Transport i logistika
Automatizacija procesa

Vukadinović: ‘Poboljšanja otvaraju put široj primjeni AGV-a’

Automatski navođena vozila (AGV) koketiraju s robotizacijom i nisu novitet na tržištu jer u proizvodnji i logistici postoje već dugi niz godina.

Domagoj Puljizović
20. studeni 2024. u 21:59
19.11.2024., Zagreb - U hotelu Sheraton odrzana je, u organizaciji Poslovnog dnevnika, konferencija Transport i logistika: Pokretacka snaga gospodarstva. 5na5 razgovor sa Sasom Ceramilcem. 5. Autonomna vozila u logistici. direktor prodaje i marketinga u Tvrtki Skladisna logistika Milan Vukadinovic Photo: Slavko Midzor/PIXSELL

Nedostatku kvalitetnih i kvalificiranih radnika u logistici djelomično može doskočiti automatizacija poslovnih procesa, pri čemu su ključna komponenta modernizacije industrijskih i logističkih procesa uz relativno najkraći rok povrata investicije – automatizirani viličari.

Istaknuo je to Milan Vukadinović, direktor prodaje i marketinga iz tvrtke Skladišna logistika.

“Automatski navođena vozila (AGV) koketiraju s robotizacijom i nisu novitet na tržištu jer u proizvodnji i logistici postoje već dugi niz godina. No, danas prisutna softverska poboljšanja takvih sustava u kombinaciji s manjkom radne snage sve više otvaraju put za širu primjenu AGV-a. Automatizirani viličari štede vrijeme potrebno za obavljanje repetitivnih zadataka, od prijevoza robe po skladištu, njezine pohrane u regalne sustave ili pak pripreme za isporuke sljedeći dan, a zaposlenici se onda mogu posvetiti rješavanju složenijih, zahtjevnijih zadataka u skladištu. Takav rad u konačnici je efikasniji jer ne ovisi o bolovanjima, zabijanju viličara u regal i drugim dodatnim troškovima. Iako je takvo rješenje skuplje, riječ je o stroju koji može raditi u tri smjene, 24 sata na dan cijeli tjedan i zamjenjuje ljudsku pogrešku, a povećava efikasnost u poslu. Radikalan primjer je Toyotin AGV koji je radeći u Njemačkoj ‘u mirovinu’ otišao nakon 23 godine rada”, zaključio je Vukadinović.

New Report

Close