ADPL (AD Plastik d.d.)

Naslovnica Forum Tržište kapitala Hrvatska ADPL (AD Plastik d.d.)

Forum namijenjen svim temama vezanim za dionice, obveznice i druge vrijednosne papire te trgovanje istima u Hrvatskoj.
Zadnja izmjena 22.11.2024. u 03:19
OznakaVrijednostPrometKoličinaKupovnaProdajnaPromjena
ADPL
10,70
15.877
1,484
10,55
10,85
0,46%
Podaci su preuzeti sa ZSE uz odgodu od 15 minuta.


Ne razumjem tezu nekih investitora da je P/E 8 u autoindustriji uobičajan, a u turističkom sektoru P/E 16, zar brzina povratka investicije i visina dobiti nemaju jednaku vrijednost bez obzira u kojoj grani gospodarstva se ostvari.

Razumjeli vi ili ne to je tako. Rizici industrija nisu isti, a niti okruženje kao niti anticipirani odnosno očekivani rast. ADPL ne predstavlja značajnu industriju u sektoru i nema brand niti volumen proizvodnje koji bi mu donio višu stopu profitabilnosti i prepoznatljivost. Drugim riječima, zamjenjiv je. Ne diktira uvjete nego im se uglavnom mora prilagođavati te je samo dio proizvodnog lanca.

Danas gotovo nitko ne diktira uvjete na tržištu, ali ako želite se odmarati naprimjer u Rovinju nemate baš mnogo izbora gdje će te provesti odmor. Ad plastik ne proizvodi brendirani proizvod nego automobilske dijelove unutrašnjosti i karoserije. Svi znamo da kad kupujemo zamjenski dio najčešće ćemo kupiti onaj njemačke proizvodnje, Continental, Bosch, Zimmerman, Ate i sl. kada mislimo na potrošne dijelove. To su neki brendovi, ne znam kome je Ad plastik brend.

Nije samo automobilska industrija i osobito industrija autodijelova žrtva potisnutih valuacija. Slično je i za naftne kompanije, osobito kompanije koje vade ugljen, generičke farmaceute, prijevoz, papir i ambalažu, kemiju i ostalo. Trend tih industrija nije najpovoljniji, a ni neke druge okolnosti očito, pa su i vrednovanja niža.

http://pages.stern.nyu.edu/~adamodar/New_Home_Page/datafile/vebitda.html

Mislimo naravno na uobičajene multiple, a ne preuzimanje. One su naravno više te u nekim industrijama mnogo više zbog okolnosti na tržištu.

Ako vam je na 100 kuna investicija godišnji povrat 15 kuna onda je to bolje nego da vam je na 100 kuna investiranog novca povrat 7 kuna, to je čista matematika, a manje važno je gdje je novac uložen, jer i u turizmu imamo rizik političke krize ( terorizam, ratovi) i npr. u automobilskoj industriji navike kupaca i ekološki standardi, ali svejedno ljudi će putovati i voziti automobile.


U Rusiji je zakočen jedan vrlo važan tender za ADPL, i to iz banalnog razloga, nedavnog "pada" ruske Vlade.
Dok se to ne stabilizira, stanje je status quo, jer ne postoji ta moć odlučivanja "tehničke" vlade.


Od kud vam ta informacija? Kud bi gospodarstvo Rusije stiglo da vlada odlučuje o svakom tenderu?



Ne razumjem tezu nekih investitora da je P/E 8 u autoindustriji uobičajan, a u turističkom sektoru P/E 16, zar brzina povratka investicije i visina dobiti nemaju jednaku vrijednost bez obzira u kojoj grani gospodarstva se ostvari.

Razumjeli vi ili ne to je tako. Rizici industrija nisu isti, a niti okruženje kao niti anticipirani odnosno očekivani rast. ADPL ne predstavlja značajnu industriju u sektoru i nema brand niti volumen proizvodnje koji bi mu donio višu stopu profitabilnosti i prepoznatljivost. Drugim riječima, zamjenjiv je. Ne diktira uvjete nego im se uglavnom mora prilagođavati te je samo dio proizvodnog lanca.
[/quote]

