Ma što ti to pričaš, kakve "fiskalne makro konsolidacije", i kakve tone automobila 😀
To ništa nema smisla. Nikakve fiskalne konsolidacije (a postoje mikro? :P) tu nisu bitne (dapače, ako ćemo baš filozofirati, dugoročno su bitne – u pozitivnom smislu naravno).
Uostalom kako znate koliko ove stvari sudjeluju u prodaji ADPL?
Osim toga ovdje govore o "5. uzastopnom mjesečnom padu"! Znate li što dolazi nakon "dugo padanja"? 😉
A znate li kakve je rezulate ADPL imao kroz tih 5 mjeseci? Recimo ona 3 mjeseca koja imamo sa kraja prošle godine već u izvješćima? Kakvi su bili zadnja 3 mjeseca 2011. u odnosu na prethodna 3, u odnosu na prošlo godinu..?
Joj joj Lynx. Da si čitao postepeno i dublje vidio bi da to i je poanta mog posta. Da su rezultati zadnjeg kvartala prošle godine za ADPL bili bolji od one godine kada je Revoz proizvodio puno više vozila/što stavlja korelaciju pada proizvodnje Revoza i ADPL pod upitnik?
A kad kažem makro fiskalne konsolidacije mislim na cijelu Eu ne svaku državu posebno.
Nadam se da ti je sada jasnije.
Nisam shvatio što je "fiskalna makro konsolidacija" 😀 U najmanju ruku viška je taj "makro" :P, samo fiskalna konsolidacija, ako si na to mislio. Ali ne znam kakve "fisklana konsolidacija" tu uopće ima veze. Pa nije javni sektor neki baš preveliki kupac automobila a nije intencija nikakvih fiskalnih konsolidacija da posljedicom njih pada i privatna potrošnja (to bi bilo nezgodno, suprotno cilju tih konsolidacija) tj. neznam zašto bi to tržište automobila i kratkoročno padalo "zbog" nekakvih "fiskalnih konsolidacija", a dugoročno zbog toga: može samo rasti!
@Lynx – na izvještaju za prošlu godinu(2010) za ADPL imaš u PDF-u sve podatke te između njih i podatak o ukupnim dugovanjima po zemljama pa možeš povezati zemlju sa kupcem i rangiranje kupaca.
Nisam shvatio što je "fiskalna makro konsolidacija" 😀 U najmanju ruku viška je taj "makro" :P, samo fiskalna konsolidacija, ako si na to mislio. Ali ne znam kakve "fisklana konsolidacija" tu uopće ima veze. Pa nije javni sektor neki baš preveliki kupac automobila a nije intencija nikakvih fiskalnih konsolidacija da posljedicom njih pada i privatna potrošnja (to bi bilo nezgodno, suprotno cilju tih konsolidacija) tj. neznam zašto bi to tržište automobila i kratkoročno padalo "zbog" nekakvih "fiskalnih konsolidacija", a dugoročno zbog toga: može samo rasti!
Inače, od 2008 EU tržište samo pada po broju novih prodanih vozila.
Fiskalna konsolidacija znači rezanje troškova i budget deficita ali često i uvijek uključuje i viša porezna davanja. Viša porezna davanja ograničavaju i smanjuju kupovnu moć pojedinca i naravno institucija na daljnju potrošnju-kupovinu vozila. Viši porezi smanjuju voljnost investicija i pojačavju credit loss te još stavljaju spiralu potrošnje prema dolje jer se i bankovni uvijeti i rizici pojačavaju. Banke manje lendaju ili isto po višoj kamati što znači opet viši stupanj defaultova i manje namire iz poreza pa se porezi pojačavaju. Vidiš hrvatski primjer.
To što ti opisuješ je neuspješna fiskalna konsolidacija 😀 Bez brige u Francuskoj i sl. zemljama ne bu išlo tako crno.
Fisklana konsolidacija mora ići u smijeru rasta privatne potrošnje. To se postiže tako što smanjenjem i najavama smanjenja državne potrošnje građani očekuju (i u nekoj mjeri i dočekakaju) smanjenje poreza i time su raspoloženiji za potrošnju.
