Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ADPL | 10,76 | 35.023 | 3,254 | 10,65 | 10,95 | 6,80% |
Toga se i drzim…
Nego, buraz, imas kaj cash-a?
Treeeebam! 🙂
Uf! Nemam ni ja! ali me smeta sto mi sve do j raste, a sve od j do z stoji
Ima li netko argumente da mi kaže za ovu dionicu, BV također, zanima me vaša predviđanja gornje granice
Isla je do 200…mislim da ovaj put tesko da ce preko…osim ako ESOP ne padne na 5 mjesto[smiley11]
Tako to rade profesionalci. Staviš sve što imaš na 180 i čekaš na 170. I ja čekam ali za sada slabo.
Meni uspjelo sve prodati, pa puno kupiti, pa opet samo 50 kom prodati…covjeka veseli…
[smiley2]
U Jutarnjem je intervju sa Carlosom Ghosnom, direktorom Renaulta koji kaze da ce za novog Twinga koji izlazi iduce godine pojacati nabavku dijelova iz Hrvatske jer su im slovenski dijelovi i radnici skupi. A znamo svi da je ADPL jedan od vecih dobavljaca plasticnih dijelova unutrasnjosti za REVOZ iz Novog mesta, koji je u 100% vlasnistvu Renaulta. Dakle, dobri dani za adpl iduce godine. A i sada nije lose.
Eto razloga onog velikog skupljanja dionica ADPL., prije mjesec dva………….[smiley2]
Srecom pa sam danas vise kupio nego prodao 🙂
Evo taj cijeli tekst…..
Očekujemo veću suradnju s hrvatskim dobavljačima
Piše: Hrvoje Srpak
——————————————————————————–
Carlos Ghosn, vodeći čovjek korporacije Renault-Nissan, u svijetu automobilske industrije uživa status prave zvijezde. Brazilac libanonskog podrijetla zbog svog je radikalnog pristupa vođenja i organizacije posla stekao nadimak “Ledolomac”. Pedesetdvogodišnji Ghosn slavu je stekao vodeći Nissan, japansku tvrtku koju je u svega pet godina, svojim nekonvencionalnim i prije svega hrabrim planom, uspio spasiti od sigurnog bankrota i pretvoriti je u profitabilnog proizvođača.
Taj uspjeh osigurao mu je prošlogodišnje promaknuće na poziciju predsjednika Uprave Renault-Nissana, uz koju je zadržao i onu predsjednika Uprave samog Nissana.
Nedavno održani Pariški salon automobila samo je dokazao njegov status zvijezde te iznimnu popularnost koju uživa u automobilskom svijetu. Nitko, pa čak ni najzanimljiviji automobilski noviteti na sajmu, nije privukao toliku pažnju i oko sebe okupili toliko novinara, fotografa, snimatelja i ostalih znatiželjnika kao Carlos Ghosn. Konstantna gužva koja se stvarala oko njega usporediva je jedino s onom koja se stvara oko hollywoodskih zvijezda. Slično njima, dobiti nekoliko trenutaka za razgovor s njim iznimno je težak i kompliciran zadatak. Uz malo upornosti, unatoč pretrpanom i u sekundu isplaniranom programu, uspjeli smo osigurati polusatni intervju.
Budući da smo se u trenutku razgovora zatekli uz netom predstavljeni novi Twingo, prvo se pitanje nametnulo samo po sebi.
• Što očekujete od novog modela?
– Tržište malih automobila nije tako veliko, tako da ne očekujemo prevelike brojke, no Twingo bi trebao pripomoći našem planu prema kojem ćemo do 2009. povećati proizvodnju za dodatnih 800.000 primjeraka. Uz to mora svojim karakteristikama biti punopravni član obitelji Renault, kvalitetom usporediv Laguni. Posebno stoga što će novi model imati znatno širu paletu modela, koja će uključivati i dizelsku izvedbu te sportski model.
• Može li novi model ponoviti izniman uspjeh originalnog Twinga koji je na tržištu trajao nevjerojatnih 14 godina?
– Od novog modela ne očekujemo da ostane na tržištu 14 godina. Predviđamo uobičajen životni ciklus, koji u prosjeku traje oko šest godina. S vremena na vrijeme se dogodi, kao sa starim Twingom, no o tome odlučuje tržište, odnosno kupci. U vrijeme lansiranja mi ne znamo koliko će pojedini automobil trajati na tržištu. Imamo predviđanja, ali konačni odgovor daju tržišta, i to ne samo francusko ili hrvatsko, nego cjelokupni rezultat prodaje.
• Ipak, novi Twingo malo kasni?
