Ovo je biser našeg turizma. Iznenađen sam tako slabim zanimanjem za ACI. Stiglo izvrsno izvješće za 2Q
ACI: Bruto dobit 8,1 milijun kuna iznad plana
Tvrtka Adriatic Club International-ACI u prvih šest mjeseci ove godine ostvarila je pozitivan bruto financijski rezultat od 10,8 milijuna kuna, što je za 3,5 milijuna kuna više od dobiti ostvarene u istom razdoblju prošle godine i za 8,1 milijun kuna više od plana, stoji u financijskom izvješću te tvrtke na Zagrebačkoj burzi.
Poslovni prihodi ACI-ja u prvih šest mjeseci iznosili su 76,2 milijuna kuna, što je porast za 6 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje.
Najveći udjel od 60 posto u poslovnim prihodima imao je prihod od stalnog veza u 22 ACI marine, a porastao je za 5 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, na 46 milijuna kuna.
Najviši prihod od stalnog veza ostvarile su marine Split s 5,3 milijuna kuna, Dubrovnik s 5 milijuna kuna, Opatija sa 4,5 milijuna kuna, Umag sa 4,4 milijuna kuna, Cres sa 4,2 milijuna kuna, Rovinj s 3,6 milijuna kuna te Vodice s 3,4 milijuna kuna.
Porast poslovnih prihoda pratio je i blagi porast, od 1 posto, poslovnih rashoda, na 65,7 milijuna kuna, pri čemu se najveći dio od 33 posto odnosio na troškove osoblja.
Udjel amortizacije je 30 posto u ukupnim poslovnim rashodima, ostali vanjski troškovi 17 posto, a materijalni troškovi 8 posto.
Za materijalne troškove u izvješću iz ACI-ja navode da su u prvih šest mjeseci ove godine bili 5,4 milijuna kuna ili 9 posto manji nego lani, dok su troškovi osoblja od 21,8 milijuna kuna porasli za 2 posto.
http://www.seebiz.eu/aci-bruto-dobit-81-milijun-kuna-iznad-plana/ar-9270/
Izvrsno [thumbsup]
Srdačan pozdrav
Ovo je biser našeg turizma. Iznenađen sam tako slabim zanimanjem za ACI. Stiglo izvrsno izvješće za 2Q
Ništa čudno, malo je pravih investitora ovdje ( svega 500-tinjak ljudi posjeduje dionice ), a ova dionica ne nudi ništa spektakularno za špekulante ( nikakva likvidnost ) pa dakle praktički nikom ni nije zanimljiva ( čitaj: nema brze zarade ). Pa nije to magma gdje je svaki dan 5 posto gore 10 posto dolje.
Pitanje je kad će se uopće adekvatno vrednovat ova dionica obzirom na poslovanje, a moguće je da će više interesenata bit tek kada se objavi model po kojem će se vršit daljnje investicije. Hoće li bit prodaja il dokapitalizacija il nešta treće, vrijeme će pokazat, u svakom slučaju prije il kasnije doći će nove investicije koje će daleko podići vrijednost ove firme u odnosu na sadašnju, koja je i bez toga trenutno, barem prema performansama dionice podcjenjena ugrubo oko šezdesetak posto. Među ostalim valja usporedit poslovanja i cijene iz 2005 i 2010-2011 godine koje slično sugeriraju.
Tako da će se za neke veće profite ovdje ipak trebat strpit neko vrijeme i marljivo skupljat na bidu. Dionica za dugoročno.
Rast prihoda i bruto dobiti
Adriatic Croatia International Club (ACI) u prvih je sedam mjeseci ove godine ostvario bruto dobit od 23,1 milijun kuna, što je 24 posto više nego u istom razdoblju lani, izvjestili su danas iz te tvrtke.