Uspješna fiskalna konsolidacija tako znači smanjenje deficita (i dugova) pomoću smanjenja državne potrošnje, ali ne bitnog rasta poreza, dugoročnije pada udjela poreza u gospodarstvu, odnosno rasta potencijala gospodarstva za rast, rasta optimizma, rasta raspoloženosti privatnih poduzeća za poduzumanjem rizika, rast raspoloženja potrošaća i u konačnici i stvarne realne kupovne moći itd.
Ja u zadnje vrijeme imam puno više mišljenje o USA nego o EU, to je poznato, ali ipak ne mislim da su i u EU baš takvi papci, da će sve uništiti i odvesti Europu u trajno povećanje zaostajanja za USA itd. Ipak će oni pokazati koliko toliko pameti. Njemačka, Francuska i sl., pa i Italija itd. imaju solidnu budućnost.
Hrvatski primjer nas ovdje ne zanima. ADPL ne ovisi o domaćem tržištu, a i kod nas nadajmo se neće biti baš tako crno a i kod nas je nešto drugačija situacija, mi trebamo tzv. internu devalvaciju gdje istina privremeno može puno toga neobično sinkronizrano padati a da je zapravo dobro za razliku od inače što sinkronizrani pad ovih komponenti miriše na jako loše. Kod nas mora padati i državna potrošnja, i državne investicije, i dio privatne potrošnje privremeno, ali bi trebale rasti privatne investicije promptno, a potom će rasti i privatna potrošnja i ponovno "neselektivno" (za sada treba rasti selektivno: trošiti se tamo gdje se može priuštiti, smanjiti potrošnju tamo gdje je iznad vlastitih mogućnosti….)
Hm. Ajmo drugi način. Zanemari više poreze direktno.
Manje državne potrošnje(kroz fiskalnu konsolidaciju) u uvijetima krize ti znaći veći pad zaposlenosti i više transfernih plaćanja. Dakle, više nezaposlenih više troškova za zbrinjavanje nezaposlenih(bilo kroz burze rada, zdravstveno osiguranje, školovanje itd…)
Nemaš samo negativni učinak direktnog oporezivanja kroz nove poreze nego prvo kroz veća transferna plaćanja koja kada tada mora pokupiti porezni obveznik. Kada tada. Bilo da se radi o spašavanju pojdinaca ili pravnih osoba. Nema free lunch-a.
Dakle, bilo kroz poreze koja odmah dižeš ili koje dižeš kasnije kada nisi stimulirao ekonomiju i imaš više nezaposlenih koje moraš opet financirati da mogu živjeti normalno i ne padaju po cesti.
Pazi ja sam totalni bull na USA. Vidljivo je da je pad rasta u Kini rast rasta u USA. Da li kroz FDI i portf. inv. neznam, moram vidjeti ali eto ga.
MIslim kako god uzmeš, nemožeš u krizi srezati državnu potrošnju a da netko ne plati. Možda i kroz inflaciju tj. odron kunske štednje što će ti opet poništiti potrošnju.
Francuska je jedna od socijalno najosjetljivijih zemalja. Misliš da rezanje državne potrošnje na vlakove, infrastrukturu neće primorati tu istu vlast da pomogne građanima kroz transfere? Mogu se zaduživati u ino, doma ali opet netko dug mora platiti. Dakle dug tj deficit će rasti i kroz potrošnju i kroz konsolidaciju. Bilo bi pametnije targetirati industriju koja ima najviše potencijala i donosi najviše marginalne koristi i dampirati ino sa tim proizvodom. Opet, to je radio Japan i nastale su simpa zombij kereitsu banke.
Moraš proći svoju muku da bi opet postao kompetitivan, ako devalviraš valutu ok to je ok ali si uništavaš GDP na kratki rok ako je strukturiran većinom od uvoza. Ako nije, onda neće niti biti ovih problema:)
Kompetitivan možeš postati i targetiranjem određene industrije ali tu moraš puno trošiti bilo dizanjem poreza ili zaduživanjem što opet plaćaš porezom kada tada(osim ako ne napraviš čudo od industrije i platiš dug kroz suficit budgeta).
Ono što svim EU državama fali je porezna baza – em zaposlenih ljudi em previše starije generacije koja niti ne troši a masivno opterećuje mirovinski i zdravstveni sustav. A zapsolenja za mlade nema jer su locirani u krivim sektorima – nekretninskomi bausteli. Mislim da je broj stope nezapsolenosti medju mladima Španjoslke jednak stopi obrazvoanosti medju istima? Mislim da ih 40 posto ima samo srednju školu – nemoj me držati za rijeć ali mislim da je tako(pročitao sam negdje).