u krivu si masimalno koliko je to moguće, baš suprotno firme poput Atlantica i Podravke su lako zamjenjive, recimo menager nekog hotela kaže neću više naručivat piće od Podravke nego Atlantica, jer mi je trgovački putnik od Atlantia ponudio besplatne suncobrane, kod AD plastik to tako ne ide kad recimo Renault naruči djelove od Ad plastik to ne ide tako da Ad plastik uzme sa svog lagara dijelove i ona im ga šalje, pa da Renault može reći, a neću više uzimat djelove od njih sad cu od neke druge firme. Proces je vrlo skup i kompliran kad se jednom ugovori posao nemoguće je uzeti drugog dobavljaća jer, prvo treba doć stučnjaci iz Renaulta to sve certificirati tvorinicu strojeve, za plastične djelove naručuju se alati (kalupi) iz Portugala proizvodnja ide onda opet se mora certifirat da su proizvodi zadovoljavajuće kvalitete proizvodnja mora ići točno u minutu jer djelovi iz šplepara idu direktno na traku u tvornicu nema skladištenja, kad bi odlučili promjeniti dobvaljača dijelova to je zbog ogromnih troškova praktični nemoguće AD plastik ima dosta u idućim godinama ugovorenih poslova.




Ne razumjem tezu nekih investitora da je P/E 8 u autoindustriji uobičajan, a u turističkom sektoru P/E 16, zar brzina povratka investicije i visina dobiti nemaju jednaku vrijednost bez obzira u kojoj grani gospodarstva se ostvari.

Razumjeli vi ili ne to je tako. Rizici industrija nisu isti, a niti okruženje kao niti anticipirani odnosno očekivani rast. ADPL ne predstavlja značajnu industriju u sektoru i nema brand niti volumen proizvodnje koji bi mu donio višu stopu profitabilnosti i prepoznatljivost. Drugim riječima, zamjenjiv je. Ne diktira uvjete nego im se uglavnom mora prilagođavati te je samo dio proizvodnog lanca.
[/quote]

u krivu si masimalno koliko je to moguće, baš suprotno firme poput Atlantica i Podravke su lako zamjenjive, recimo menager nekog hotela kaže neću više naručivat piće od Podravke nego Atlantica, jer mi je trgovački putnik od Atlantia ponudio besplatne suncobrane, kod AD plastik to tako ne ide kad recimo Renault naruči djelove od Ad plastik to ne ide tako da Ad plastik uzme sa svog lagara dijelove i ona im ga šalje, pa da Renault može reći, a neću više uzimat djelove od njih sad cu od neke druge firme. Proces je vrlo skup i kompliran kad se jednom ugovori posao nemoguće je uzeti drugog dobavljaća jer, prvo treba doć stučnjaci iz Renaulta to sve certificirati tvorinicu strojeve, za plastične djelove naručuju se alati (kalupi) iz Portugala proizvodnja ide onda opet se mora certifirat da su proizvodi zadovoljavajuće kvalitete proizvodnja mora ići točno u minutu jer djelovi iz šplepara idu direktno na traku u tvornicu nema skladištenja, kad bi odlučili promjeniti dobvaljača dijelova to je zbog ogromnih troškova praktični nemoguće AD plastik ima dosta u idućim godinama ugovorenih poslova.

[/quote]

Vidjeli smo nedavno primjer ucjene moćnog VW od strane Nijaza Hastora iz Prevent grupe. Bosanski proizvođač dijelova ucjenjuje moćnu njemačku grupaciju. Ne mijenjaju se dobavljači u autoindustriji olako.




Ne razumjem tezu nekih investitora da je P/E 8 u autoindustriji uobičajan, a u turističkom sektoru P/E 16, zar brzina povratka investicije i visina dobiti nemaju jednaku vrijednost bez obzira u kojoj grani gospodarstva se ostvari.

Razumjeli vi ili ne to je tako. Rizici industrija nisu isti, a niti okruženje kao niti anticipirani odnosno očekivani rast. ADPL ne predstavlja značajnu industriju u sektoru i nema brand niti volumen proizvodnje koji bi mu donio višu stopu profitabilnosti i prepoznatljivost. Drugim riječima, zamjenjiv je. Ne diktira uvjete nego im se uglavnom mora prilagođavati te je samo dio proizvodnog lanca.
[/quote]

u krivu si masimalno koliko je to moguće, baš suprotno firme poput Atlantica i Podravke su lako zamjenjive, recimo menager nekog hotela kaže neću više naručivat piće od Podravke nego Atlantica, jer mi je trgovački putnik od Atlantia ponudio besplatne suncobrane, kod AD plastik to tako ne ide kad recimo Renault naruči djelove od Ad plastik to ne ide tako da Ad plastik uzme sa svog lagara dijelove i ona im ga šalje, pa da Renault može reći, a neću više uzimat djelove od njih sad cu od neke druge firme. Proces je vrlo skup i kompliran kad se jednom ugovori posao nemoguće je uzeti drugog dobavljaća jer, prvo treba doć stučnjaci iz Renaulta to sve certificirati tvorinicu strojeve, za plastične djelove naručuju se alati (kalupi) iz Portugala proizvodnja ide onda opet se mora certifirat da su proizvodi zadovoljavajuće kvalitete proizvodnja mora ići točno u minutu jer djelovi iz šplepara idu direktno na traku u tvornicu nema skladištenja, kad bi odlučili promjeniti dobvaljača dijelova to je zbog ogromnih troškova praktični nemoguće AD plastik ima dosta u idućim godinama ugovorenih poslova.

[/quote]

Ma daj?

A sto je to toliko zadivljujuće i neponovljivo u alatu, kalupu i preši? A kod koga radi Peugeot te dijelove? Ili Toyota?

Ima u Turskoj, pa čak i Iranu takvih i sličnih proizvođača. Nisam primijetio da se netko žalio na izvedbu interijera i eksterijera na spomenutim vozilima.

I uopće je pitanje gdje je njima niša. Nije to Renault nego očito Rusija. Al o tom potom.

Valuacije koje sam linkao ne griješe i iskusnim investitorima je jasno zašto dolar uložen u proizvođača hrane ili softvera vrijedi vise od onog uloženog u proozvođaca autodijelova ili graditelja brodova.

Stvarno pretjerujes kad je tako jednostavno napravit sve onda ulozi pa provaj napravit i izborit se kod nekog proizvodjaca automobila da ti kupi proizvod, adplastik je vise od dva desetljeca se penja na rang risti pouzdanog i kvalitetnog dobavljaca za vodece proizvodjace da bas je jednostavno bilo uc i prodavat kalupe kako kazes jednostavnije je kupit zemlju i napravit hotel ako cemo o usporedbama. I da svaka grupacija ce se oslonit na dobavljace iz irana i turske u potpunosti svasta li govoris pa svatko normalan ce vecinu proizvodje zadrzat na podrucije koje mu osigurava dugorocno geopoliticku sigurnost da bi uopce takve zemlje bile bitne za konkretnu usporedbu, drugo adplastik i radi alate od projektiranja do izrade tako da nije da samo rade kalupe, trece rade i bojanje eksterijera s automatiziranim robotima pa da i to je samo neki kalup, ocito jako malo znas o samom adplastiku, cetvrto ne i manje bitno lokacija i blizina prema tvornici dostave ne mozes nekog zamijenit tko ti je blizu s nekim 500km dalje jer to ima svoj trosak vidim sve je to jednostavno ima takvih bar 100 okolo koji svaku malo preuzimaju posao nekome.

I di je njima nisa kazes nije to renault nego rusija pa ti nemas pojma o adplastiku kad tako kazes, cijela poanta je da li adplastik jeftin ili nije za zaradit bez obzira na neke grane visih valuacija u koje ne bi nikad ulozio po takvim valuacijama sada.

Ignore : renči





Ne razumjem tezu nekih investitora da je P/E 8 u autoindustriji uobičajan, a u turističkom sektoru P/E 16, zar brzina povratka investicije i visina dobiti nemaju jednaku vrijednost bez obzira u kojoj grani gospodarstva se ostvari.

Razumjeli vi ili ne to je tako. Rizici industrija nisu isti, a niti okruženje kao niti anticipirani odnosno očekivani rast. ADPL ne predstavlja značajnu industriju u sektoru i nema brand niti volumen proizvodnje koji bi mu donio višu stopu profitabilnosti i prepoznatljivost. Drugim riječima, zamjenjiv je. Ne diktira uvjete nego im se uglavnom mora prilagođavati te je samo dio proizvodnog lanca.
[/quote]

