Oznaka | Vrijednost | Promet | Količina | Kupovna | Prodajna | Promjena |
---|---|---|---|---|---|---|
ADPL | 11,20 | 2.968 | 265 | 11,00 | 11,20 | 1,82% |
Dakle, onaj koji je angažirao MM želi da se cijena nivelira u određenom kanalu (npr. 180-190) ili da se digne ili spusti na neku razinu. Primjer dizanja i spuštanja cijena najzorniji je bio kod ATGR.
U slučaju ADPL sada, mislim da MM ima zadatak održavati cijenu na cca 185 kn do određenog datuma ili događaja. Da li će MM u tome biti uspješan – to ćemo tek vidjeti . Možda se pojavi netko jači da mu pokvari posao 😉
Dakle, onaj koji je angažirao MM želi da se cijena nivelira u određenom kanalu (npr. 180-190) ili da se digne ili spusti na neku razinu. Primjer dizanja i spuštanja cijena najzorniji je bio kod ATGR.
U slučaju ADPL sada, mislim da MM ima zadatak održavati cijenu na cca 185 kn do određenog datuma ili događaja. Da li će MM u tome biti uspješan – to ćemo tek vidjeti . Možda se pojavi netko jači da mu pokvari posao 😉
Ovo su totalne gluposti
To ti misliš. Ali nisi u pravu. Prouči malo kakva je uloga MM na pojedinim burzama. Od burze do burze ima razlika u definiciji njihova posla. Ono što tebi nije jasno je da MM u okviru pravila burza mora imati mogućnost da obavljanjem tog posla može nešto i zaraditi. Zbog toga ih se ponekad i naziva market manipulatorima.
ADPL nije baš bila likvidna dionica, zbog toga će kod nje bid-ask-spread biti širi.
Osim toga zar se nisi zapitao zbog čega je AD PlastikA angažirala specijalistu? Ako znaš razlog molim napiši ga – i mene zanima.
Danas druga pjesma. Hvala jučerašnjem mozgu koji je prodavao 10 kn manje nego što je cijena bila na početku trgovanja istog tog dana.
toliko o vašim formiranjima trendova… sve sami tehničari
uskoro se opet bude moglo kupovati po 17x, ovo je ZSE
koja pušiona …. taman spremio lovu za ponedeljak za naloge na 17x, kad ono vratilo na 188 … više sreće drugi put …
toliko o vašim formiranjima trendova… sve sami tehničari
uskoro se opet bude moglo kupovati po 17x, ovo je ZSE
koja pušiona …. taman spremio lovu za ponedeljak za naloge na 17x, kad ono vratilo na 188 … više sreće drugi put …
[/quote]
Ja danas nisam čekao ,nego pokupio sve 186kn.
To ti misliš. Ali nisi u pravu. Prouči malo kakva je uloga MM na pojedinim burzama. Od burze do burze ima razlika u definiciji njihova posla. Ono što tebi nije jasno je da MM u okviru pravila burza mora imati mogućnost da obavljanjem tog posla može nešto i zaraditi. Zbog toga ih se ponekad i naziva market manipulatorima.
ADPL nije baš bila likvidna dionica, zbog toga će kod nje bid-ask-spread biti širi.
Osim toga zar se nisi zapitao zbog čega je AD PlastikA angažirala specijalistu? Ako znaš razlog molim napiši ga – i mene zanima.
MM primarna funkcija zarade je da zaradjuje na spread-u, njemu nije zadatak da utjece na cijenu nego da istodobno bude na kupnji i prodaji i time osigurava likvidnost.
Ti hoces rec da je adpl angazirala specijalistu da manipulira cijenom ?
Upravo tako @StatusQuo specijalist bi trebao uskočiti kada netko sa manjim portfeljem želi izaći ili netko sa srednjim skratiti kako ne bi bilo tako velikog pada cijene bez novih informacija ili okolnosti kao recimo jučer, a drugi dan kada netko želi ući sa malo više dionica da ne poraste cijena previše, ali oni loše rade taj posao nažalost kao što smo jučer vidjeli. Kako bi sa desetak tisuća dionica mogli dugoročno utjecati na cijenu, da probaju manipulirati to bi se potrošilo za dva do tri tjedna, pogotovo što tu imamo i mirovinske i nešto stranih fondova sa puno više municije.
ADPL je angažirala specijalistu da dovede i održava cijenu dionice na određenoj razini. Specijalista prije svega izvršava zadatak koji mu je postavio naručitelj. Takva regulacija uz pomoć MM nas male dioničare najčešće ne oduševljava. Jer MM ne mora imati uvijek istaknute naloge na kupnji i prodaji. Može se uključiti iznenada kada procijeni da je to potrebno. Zbog toga ih neki igrači ne vole i nazivaju ih od milja “market manipulatorima”. Na forumu PD-a smo već apsolvirali tu temu prije nekoliko godina kada se pojavila mogućnost angažiranja specijalista i znam da većina kolega nije bila naklonjena ovom načinu regulacije cijene. AD Plastika očito ima razlog angažiranja specijaliste. Razlog sigurno nije osiguranje prihoda Interkapitalu. Kako sam dugoročno u ovoj dionici neće mi biti teško sačekati rasplet.
ADPL je angažirala specijalistu da dovede i održava cijenu dionice na određenoj razini. Specijalista prije svega izvršava zadatak koji mu je postavio naručitelj. Takva regulacija uz pomoć MM nas male dioničare najčešće ne oduševljava. Jer MM ne mora imati uvijek istaknute naloge na kupnji i prodaji. Može se uključiti iznenada kada procijeni da je to potrebno. Zbog toga ih neki igrači ne vole i nazivaju ih od milja "market manipulatorima". Na forumu PD-a smo već apsolvirali tu temu prije nekoliko godina kada se pojavila mogućnost angažiranja specijalista i znam da većina kolega nije bila naklonjena ovom načinu regulacije cijene. AD Plastika očito ima razlog angažiranja specijaliste. Razlog sigurno nije osiguranje prihoda Interkapitalu. Kako sam dugoročno u ovoj dionici neće mi biti teško sačekati rasplet.
S tim se niti malo ne slazem, ali ako to tako tvrdite onda mozete i reci na kojoj razini odrzavatelj ce odrzavat cijenu, jer izlaskom cijene van takvog okvira ta teorija vrlo lako pada u vodu.
Adplastik je vec pokazao brigu prema dionicarima nacinom prezentiranja izvjesca, informacijama na burzi te novinskim intervuima, ta briga je dijelom vezana i za radnicke dionice te naravno i od uprave, ugovaranjem odrzavatelja trzista pruzaju vecu dozu sigurnosti i likvidnosti na dionici i po meni je to jedini cilj, koja je bitna ozbilnijim investitorima te to dugorocno utjece pozitivno na cijenu i sam imidž tvrtke s takvim odnosom.
Interkapital je godinama bio specijalist za Ledo i Jamnicu. Oni koji su pratili te dionice vrlo dobro su shvaćali aktivnosti specijaliste i na tome profitirali. Praktična maštovitost specijaliste može se malo razlikovati od teorije i suhoparne definicije pod uvjetom da se ne krše pravila kojima Burza određuje aktivnost MM.
Ja se ne slažem da je AD Plastici cilj da održava nekakve idilične odnose sa investitorima. Koga briga u RH za investitore? Tek tvrtke tipa TUHO, CKML, TSHC, briga za svoje dioničare i njima nije potreban nikakav specijalista. Na ovom malom, plitkom tržištu – kome to treba?