Fali i prirodni prirast.
No, ta sva neuspješna fiskalna konslodiacija uspjeva samo u Njemačkoj koja ima super slabu valutu( za svoj izvoz) dok sve ostale članice pomalo imaju problema jer imaju deficite, smanjenu nezaposlenost/zbog jake valute) te nemougčnost uvoza zbog nemogućnosti zaduživanja(kamatne stope) i još na vrhu nemogućnost stimuliranja ekonomije zbog konsolidacije.
Što se događa u Hrv je u Italiji, Španjolskoj, Francuskoj(manje), Austriji. Ako je to zanemarivo i ako je to nebitno za prodaju vozila u Eu onda ništa. Glupost pišem. Inače, pad prodaje vozila u veljači 2012 je 10 posto naspram veljače 2011. Da li ADPL može poništiti taj utjecaj većim serijama?
Moguće.
@ Lynx – ne misli da sam ja pesimističan. Znam da moramo ovo proći zbog obnove kompetitivnosti i volje za novim uspjehom. Nakon rasta od 5 godina čovjek se uljeni nadnice su premale, produktivnost pada a očekuju se sve veće plače. I krah.
Ugl ova godina je još vrlo zeznuta a već od slijedeće msilim da je EU i USA na super putu dok se opet ovo ne ponovi(otp 5 godina) osim ako se stvarno nezaposlensot smanji u EU.
Kina smilim da je sve više u problemima. State capitalism je super za catch-up zapadnih ekonomija ali ne i za prestizanje zbog manjka individualizma i inovacije. Velike državne firme su inerten i slabo inovativne(djelom zbog zaštićenosti).
Tako da, mislim da EU i pogotovo USA imaju par odličnih godina pred sobom.
Mi se uopće ne razumijemo 😀 Ali dobro, ovo gore je i tako potpuno nevezano za ADPL.
Čak niti ove statistike prodaje automobila ovdje nisu od naročite koristi a pogotovo ovo dalje nema nikakve veze s temom. Ako će netko gledati te statisitke bolje da gleda to kroz mean reversion 😛 Ali i tako ništa od njih, kao što vidimo iz prošlosti, i kao što znamo da se ovdje posluje i na ne-EU tržištima, Rusija itd. Ne treba se zamarati irelevantnim podacima i pogotovo onima koje nemaju neke dugoročne implikacije nego se tiču samo privremenih stanja šire industrije.
P.S. Samo mi nemoj govoriti o USA na taj način, tamo nije zeznuta godina, dapače. To što je u EU sve zeznuto je druga stvar, ali oni upravo ubrzavaju svoj već višegodišnji kvalitetni oporavak. To su stvari na sasvim dva različita kursa. Istina, jedino Njemačka (i još neke u manjoj mjeri) kao posebni slučaj puno odskače i ide sličnim kursom kao US unatoč tome što je nezgodno povezana sa svima ovim problematičnima.
@ Lynx – interna devaluacija je ok ali kako je misliš postići bez višeg oporezivanja? Koji je drugi način? Rezanje plaća javnom sektoru? Nasilno rezanje plaća u domaćoj privatnoj industriji? Kako?
U internoj devalvaciji ti tek porezi igraju enormnu ulogu jer moraš smanjiti potrošnju i srezati inflaciju ali ako pretjeraš dolaziš do deflacije koja ti opet apsolutno uništava investicije.
Zamisli si da si u poziciji velikog vanjskog duga a postigneš deflaciju i uništiš i ono malo investicija i pojačaš nezaposlenost?
Moraš nekako smanjiti cijenu rada tj pojačati nezaposlenost.
USa može pomoći EU u postizanju konkurentnosti i proizvodnje. Niti je njihova igra sada slučajna. Voljeli bi opet Marshallov plan.
Mi se uopće ne razumijemo 😀 Ali dobro, ovo gore je i tako potpuno nevezano za ADPL.
Čak niti ove statistike prodaje automobila ovdje nisu od naročite koristi a pogotovo ovo dalje nema nikakve veze s temom. Ako će netko gledati te statisitke bolje da gleda to kroz mean reversion 😛 Ali i tako ništa od njih, kao što vidimo iz prošlosti, i kao što znamo da se ovdje posluje i na ne-EU tržištima, Rusija itd. Ne treba se zamarati irelevantnim podacima i pogotovo onima koje nemaju neke dugoročne implikacije nego se tiču samo privremenih stanja šire industrije.