– Točno, no znate da prije lansiranja na tržište provodimo vlastita ispitivanja i prvi rezultati mišljenja javnosti o dizajnu nasljednika Twinga nisu bili zadovoljavajući. Stoga sam odlučio prolongirati predstavljanje i naložio dizajnerima da preoblikuju automobil. Nema smisla zbog žurbe napraviti automobil koji će poslije iskoristiti 50 posto kapaciteta našeg potencijala. Pozvali smo dizajnera i dali mu još vremena i tek kada su naša ispitivanja bila pozitivna, krenuli smo s proizvodnjom. Uopće nije važno što ja mislim o proizvodu, najvažnije je da se svidi potencijalnim kupcima.
• Hrvatskoj najbliža tvornica je ona u Novom Mestu, kakvi su planovi vezani uz taj pogon?
– Ako se malo vratimo u povijest, možemo reći da je do prije 10 ili 15 godina Revoz konkurirao zapadnoeuropskim tvornicama. Danas je situacija drugačija, Novo Mesto konkurira prvenstveno pogonima u centralnoj i istočnoj Europi, kao i tvornicama u Aziji. Novo Mesto više se ne može uspoređivati s Flainom ili Douaisom, odnosno sličnim pogonima u Njemačkoj ili Španjolskoj, nego tvornicama u Rumunjskoj, Poljskoj ili Indiji
Jeste li zadovoljni poslovanjem u Novom Mestu?
– Novo Mesto trenutno posluje pozitivno, što znači da smo zadovoljni, međutim to nije nikakva garancija za budućnost. Naime, ako vodstvo Revoza ne shvati da su potrebna konstantna preispitivanja, već sljedeće godine mogu se pretvoriti u gubitaša. Mislim da je osnovni zadatak prepoznati odakle dolazi opasnost. Svakim danom sve više proizvođača seli svoje pogone prema istoku. Ako u Revozu žele dobiti proizvodnju novih modela, moraju jasno znati odakle im dolazi opasnost, a danas ona stiže s istoka.
• S obzirom na plan povećanja proizvodnje za 800.000 primjeraka do 2009., postoje li planovi za otvaranje novih pogona u istočnim zemljama?
– Ne, naš je plan proširiti postojeće pogone. Mislim da još možemo optimizirati proizvodnju u Rumunjskoj, zatim po potrebi povećati kapacitet u Sloveniji, a svakako ne smijemo zaboraviti ni naše odlične pogone u Turskoj koja je po mnogočemo iznimno interesantno tržište. U slučaju potrebe za povećanjem proizvodnje u Revozu, koji bi se s obzirom na Twingo mogao dogoditi, morat ćemo se više osloniti na dobavljače iz susjednih zemalja, posebno Hrvatske i Mađarske. Budući da je i dosadašnja suradnja vrlo pozitivna, očekujemo povećanje obima suradnje i uključivanje novih kooperanata u našu mrežu.
• Prije nekoliko mjeseci iznijeli ste ambiciozan plan za 2009. godinu. Koji će segment tog plana biti najteže ostvariti?
– Iskreno, teško mi je odgovoriti na to pitanje. Naime, povećanje operativne marže kod Renaulta na 6 posto nije postignuto nikada u povijesti. Laguna nikada nije bila po kvaliteti u top 3 svoje klase. Isto tako, plan povećanja proizvodnje iznimno je ambiciozan. Dakle, riječ je o velikim izazovima koje smo prihvatili moji suradnici i ja, no od njih sigurno nećemo odstupiti. Mi smo zapravo jedna od rijetkih tvrtki koja jasno označava svoje ciljeve, posebno tako ambiciozne. Koji je najteži, prosudite sami…
• Renault tek sada ulazi u segment SUV vozila, niste li možda malo zakasnili?
– Po mome mišljenju, za neke stvari nikada nije kasno. Naime, dosad smo imali 0 posto u tom segmentu, dakle teško možemo napraviti gore (smijeh). Nismo trebali previše investirati, jer u sklopu alijanse s Nissanom već imamo postojeću platformu i tehniku. Dakle, investicija je mala i za mene je ovo iznimno profitabilan budući proizvod. Osim toga, novi Koleos ima pravi europski dizajn, stoga očekujem stvarno dobar uspjeh.
• Kako vidite današnju automobilsku svjetsku scenu, tko je dobitnik, a tko gubitnik?
– Mislim da ne postoje ni trajni dobitnici, niti trajni gubitnici. Sve ovisi o proizvodu i usluzi koju ponudite klijentima. Današnji uspjeh nije nikakva garancija za budućnost, pa tako ne možemo reći tko će za pet godina biti uspješan, a tko neuspješan, sve će ovisiti o razvoju tvrtke, a što se Renault-Nissana tiče, mi nemamo nikakvih kompleksa i želimo, naravno, ići naprijed.
Pitanje o suradnji s GM-om danas je neaktualno budući da pregovori nisu urodili plodom. No, upitali smo Ghosna i što će se dogoditi ako se odigra upravo taj scenarij, hoće li potražiti neke druge strateške partnere, odnosno krenuti u pregovore s nekom od ostalih svjetskih korporacija.