Festival poduzetništva, obrta i OPG-ova Moja poduzetna Hrvatska u subotu je u Makarskoj okupio nekoliko desetaka poduzetnika, obrtnika i vlasnika poljoprivrednih gospodarstava. Prodajno-izložbena manifestacija u organizaciji Večernjeg lista, Poslovnog dnevnika i 24sata u 15 hrvatskih gradova nastoji promovirati proizvode malih i srednjih poduzetnika te im pomoći u širenju tržišta. Kako su izlagači sami otkrili, upornost i trud njihovi su najvažniji alati. OPG Ružica Miličević u Makarskoj se predstavio soparnikom za koji vlasnici kažu da kod konkurencije izaziva ljubomoru. "Više nije rijetkost naići na soparnik, ali mi smo svoje mjesto na tržištu osigurali kvalitetom", kažu Ružica i Nikola Miličević.
Njihovo je prodajno mjesto splitski pazar, a često surađuju i s hotelima za potrebe vjenčanja, kad se narudžba nerijetko penje i do šest, sedam komada. "Naš najveći soparnik dođe 250 kuna, u što je uračunata i cijena dostave. Kod drugih ima i jeftinijih varijanti, no pogledate li namirnice i prateće troškove, to je uglavnom neisplativo", objašnjavaju. Članovi su omiškog Društva Poljičana Sveti Jure – Priko, koje radi na promicanju ove delicije. Jelo je posebno zanimljivo turistima, kojih u ljetnim mjesecima u Splitsko-dalmatinskoj županiji ne manjka, što je ujedno najbolji način da se dobar glas daleko pročuje.
Makarana dio baštine
Odzivom kupaca, domaćih i stranih, zadovoljni su i u kavani Romana Makarska, najpoznatijoj po lokalnom tradicionalnom kolaču makarani. Uskoro bi, otkrivaju, manja inačica te slastice trebala naći put do Briuxellesa, gdje će predstavljati okuse i mirise Makarske rivijere. "Dio smo projekta Kulinarske baštine Splitsko-dalmatinske županije, koji je uključen u inicijativu Culinary Heritage Europe. Naši proizvodi nerijetko u svijet odlaze kao suveniri, a svaki lokalac rado zaviri u našu slastičarnu. Sve današnje prihode od prodaje namijenili smo humanitarnoj akciji makarske udruge Sunce, što je jedan od načina na koji podupiremo zajednicu", objašnjavaju iz Romane.
Hvarski OPG Petrić s dvadesetogodišnjim iskustvom u Makarskoj je predstavila kći Barbara koja se i profesionalno počela usmjeravati u fitoaromaterapiji. "Od malih smo nogu uključeni u proizvodnju, a ove subote gotovo svi članovi naše obitelji sudjeluju na nekom od sajmova diljem Dalmacije. Inače, svake subote odlazim na sajam u Omiš, svojevrsnu domaću tržnicu. Tu i tamo se susretnemo s problemima oko papirologije, ali smo osim toga posve zadovoljni", ističe. Njihova je ponuda poprilično šarolika, no kreme i ulja od lavande među traženijim su proizvodima. Količine su im, kaže, ograničene jer sve dolazi od prirode, pa hiperprodukciji nema mjesta. Posebnu je pažnju među okupljenima izazvala je prirodna kozmetika Hildegard, iza koje stoji vlasnica Diana Jurić.
Hit melem od propolisa
Kod kupaca najbolje prolazi melem od propolisa, gospine trave i kima, a postoji i linija specijaliziranih proizvoda izrađenih po mjeri kupca. Makarska pjevačica Zorica Andrijašević zaštitno je lice i ambasadorica brenda Hildegard jer, kaže, žensko poduzetništvo treba podupirati. "Koristim većinu proizvoda koje Diana proizvede u svom laboratoriju. Iznimno su pouzdani, 100 posto prirodni te jestivi, bez aditiva", otkrila je Zorica. Uz brojne druge, valja spomenuti i Feraniju Jušticu koja je, uz namaze i čajeve od dalmatinskog bilja, pokazala i vještinu izrade košara od vinove loze, što je jedan od zanata kojim se danas bavi malo tko.
Ognjenović Makarane oduševio roštiljem
Makarskom izdanju festivala Moja poduzetna Hrvatska pridružio se i majstor kuhar Branko Ognjenović, koji je tom prilikom za okupljene pripremio nekoliko stotina porcija roštilja. Otkrio je da mu putovanje s jednog kraja Hrvatske ne drugi nije nikakav problem kada su u pitanju dobre namjere poput promocije hrvatske gastronomije. Subotnje je jutro tako na gradski trg izmamilo brojne stanovnike ovog pitoresknog dalmatinskog grada, koji su, osim u vrhunski pripremljenim mesnim delicijama uživali i u proizvodima hrvatskih obrtnika.
Zakove pjesme dočekane u Makarskoj s oduševljenjem
Jedan od najtraženijih pjevača hrvatske estrade Ivan Zak u petak je u Makarskoj dokazao svoju popularnost pred posjetiteljima koje nije spriječila ni kišna večer. Nakon sustavnog 15-godišnjeg ulaganja u karijeru, Zak sad može pobijediti i vremenske neprilike te s pozornice energijom privući generacijski vrlo raznoliku publiku koja ga uglas prati od početka do kraja nastupa. I ovdje je publika dočekala Zakove starije pjesme s oduševljenjem, ali i reakcije na nove stvari pokazatelj su da iste interakcije s publikom neće manjkati ni u budućnosti. Zaokretom u glazbenom, modnom te produkcijskom smjeru, kakav je predstavljen jednom od posljednjih objavljenih pjesama "Sve si moje", samo je učvršćeno mjesto koje je sebi ovaj pjevač osigurao još prije nekoliko godina, za najveće popularnosti stvari "Naučila si me". Nakon što je dokazao da može napuniti gotovo svaku dvoranu ili trg gdje se pojavi, Zak je već iskušanom glazbenom pristupu dodao i nove elemente, a publika je to i prihvatila. S obzirom na Zakovu popularnost, veliki koncert u Areni, najavljen ususret Valentinovu 2017., očekivano bi mogao biti pun pogodak za sve one koji svojim najdražima, uz Zakove hitove, žele poručiti da su bolji od najboljih.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu