Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ADPL | 10,40 | 62 | 6 | 10,25 | 10,40 | -0,48% |
a vi vjerujte u DACIU, ha ha ha ha ha
Renault sales rise mostly outside Europe
9 July 2008
Renault group’s first half results reflected the month by month pattern earlier in the year: Renault and Dacia brands up, Renault-Samsung down, sales outside Europe growing and entry level model volume up.
Group global sales rose 4.3% in first-half 2008 to 1,325,504 units while global market share was up 0.2 points to 3.8%.
Renault brand sales rose 4% and Dacia sales increased 13.3%.
Sales outside Europe rose 15% to 460,526 units, or almost 35% of total group sales.
Sales of Renault and Dacia-brand entry-level vehicles increased by over 60.9% to 256,756 units.
"Amid a global economic slowdown that had a particularly strong impact on automotive markets in the industrialised countries, the Renault group pursued the growth started at the end of 2007," said Patrick Blain, executive vice president, sales and marketing.
In Europe, off 2% overall, Renault’s results varied by market. In Germany, group sales increased 15%, outpacing market growth of 3.7%. Sales also rose the Netherlands (+17.9%), Belgium (+11.7%), Switzerland (+20.7%), Austria (+14.8%) and Poland (+18.4%) but were down 22% in Spain, 12.2% in Italy and 13.1% in UK, which Renault described as "a contracting market impacted by an unfavourable sterling-euro exchange rate". The euro has risen notably against the pound in 2008.
In Russia, where the market grew 32.3%, group sales increased 25.3% to 56,590 units.
"Dacia Logan is the best-selling foreign hatchback sedan in this country. However, we are losing market share because we cannot respond to demand until the planned increase in output capacity becomes effective," the automaker said, adding that Russia and Ukraine posted record first half sales at over 65,000 units.
The group also led in Romania, selling 58,403 vehicles for a 35.6% market share, again driven by the Logan range. Dacia is top selling brand there with 28% of the market.
Sales rose 20.3% in Morocco and 34.5% in Algeria, setting a new record. The group retained leadership in Morocco with 29.8% market share.
South American sales rose 17.7%, driven by Brazil and Argentina.
Group sales in Brazil almost doubled to a new record of 58,792 units and market share was up 1.4 points to 4.4% and Renault became one of the top five brands there. In Argentina, sales increased 8.3% to 40,071.
In Iran, nearly 24,000 Tondar 90 (Logan) units were delivered in first-half 2008 but, Renault said, "production remains significantly lower than customer demand and our objectives".
Renault sales also increased 27% in Israel, 22% in Saudi Arabia and 92% in Lebanon.
Kad budete čitali, Pitesti (Rumunjska) = mjesto u kojem AD Plastik skupa s Faurecijom, jednim od njavećih svjetskih proizvođača automobilske opreme, proizvodi dijelove za Daciu tj. njezine varijacije Logan, Sandero itd.
Pa di si ti Strawinsky od valentinova te nema kakva te je to smotala?
Drago mi je da si opet s nama.
Pozdrav.
Pozdrav i tebi. Nisam došao komentirati buduće kretanje dionice jer mi se to trenutačno čini nemoguće (daljnji pad je očito iznenadio čak i članove Uprave koji su bili dokupljivali na dosta višim razinama) nego vidim da se ovdje naveliko raspravlja, a da se pri tome ne uzimaju u obzir činjenice koje se mogu provjeriti na Internetu.
Tvrdnja br. 1) ADPL nema novaca na računu.
Koliko ja vidim, ADPL ima na računu 16 milijuna i 221 milijun kratkotrajne financijske imovine. Inače, ovo je već napisao kolega Vorda prije nekoliko postova.
Tvrdnja br. 2) Dacia nema perspektive.
Kao što vidite, upravo Dacia i sve njezine inačice su te koje se unutar Renaultove palete proizvoda najbolje prodaju u svijetu, pa čak i u razvijenim europskim zemljama. Za ilustraciju prilažem prodaju u Njemačkoj gdje se u prvih 7 mjeseci u usporedbi s prošlom godinom prodalo 25% više Dacie Logan (Rumunjska, Pitesti) i 12% više Renaulta Twingo (Slovenija) računajuću na mjesečnoj razini. Brojka od 172% je nerealna jer se auto pročeo prodavati tek u 2. polovici prošle godine.
Kao što rekoh, ovim postovima ne komentiram daljnje kretanje cijene dionice odnosno utjecaj ili ne-utjecaj iznijetih činjenica na dobit/gubitak AD Plastika.
Neke stvari se, izgleda, brzo zaboravljaju.
Od 2006.g, zbog promjene računovodstvene politike (metoda udjela u metodu konsolidacije), izvješće AD Plastika ne sadrže rezutate Euro APS koji je 2005.g imao prihode cca 440M kn. Unatoč tome, AD Plastik bilježi godišnji rast prihoda od cca 15%.
Dokapitalizacijom od strane OSO SP ostvarena je ogromna premija na izdane dionice iz koje se godinama može isplaćivati dividenda taman da AD Plastik ne ostvari niti kunu dobiti.
Od 2006.g, zbog promjene računovodstvene politike (metoda udjela u metodu konsolidacije), izvješća AD Plastika ne sadrže rezutate Euro APS (Rumunjska, op. Strawinsky) koji je 2005.g imao prihode cca 440M kn. Unatoč tome, AD Plastik bilježi godišnji rast prihoda od cca 15%.
…što se vidi iz priloženog…
Neke stvari se, izgleda, brzo zaboravljaju.
Od 2006.g, zbog promjene računovodstvene politike (metoda udjela u metodu konsolidacije), izvješće AD Plastika ne sadrže rezutate Euro APS koji je 2005.g imao prihode cca 440M kn. Unatoč tome, AD Plastik bilježi godišnji rast prihoda od cca 15%.
Dokapitalizacijom od strane OSO SP ostvarena je ogromna premija na izdane dionice iz koje se godinama može isplaćivati dividenda taman da AD Plastik ne ostvari niti kunu dobiti.
To da su Rusi dokapitalizirali po cijeni od 250kn jest pažnje vrijedno, ali trvditi da su to učinili kako bi firma nama ispaćivala dividendu bez da ostvaruje dobit je… bez komentara.
Uostalom nisu Rusi dokapitalizirali tako da su uplatili gotovinu na račun (koja ti je potrebna da bi isplatio dividendu) nego koliko se sjećam ulaganjem u otvaranje proizvodnog pogona u Rusiji. Ispravite me ako griješim.
Ja nisam TVRDIO da će se to učiniti nego sam rekao da se to MOŽE učiniti.
Za isplatu dividende nije toliko bitno stanje keša već to kolike su rezerve. Možeš imati stotine milijuna na računu, ali ako su ti rezerve negativne ne možeš isplatiti dividendu. Stanje računa uopće nije bitno, uvijek se može koristiti financijska puluga.
Uostalom nisu Rusi dokapitalizirali tako da su uplatili gotovinu na račun (koja ti je potrebna da bi isplatio dividendu) nego koliko se sjećam ulaganjem u otvaranje proizvodnog pogona u Rusiji. Ispravite me ako griješim.
Gotovina je uplaćena na račun čime je dugoročno osigurana likvidnost AD Plastika, a AD Plastik i i rusi osnovali su tvrtku ADP Luga. Pogledaj Tablicu F u izvješću za 2007. godinu.
Pa di si ti Strawinsky od valentinova te nema kakva te je to smotala?
Drago mi je da si opet s nama.
Pozdrav.
Pa vidiš stvarno, sunce ti micikino, di si se čitavo ovo vrijeme hladio?
Dobro nam došao maestro.
[smiley]
Ne znam da li je netko već ovo stavio. Trezor kupuje.
http://www.zse.hr/userdocsimages/novosti/1468-08-ADPL_vlastite.pdf
– Zasto trezor kupuje dionice? Mozda zato sto je ova cijena vrlo privlacna, a imaju visak kapitala i zele sprijeciti da netko ostvari vecinski paket.Ako te dionice poniste, jasno je sto se desava s cijenom dionice. Ako ih misle podijeliti sumnjam da ce ih dijeliti ikome drugome osim Bobanu, Pokrajcu i njihovoj ekipi.
Kažeš, Uprava kupuje dionice za trezor jer želi spriječiti da netko ostvari većinski paket.
Tko u trenutačnoj vlasničkoj strukturi može doći do većinskog paketa?
Prevent, koji drži 25% dionica, ne može jer čak i da kupi baš sve dionice od svih preostalih imatelja u top 10 (Bi li svi bili voljni prodati i po kojoj cijeni?), ne bi došao na 51%.
Dakle, jedino OAO SPIK, koji je već u posjedu 30% dionica, ima donekle bolje šanse doći do većinskog paketa, međutim, u takvom hipotetičkom slučaju bi OAO SPIK-u bilo u interesu – suprotno onome što u zadnje vrijeme kupnjom dionica na ZSE čini Uprava – da cijena dionice bude što niža. [smiley]
Tko je Upravi odobrio akumulaciju dionica? Skupština.
Tko je Skupština? Skupština je zapravo OAO SPIK (30%) i Prevent (25%) + ostali manji dioničari
Dakle, ako bi netko od ova dva najveća dioničara želio doći do većinskog vlasništva, njihov interes bi bila što niža cijena i ne bi bilo logično da se daje pristanak na akumulaciju dionica od strane Uprave. Opovrgnite ako griješim.
– Krize su uvijek vrijeme za konsolidacije trzista. Kolika je vjerojatnost da se ADPL nadje na udaru necijeg preuzimanja? Strateski su pozicionirani jer otvaraju put na istok i ne bi me cudilo da se netko iz industrije odluci na neprijateljsko preuzimanje. Mozda je to razlog kupnje trezora.
Ova hipoteza mi se čini teoretski moguća. Međutim, ovdje ima puno ljudi koji pišu da ADPL ne vrijedi ništa. Zašto bi netko htio preuzeti poduzeće koje, citiram, "nema ni prebijene pare i samo proizvodi gubitke"?