.

Idemo ispočetka i budimo malo precizniji i pošteniji.
Prosječna cijena, gledajući točno zadnjih pet godina je 109,27 kn/dionici (excell tablica povučena sa ZSE). U tom razdoblju isplaćeno je ukupno 33 kn dividende. Dakle, grubo pretpostavljajući da je nekome tko dionicu kupuje zadnjih pet godina prosječan ulaz 109,27 kn, taj je samo porastom cijene dionice zaradio 16,68 %. Ako uzimamo prosječnu cijenu ADPL kroz pet godina, odnosno pretpostavimo da smo u tom periodu konstantno ravnomjerno investirali u ADPL ekvivalent tome bi bio da u sličnim vremenskim razmacima oročujemo istu količinu novca u banci, a nikako odjednom. To znači da kamatu ne možemo računati kao 4 ili 5 % na ukupan uplaćeni depozit kroz pet godina već je iznos kamate puno, puno manji (ugrubo oko 8 %). Dividenda ADPL kroz zadnjih 5 godina izgledala je ovako:
2009. prosječna cijena 54,15, dividenda 1,5 kn, prinos 2,77%
2010, prosječna cijena 93,30, dividenda 7,5 kn, prinos 8,04%
2011 prosječna cijena 119,40, dividenda 8 kn, prinos 6,70%
2012 prosječna cijena 111,46, dividenda 8 kn, prinos 7,18%
2013 prosječna cijena 122,65, dividenda 8 kn, prinos 6,52%

Zaključak je da je jedino 2009. kamata u banci bila veća od dividende ali tada je i naš ukupni oročeni kapital najmanji. Možemo zaključiti da je dividenda gotovo dvostruko veća od kamata u banci u promatranom periodu.

Vi, dakle investiranje u ADPL kroz zadnjih pet godina uspoređujete s kamatom u banci od kumulativno ukupno 8 do 10 % i još zaključujete kako kamata u banci pobjeđuje ADPL. Čestitam vam na ozbiljnosti i profesionalnosti, ali zaista čestitam.

Prvo na pocetku posta isprika ako je nekoga povrijedila recenica o “da su bolje rezultate najaljivali i prije”,istina je da u FI pise samo o povecanju prihoda, medutim sada mi se neda prekapati po mialovima koje sam bio razmjenjivao s ADPLom ovih godina i priznat cu da je istina da prije u FIu nisu najavljivali vecu dobit nego samo prihod, u proslom postu napisao sam krivo. Mislim da je svakome razumnom jasno da pisanje po forumu ne moze niti najmanje utjecati na cijenu dionice poput ADPLa na burzi

Oko ADPLa sam postao oprezniji nakon rusenja aviona i nakon sto je postalo jasno da ce se odnosi EU i Rusije ponovno zakuhati. Postao sam oprezan zbog iskustva, jer na druge 2 dionice gdje sam komunicirao s tvrtkama mailom i gdje sam na slicne znakove opasnosti i rizike gledao (pre)optimisticno to na kraju nije dobro zavrsilo. Zbog toga sada pusem i na hladno, za svaki slucaj makar me to nekad kostalo propustene dobiti, koja mi je draza nego realizirani gubitak.

Kolega R00kie, pogledajte ponovno svoj post i sto ste u njemu napisali i kako ste opisali situaciju u Rusiji. To nazalost dosta dobro opisuje sto bi se u Rusiji moglo dogoditi, i nije mi jasno kako onda ocekivati da uz veliku inflaciju, bjezanje deviza iz zemlje, vrlo vjerojatno povecanje kamatnih stopa na kredite i otezanu situaciju dobivanja kredita itd. kako u takvoj situaciji ocekivati da se nastavi jak trend rasta kupnje automobila u Rusiji? Takoder ima jos jedna stvar koja me vodi na oprez u ovoj situaciji. Naime zivio sam u NR Kini u doba kada se rasplamsao politicki sukob Kine i Japana oko DiaoYu otoka. Doslo je do toga da su ljudi znali na parkiralistima cekicem razbijati Toyote tako da je bilo ne rijetko na cesti vidjeti Toyotu koja na sebi ima natpis “auto mozda je japanski, no vlasnik je kinez!”. Propaganda protiv japana je bila strahovito jaka, do te mjere da je u Kini postalo sramota kupiti japanski auto, mnoge tvornice u japanskom vlasnistvu privremeno su prestale s radom, a Toyota je zatvorila dosta prodavaonica, neke privremeno neke trajno. Naravno Toyotini automobili se idalje prodaju u Kini i puno ljudi ih kupuje, no da bi ih prodala Toyota mora privuci kupce raznim pogodnostima, vecim popustima itd.

