I to stoji, dobro je poentirano da određene namjere postoje i to je lijepo da postoje, samo te namjere su postojale i puno ranije, a sad su se samo našle na papiru. No prava je istina da se očito država igra pokvarenog telefona s lokalnim vlastima. Dok god je politika umješana ( a je ) bojim se da će teško i sporo tu past ikakav dogovor.
Naša vlast ni na lokalnoj ni na državnoj razini ne razumije il bolje rečeno ne želi razumjet ovakve investicije, a gdje će tek skupa surađivat, svako prvo gleda svoj džep i svoju korist, pravo ono zatucano razmišljanje koje nas je i dovelo tu gdje jesmo, a kapital takvo ponašanje ne trpi.
Nedostaje štošta kod nas ne samo marina i vezova, pa pogledajte ulaganja u riječne plovne putove, željeznice, energetiku, bilo koji drugi segment od čega bi opća zajednica imala koristi kao i ulagač…ma gdje smo mi od zemlje u kojoj se ulaže…
Ne sumnjam ni ja u potencijal aci-ja, al sumnjam u potencijal onih koji odlučuju o aci-ju da mogu tako skoro iz sveg ovog skupa nešta napravit.
Potpisujem.
Srdačan pozdrav
Evo ovi kao da slušaju šta se priča okolo…prosto da čovjek ne vjeruje
Vaš link
Najavio je kako će Kukriku koalcijia, pobjedi li na izborima, u prvoj godini mandata graditi deset megamarina. „Za svaki projekt veći od 20 milijuna eura buduća vlada preuzet će odgovornost“, rekao je te istaknuo mogućnosti energetike.
E sad je jedino pitanje, da li su to predizborni trikovi il stvarni program. Meni ovako na prvu ne zvuči kao navlakuša, jer vjerojatno 99,5 posto ljudi u ovoj državi ili nije ni čulo/pročitalo ovu izjavu ili je nije ni doživilo. Ako ništa drugo bar je korak naprijed u razmišljanju, a ne onom zatucanom mentalitetu kakav čuči zadnjih desetljeća.
Evo ovi kao da slušaju šta se priča okolo…prosto da čovjek ne vjeruje
Vaš link
Najavio je kako će Kukriku koalcijia, pobjedi li na izborima, u prvoj godini mandata graditi deset megamarina. „Za svaki projekt veći od 20 milijuna eura buduća vlada preuzet će odgovornost“, rekao je te istaknuo mogućnosti energetike.
E sad je jedino pitanje, da li su to predizborni trikovi il stvarni program. Meni ovako na prvu ne zvuči kao navlakuša, jer vjerojatno 99,5 posto ljudi u ovoj državi ili nije ni čulo/pročitalo ovu izjavu ili je nije ni doživilo. Ako ništa drugo bar je korak naprijed u razmišljanju, a ne onom zatucanom mentalitetu kakav čuči zadnjih desetljeća.
Bitno je da se pokrenu stvari, jer samom pričom i pustim obećanjima neće biti realizirano ono potrebno – stvaranja dodane vrijednosti i zapošljavanje ljudi ( ono što političarima treba kao statistički podataka za izbore).
U RH je uvijek bilo i uvijek ima izuzetno kvalitetnih projekata koji nažalost predugo čekaju na realizaciju i tako budu zaboravljeni ili nerealizirani dugi niz godina…
Meni je to žalosno i naprosto tužno kada vidim da ne postoji dobra volja za projektima koji mogu donijeti puno svim pristunima, a nešto ih koči…
Da ne duljim evo primjera jedne investicijske opcije na širem području Šibensko-kninske županije. U neposrednoj blizini je i ACI marina Skradin (tu vidim sinergiju u sadržajno-kapitalnom smislu).
Pontecijal projekta – golem.
http://ivanal-plaza.com/invitation-letter.html
Srdačan pozdrav
Najprije treba spriječiti odlazak i preregistraciju jahti ulaskom u EU .
Hrvatski porezni zakoni nisu nimalo primamjivi . Stranci će krenuti pod neke druge zastave, zašto ih ne zadržati ?
Najprije treba spriječiti odlazak i preregistraciju jahti ulaskom u EU .