u krivu si masimalno koliko je to moguće, baš suprotno firme poput Atlantica i Podravke su lako zamjenjive, recimo menager nekog hotela kaže neću više naručivat piće od Podravke nego Atlantica, jer mi je trgovački putnik od Atlantia ponudio besplatne suncobrane, kod AD plastik to tako ne ide kad recimo Renault naruči djelove od Ad plastik to ne ide tako da Ad plastik uzme sa svog lagara dijelove i ona im ga šalje, pa da Renault može reći, a neću više uzimat djelove od njih sad cu od neke druge firme. Proces je vrlo skup i kompliran kad se jednom ugovori posao nemoguće je uzeti drugog dobavljaća jer, prvo treba doć stučnjaci iz Renaulta to sve certificirati tvorinicu strojeve, za plastične djelove naručuju se alati (kalupi) iz Portugala proizvodnja ide onda opet se mora certifirat da su proizvodi zadovoljavajuće kvalitete proizvodnja mora ići točno u minutu jer djelovi iz šplepara idu direktno na traku u tvornicu nema skladištenja, kad bi odlučili promjeniti dobvaljača dijelova to je zbog ogromnih troškova praktični nemoguće AD plastik ima dosta u idućim godinama ugovorenih poslova.

[/quote]

Ma daj?

A sto je to toliko zadivljujuće i neponovljivo u alatu, kalupu i preši? A kod koga radi Peugeot te dijelove? Ili Toyota?

Ima u Turskoj, pa čak i Iranu takvih i sličnih proizvođača. Nisam primijetio da se netko žalio na izvedbu interijera i eksterijera na spomenutim vozilima.

I uopće je pitanje gdje je njima niša. Nije to Renault nego očito Rusija. Al o tom potom.

Valuacije koje sam linkao ne griješe i iskusnim investitorima je jasno zašto dolar uložen u proizvođača hrane ili softvera vrijedi vise od onog uloženog u proozvođaca autodijelova ili graditelja brodova.
[/quote]

Te tvornice u Turskoj i Iranu nisu konkurecija AD plastic jer su predaleko transport ide šleperima dostva dijelova ide točno na vrijeme direktno iz šlepera na trake ako ti je tvornica di trebaš isporučit dijelove predaleko ne isplatit se zbog transportnih troškova

Ljudi, tip je težak spammer i neznalica.
Ignorirajte ga.

Bolje jeftino kupovati nego jeftino prodavati.


Stvarno pretjerujes kad je tako jednostavno napravit sve onda ulozi pa provaj napravit i izborit se kod nekog proizvodjaca automobila da ti kupi proizvod, adplastik je vise od dva desetljeca se penja na rang risti pouzdanog i kvalitetnog dobavljaca za vodece proizvodjace da bas je jednostavno bilo uc i prodavat kalupe kako kazes jednostavnije je kupit zemlju i napravit hotel ako cemo o usporedbama. I da svaka grupacija ce se oslonit na dobavljace iz irana i turske u potpunosti svasta li govoris pa svatko normalan ce vecinu proizvodje zadrzat na podrucije koje mu osigurava dugorocno geopoliticku sigurnost da bi uopce takve zemlje bile bitne za konkretnu usporedbu, drugo adplastik i radi alate od projektiranja do izrade tako da nije da samo rade kalupe, trece rade i bojanje eksterijera s automatiziranim robotima pa da i to je samo neki kalup, ocito jako malo znas o samom adplastiku, cetvrto ne i manje bitno lokacija i blizina prema tvornici dostave ne mozes nekog zamijenit tko ti je blizu s nekim 500km dalje jer to ima svoj trosak vidim sve je to jednostavno ima takvih bar 100 okolo koji svaku malo preuzimaju posao nekome.

I di je njima nisa kazes nije to renault nego rusija pa ti nemas pojma o adplastiku kad tako kazes, cijela poanta je da li adplastik jeftin ili nije za zaradit bez obzira na neke grane visih valuacija u koje ne bi nikad ulozio po takvim valuacijama sada.

Ja nemam pojma, al tržište ima. Valuacije ti sve govore. Nisam ih ja izmislio. Firma je vise manje fer vrednovana, sve ostalo su mokri snovi.

Aha ti nemas pojma ali firma je fer vrednovana po tebi, a trziste ima pojma pa po tome je to tako kako trziste kaze, sta onda radimo na trzistu koje sve pravilno valuira jer tu nema mjesta za zaradu po toj logici, ajde se jos malo diskreditiraj.

Ignore : renči

New Report

Close