Na zalost ne znam ruski i ne mogu pratiti ruske medije da vidim kakva je trenutna situacija kod njih, i kakav je sentiment “obicnog” puka naspram EU i USA. Znamo da su ruski mediji kontrolirani od strane vlade, no bez detaljnijeg lokalnog uvida u situaciju tamo, mozemo samo nagadati sto se desava. Inace Rusija je vec zabranila kupnju stranih automobila za sve drzavne institucije

http://www.themoscowtimes.com/business/article/russia-bans-purchases-of-foreign-made-cars-by-government/503413.html

Sto zelim potaknuti ovim postovima je rasprava na temi o Rusiji i mogucem utjecaju komplikcaije situacije u Rusiji na poslovanje ADPLa. Nikako ne mislim da je ovo velika katastrofa za ADPL u smislu da ce sad firma srljati u gubitke, stecaj i ostale gluposti koje vole drukeri pricati na ovom forumu, moj cilj je potaknuti zdravu diskusiju jer mislim da Uprava stvari gleda kroz ruzicaste naocale. Naravno da su se mogli ograditi u FIu biljeskom o Rusiji, no treba imati na umu da su Uprava i radnici puni dionica ADPLa kupljenih po 120kn i da im je u interesu sto stabilnija cijena dionica na trzistu i da im mozda to malo smanjuje objektivnost.

– ne stane mi sve u jedan post pa cu pitanja napisati u iducem.

...

Sto mene zanima je:

– Do sada je pad EUa kocio ADPL, dok je rast u Rusiji vukao rezultat. Hoce li se sada stvari promijeniti, u smislu da ce EU rast, Rusija padati i opet smo na nuli.

– Rusija je uvela protusankcije EU, pitanje je kako ce to utjecati na ekonomsku situaciju u EU. DAX je pao cca 10% nakon pada MH17, nije sigurno pao bez razloga. Moje osobno misljenje je da nece, no jos nisam dovoljno se informirao o cijeloj situaciji

– ADPL je dogovorio headge u smislu povecanja cijena prema naruciteljima, no ono sto ne znamo je kakve tocno ugovore ADPL ima s njima, mogu li narucitelji smanjiti ili otkazati narudbe od ADPLa ZBOG pomanjkanja potraznje za automobilima u Rusiji, ili ukoliko narucitelj procijeni da mu se po odredenim cijenama ne isplati trenutno narucivati?

– Kako povecanje cijena prema naruciteljima se odrazuje na margine koje ADPL ostvaruje. Drzi li u tim promijenama cijena prema naruciteljima ADPL margine fiksnima, ili povecanje ide na nacin da se cijena digne no ADPL malo smanji marginu kako cijena nebi bila (pre)visoka za narucitelja.

– Moze li sreca u nesreci biti to sto je najveci vlasnik ADPLa upravo ruska kompanija, moze li to i u kojoj mjeri donjeti dobroga poslovanju ADPLa?

I zadnje, zanima me kako oni koji tvrde “a Rusija nece nikako lose utjecati na ADPL” komentirjau ovu vijest od prije par dana

http://www.bloomberg.com/news/2014-07-29/renault-profit-surges-25-as-cost-cuts-add-to-dacia-sales.html

P.S
prava je steta sto se diskutant 2fast4u prestao javljati na ovaj forum, bio je pravi uzitak citati njegove postove i vise je nego ocito da je dobro upucen u prozivodnju i proces proizvodnje auto dijelova, te se nadam da ce procitati ovaj post i napisati i neki svoj osvrt na temu.

Napomena na kraju posta:

Imam dionice ADPLa, iako sam poziciju smanjio na cijeni od 115kn kako bih usao u ATGR po cca 770kn. Na zalost taj swap sam planirao dosta dugo, jos od kada je cijena ATGRa bila 480kn medjutim na moju zalost vjerovao sam u brzi rast dionice ADPL od ATGR. Kako se rizik Rusije povecavao tako sam se i prije odlucio na taj swap. Idalje sam dionicar ADPLa i namjeravma to jos dugo vremena biti.

Ovi postovi nikako nisu nagovor na kupnju i/ili prodaju dionica ADPL ili ATGR nego poziv na raspravu o trenutnoj ekonomsko politickoj situaciji na trzistima na kojima ADPL posluje. U postovima sam napisao samo svoj pogled na stvari koji je mozda potpuno promasen i stoga jedva cekam cuti i razmisljanja drugih diskutanata.

...

nevene
niste uopće skužili srž posta, vas vjerovatno zabavljaju decimale. a ako vas impresionira i zadovoljava 16,68% porasta u PET GODINA, onda i ja vama čestitam na ozbiljnosti i klanjam se na profesionalnosti do poda, ali zaista do poda!

New Report

Close