Ukupan prihod ostvaren je u iznosu od 104 milijuna kuna, što je povećanje od 7 posto.U svim kategorijama poslovnih prihoda ACI marina registrirano je povećanje pa je tako u prvih sedam mjeseci u kategoriji stalnog veza uprihodovano 54 milijuna kuna (povećanje od 5 posto u odnosu na proteklu godinu), u kategoriji mjesečnog veza 4 milijuna kuna (11 posto više), u kategoriji tranzitnog veza 23,5 milijuna kuna (3 posto više), od zakupa 7 milijuna kuna (15 posto više) te od ostalih usluga nautičarima 13,4 milijuna kuna (22 posto više).
http://www.liderpress.hr/Default.aspx?sid=135460
Srdačan pozdrav
Fantastična dionica. Za burzovni suicid ..jedna od najboljih.
Fantastična dionica. Za burzovni suicid ..jedna od najboljih.
jao ljubica. kad sam vidio da pišeš na ovoj temi mislio sam da si i ti uspjela nabost neku dobru dionicu.
kad ono opet ništa, nikako s tobom na zelenu granu.
Tekst od gotovo prije dvije godine, koji vrijedi pročitati
Marine dobro žive
…ACI (Adriatic Croatia International Club) jedinstveni je brand u svijetu, jer nigdje drugdje ne postoji lanac koji obuhvaća 21 marinu, temeljen na visokokvalitetnoj i standardiziranoj ponudi za nautičare, koliko ih ima ACI duž hrvatskog dijela Jadrana. ACI u posljednje tri godine ostvaruje pozitivne poslovne rezultate i dobit koja je samo u prošloj godini iznosila 11 milijuna kuna. U istom tom razdoblju ACI je u povećanje kvalitete usluga u svojim marinama investirao 117 milijuna kuna i to vlastitih sredstava, bez kreditnih zaduživanja. Daljnji planovi podrazumijevaju proširenje kapaciteta postojećih ACI marina temeljem prostornih planova, a ACI je već predao svu potrebnu dokumentaciju za proširenje ACI marina Opatija, Split, Skradin i Dubrovnik. U opatijskoj ACI marini planira se proširenje marine za dodatnih 80-ak velikih brodova od 30 do 60 metara. To znači da bi se tu gradio jedan potpuno novi dio marine koji uz izgradnju pontona predviđa i Upravne zgrade ACI-ja, te svih pratećih objekata za ekskluzivni turizam.
"Kriza u nautičkom turizmu nije uočljiva, jer Hrvatska je i dalje u prednosti, jeftiniji smo od konkurencije i to za 30%. Najskuplje zemlje su Španjolska, Francuska, Italija, pa tek onda Hrvatska, a jeftinija od nas jedino je Grčka, ali s neusporedivom kvalitetom usluga. Mi ne prodajemo vez, nego destinaciju, a svi žele biti u središtu događanja. Jadran to svakako jest", poručuje Violić dodajući kako Hrvatskoj nedostaje 15.000 novih vezova. Dodao je da ACI, dopuste li mu prilike, želi izgraditi tri velike marine i to na sjevernom, srednjem i južnom Jadranu sukladno preporuci resornog ministarstva da se grade u blizini zračnih luka. Na godišnjem vezu u ACI marinama registrirano je 3.684 plovila.
http://limun.hr/afterwork/main.aspx?id=501866
Srdačan pozdrav
U današnjem Business Classu ( business.hr) intervju s predsjednikom uprave ACI-ja.
Govori o poteškoćama koje je zatekao kada je došao na svoje sadašnje radno mjesto i na tržišne izazove koji su pred njima.
Najzanimljvije jest: o zainteresiranosti kupaca za ACI
Zadnji je bio fond Quaestus koji je nudio 150 mil kn za 27%. Nije mu jasno koja je logika da toliko vrijedi četvrtina tvrtke. U slučaju da je iznos 150 mil € onda bi to imalo smisla, napominje. Kaže da je njihova ideja dokapitalizacija uz prodaju za pet do najviše sedam godina, no takvu odluku mora donijeti Vlada, a ne on.