P.S. Samo mi nemoj govoriti o USA na taj način, tamo nije zeznuta godina, dapače. To što je u EU sve zeznuto je druga stvar, ali oni upravo ubrzavaju svoj već višegodišnji kvalitetni oporavak. To su stvari na sasvim dva različita kursa. Istina, jedino Njemačka (i još neke u manjoj mjeri) kao posebni slučaj puno odskače i ide sličnim kursom kao US unatoč tome što je nezgodno povezana sa svima ovim problematičnima.
Nije zenuta situacija u USA?
Hm. Nije kao u EU. Inače, USA troši oko 3x Kina trošenja na inovacije.
Ali sa dugom naspram GDP i visokom nezaposlenošću(za njih) ne bih rekao da su još izvan problema.
Kažem, ja vjerujem u USA, volim NYC.
Mora se utjecaj QE-ova fadeati a još nije. Uskoro ćemo vidjeti.
Inače, smatram da je izlaz USA više vezan za demise Kine nego bilo to drugo. USA ima velikog konkurenta na kojeg nije računala.
@ Lynx – interna devaluacija ….
USa može pomoći EU u postizanju konkurentnosti i proizvodnje. Niti je njihova igra sada slučajna. Voljeli bi opet Marshallov plan.
Ovo zaista nije ovdje tema. Interna devalcacija se odnosi na Hrvatsku koja ovdje nije relevantna (i upravo je karakterizira rezanje plaća u javnom sektoru itd., smanjenje poreza naravno i tako smanjenje bruto plaća i u privatnom sektoru, pad cijena naravno – pa to je osnova, pomiješao si to to s nečim drugim).
P.S. Nema USA što pomagati. Neka svatko gleda svoja posla i tako će si svi međusobno "pomoći". Treba "surađivati", to je dobro, ali to nije pomaganje, to je traženje vlastitih interesa na jedan otvoreni i pametni način.
P.P.S. Da ne dužim, ali samo ovo još USA-Kina. Kina nije konkurent nego veliki i važan partner. Rast USA i Kine u buduće ide rame uz rame (uz po koju trzavicu putem, ali to je takav odnos, normalno je da se i prijatelji malo svađaju, ali brzo se pomire i rade u zajedničkim interesima)
@ Lynx – interna devaluacija ….
USa može pomoći EU u postizanju konkurentnosti i proizvodnje. Niti je njihova igra sada slučajna. Voljeli bi opet Marshallov plan.
Ovo zaista nije ovdje tema. Interna devalcacija se odnosi na Hrvatsku koja ovdje nije relevantna (i upravo je karakterizira rezanje plaća u javnom sektoru itd., smanjenje poreza naravno i tako smanjenje bruto plaća i u privatnom sektoru, pad cijena naravno – pa to je osnova, pomiješao si to to s nečim drugim).
P.S. Nema USA što pomagati. Neka svatko gleda svoja posla i tako će si svi međusobno "pomoći". Treba "surađivati", to je dobro, ali to nije pomaganje, to je traženje vlastitih interesa na jedan otvoreni i pametni način.
[/quote]
Ne Lynx. Nisam pomiješao sa ničime, nemaš rast bez prijašnje potrošnje i zaduživanja.
A u uvijetima Europe ono nije lako jer su dugovi već debelo visoki a rast GDP-a nikakav.
Dakle da bi rastao i oporavio se moraš prije dizati poreze i smanjiti potrošnju i da, kupovinu novih vozila, bilo da želiš povečati kompetitivnost, produktivnost, cijenu rada ili nešto deseto.
Ali da se vratimo na ADPL i autoindustriju – ne vidim kako ne vidiš da fiskalna konsolidacija u EU ima negativan utjecaj na prodaju novih vozila. To je bila i početna točka rasprave(forumske:):) ).
Nemaš prirodni prirast, nemaš kompetitivnost(u prosjeku jer gledamo EU kao cjelinu) i imaš masivne deficite budgeta.
PS. Njemačka je smanjila cijenu rada u procesu puno prije krize i sada naravno uživaju plodove.
Da li će se smanjivanje proizvodnje u Revozu odraziti jako na ADPL? I koliko?
Ne bih rekao više od 10 posto na net income.