Hrvatski porezni zakoni nisu nimalo primamjivi . Stranci će krenuti pod neke druge zastave, zašto ih ne zadržati ?
Na to pitanje ACI nema direktan utjecaj. To je pitanje koje je već i prije bilo aktualno, a odgovor na to pitanje dao si upravo u zadnjoj rečenici.
Srdačan pozdrav
U današnjem Business Classu ( business.hr) intervju s predsjednikom uprave ACI-ja.
Govori o poteškoćama koje je zatekao kada je došao na svoje sadašnje radno mjesto i na tržišne izazove koji su pred njima.
Najzanimljvije jest: o zainteresiranosti kupaca za ACI
Zadnji je bio fond Quaestus koji je nudio 150 mil kn za 27%. Nije mu jasno koja je logika da toliko vrijedi četvrtina tvrtke. U slučaju da je iznos 150 mil € onda bi to imalo smisla, napominje. Kaže da je njihova ideja dokapitalizacija uz prodaju za pet do najviše sedam godina, no takvu odluku mora donijeti Vlada, a ne on.
Srdačan pozdrav
Direktor ACI-ja ne želi Škegru
Jedna od prvih kompanija u državnom vlasništvu za koje su se fondovi rizičnog kapitala navodno zagrijali bila je ACI. No prema riječima njezina predsjednika Uprave Ante Violića, svota od 150 milijuna kuna za 27 posto koju je nudio Quaestus, nije adekvatna budući da ACI sam u dvije godine toliko uloži.
„Da je riječ o 150 milijuna eura umjesto kuna, onda bi to imalo smisla. Njihova je ideja dokapitalizacija uz prodaju za pet do sedam godina. No odluku o eventualnoj dokapitalizaciji mora donijeti Vlada, koja to prenosi na Skupštinu, a skupština na Nadzorni odbor tvrtke“, kazao je nedavno Violić za Business.hr.
Među tvrtkama na koje su FGS-ovi bacili oko, osim Badela i Croatia Airlinesa, spominjao se i ACI, no iz te su kompanije nekoliko puta poručili kako za takav vid suradnje nisu zainteresirani jer su u stanju sva ulaganja financirati iz vlastitih sredstava bez kreditnih zaduživanja.
"Od 2005. godine do danas u ACI je uloženo 260 milijuna kuna, i to iz vlastitih sredstava, te za sada nema potrebe za dodatne vrste vanjskih ulaganja", poručili su nedavno iz te kompanije za Business.hr.
Iako su neki analitičari pozdravljali ulaganje u ACI budući da je riječ o kompaniji sa stabilnim poslovanjem, ta opcija za sada nije u igri.
ACI povećao prihod za 6 posto
U prvih devet mjeseci 2011. godine ACI je ostvario ukupan prihod od 154 milijuna kuna, što je u odnosu na proteklu godinu povećanje od 6 posto, izvijestili su iz tvrtke.
Ulaganja u oplemenjivanje marina ACI sustava planirana su u ukupnom iznosu od 75 milijuna kuna u 2011. godini. Od toga je u prvih devet mjeseci realizirano 51,9 milijuna kuna. Lokacijski najveća ulaganja realizirana su u ACI marinama Dubrovnik, Cres, Rovinj, Vodice, Jezera, Umag, Supetarska draga i Palmižana.
http://www.poslovni.hr/vijesti/aci-povecao-prihod-za-6-posto-188813.aspx
ACI povećao prihod za 6 posto
U prvih devet mjeseci 2011. godine ACI je ostvario ukupan prihod od 154 milijuna kuna, što je u odnosu na proteklu godinu povećanje od 6 posto, izvijestili su iz tvrtke.
