Eno, u sutrašnjem Jutarnjem spominju se Adris, mirovinci, bijeli vitezovi… Poput najnapetijeg hbo spektakla. Fundamentalno, reklo bi se da je ACI napumpan do bola. P/S, P/E, pa čak i P/B… S druge strane, ovaj mkap od 580 mil kn daje prosjek od 27 mil kn po marini, što je nekak premalo, iako nemam usporedive podatke. A da ne govorimo o posljednjoj vanburzovnoj transakciji Dogusa s cijenom od 6.436 kn po dionici za 4.357 komada.
Imam dojam da ću za svoj paketić ACI-ja moći dobiti dobru lovu u roku od cca 1 do 4 godine. Nije mi to bez razloga najveća pozicija sa zse u portfelju. Nema to više veze s P/E. Ovdje imamo lanac marina na izvrsnim lokacijama duž Jadrana. Ovo je šminka. Imam dojam da bi Dogus i mnogi kupili po vrlo visokim cijenama. Danas kod nas vlada turist-mania. Sve što ima veze s nautičkim turizmom ide u nebesa. Dovoljno je čuti da gradnja nove marine s 200 vezova dođe 60mil kuna. Baš me zanima kako će proći procjena vrijednosti kompanije.
Eno, u sutrašnjem Jutarnjem spominju se Adris, mirovinci, bijeli vitezovi… Poput najnapetijeg hbo spektakla. Fundamentalno, reklo bi se da je ACI napumpan do bola. P/S, P/E, pa čak i P/B… S druge strane, ovaj mkap od 580 mil kn daje prosjek od 27 mil kn po marini, što je nekak premalo, iako nemam usporedive podatke. A da ne govorimo o posljednjoj vanburzovnoj transakciji Dogusa s cijenom od 6.436 kn po dionici za 4.357 komada.
Zahvaljujem na informaciji o članku, upravo pročitao!
Doguš grupi je poslana jasna poruka da nemaju što raditi u Aci-u, što automatski znači:
– da nema očigledno ništa od ˝očekivanog˝đentlmenskog preuzimanja, po cijeni u najmanju ruku po kojoj je platio zadnji paket
– nažalost, teško možemo očekivati da će Doguš grupa nastaviti s kupovinom dionica, a time do skora i teško ponavljanje plaćanja cijene iz zadnje transakcije
– te kad su naši u ulozi prodavača i kupca, krajnji rezultat se nikada nezna!
Treba biti strpljiv i imati malo sreće!!
lp.
Gle, Dogus nikada nije bio zainteresiran za ACI, pogledaj šta veli njihov menadžer prije dvije godine:
“U ovom trenutku nemamo namjeru ulaziti u ACI, usmjereni smo na planirani početak gradnje hotela u Šibeniku, nakon što smo dovršili gradnju marine za megajahte u Mandalini. Uskoro planiramo završiti transakciju preuzimanja drugih dviju marina, Dalmacije i Borika”, objašnjava Baykan.
Nakon toga su stekli 7%, sad su na 10,87%. Vjerojatno nikad nisu imali niti imaju želju ulaziti u ACI. Bit će, kao što i sami kažu, zadovoljni manjinskih udjelom od točno 10,87%. 😀
Naša Vlada je i rije rekla da Turci nisu dobrodošli, ali prije se nisu spominjali Adris i mirovinci kao zaštita od Turaka. Čemu ta zaštita, čemu spominjanje bijelih vitezova?
Malo su me ti Dogusovci zainteresirali, ima zanimljivih podataka.
Recimo, oni marine u svojem vlasništvu cijene mnogo više nego mi naše.
Marinu Šibenik cijene 174 milijuna kuna, a Marinu Dalmacija 419 milijuna kuna.
A društvo Dogus Marina Croatia trenutno ima temeljni kapital od 707 milijuna kuna, sve uplata u novcu.
Strah me i pomislit koliko njima doista vrijedi ACI.
http://www.banka.hr/hrvatska/drzava-ne-zeli-aci-prepustiti-turskom-dogusu
država nije u stanju upravljati baš s ničim ali su u stanju zaustaviti bilo kakvo tržišno natjecanje i pogodovati bilo kome. nisam ni za turke ali bome ni za adris. dionica nemam.
nove stare stvari.turci adris,mirovinci.plan 21 bez plana.strateški plan po meni
bi bio da se donese konkretan strukturan plan da će se za aci napraviti IPO.
vjerujem koliko god vlada potpuno nepovjerenje u vlast da bi imali novi HT
Brend koji mora ostati nama.štednja bi se prebacivala u tu dionicu.IPO pokreće
sve.