Srdačan pozdrav
Dugo sam razmišljao i vagao da li da čvaknem onih stotinjak komada na asku, pa makar za dugo-dugoročno, ali evo kako se pomalo ipak rasprodaje možda je bolje pričekat… usput i čitam kako stranci gledaju na cijene aci-jevih marina, sudeći po kritičkim komentarima vezanim uz skupoću ( a kojih će s vremenom bit sve više ), pa malo proučavajući trendove, kritična masa korisnika aci-jevih marina je vjerojatno dosegnuta, tim više jer očito svatko danas gleda na svaki euro pa čak i stranci ( osim ekstrabogataša za koje ove marine ionako nemaju ni dovoljno ponude ni mjesta )…
ACI Marinas Croatia – excessive fees
Vaš link
Godišnji prihodi od prodaje teško mogu prijeći 180 milijuna kuna u bilo kojoj od naredne 3 godine, neto dobit teško može prijeći 30 milijuna godišnje. Obzirom da će konačno očistit bilancu od ranijih gubitaka firma eventualno može isplaćivat solidne dividende, al vjerojatno neće ni to kad je država većinski vlasnik.
Dakle to je to šta nam aci može ponudit od fundamenata i povrata ulaganja za narednih par godina. Iako i dalje stoji da za dugoročno postoji interesantan potencijal, ovo šta se iz priloženog nudi je ipak premalo i sigurno ima boljih prilika za potrošit novce.
I sad kad sve to skupa sažmem, obzirom da se nove marine ionako neće gradit skoro, a postojeće su već lagano preskupe korisnicima, i kad nema ni okvirno zainteresiranih za daljnje ulaganje ( jednostavno jer nije zdrava klima a vjerojatno ni pravo vrijeme za ulaganje ), pa rekao bih da je ova dionica puška -i to prazna.
A to šta predsjednik uprave priča, to su ipak puste želje. Šta on misli da firma vrijedi 500 milijuna eura?? Pa ne vrijedi ni 50! Ovo je nešta slično kao i ideje u prodaji ksst, ako ne i gore. Danas imalo ozbiljan investitor neće samo pljunut novce ako ne vidi koristi iz tog posla, a pogotovo ako drugi traži nerealne svote.
Zanimljivo viđenje situacije vezano za ACI d.d.
Što se tiče osobnog iskustva s njima, do sada je bilo pozitivno i nisam imao nikakve primjedbe na njih. Usluge koje nude variraju od osobe do osobe iz prostog razloga jer stranci imaju različite preferencije i platežnu moć.
Uvjeren sam da se svaki novčić isplati pogotovo jer uslugu takvog tipa na takvoj lokaciji nećeš nigdje naći u svijetu.
Pusti Španjolsku, Monaco, Francusku, Italiju i Portugal; ljudi cijene potrošen novac najčešće kada gledaju uspomene iz prošlosti: slike u albumima, stare obiteljske fotografije i sl. Tada to nije niti bitno, nego je bitna kvalitetna i brza usluga.
Da ne skrećem previše sa teme,ukratko – stvar je izbora i mogućnosti, ali je pohvalno da postoje kritike i da se usluga s godinama poboljšava i nadograđuje.
Ne znam zbog čega si uzeo iznos/brojku od 180 mil kn kao godišnji prihod, kada radi usporedbe možeš za očetak uzeti prihod od prodaje iz 2009 – preko 153 mil. kn, a za 2010. – preko 163 mil. kn?
Rast je prilično impresivan, pogotovo ako uzmeš u obzir stanje na tržištu i poziciju koja je zatečena kada je Anto došao.
Napomene : 70% prihoda ostvaruje se od deviznih priljeva ( znatna izloženost deviznom tečaju, posebice €, gdje bi pad € ima utjecaj na smanjenje financijskog rezultata i obrnuto)
* za sve kategorije kupaca naplata se vrši unaprijed (stroge mjere kontrole naplate – zadužnice, kod kojih se nakon 6 mjeseci pokreću ovršni postupci
Društvo ima 2 dugoročna kredita
1.) HBOR – rok otplate prekosutra (30.09.2011.). Kredit je osiguran jamstvom RH.
2.) Erste banka – glavnica (550 000 €) – rok otplate 27.12.2013.
Društvo koja je i dalje u državnom vlasništvu, posluje uredno s odličnim rezultatima na svim nivoima i ponovno sa svijetlom budućnosti.
Što je napravljeno u zadnjih nekoliko godina
* investiralo se u izmjenu plutajućih valobrana i dotrajalih pontona (postavljeno je 900 metara novih pontona)
s novim pontonima povećani su kapaciteti u marini Pomer u Puli, zatim u Vrboskoj na otoku Hvaru, marini Rovinj i Split
* ređeni su ili izgrađeni brojni novi sanitarni čvorovi
* proširenjem nekih marina pojavilo nešto novih slobodnih vezova za ‘godišnjake’, no oni su ‘otišli’ u tren oka, a što je najvažnije, svi oni koji su tražili vezove u marinama na kopnu, bliže zrakoplovnim lukama i cestama, bez dvoumljenja pristali su i na vez na otoku
= Zbog svega toga povećane su cijene
Što bi se trebalo očekivati u budućnosti
Prije svega treba napomenuti kako marine imaju koncesije do 2030. godine, što znači da se može planirati i raditi na dulju stazu. Prije svega treba riješiti pitanje vezivanja megajahti na tri ključna punkta: južnom, srednjem i sjevernom Jadranu. To su dugoročna konačna rješenja.
Ono što je najbitnije jest:
ACI je u 2011. godini nastavio s trendom investiranja u oplemenjivanje ACI marina s ciljem postizanja vrhunske kvalitete kapaciteta, te podizanja kvalitete pružanja usluga u cijelom sustavu.
Za 2011. godinu utvrđen je plan ulaganja u ukupnom iznosu od 72,2 milijuna kuna. Predviđena ulaganja financirati će se iz vlastitih izvora, osim manjeg dijela ulaganja u travel liftove koja će biti financirana namjenskim kreditom.
U prvom tromjesečju 2011. godine ugovoreno je 32,2 milijuna kuna sveukupnih ulaganja u sustav, te je realizirano 9,7 milijuna kuna.
http://limun.hr/main.aspx?id=703923
Uzevši u obzir navedene investicije i poslovni plan koji je određen na kratak, srednji i dulji rok pustimo se iznenaditi kakvi bi nas poslovni rezultati mogli očekivati u budućnosti. Strogo robovanje brojkama ponekad bude nagrađeno boljim pokazateljima od planiranih.
Što se tiče prodaje – ne vidim razloga zašto bi se nešto prodavalo tijekom investicijskog ciklusa tijekom rehabilitacije tržišta? Cijena, pa to je relaitvan pojam, no vrlo je važno napomenuti:
http://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2010_12_144_3629.html
Srdačan pozdrav
Stoji svaka napisana riječ, al kad pogledaš oni su faktički pred završetkom investicijskog ciklusa, teško da mogu u postojeće marine nešta više investirat da bi imali još veći povrat ( više kupaca il korisnika koji ostvaruju tvtki više prihoda ). Možda još mogu povećat prihode maksimalno 10 posto ( zato govorim o max prihodu od prodaje oko 180 milijuna ), al ako se ne krene u ozbiljniji pothvat širenja neće znat u šta više investirat, a postoji i opasnost od preinvestiranja, znači trošenja novca tamo gdje stvarno ne treba. A jasno je da višak država neće isplatit kroz dividendu.
A možda je upravo to preinvestiranje i počelo s ovom godinom. Pitanje je kako će se i kroz koji period vratit tih uloženih 70 milijuna kuna. Da tih 70 milijuna donese dodatnu dobit od 3 milijuna kuna godišnje ( teško da će više ) potrebno je 20 godina čekat da bi se ulaganje isplatilo.
Zato i direktor toliko vapi za bilo kakvim vidom što hitnijeg dolaska svježeg novca i volje od strane države koji će omogućit širenje biznisa, jer i njemu je jasno da još barem nekoliko godina neće bit moguće širenje aci-ja ( od dozvola do gradnje ). Čovjek se opravdano brine da će imat prazan hod, a šteta je, bespotrebno se gubi praktički siguran zarađen novac. Al to je upravo stvar države koja ne zna prepoznat takve projekte.