Ulaganja u oplemenjivanje marina ACI sustava planirana su u ukupnom iznosu od 75 milijuna kuna u 2011. godini. Od toga je u prvih devet mjeseci realizirano 51,9 milijuna kuna. Lokacijski najveća ulaganja realizirana su u ACI marinama Dubrovnik, Cres, Rovinj, Vodice, Jezera, Umag, Supetarska draga i Palmižana.
http://www.poslovni.hr/vijesti/aci-povecao-prihod-za-6-posto-188813.aspx
Ma bezveze. Kad se ukalkuliraju ovi prihodi kroz godinu to je otprilike ttm 173 milijuna kuna prihoda godišnje ( pod pretpostavkom da se ništa značajnije neće događat u q4, a gotovo sigurno neće jer je u zadnjem kvartalu sezona praktički mrtva ). Dakle, kako sam ti rekao, nema šanse da dosegnu 180 milijuna prihoda godišnje.
I još kad pogledaš kakva bi mogla bit dobit ovog razdoblja, na ove prihode, to je možda svega ekstra 4 milijuna kuna dobiti u odnosu na isti kvartal 2010. Ta mala rast dobiti se u tekstu namjerno prešućuje..ako je naravno uopće ima.
Pa i da bude +4 milje, kad to ukalkuliraš dobiješ eps 275 kuna, p/e 9.1, p/s 1.6, a to su u sadašnje vrijeme preskupi fundamenti za ulaganje, pogotovo kad se vidi da ni na pomolu nema velikih investicija ( onih drastično velikih, koje su aci-ju jednostavno nužne ), nit velikih investitora ( nedavno je rečeno da su svi odustali ), a tek pogotovo kad se uzme u obzir kakvih sve jeftinih dionica ima na tržištu.
Uz gore navedeno ne treba smetnut s uma da sad tek kreće suludo ulupavanje novca u kojekakve picaboce koje vjerojatno narednih 20 godina neće vratit uloženo. U zadnjih 6-7 godina su ulupali ovdje ukupno 300 milijuna kuna, dakle trebaju čekat do barem 2020. da im se isplati uloženo.
Možda dio stvari spasi kakva najava dividende, al kako sam ranije obrazlagao, teško da će se gledat taj film.
Bit u ovoj dionici je jednostavno kao i zalutat u slijepo crijevo i sad se tek vidi koji su dobar posao napravili ljudi koji su se iskrcavali donedavno na 3xxx. Iz moguće perspektivne dionice ovo je postala dionica za zaborav. Zato ni ne čudi da se zadnjih dana jedan ulagač iz top 10 iskrcava čim stigne.
A ovakve vijesti koje se plasiraju su kao naručene za "sell on news".
[bye]
ACI povećao prihod za 6 posto
U prvih devet mjeseci 2011. godine ACI je ostvario ukupan prihod od 154 milijuna kuna, što je u odnosu na proteklu godinu povećanje od 6 posto, izvijestili su iz tvrtke.
Ulaganja u oplemenjivanje marina ACI sustava planirana su u ukupnom iznosu od 75 milijuna kuna u 2011. godini. Od toga je u prvih devet mjeseci realizirano 51,9 milijuna kuna. Lokacijski najveća ulaganja realizirana su u ACI marinama Dubrovnik, Cres, Rovinj, Vodice, Jezera, Umag, Supetarska draga i Palmižana.
http://www.poslovni.hr/vijesti/aci-povecao-prihod-za-6-posto-188813.aspx
Ma bezveze. Kad se ukalkuliraju ovi prihodi kroz godinu to je otprilike ttm 173 milijuna kuna prihoda godišnje ( pod pretpostavkom da se ništa značajnije neće događat u q4, a gotovo sigurno neće jer je u zadnjem kvartalu sezona praktički mrtva ). Dakle, kako sam ti rekao, nema šanse da dosegnu 180 milijuna prihoda godišnje.
I još kad pogledaš kakva bi mogla bit dobit ovog razdoblja, na ove prihode, to je možda svega ekstra 4 milijuna kuna dobiti u odnosu na isti kvartal 2010. Ta mala rast dobiti se u tekstu namjerno prešućuje..ako je naravno uopće ima.
Pa i da bude +4 milje, kad to ukalkuliraš dobiješ eps 275 kuna, p/e 9.1, p/s 1.6, a to su u sadašnje vrijeme preskupi fundamenti za ulaganje, pogotovo kad se vidi da ni na pomolu nema velikih investicija ( onih drastično velikih, koje su aci-ju jednostavno nužne ), nit velikih investitora ( nedavno je rečeno da su svi odustali ), a tek pogotovo kad se uzme u obzir kakvih sve jeftinih dionica ima na tržištu.
