Benefiti digitalnog bankarstva za malo i srednje poduzetništvo su mnogobrojni, a mogu se staviti u nekoliko kategorija. Poduzetnici koji se odluče na potpunu digitalizaciju financijskog djela poslovanja žele imati pregled nad svim poslovnim aktivnostima jer žele donositi prave odluke u pravom trenutku. Međutim, ono kuda vodi digitalizacija financijskog dijela poslovanja nije samo to. Neki od ključnih benefita su poboljšana poslovna produktivnost, niži bankovni troškovi, smanjenje bankovnih pogrešaka te pojačan nadzor i smanjenje prijevara.
S druge strane, banke trebaju tragati za svojevrsnim rješenjima koji će klijentima nuditi pomno razrađene usluge koje će u potpunosti zadovoljiti njihove potrebe. Svaka banka koja to uspije, zadržava klijenta jer on nema potrebu tragati za novim providerom sve dok mu je uvid u poslovanje dostupan nekoliko klikova daleko. Simplifikacija poslovnih procesa cilj je mnogih poduzeća, a digitalizacija je resurs koji im to omogućuje.
Brzi pristup
Kada je riječ o pregledu nad svim poslovnim aktivnostima, važno je reći da vlasnici tvrtki, računovodstveno osoblje i drugi ovlašteni zaposlenici mogu brzo pristupiti rutinskim bankarskim aktivnostima kao što su depoziti, odobreni čekovi i prijenos sredstava putem internetskog bankarskog sučelja. Ta jednostavnost pregleda pomaže u osiguravanju glatke svakodnevne obrade svih bankovnih transakcija, umjesto čekanja mjesečnih izvoda. Pogreške ili kašnjenja mogu se uočiti i riješiti brže, potencijalno prije nego što se osjeti bilo kakav utjecaj na poslovanje. Digitalno bankarstvo, kako smo već spomenuli, dovodi i do povećanja produktivnosti koje je rezultat uštede vremena. Automatiziranje rutinskih plaćanja računa, minimiziranje potrebe za fizičkim posjećivanjem banke i mogućnost rada po potrebi umjesto u radno vrijeme banke, mogu smanjiti vrijeme potrebno za obavljanje rutinskih bankarskih aktivnosti. Dodatno, online alati mogu omogućiti članovima osoblja da sami istražuju transakcije i rješavaju bankovne probleme, bez interakcije sa zaposlenicima banke.
Povećanje poslovne produktivnosti nalazi se s jedne strane, a niži troškovi s druge. Bankarski odnosi i troškovi često se temelje na zahtjevima za bankarskim resursima. Tvrtke koje trebaju fizičke pomoći s bankovnim prijenosima, depozitima i sličnim drugim bankarskim aktivnostima često imaju veće bankovne naknade. Odabir pravog rješenja digitalnog bankarstva minimalizira režijske troškove poslovanja i bankovne troškove. Naglasak je na korisničkom iskustvu, a korištenje digitalnim bankarstvom, ako se odabere dobra usluga, može biti dovoljno jednostavno da vam neće nužno za svaku radnju trebati vanjska podrška od strane banke. Također, korištenje usluga digitalnog bankarstva smanjuje bankovne pogreške. Automatizacija plaćanja, bankovnih prijenosa ili drugih dosljednih financijskih aktivnosti osigurava da se plaćanja izvrše na vrijeme i može spriječiti pogreške uzrokovane manjkom vremena ili banalnim omaškom tipkovnice. Odabir digitalnog bankarstva eliminiraju se pogreške zbog lošeg rukopisa ili pogrešnih podataka. U mnogim slučajevima elektroničke datoteke i dnevni pregledi bankovnih podataka mogu se koristiti za dvostruku ili trostruku provjeru vitalnih računovodstvenih podataka, što povećava točnost financijskih izvješća. Na koncu, digitalno bankarstvo pruža elektronički otisak za svo računovodstveno osoblje, menadžere i vlasnike tvrtki koji mijenjaju bankarske aktivnosti. Tako će uvijek postojati potpuni uvid u bankarske aktivnosti, što otežava pojavu skrivenih ili prijevarnih aktivnosti.
Kriteriji dobrog iskustva
Ukratko, prema gore navedenim benefitima, mala i srednja poduzeća žele da njihovo iskustvo digitalnog bankarstva bude:
Holističko – To znači da žele pristup potpunom pregledu svojih financija i poslovnih potreba. To se može postići pomoću nadzorne ploče s omogućenom agregacijom, koja korisnicima malih i srednjih poduzeća omogućuje da vide svoje osobne i poslovne račune na jednom prikladnom mjestu.