Zato kažem, dionica je za dugo-dugoročno, jer sad više za narednih par godina ne može ponudit ništa spektakularno. Uostalom, nekom se možda neće ni čekat cijela ta priča pa će malo po malo izlazit iz dionice i vršit pritisak na cijenu, a mislim da se upravo to događa.
Prvenstveno ACI treba gledati kao d.d. od strateškog interesa za RH.
Prije 3 godine Anto je dao jedan jako bitan intervju u kojem je kazao će se okrenuti ulaganjima kada budu sigurni da je situacija stabilna i ne predstavlja visoki rizik za druga sredstva financiranja: npr. izdavanje obveznica ili bankovni krediti.
Napomenuo je da prvenstveno misli na planirane investicije koje se tiču izgradnje novih marina.
U RH u kojoj je stacionirano 50-ak marina nedostaje cca 15 000 vezova ( trenutno ih ima oko 15 000).
To je reda veličine cijelog tržišta, koje ostaje neisokrišteno!
Ono što im je u planu jest gradnja tri marine – jedna na sjeveru Jadrana, jedna u srednjoj Dalmaciji i jednu u južnoj Dalmaciji – sve tri u blizini aerodroma.
Nove ACI marine trebale bi biti izgrađene za prihvat megajahta, brodova dužine od 25 do 80 metara. Sve marine bit će kompletno opremljene prema zahtjevima tržišta za koje se i grade, što znači da će marine imati mogućnost godišnjeg prihvata megajahta, zimskog servisa te dodatnih usluga koje su potrebne kako bi se zadovoljile potrebe tog specifičnog segmenta tržišta – ekskluzivni restorani i dućani brodske i nautičke opreme, bazeni, SPA, captain’s Clubovi…
Pisma namjere prema lokalnim vlastima na lokacijama gdje žele graditi su odaslana i čekaju odgovore lokalnih vlasti jer bez njihove suglasnosti nije moguće početi idejna rješenja. Služebnih odgovora nema na pisane zahtjeve.
Godišnje investiranje u iznosu spomenutog u mome prošlom postu sigurno će imati efekt na poboljšanje poslovnih aktivnosti društva.
O dobiti u brojkama ne bi govorio, jer zaista dobit nije nužno ono oko zbog čega bi trebalo lomiti koplja. Glavni problem jest što ne znamo što nam donosi EU tržište i što će se događati u narednom vremenskom periodu s gospodarskom situacijom u svijetu. Tu vidim najveći problem, makar za kvalitene projekte uvijek ima vremena i novaca.
Ne sumnjam uopće u potencijal ACI-ja -ovo nije sigurno prilika za divlji kapital, već za one koji znaju što točno trebaju i što žele.
Srdačan pozdrav
I to stoji, dobro je poentirano da određene namjere postoje i to je lijepo da postoje, samo te namjere su postojale i puno ranije, a sad su se samo našle na papiru. No prava je istina da se očito država igra pokvarenog telefona s lokalnim vlastima. Dok god je politika umješana ( a je ) bojim se da će teško i sporo tu past ikakav dogovor.
Naša vlast ni na lokalnoj ni na državnoj razini ne razumije il bolje rečeno ne želi razumjet ovakve investicije, a gdje će tek skupa surađivat, svako prvo gleda svoj džep i svoju korist, pravo ono zatucano razmišljanje koje nas je i dovelo tu gdje jesmo, a kapital takvo ponašanje ne trpi.
Nedostaje štošta kod nas ne samo marina i vezova, pa pogledajte ulaganja u riječne plovne putove, željeznice, energetiku, bilo koji drugi segment od čega bi opća zajednica imala koristi kao i ulagač…ma gdje smo mi od zemlje u kojoj se ulaže…
Ne sumnjam ni ja u potencijal aci-ja, al sumnjam u potencijal onih koji odlučuju o aci-ju da mogu tako skoro iz sveg ovog skupa nešta napravit.