Uz gore navedeno ne treba smetnut s uma da sad tek kreće suludo ulupavanje novca u kojekakve picaboce koje vjerojatno narednih 20 godina neće vratit uloženo. U zadnjih 6-7 godina su ulupali ovdje ukupno 300 milijuna kuna, dakle trebaju čekat do barem 2020. da im se isplati uloženo.
Možda dio stvari spasi kakva najava dividende, al kako sam ranije obrazlagao, teško da će se gledat taj film.
Bit u ovoj dionici je jednostavno kao i zalutat u slijepo crijevo i sad se tek vidi koji su dobar posao napravili ljudi koji su se iskrcavali donedavno na 3xxx. Iz moguće perspektivne dionice ovo je postala dionica za zaborav. Zato ni ne čudi da se zadnjih dana jedan ulagač iz top 10 iskrcava čim stigne.
A ovakve vijesti koje se plasiraju su kao naručene za "sell on news".
[bye]
[/quote]
Ne slažem se s gore navedenim, a razloge sam naveo kroz postove pisane prošlih mjeseci.
Potencijalni ulagači ovu dionicu ne gledaju isključivo kroz više nego solidne poslovne rezultate,već kroz tržišni udio i koristi koje mogu dobiti ulažući u ACI d.d. Investicije su hvalevrijedan potez za d.d. ove branše.
Zadnjih dana nije bilo trgovine ovom dionicom, stoga iskrcavanje ulagača ( naveo si TOP 10) nije bilo moguće/nije moguće. Dionica je u posebnom režimu stoga se trgovanje odvija prema pravilima toga režima.
Srdačan pozdrav
Kolega matrix90, s čime se točno ne slažete, s mojim izračunom? Pa pričekajte FI i uvjerite se, neću vam ja solit pamet.
Koji vam dio nije jasan oko budućnosti? Nit ima potencijalnih ulagača, nit će se tražit potencijalni ulagači, nit ima zainteresiranosti za većim ulaganjima. Točnije, interes se najednom, preko noći, ispuhao kao balon.
Među tvrtkama na koje su FGS-ovi bacili oko, osim Badela i Croatia Airlinesa, spominjao se i ACI, no iz te su kompanije nekoliko puta poručili kako za takav vid suradnje nisu zainteresirani jer su u stanju sva ulaganja financirati iz vlastitih sredstava bez kreditnih zaduživanja.
.."Od 2005. godine do danas u ACI je uloženo 260 milijuna kuna, i to iz vlastitih sredstava, te za sada nema potrebe za dodatne vrste vanjskih ulaganja"..
Iako su neki analitičari pozdravljali ulaganje u ACI budući da je riječ o kompaniji sa stabilnim poslovanjem, ta opcija za sada nije u igri.
Pazi, oni su sa uloženih 260 milijuna kuna digli godišnju dobit s 10 na 30 milijuna kuna. Znači potrošili su 260 milijuna kuna da bi zaradili ekstra 20. Rok povrata uloženog: 13 godina. A oni hoće još ulagat u nekakve budalaštine umjesto da se šire. O čemu mi pričamo?
Kako znamo da su vlastita sredstva nikakva, ne vidim kako je moguće iz vlastitih sredstava uložit 100 milijuna eura koliko im je potrebno za nastavak investicija. Očito nemaju partnera pa će dalje kemijat nešta sami, a to je puno premalo.
I koje koristi će imat budući dioničari? Od 270 kuna dobiti po dionici neće vidjet ni 2 posto dividende godišnje, a sav će višak bit zadržan i ulupan u rekao sam već šta. Kad se ovako gleda, bilo koja dionica iz turističkog sektora koja dijeli izdašnije dividende je daleko isplativije i sigurnije ulaganje od ovog. A likvidnost na burzi, bolje ni ne spominjat.
I da, pod br.8 skrbnički zaba d.d. je prodao 47 komada iliti 15 posto svog udjela i to u zadnje 3 transakcije ( sve skupa unazad 20-ak dana ). Eto koliko nije moguće.