Relevantno – Znači primanje informacija važnih za poslovanje u pravo vrijeme i na bilo kojem uređaju.
Pronicljivo – Kroz otkrivanje uvida koji klijente malih i srednjih poduzeća tjera na razmišljanje i donošenje važnih odluka o svom poslovanju. Žele uslugu koja će im ponuditi upravo ono što im je u tom trenutku potrebno. To je svojevrsni izazov za banke koje trebaju tragati za rješenjima koja će ih zadovoljiti.
Djelotvorno – Postiže se dobivanjem korisnih preporuka na koje korisnici mogu odmah djelovati, pritiskom na gumb. Kad god mu se predoči savjet, obavijest, preporuka ili financijski događaj, korisnik doživljava jasan put sa sljedećim koracima koje treba slijediti. Dobar dizajn korisničkog iskustva, integriran s transakcijskim sustavima, čini veliku razliku u angažmanu malih i srednjih klijenata s digitalnim bankarstvom.
Shodno tome, istražili smo što se nudi na hrvatskom tržištu, a što bi zadovoljilo klijente, mahom poduzetnike koji teže boljim i svrhovitijim rješenjima. Naišli smo na Leonus Digital Solution tvrtke ABC TECH Group. Naime, riječ je o sveobuhvatnoj bankarskoj web i mobilnoj aplikaciji koja omogućuje različitim institucijama uvođenje financijskih usluga od jednostavnih, kao što je digitalni novčanik do cjelovitih digitalnih bankarskih rješenja, usmjerenih ka potpunoj digitalizaciji bankarstva.
Ovo rješenje kreirano je na temeljima tzv. “Composable banking” filozofije, odnosno imajući na umu širi spektar usluga nego što je danas standard za bankarske aplikacije te se stoga može integrirati s bilo kojim Core Banking rješenjem ili drugim vanjskim sustavima i pružateljima usluga poput osiguranja, plaćanja parkinga, prodaje bonova i sl. pomoću naprednog Leonus APi-a.
Ušteda vremena
Klijentima ABC TECH Groupa je omogućena sloboda upravljanja funkcionalnostima onako kako oni to žele, pa recimo ako žele omogućiti pristup privatnim računima unutar poslovne banking aplikacije i to je moguće jer je kontrola rukama korisnika, gdje svoje personalizirano okruženje mogu postaviti bez dodatnih napora od strane banke. Mislili su i na uštedu vremena kao jedan od glavnih parametra za SME, pa je tako kroz ovo rješenje omogućen real time omnichannel experience, pojednostavljena plaćanja (uključujući Scan andPay I peer-to-peer plaćanje), Instant payment, SEPA, SWIFT I PSD2 based plaćanja.
Također, omogućena je i single-point administraciju cijelog digitalnog iskustva, korisnika i pojedinačnih uređaja.
Leonus Digital Banking sastoji se od tri glavne komponente: web bankarstva, middleware-a i mobilnog bankarstva. Kao cjelina, oni osiguravaju sigurno digitalno rješenje prilagođeno potrebama klijenata. Mobilno bankarstvo je dostupno za IOS i Android sustave te dolazi s ugrađenim sigurnosnim rješenjem kao i s internom implementacijom svih funkcionalnosti radi lakšeg održavanja.
Web bankarstvo nudi isto korisničko iskustvo te funkcionalnosti kao i mobilna aplikacija, responzivno je i kompatibilno sa svim web preglednicima te u cijelosti je onmichannel. To znači da se sve što je započeto unutar mobilne aplikacije može završiti putem web aplikacije i obrnuto
Također, kroz ovo rješenje korisnicima je omogućena digitalna prijava za bankarske proizvode i usluge kao što su krediti, depoziti, štednje, bankarsko jamstvo i slično. Uz pomoć nekoliko jednostavnih klikova, banka će dobiti zahtjev i obraditi ga što je prije moguće. Leonus Digital podržava i integraciju 3rd party rješenja poput CRM-a ili izvoz u široki raspon formata dokumenata kao što su XLS, CSV ili PDF. Također, chat je sastavni dio Leonus Digitala koji omogućava izravnu komunikacija i razmjenu datoteka između klijenata I banke.
Jasno je kako s ovakvim rješenjem, korisnici imaju pristup jednostavnom pregledu i bolju kontrolu nad svojim financijama, a neophodno je spomenuti i kako je Leonus digital kompatibilan sa svim vodećim pružateljima cloud infrastrukture te kao takav omogućava implementaciju u skladu sa suvremenim zahtjevima IT tržišta.
Sadržaj omogućio ABC TECH