Priča oko Aci d.d se lagano zahuktava (Intervju u današnjem Jutarnjem na dvije stranice o početku gradnje marine u Slanom a talijanski nogometni izbotnik Conte koji tamo ljetuje komentira gradnju marine kao ˝novoj meki Mediterana˝), a ono najvažnije, izvješće o revalorizaciji imovine, plan razvoja, očekuje za koji dan (najavljeno za 9mj.)!!! Ako je država išta pametno za početak mogla napraviti, tada je definitivno to revalorizacija!
U potrebi da pobliže odredimo vrijednost Aci d.d. došao sam do zanimljivih podataka!!
– Aci d.d u bilanci prosječno vrednuje svoju marinu oko 28 miliona kuna!!
– Izgradnja veza (u vodi) košta između 50-70 tisuća dolara (ovisno o terenu)
Vaš link …
– Možemo vidjeti da se gradnja veza u Marini Slano vrednuje u tom rasponu (300 000 kuna ili 55 tis. dolara)
Vaš link …
– Ako znamo da Aci u svom vlasništvu ima 5338 (mokrih vezova) ne računajući suhe kojih je 741 i takođe ostvaruju prihod, dolazimo do goleme vrijednosti koja se nalazi u infrastrukturi, koja je neophodna za bavljenje ovim poslom!! Uzmimo u obzir da se vez vrednuje po 250 000 *5338=1334500000 (milijarda i tristo trideset milijuna kuna), bez vrijednosti ostalih objekata, vrijednosti businessa, suhih vezova(741) itd.
– Što se tiče profitabilnosti, vjerovatno varira ovisno o lokaciji i marketingu, ali pogledajte intervju direktora marine u Dubrovniku, za 9mjeseci ostvarili povrat na uloženo u iznosu od 40%.
Neznam postoji li još koji legalni business s takvim povratom?!
˝U prvih 9 mjeseci, ACI marina Dubrovnik zabilježila je dobit u ovom razdoblju 7,9 milijuna kuna, dok je ukupan promet 19,5 milijuna kuna˝!!
Vaš link …
Moje mišljenje je, da bi država slobodno mogla prodati 50% i popraviti fin. rupu, a dokapitalizacija zapravo ne bi bila ni potrebna (ako se potvrde navedene brojke), jer s toliko vrijednom imovinom i povratom od businessa može godišnje graditi 1 marinu vlastitim novcem, a kredit na ime investicija s takvim povratom, može dobiti u banci u kojoj želi!!
Sve navedeno je samo moje razmišljanje a nikako nagovor na kupnju ili prodaju dionica Aci d.d
6.436 kn po dionici za 4.357 komada je platila Dogus grupa iz Turske, ne znam baš žele li stati na ovome, kompletno preuzimanje bi zasigurno bilo na puno višim razinama. Kako država nema love.. mislim da je cijena dosta povoljna
Izvješća revizije po pitanju poslovanja Aci d.d. su već duže vremena takva, da ukazuju na popriličnu nemarnost u knjigovodstvenom procesiranju informacija!! Međutim, od tvrtke u državno vlasništvu to ništa nije čudno.
Svakako smatram, da to sada uopće nije toliko vrijedno pažnje, budući da je Aci ušao u zanimljivu fazu (revalorizacija imovine, novi vlasnici itd.)
Ono što je najvažnije jest da tvrtka doslovce ¨leži na novcu˝ i stvara novac, bez obzira što svi znamo da je njihovo poslovanje ˝miljama˝ daleko od učinkovitosti, uz iznimku pojedinih marina (Dubrovnik, Palmižana).
Prošle godine je napravljena jedna jako zanimljiva analiza javnih poduzeća prezentirana na okruglom stolu Banka.hr, s podatcima temeljenima na 2012 god. a među njima i Aci d.d.
Vaš link …
Podatci su impresivni!!
– EV ( Enterprise value ) 168.573,000 milijuna EUR
–Vrijednost vlasničkog kapitala 164.905,000 milijuna EUR (što znači da duga skoro pa da i nemaju)
– EBITDA margin 52 % (čovjek da se zapita, dali je to moguće, a u odnosu na peer grupe, ukazuje na iznimnu atraktivnost poslovanja marina u Hr.)
– EBITDA margin peer grupe 27,89
– EBITDA ZA 2013 god. je za Aci još i veća 55%
Bit će svakako jako zanimljivo pratiti daljni razvoj situacije oko Aci d.d.
LP.