Sretno svima u ovoj dionici! Mene tu ne bude.
Pazi, oni su sa uloženih 260 milijuna kuna digli godišnju dobit s 10 na 30 milijuna kuna. Znači potrošili su 260 milijuna kuna da bi zaradili ekstra 20. Rok povrata uloženog: 13 godina. A oni hoće još ulagat u nekakve budalaštine umjesto da se šire. O čemu mi pričamo?
Kako znamo da su vlastita sredstva nikakva, ne vidim kako je moguće iz vlastitih sredstava uložit 100 milijuna eura koliko im je potrebno za nastavak investicija. Očito nemaju partnera pa će dalje kemijat nešta sami, a to je puno premalo.
I koje koristi će imat budući dioničari? Od 270 kuna dobiti po dionici neće vidjet ni 2 posto dividende godišnje, a sav će višak bit zadržan i ulupan u rekao sam već šta. Kad se ovako gleda, bilo koja dionica iz turističkog sektora koja dijeli izdašnije dividende je daleko isplativije i sigurnije ulaganje od ovog. A likvidnost na burzi, bolje ni ne spominjat.
I da, pod br.8 skrbnički zaba d.d. je prodao 47 komada iliti 15 posto svog udjela i to u zadnje 3 transakcije ( sve skupa unazad 20-ak dana ). Eto koliko nije moguće.
Sretno svima u ovoj dionici! Mene tu ne bude.
Kolega ne solite nikome pamet, dapače odlično je da se razvije kritički pristup temi i možebitna diskusija o načinu raspolaganja imovinom d.d.-a. (njegovom vrijednošću).
Vaša računica je matematički točna, što ne znači da je u praksi primjenjiva, a kao primjer navest ću sljedeće:
U idućih 10 godina u Hrvatskoj bi se trebalo izgraditi 15.000 vezova na novim lokacijama ravnomjerno raspoređenih duž obale i otoka te isto toliko mjesta za smještaj plovila na kopnu.
Poznato je, naime, da za razliku od ostalih oblika turizma nautički nije previše pogođen konkurencijom destinacija koje su zahvaljujući “low budget” i čarterskim letovima poput Turske, Kariba ili Azije u proteklih nekoliko godina doživjele turistički uspjeh.
Projekcija razvoja i rasta nautičkog turizma kroz razdoblje od 10 godina predviđa da će stopa rasta prihoda od nautičkog turizma za razdoblje od 2007. do 2018. godine biti 9,8 posto.
Sukladno takvoj projekciji, ukupan prihod od nautičkog turizma Hrvatske 2018. godine dosegnuo bi oko 15 milijardi kuna.
Koji su planovi :
U opatijskoj ACI marini planira se proširenje marine za dodatnih 80-ak velikih brodova od 30 do 60 metara. To znači da bi se tu gradio jedan potpuno novi dio marine koji uz izgradnju pontona predviđa i Upravne zgrade ACI-ja, te svih pratećih objekata za ekskluzivni turizam.
"Kriza u nautičkom turizmu nije uočljiva, jer Hrvatska je i dalje u prednosti, jeftiniji smo od konkurencije i to za 30%. Najskuplje zemlje su Španjolska, Francuska, Italija, pa tek onda Hrvatska, a jeftinija od nas jedino je Grčka, ali s neusporedivom kvalitetom usluga. Mi ne prodajemo vez, nego destinaciju, a svi žele biti u središtu događanja. Jadran to svakako jest", poručuje Violić dodajući kako Hrvatskoj nedostaje 15.000 novih vezova. Dodao je da ACI, dopuste li mu prilike, želi izgraditi tri velike marine i to na sjevernom, srednjem i južnom Jadranu sukladno preporuci resornog ministarstva da se grade u blizini zračnih luka.
I ne zaboravimo najbitnije: http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2010_12_144_3629.html
Za kraj : istina je da je broj 8 prodao 47kom, samo je pravo pitanje tko je kupio te iste dionice (ja nisam).
Nije loše pogledati povijesna kretanja cijene dionice i stanje kompletne liste dioničara.
Srdačan pozdrav